Tijd om te kopen
TIP
Re: Tijd om te kopen
Basicfit zou ik persoonlijk afblijven.MaLa schreef: ↑31 maart 2020, 19:33 Basic Fit staat momenteel ook nog altijd aantrekkelijk genoteerd (vandaag afgesloten aan 15,22), of ben ik mis? Lidgelden lopen gewoon door ondanks dat de zaken gesloten zijn dus ik denk dat ze redelijk ongehavend uit deze crisis gaan komen?
Daarnaast onlangs volgende aandelen aangekocht, tevens mijn eerste stappen in het beleggen:
- WDP
- Barco
- Total
Allen bedrijven waarvoor ik een grote interesse heb, tevens geprobeerd om al wat te diversifiëren (ik heb naast WDP ook VGP overwogen maar wou gedeelte vastgoed niet te groot laten worden ivm de anderen).
Om nog verder te diversifiëren stap ik binnekort ook in IWDA maar ik wacht nog even af hoe de US gaat lijden onder het corona virus..
Barco en WDP goeie zet.
Benieuwd hoeveel mensen er nu zullen beseffen dat ze helemaal geen fitness-centrum nodig hebben om te kunnen sporten.
Ik heb momenteel een redelijk % van mijn portefeuille in Basic-Fit. De keten is al jaren aan een serieuze groei bezig en heeft een formule die werkt. Ik zie dit als een kans om aan een gunstige koers mee in te stappen. Enkel mijn aandeel in Shell ligt hoger.
Het eerste jaar zal het inderdaad weinig beteren en zal de schrik er nog wat inzitten. Volgend jaar, wanneer we een jaar verder zitten en er wellicht ook een vaccin is, zal Basic-Fit terug opwaarts beginnen klimmen.
Zeker weet je het natuurlijk nooit, maar ik ben zelf al jaren vaste gym gebruiker (niet bij Basic-Fit ironisch genoeg) en als ik van één van mijn beleggingen zeker ben dat er genoeg vraag in de toekomst is, is het Basic-Fit wel.
Het grote voordeel van Basic-Fit is dat het grootste minpunt is dat er "altijd teveel volk zit". Dit wordt getolereerd omwille van de spotgoedkope prijzen. Dat zal meteen ook een vangnet zijn na de crisis, want als dat negatief punt nu net wegvalt doordat (tijdelijk) minder mensen gaan gymmen, valt het grootste minpunt van Basic-Fit meteen ook weg. Als er bij Basic-Fit plots aanzienlijk minder mensen zouden gymmen zou ik me meteen ook een abonnement daar aanschaffen. Met hun prijzen zou ik gek zijn om het niet te doen. Voor die prijs kan ik zelf ook geen gelijkwaardige home-gym opbouwen. Bij mijn leeftijdgenoten (en daarbij de jeugd) is het ook zeer populair om samen naar de gym te gaan. Oudere mensen hebben dan weer graag het sociale contact dat erbij komt. Dat zal echt niet vervangen worden door looptochtjes in de bos of een hometrainer.
Op die manier zal Basic-Fit altijd wel een solide basis van klanten blijven behouden en met de tijd terug op de huidige niveaus komen. Hun groei is ook zo sterk dat ze uitbreiding naar verscheidene landen nog achterwege laten, omdat er nog "ruim voldoende groeipotentieel is binnen de huidige markten".
Ze zullen ook wel met een compensatie voorstel komen dat hen toestaat de moeilijke periode te doorkruisen zonder meteen al hun abonnementsinkomsten kwijt te zijn. (Zelf ben ik solidair en laat ik mijn gewoon fitnessabonnement gewoon doorlopen)
Ik hou er alleszins aan vast. Binnen een paar jaartjes gaat dit een sterk aandeel zijn en nu kan ik het nog inslaan aan spotprijzen.
Het eerste jaar zal het inderdaad weinig beteren en zal de schrik er nog wat inzitten. Volgend jaar, wanneer we een jaar verder zitten en er wellicht ook een vaccin is, zal Basic-Fit terug opwaarts beginnen klimmen.
