Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik begrijp het niet goed , bedrijven die nu hun werknemers door corona paar weken of 2 maanden technisch werkloos zetten doen of ze allemaal bijna failliet zijn.
Laatst gewijzigd door odbc op 2 april 2020, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
By the way, altijd interessant om eens te bekijken wat de "normale stergevallen" (what's in a name) zijn in ons land. Op Statbel vind je het terug: https://statbel.fgov.be/nl/open-data/aa ... vallen-dag
Een knip van de laatste info uit de tabel:
18/12/2018 345
19/12/2018 319
20/12/2018 337
21/12/2018 329
22/12/2018 315
23/12/2018 308
24/12/2018 292
25/12/2018 284
26/12/2018 314
27/12/2018 325
28/12/2018 335
29/12/2018 380
30/12/2018 321
31/12/2018 304
Op jaarbasis, cijfers van 2018 kom ik uit op 110.645 sterfgevallen, dus een gemiddelde van +/- 300 per dag.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel totaal sterfgevallen we nu tijdens de Corona crisis hebben. En dan bedoel ik, zowel de Covid-19 gerelateerde + de andere. Als we dus uitgaan van een gemiddelde van 300 per dag (uit de tabel) en we tellen er dan 180 bij met Covid-19, dan zouden we aan een 500-tal per dag zitten.
Op dit ogenblik (morgen kan het al anders zijn) denk ik niet dat we een (gecombineerde) piek van 500 gaan zien in de statistiek. De "gewone" sterfgevallen zijn afgenomen, zoals hartfalen is geminderd, minder verkeersongevallen.
Voor alle duidelijkheid: dit is gewoon uit interesse dat ik dit post.
Een knip van de laatste info uit de tabel:
18/12/2018 345
19/12/2018 319
20/12/2018 337
21/12/2018 329
22/12/2018 315
23/12/2018 308
24/12/2018 292
25/12/2018 284
26/12/2018 314
27/12/2018 325
28/12/2018 335
29/12/2018 380
30/12/2018 321
31/12/2018 304
Op jaarbasis, cijfers van 2018 kom ik uit op 110.645 sterfgevallen, dus een gemiddelde van +/- 300 per dag.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel totaal sterfgevallen we nu tijdens de Corona crisis hebben. En dan bedoel ik, zowel de Covid-19 gerelateerde + de andere. Als we dus uitgaan van een gemiddelde van 300 per dag (uit de tabel) en we tellen er dan 180 bij met Covid-19, dan zouden we aan een 500-tal per dag zitten.
Op dit ogenblik (morgen kan het al anders zijn) denk ik niet dat we een (gecombineerde) piek van 500 gaan zien in de statistiek. De "gewone" sterfgevallen zijn afgenomen, zoals hartfalen is geminderd, minder verkeersongevallen.
Voor alle duidelijkheid: dit is gewoon uit interesse dat ik dit post.
Op basis van zijn foto leek die mij een behoorlijk hoog vetpercentage te hebben. En laat dat nu net een risicofactor zijn volgens de berichten uit Nederland gezien meer vetweefsel zorgt voor meer receptoren voor het virus .PinkPanther1970 schreef: ↑2 april 2020, 15:42In Brussel is een sportieve gast zonder onderliggende aandoeningen van 40 jaar gestorven.
In volcontinu 4 shiften werken is ook heel slecht voor de gezondheid. 1 Mei aanstaande ga ik op pensioen na een loopbaan van 45 jaar, waarvan 41,5 jaar in 4 ploegen. Volgens onze machthebbers kan je dit tot je 67 doen, zware beroepen zijn afgeschaft.
Ja, en ik heb al heel mijn leven overgewicht.
Ik zal niet aan de beademing mogen zeker, want ik heb het zelf gezocht
Ja, en ik heb al heel mijn leven overgewicht.
