De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Al gehoord van professor Albert Tiberghien ? Hij wordt beschouwd als de grondlegger van de belastingwetenschappen in België.MoreOrLess schreef: ↑2 april 2020, 15:59Er is een explosie bezig van het aantal psychische problemen op dit moment, waaronder depressies. Maar veel psychologenpraktijken zijn door Corona gesloten.
Scheef in zijn levensverhaal:
- had in mijn jeugd psychische problemen
- bij het uitbreken van WOII verdwenen die echter plotsklaps
- wat ook het geval was bij > 10.000 lotgenoten in Belgie
Van de schok ? Teruggeworpen op het naakte bestaan ?
@SparSpaar,
Dat klopt deels wat u schrijft. In de concentratiekampen in WO II stelde men vast dat bij mensen met psychische problemen die problemen verdwenen. Bij bijv. mensen met OCD (stoornis die mensen steeds maar dwanghandelingen doet stellen) verdwenen die dwanghandelingen tijdens de horror van het moeten overleven in een concentratiekamp. De pure strijd om te overleven haalt dan de bovenhand. Er zijn zo ook 'klassiekers' in de literatuur, bijv. die patiënt met catatonie die al jaren verstijfd in een instelling verblijft, en die bij het uitbreken van een brand daar plots tot leven komt en de brandweer gaat helpen bij het blussen. Anderzijds werden bij sommigen de psychische problemen nog zwaarder: psychoses bijv. Of dissociëren om te kunnen overleven (afsplitsen van delen van de psyche).
Maar de vijand nu is anders dan die in WO II. Mensen leefden daar dag en nacht met de schrik dat ze onmiddellijk konden dood gaan.
En van de mensen die bijv. de concentratiekampen hebben overleefd zijn er een groot aantal die door de zware traumatisering nadien levenslang moesten psychiatrisch behandeld worden, daar waar dit anders niet zo geweest zou zijn. Daar stelde men nadien een explosie vast van zware psychische problemen.
Dat klopt deels wat u schrijft. In de concentratiekampen in WO II stelde men vast dat bij mensen met psychische problemen die problemen verdwenen. Bij bijv. mensen met OCD (stoornis die mensen steeds maar dwanghandelingen doet stellen) verdwenen die dwanghandelingen tijdens de horror van het moeten overleven in een concentratiekamp. De pure strijd om te overleven haalt dan de bovenhand. Er zijn zo ook 'klassiekers' in de literatuur, bijv. die patiënt met catatonie die al jaren verstijfd in een instelling verblijft, en die bij het uitbreken van een brand daar plots tot leven komt en de brandweer gaat helpen bij het blussen. Anderzijds werden bij sommigen de psychische problemen nog zwaarder: psychoses bijv. Of dissociëren om te kunnen overleven (afsplitsen van delen van de psyche).
Maar de vijand nu is anders dan die in WO II. Mensen leefden daar dag en nacht met de schrik dat ze onmiddellijk konden dood gaan.
En van de mensen die bijv. de concentratiekampen hebben overleefd zijn er een groot aantal die door de zware traumatisering nadien levenslang moesten psychiatrisch behandeld worden, daar waar dit anders niet zo geweest zou zijn. Daar stelde men nadien een explosie vast van zware psychische problemen.
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 2 april 2020, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb een gokje gewaagd met Shell om wat kapitaal vrij te maken om in langere termijn aandelen te beleggen.
Gekocht op de dip aan 11 Eur, zouden jullie deze nu verkopen a 17.50? Of nog even aanhouden met zicht op 21 Euro?
Ik heb een limiet order op 21 Euro gezet, maar heb weinig gevoel met de olie markt.
Gekocht op de dip aan 11 Eur, zouden jullie deze nu verkopen a 17.50? Of nog even aanhouden met zicht op 21 Euro?
Ik heb een limiet order op 21 Euro gezet, maar heb weinig gevoel met de olie markt.