Zeker weet je het natuurlijk nooit, maar ik ben zelf al jaren vaste gym gebruiker (niet bij Basic-Fit ironisch genoeg) en als ik van één van mijn beleggingen zeker ben dat er genoeg vraag in de toekomst is, is het Basic-Fit wel.
Het grote voordeel van Basic-Fit is dat het grootste minpunt is dat er "altijd teveel volk zit". Dit wordt getolereerd omwille van de spotgoedkope prijzen. Dat zal meteen ook een vangnet zijn na de crisis, want als dat negatief punt nu net wegvalt doordat (tijdelijk) minder mensen gaan gymmen, valt het grootste minpunt van Basic-Fit meteen ook weg. Als er bij Basic-Fit plots aanzienlijk minder mensen zouden gymmen zou ik me meteen ook een abonnement daar aanschaffen. Met hun prijzen zou ik gek zijn om het niet te doen. Voor die prijs kan ik zelf ook geen gelijkwaardige home-gym opbouwen. Bij mijn leeftijdgenoten (en daarbij de jeugd) is het ook zeer populair om samen naar de gym te gaan. Oudere mensen hebben dan weer graag het sociale contact dat erbij komt. Dat zal echt niet vervangen worden door looptochtjes in de bos of een hometrainer.
Op die manier zal Basic-Fit altijd wel een solide basis van klanten blijven behouden en met de tijd terug op de huidige niveaus komen. Hun groei is ook zo sterk dat ze uitbreiding naar verscheidene landen nog achterwege laten, omdat er nog "ruim voldoende groeipotentieel is binnen de huidige markten".
Ze zullen ook wel met een compensatie voorstel komen dat hen toestaat de moeilijke periode te doorkruisen zonder meteen al hun abonnementsinkomsten kwijt te zijn. (Zelf ben ik solidair en laat ik mijn gewoon fitnessabonnement gewoon doorlopen)
Ik hou er alleszins aan vast. Binnen een paar jaartjes gaat dit een sterk aandeel zijn en nu kan ik het nog inslaan aan spotprijzen.
Zelf overweeg ik het niet maar gezien de trend naar stedelijk (en kleiner) wonen en minder autobezit lijkt me de fitness wel in een interessant segment te zitten.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Wat is jullie visie over de toekomst van de cruise maatschappijen? En dan heb ik het specifiek over de marktleiders CCL (Carnival Corp), NCL (Norwegian cruise line), en RCL (Royal Caribbean cruises). Aandelen zijn 70-80% gezakt tov februari. Zien jullie ze nog herstellen de komende jaren? Interessant als hoger risico <- > hoger rendement belegging?
Bij een depressie is het eerste wat al de mensen laten: restaurantbezoek, fitness, verre reizen, dure voeding en kleding, ...
Bij een gewone recessie waarbij men dan de pensioenen moet afknotten voor de ambtenaren of hogere bedienden... om de staatsschulden ietwat te stabiliseren, zal de fitness wel iets minder getroffen worden omdat gepensioneerden daar nu éénmaal niet zoveel gebruik van maken.
Er bestaan nu al studies naar de impact op het verlagen van de pensioenen. Beangstigend gewoon!
Het is echt niet te geloven, hoe we allen met een zijden draadje zijn verbonden op economisch vlak.
Zodra een deel krenterig wordt, stokt de machine van de welvaart.
Als pensioenen dalen en belastingen verhogen, dan gaan ouders of grootouders ook niet geneigd zijn om kinderen of kleinkinderen veel te steunen. Dat zou zelfs de huizenprijzen onder druk kunnen zetten.
Bij een gewone recessie waarbij men dan de pensioenen moet afknotten voor de ambtenaren of hogere bedienden... om de staatsschulden ietwat te stabiliseren, zal de fitness wel iets minder getroffen worden omdat gepensioneerden daar nu éénmaal niet zoveel gebruik van maken.
Er bestaan nu al studies naar de impact op het verlagen van de pensioenen. Beangstigend gewoon!
Het is echt niet te geloven, hoe we allen met een zijden draadje zijn verbonden op economisch vlak.
Zodra een deel krenterig wordt, stokt de machine van de welvaart.