Ik zal niet aan de beademing mogen zeker, want ik heb het zelf gezocht
Da's toch wel kort door de bocht geredeneerd, niet?PinkPanther1970 schreef: ↑2 april 2020, 15:56Ik heb al mijn hele leven een te hoog bmi, heb geen diabetes, normaal cholesterol, geen hart- of vaatziekte en ben bijna nooit ziek (een 20-tal dagen op een loopbaan van 28 jaar, de laatste keer 12 jaar geleden door een externe reden).
Veralgemenen is toch zo eenvoudig.
Hout vasthouden...
Het is niet omdat jij gezond bent dat dit een algemene regel is voor de anderen
Mijn quote is wetenschappelijk ondersteund. Hoog BMI = bijna gegarandeerd een welvaartsziekte.
En de kostprijs heeft weldegelijk een mega impact op onze sociale zekerheid.
Een voorbeeld: Glucophage (= Metformine), een pilletje tegen het suiker, in de volksmond. Wordt gratis verstrekt in België op doktersvoorschrift. Kostprijs aan onze sociale zekerheid, ongeveer 15€ per doosje van 30 stuks.
Stel, jij bent 40 en begint aan 1 pilletje per dag. Prijs per dag = 0,50€. 365 dagen = 182,50€
Je hebt deze medicatie levenslang nodig, gemiddeld leef je nog 40 jaar. Kostprijs aan de Sociale Zekerheid: 40 jaar x 182,50€ = 7.300€ (spreek ik nog niet van indexering, prijsstijgingen,...).
Maar meestal, wie overgewicht heeft, en diabetes ontwikkelt, heeft nog andere aandoeningen. En zo stijgt de prijs voor één persoon kolossaal omhoog. Die laagste dosering van 1 pilletje, daar zitten de meeste mensen niet aan hoor. Reken maar op een hogere dosering.
Soit, ik wil hier geen afwijkende discussie opstarten. Ook wil ik hier geen oordeel vellen over gezond of ongezond, of wat dan ook. En ik wil hier ook niemand een slecht gevoel geven uiteraard.
Ja, die meerkost is verschrikkelijk! Aan de galg ermee!
Ook de voetballers die elkaar de kruisbanden afschoppen etc...
Onze lieve drugsverslaafden moeten natuurlijk gratis geholpen worden...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/27 ... we-artsen/
Spreek ik nog niet over al de kansenparels die hier aangewaaid komen...
Wat als we nu eens grote hoeveelheden Xanax of Valium in het leidingwater pompen, zodat iedereen te loom is om buiten te komen. Zou dat geen goed idee zijn voor ons Maggie?R1150GS schreef: ↑2 april 2020, 16:32 Ja, die meerkost is verschrikkelijk! Aan de galg ermee!
DNE is hier wel enkele dikke posten aan het plaatsen.
Goed bezig! Thumbs up !
Goed bezig! Thumbs up !
Trouwens, aangezien het hier toch "kroeg" praat is.
Klein weetje:
Studies have shown that people of Asian descent have higher peak levels of Xanax and the effects of Xanax last longer. Duration of effect is also longer in people with concurrent liver or kidney disease, alcoholism or obesity. Experts aren't sure if race or other factors such as smoking influence Valium's effects, although it is possible that some people of Asian or African descent may metabolize Valium more slowly leading to increased effects.
Dus als je van Aziatische afkomst bent, graag veel alcohol drinkt, overgewicht hebt, dan gaat uw Xanax goe pakken!
Klein weetje:
Studies have shown that people of Asian descent have higher peak levels of Xanax and the effects of Xanax last longer. Duration of effect is also longer in people with concurrent liver or kidney disease, alcoholism or obesity. Experts aren't sure if race or other factors such as smoking influence Valium's effects, although it is possible that some people of Asian or African descent may metabolize Valium more slowly leading to increased effects.
Dus als je van Aziatische afkomst bent, graag veel alcohol drinkt, overgewicht hebt, dan gaat uw Xanax goe pakken!
[quote=DNE2018 post_id=439815
Wat als we nu eens grote hoeveelheden Xanax of Valium in het leidingwater pompen, zodat iedereen te loom is om buiten te komen. Zou dat geen goed idee zijn voor ons Maggie?