Ik sta voor veel open, maar niet voor de stelling dat deze Corona-crisis in hoofdzaak een goede gebeurtenis is.
Then why the f* heb je dat gekocht?Rune schreef: ↑2 april 2020, 16:43 Ik heb een gokje gewaagd met Shell om wat kapitaal vrij te maken om in langere termijn aandelen te beleggen.
Ik heb ze vandaag verkocht. Wees blij met je rendement, je zal nooit op het laagste kunnen kopen of op het hoogste kunnen verkopen. Je maakt natuurlijk zelf uit met welk rendement je blij bent. Daar kunnen wij niet in helpen, niemand heeft een glazen bol.
Olieprijs schoot even 25% de hoogte in.
Maar orderboek van oliefuture is geblokkeerd (staat aan beide kanten markt). Bij Euronav ook het geval (maar dat aandeel keldert)
Euronav gaat weer
Vraagje tussendoor over beursalgoritme.
Als er in het orderboek volgende te koop staan:
5000 st @ 10 EUR
5000 st @ 10 EUR
10.000 st @ 11 EUR
En ik plaats een order (laat ons even uitgaan van een marktorder) voor 10.000 stuks, dan zal het gewoon die 2 x 5000 stuks verwerken, toch? Of zit er iets in het algoritme om het aantal transacties minimaal te houden?
Als er in het orderboek volgende te koop staan:
5000 st @ 10 EUR
5000 st @ 10 EUR
10.000 st @ 11 EUR
En ik plaats een order (laat ons even uitgaan van een marktorder) voor 10.000 stuks, dan zal het gewoon die 2 x 5000 stuks verwerken, toch? Of zit er iets in het algoritme om het aantal transacties minimaal te houden?
Nee, normaal de goedkoopste eerst
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hangt er vanaf wat je plan of strategie is.Rune schreef: ↑2 april 2020, 16:43 Ik heb een gokje gewaagd met Shell om wat kapitaal vrij te maken om in langere termijn aandelen te beleggen.
Ik zou ze houden en tevreden zijn met 17,09% dividendrendement per jaar (Bruto)... Of ze houden tot ze 22 euro gaan. Als je dan de helft verkoopt heb je ze in principe gratis.
Euronav deze morgen aan minimum 9,9 euro te koop gesteld omdat gisterenavond het hoogste aankooporder 9,9 euro was (aankooporders #3 voor totaal van zo'n 2500 stuks)
Heb ze vanmorgen kunnen verkopen aan 10,2 euro. Meestal krijg ik maar de prijs die ik heb ingesteld. Vreemd dat koers eerst opveerde en dan 15% daalde.
Heb ze vanmorgen kunnen verkopen aan 10,2 euro. Meestal krijg ik maar de prijs die ik heb ingesteld. Vreemd dat koers eerst opveerde en dan 15% daalde.
Bedoeling is om op korte termijn winst te nemen en dit opnieuw te investeren in lange termijn beleggingen, vooral technologie georienteerd. Shell leek me een opportuniteit owv de lage koers, lage olieprijs en beperkt risico op lange termijn.DonPastello schreef: ↑2 april 2020, 18:17 Hangt er vanaf wat je plan of strategie is.
Ik zou ze houden en tevreden zijn met 17,09% dividendrendement per jaar (Bruto)... Of ze houden tot ze 22 euro gaan. Als je dan de helft verkoopt heb je ze in principe gratis.
Het gaat over vrij beperkte bedragen, wel +/- 10% van mijn portefeuille. Ik heb nu 5% extra middelen om te beleggen, twijfel dus om nog te wachten aangezien mijn targets nu ook interessant staan. Divident had ik zelfs niet bekeken.
koers is gedaald op moment dat olieprijs steeg door tweet van Trumpcriticus schreef: ↑2 april 2020, 18:39 Euronav deze morgen aan minimum 9,9 euro te koop gesteld omdat gisterenavond het hoogste aankooporder 9,9 euro was (aankooporders #3 voor totaal van zo'n 2500 stuks)