Als pensioenen dalen en belastingen verhogen, dan gaan ouders of grootouders ook niet geneigd zijn om kinderen of kleinkinderen veel te steunen. Dat zou zelfs de huizenprijzen onder druk kunnen zetten.
Balansen en schuldcovenanten al eens bekeken? Met een EBITDA die tot nul zal terugvallen in H1 2020 gaan er in dat segment nog veel traantjes vloeien tenzij de banken zich zeer flexibel gaan opstellen. Cruise-sector is nu een pure gok. Speculeren mag natuurlijk, maar weet dat het een zeer speculatief karakter heeft op dit moment.Kristof28 schreef: ↑1 april 2020, 14:57 Wat is jullie visie over de toekomst van de cruise maatschappijen? En dan heb ik het specifiek over de marktleiders CCL (Carnival Corp), NCL (Norwegian cruise line), en RCL (Royal Caribbean cruises). Aandelen zijn 70-80% gezakt tov februari. Zien jullie ze nog herstellen de komende jaren? Interessant als hoger risico <- > hoger rendement belegging?
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Cruise schepen zijn uit oogpunt van epidemie uitbraken altijd al een probleem geweest.
Als je ziet dat er veel verse bloemen staan in de restaurants en zalen dan gebruiken ze bloemenkoelkast om iets anders te stockeren.
Algemene veiligheid blijft ook een probleem; duizenden mensen kan je niet op korte en op lange termijn evacueren. Verschillende schepen zwalpen op dit moment nog rond met duizenden passagiers en bemanningsleden. In alle mogelijk staten van gezondheid.
Dan heb je ook nog de vervuiling; dat scrubben van de uitlaatgassen is eigenlijk één grote hoax. Daarbij zijn de installaties hiervoor niet duurzaam. Zeevaart moet eigenlijk de directe sprong maken van 'euronorm 0' naar waterstof of vloeibaar gas.
En voor cruises heb je dan nog klimaat probleem. Je moet ook vaak vliegen naar begin en van eindpunt. OOk daar zal men moeten rekenen om staatssteun terug te betalen en klimaat neutraal te zijn.
Meer en meer bestemmingen zien ze ook niet meer graag komen. Niet alleen steden maar ook bv sommige baaien in alaska, of pool bestemmingen....
Mogelijks wel deels omschakeling naar ferries- activiteiten. Een beetje zoals je nu ziet met de nachttrein.
Bekijk eens dit https://www.bonheur.no/structure-and-ow ... tyPhoto/0/
Als je toch in cruises wil investeren.
Als je ziet dat er veel verse bloemen staan in de restaurants en zalen dan gebruiken ze bloemenkoelkast om iets anders te stockeren.
Algemene veiligheid blijft ook een probleem; duizenden mensen kan je niet op korte en op lange termijn evacueren. Verschillende schepen zwalpen op dit moment nog rond met duizenden passagiers en bemanningsleden. In alle mogelijk staten van gezondheid.
Dan heb je ook nog de vervuiling; dat scrubben van de uitlaatgassen is eigenlijk één grote hoax. Daarbij zijn de installaties hiervoor niet duurzaam. Zeevaart moet eigenlijk de directe sprong maken van 'euronorm 0' naar waterstof of vloeibaar gas.
En voor cruises heb je dan nog klimaat probleem. Je moet ook vaak vliegen naar begin en van eindpunt. OOk daar zal men moeten rekenen om staatssteun terug te betalen en klimaat neutraal te zijn.
Meer en meer bestemmingen zien ze ook niet meer graag komen. Niet alleen steden maar ook bv sommige baaien in alaska, of pool bestemmingen....
Mogelijks wel deels omschakeling naar ferries- activiteiten. Een beetje zoals je nu ziet met de nachttrein.
Bekijk eens dit https://www.bonheur.no/structure-and-ow ... tyPhoto/0/
Als je toch in cruises wil investeren.
