De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
IMF hield een teleconferentie met de ministers van financiën van de G20-landen.
Sommigen moesten daarvoor uit hun bed komen.
Zal dus wel belangrijk zijn geweest.
Corona hakt diep in in de wereldeconomie of is er iets anders besproken?
Sommigen moesten daarvoor uit hun bed komen.
Zal dus wel belangrijk zijn geweest.
Corona hakt diep in in de wereldeconomie of is er iets anders besproken?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maar er zijn nog altijd bedrijven die vertellen: onze mensen zijn getest en negatief bevonden- dus wij kunnen langskomen! Ja, ja...een test via internet? Ik heb het bedrijf gevraagd om e.e.a. toe te lichten.....en voorlopig niet langs mijn oude maar lieve moeder te gaan....Maarten schreef: ↑1 april 2020, 17:26Dit klopt niet. Quasi iedere spoed is gesplitst. Patiënten met COVID-19 symptomen worden gescheiden van de gewone spoedpatiënten, getest en in afwachting van het resultaat op een triage afdeling voor mogelijke covid-patiënten gelegd. Er is geen testing pas bij de opname voor IC, dat is gewoon lachwekkend foutief. Dan zouden ze mensen dagen moeten behandelen zonder zeker te weten wat ze hebben.GrowlingDinosaur schreef: ↑31 maart 2020, 13:18 Goh, wie zouden we dan moeten geloven... Politiekers die beroepsleugenaars zijn of iemand die echt ervaring heeft ermee.
Ze testen volgens mij NIET systematisch en inderdaad alleen als het echt niet anders kan (mensen die op IC belanden dus).
Dit is eveneens onjuist. Alle patiënten met symptomen die opgenomen worden, worden getest, niet pas na een week. Maar iemand die binnenkomt voor een gebroken voet wordt dus niet getest. Zorgpersoneel met duidelijke symptomen worden direct getest, maar met lichte symptomen niet.GrowlingDinosaur schreef: ↑31 maart 2020, 13:18 Edit: OK, ik heb het even nagevraagd bij een vriendin die stage doet in het ziekenhuis op dit moment. Ze krijgen geen mondmaskers en worden NIET getest. Testen worden pas gedaan als ze al 3 dagen hoge koorts hebben. Patiënten met duidelijke symptomen worden pas na een week getest.
Dit is toch geen nieuws? Mensen worden enkel getest bij opname in ziekenhuis, dus huisgenoten met aanvaardbare symptomen niet. Zorgpersoneel wordt getest bij duidelijke symptomen, dus niet bij enkel een lichte hoest.kiama schreef: ↑1 april 2020, 00:48 Kan het enkel bevestigen. Hier iemand die met ambulance wordt opgenomen en aan de beademing moet. Andere huisgenoten worden niet gestest, daarna echtgenote ook afgevoerd naar ziekenhuis, andere huisgenoten worden nog altijd niet getest, zelfs niet na aandringen. En als je niet aan de zuurstof moet, sturen ze je sowieso terug naar huis. De officiële cijfers zijn maar tipje van de ijsberg.
Dat de cijfers een klein tipje van de ijsberg zijn is een feit. Daarom is het niet meer nuttig om te kijken naar het aantal geregistreerde besmettingen, maar wel naar het aantal ziekenhuisopnames of opnames intensieve. Op basis daarvan kan een inschatting gemaakt worden van hoeveel patiënten er effectief een week a 10 dagen geleden waren.
Uiteraard werd dat niet in dank afgenomen..
Dat is inderdaad wat ik zou verwachten. Maar de multiples van de beurs zijn nauwelijks gezakt. Bovendien gaan de winsten stevig teruglopen. In het verleden waren beperkt tegenvallende cijfers van de Amerikaanse jobmarkt, Chinese groei of zelfs maar toenemende handelsbeperkingen aanleiding tot soms stevige dalingen. Ik ben er niet van overtuigd dat de 25% daling waar we vandaag staan de economische problemen waar we nu voor staan weerspiegelen. De rest van de wereld is het daar duidelijk niet mee eens, anders stonden we nu lager, want het huidige prijsniveau is het resultaat van alle deelnemers in de markt hun verwachting.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ach, wellicht had u het ook al kunnen zien aan de ''cartoons' die niet meer langskwamen......
Morgen ga je meer mogelijkheden hebben. Bel20 en Aex zijn toch slaafjes van Dow, S&P en Nasdaq.sintorama schreef: ↑1 april 2020, 14:01 Ik vind dat de beurs maar flauw reageert op gebeurtenissen deze nacht in de US. Trump die voor het eerst toch realiteitsbesef vertoont en zelfs hier en daar wat tekenen van leiderschap.
Ik had eerlijkgezegd verwacht dat ik vandaag de koopjes van mijn leven zou kunnen doen. Dwz dat er toch al heel wat angst reeds in de prijzen ingecalculeerd is. Het slechte nieuws dat nog moet komen:
- dramatische stijging aantal doden en besmettingen US
- verlenging lockdown en bijgevolg slechte werkloosheidscijfers
- kwartaalupdates
Ik houd toch nog wat kruit droog hoewel ik besef dat de dip misschien voorbij is, en een historische kans verkeken.
"A big jobless claims report ahead at 8:30 am ET would likely determine the direction of the market on Thursday" (CNBC). Het kan alle richtingen uit. Momenteel futures positief mede dankzij +10% stijging olie prijs.
-
- Newbie
- Contacteer:
En die vielen vies tegen dus alles diep in het rood...
Wie had dat verwacht zeg. Hopelijk zien we nog eens wat -10% de komende dagen. Met dat optimisme altijd
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jullie zien dat allemaal verkeerd, we doen gewoon hetzelfde werk maar dan met minder mensen, minder verplaatsingen, minder benzineverbruik, minder kantoren nodig dus minder verwarming en elektriciteit en meer open ruimte dus minder depressies en minder ziekteverzuim en minder kantoormeubels dus minder houtkap dus minder milieuvervuiling, meer vrije tijd want geen files meer dus meer tijd om thuis alles zelf te doen ....
het potentieel is gewoon eindeloos - gewoon ver wegblijven van olie en poetsvrouwen want beiden zijn overbodig in het corona -model.
het potentieel is gewoon eindeloos - gewoon ver wegblijven van olie en poetsvrouwen want beiden zijn overbodig in het corona -model.
De nuchterige nonkel gelijk ik, had dit verwacht. Heb nog een pakket van 1000 aandelen kunnen verkopen met winst deze morgen. Dank aan de optimisten. Inmiddels is het aandeel 6,5% naar beneden gegaan.
Er is een explosie bezig van het aantal psychische problemen op dit moment, waaronder depressies. Maar veel psychologenpraktijken zijn door Corona gesloten.