[/quote]
Volgens mij doen ze dit nu al. Mijne hond is echt tam de laatste dagen. Doet nix anders als in de zon maffen...
Wat als we nu eens grote hoeveelheden Xanax of Valium in het leidingwater pompen, zodat iedereen te loom is om buiten te komen. Zou dat geen goed idee zijn voor ons Maggie?
[/quote]
Volgens mij doen ze dit nu al. Mijne hond is echt tam de laatste dagen. Doet nix anders als in de zon maffen...
DNE2018 schreef: ↑2 april 2020, 16:39 Trouwens, aangezien het hier toch "kroeg" praat is.
Klein weetje:
En als je graag dikke bierdrinkende aziatische pakt? Wat doet dat met een mens gezondheid?
Even mezelf quoten.Fakkel schreef: ↑26 maart 2020, 13:15 2 weken na het begin van lock down light toch even bekijken waar we staan tov het lakse beleid van Nederland.
Wat blijkt? Daar waar lange tijd Nederland op meer dan 3x zoveel doden stond als België, zijn wij hen nu in sneltempo aan het inhalen.
Nederland telt nu 357 doden. België 220.
Gezien Nederland ook 50% meer inwoners heeft, is dit perfect logisch.
Conclusie: een lakse aanpak zoals in Nederland zorgt niet voor meer overlijdens?
Ik blijf de aanpak in België overdreven vinden.
Niks wijst erop dat wij er beter in slagen de uitbraak onder controle te houden dan Nederland, waar mijn ex-collega's vrolijk posts plaatsen als "1e keer naar het strand dit jaar" of 5 nieuwe biertjes inchecken op Untappd.
Intussen hebben we Nederland al bijna ingehaald qua aantal overlijdens (1.011 tegenover 1.341) en zijn we hen voorbij gestolen qua aantal vastgestelde besmettingen.
Even eraan herinneren dat in Nederland de winkels nog open zijn en je thuis nog 3 "vreemden" mag ontvangen.
En wij nekken onze economie compleet...
Die domme Nederlanders en Zweden toch !
Ik kan al niet wachten op je volgende update binnen 10 dagen, Fakkel.
Iedereen moet gewoon terug aan het werk, willen of niet. Hup, hup.
Ik kan al niet wachten op je volgende update binnen 10 dagen, Fakkel.
Iedereen moet gewoon terug aan het werk, willen of niet. Hup, hup.
Weet niet of je cynisch bent, maar inderdaad, daar komt het op neer.
In Nl was ons zakencijfer afgelopen maand amper lager dan in februari.
In België was het 46%.........
In Nl was ons zakencijfer afgelopen maand amper lager dan in februari.
In België was het 46%.........
Ik ben in Nederland en ik denk dat het in de praktijk niet zoveel zal schelen. Ok, sommige winkels zijn nog open, velen zijn vrijwillig gesloten. En in de gamma sta je buiten in de rij en gaan zo'n 10 klanten per uur binnen. Volgens mij draaien ze zo meer verlies dan in BE.
Het is zeer rustig op straat, iedereen houdt mooi afstand, scholen zijn dicht, wie kan werkt van thuis, er is nergens nog iets te doen. Ze wonen erg klein, ook met kinderen, naar buiten gaan is gewoon nodig voor sommigen, of toch het gevoel hebben dat het kan.
Cijfers en landen vergelijken is moeilijk nu. Demografie, geografie, toerisme, cultuur, meetmethode... spelen een rol. Wat hier werkt, werkt misschien niet in BE. En of het hier werkt, valt nog af te wachten.
Het is zeer rustig op straat, iedereen houdt mooi afstand, scholen zijn dicht, wie kan werkt van thuis, er is nergens nog iets te doen. Ze wonen erg klein, ook met kinderen, naar buiten gaan is gewoon nodig voor sommigen, of toch het gevoel hebben dat het kan.
Cijfers en landen vergelijken is moeilijk nu. Demografie, geografie, toerisme, cultuur, meetmethode... spelen een rol. Wat hier werkt, werkt misschien niet in BE. En of het hier werkt, valt nog af te wachten.