De Am. vliegdekschepen komen ook in moeilijkheden.
https://abcnews.go.com/Politics/captain ... d=69898709
Terzijde: wat perspectief toch doet:
https://abcnews.go.com/Politics/captain ... d=69898709
Terzijde: wat perspectief toch doet:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wat denken jullie van Befimmo? Staat al een paar jaar op mijn wishlist en staat nu 40,55 euro. De intrinsieke waarde per aandeel is net geen 60 euro. Ik denk dat dit wel goed in een buy&hold portefeuille past. Het zou het eerst vastgoedaandeel in mijn portefeuille zijn.
Willem Middelkoop (fondsenbeheerder NL) twitterde zopas:
Q2: Op de eerste handelsdag stijgen enkel de XAU/HUI indices!
Alle andere aandelenindices dalen verder. (zie bijlage)
Indices zouden een verzameling van aandelen zijn zoals de BEL20, NYSE,.. .
XAU/HUI zouden aandelen zijn van goudvoorraden (mijnen ?).
In bijlage volgt de grafiek. Zijn er die dit kunnen uitleggen?
Betekent dit dat enkel goudmijnaandelen in trek zijn?
Tijd om goudmijnaandelen te kopen i.p.v. vastgoedaandelen als Befimmo?
Q2: Op de eerste handelsdag stijgen enkel de XAU/HUI indices!
Alle andere aandelenindices dalen verder. (zie bijlage)
Indices zouden een verzameling van aandelen zijn zoals de BEL20, NYSE,.. .
XAU/HUI zouden aandelen zijn van goudvoorraden (mijnen ?).
In bijlage volgt de grafiek. Zijn er die dit kunnen uitleggen?
Betekent dit dat enkel goudmijnaandelen in trek zijn?
Tijd om goudmijnaandelen te kopen i.p.v. vastgoedaandelen als Befimmo?
Ik heb twee goudmijn ETFs op mijn watchlist geplaatst, nl. G2X en G2XJ.
De redenering er achter was dat er een toenemende vraag is naar goud door zowel overheden als particulieren eerder dit jaar en dat winkels afgelopen weken door hun voorraden heen geraakten. Ik had verwacht dat goudmijnen ondertussen zouden stijgen, maar blijkbaar zijn ze door de corona-maatregelen gesloten. Ik hou ze op mijn watchlist.
Zijn er nog andere goudmijn etfs? Of etfs voor goud(baren) en goudverwerkende bedrijven?
De redenering er achter was dat er een toenemende vraag is naar goud door zowel overheden als particulieren eerder dit jaar en dat winkels afgelopen weken door hun voorraden heen geraakten. Ik had verwacht dat goudmijnen ondertussen zouden stijgen, maar blijkbaar zijn ze door de corona-maatregelen gesloten. Ik hou ze op mijn watchlist.
Zijn er nog andere goudmijn etfs? Of etfs voor goud(baren) en goudverwerkende bedrijven?
Tijd om nu te kopen?
Eventjes de vorige beurscrashes van 1929 tot 2009 in perspectief plaatsen met deze van 2020.
Niet te vlug kopen! Geduld is een mooie deugd.
Eventjes de vorige beurscrashes van 1929 tot 2009 in perspectief plaatsen met deze van 2020.
Niet te vlug kopen! Geduld is een mooie deugd.
Ja klopt, dit is een rally die tussentijds is. Om de één of andere reden overreageert de markt op al de stimulusmaatregelen. Die helpen dat de economie niet verder zakt, maar gaan alle stilstand die er nu plaats vindt niet ongedaan maken. 1200 usd per Amerikaan is wel leuk, maar als je je job kwijt bent, als is het maar voor even, is dit een pleistertje voor het bloeden.
XAU zijn inderdaad goud- en zilvermijners. De aandelen van mijners stijgen/dalen typisch sterker dan de goudprijs stijgt/daalt.
Bij een dalend marktsentiment stijgt doorgaans de goudprijs als veilige haven. De mijnersaandelen profiteren hier vaak in multiples van dan. Probleem met goud is dat het zich niet altijd als een veilige haven gedraagt in extreme marktomstandigheden. Bij een zware crash, gaat het goud soms mee. De zilverprijs daalt doorgaans bij sterk dalende beurzen (prijs sterk afhankelijk van industrieel gebruik).