Ervaring met SlimBeleggen
TIP
- MarieHuana
- Newbie
- Contacteer:
Re: Ervaring met SlimBeleggen
Op https://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/002/ ... 001_AC.pdf een masterstudie over de rendementen van Belgische beleggingsbladen.
De Belegger komt er als beste uit met rendementen tussen de 7,2% en 8,55% (blz 9). Inside Beleggen slaagt er zelf negatieve rendementen op te tekenen.
De beurzen zelf doen beter dan deze beleggingsbladen. Zo haalt de S&P500 op lange termijn 9,60%. De S&P500 Total Return index gaat zelfs boven de 10%.
En ... De Belegger kost 384 EUR per jaar. Je betaalt dus om minder te verdienen dan via een indextracker. Je belegt die 384 EUR per jaar dan best in een goede index tracker op de S&P500 en/of MSCI World.
De Belegger komt er als beste uit met rendementen tussen de 7,2% en 8,55% (blz 9). Inside Beleggen slaagt er zelf negatieve rendementen op te tekenen.
De beurzen zelf doen beter dan deze beleggingsbladen. Zo haalt de S&P500 op lange termijn 9,60%. De S&P500 Total Return index gaat zelfs boven de 10%.
En ... De Belegger kost 384 EUR per jaar. Je betaalt dus om minder te verdienen dan via een indextracker. Je belegt die 384 EUR per jaar dan best in een goede index tracker op de S&P500 en/of MSCI World.
"Er werden portefeuilles samengesteld op basis van de verstrekte adviezen die allen, buiten twee, een positief rendement bekwamen en er zelfs in slaagden de markt te kloppen. Dit doet ons concluderen dat de bladen van echte waarde kunnen zijn voor de particuliere belegger. "
Exact de tegenovergestelde conclusie dan degene die jij trekt...
Exact de tegenovergestelde conclusie dan degene die jij trekt...
Enkel Inside Beleggen en De Belegger bekeken. Dat geeft niet echt een volledig beeld van de beleggersbladen sector.
Inderdaad, en ook wel erg jammer dat slimbeleggen er niet bijzat, toch de topic waarover het hier gaat.
Toch straf dat ge met zo'n broddelwerk van een thesis hedentendage kunt afstuderen in België. Het is dan mààr de UGent, maar toch.
Wie zegt dat de auteur is afgestudeerd?
Nu nog de negatieve maakt het plaatje compleet.lop schreef: ↑4 november 2019, 01:03 Kan maar 1 goed belegingsblad , advies noemen en dat is sure dividend is wel de Amerikaanse markten .
Maar dank zij hen heb ik overlaatst boeing verkocht met 190,32% winst , heb ik VF corp verkocht met 80,01% winst , heb ik Abbott verkocht met 103,56% , walmarkt met 78,56% , nu geven ze verkoopadvies voor Qcom en deze staat bij mij op 78,86% heb nog altijd Target corp in mijn port zitten tot nog toe geen verkoopadvies deze staat momenteel al op 104,78% . Walgreen staat bovenaan het koop advies momenteel momenteel al bijna 10% winst op.
Al enkele verliezen gehad maar was maximaal 20% . Is geen goedkoop advies volledige toegang kost je 329$ per jaar, maar zeker zijn geld waard. Tenminste al je portefeuille groot genoeg is
Geven koopadvies met de nodige onderleg ( cijfers )
Geven verkoopadvies ook wanneer ze mis zaten qua advies
Hebben zelf een portefeuille dat je eventueel kan volgen.
Je vind bij hen ook veel interessante artikels dat je gratis kan lezen .
Estate Guru believer.
Wat wil je als ze zelfs al geen nederlands meer moeten kunnen om in vlaanderen (noord-ottomania) een aso diploma cadeau te krijgen. Maar aalless kaat koet.
Edit: dat heb ik voor de duidelijkheid en eerlijkheid met eigen ogen kunnen vaststellen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik ben nu een jaar of twee lid. Slim beleggen doet best veel adviezen. De successen worden breeduit uitgemeten en verliezen worden verdoezeld. Je kan ook niet eeuwig blijven bijkopen. Het patserige taalgebruik: we hebben gezegd en toen.... is een toon en wel meer dan één toon te hoog aanslaan. Sommige voorspellingen zijn dusdanig dat je deze cryptisch moet ontrafelen en als er dan een succes uit komt: We hebben het nog zo gezegd, van de toren geblazen.
Natuurlijk heeft iedereen met de Corona crash verloren. Helaas stond ik voor de crash ook al op 20% verlies bij slim beleggen.
Slim beleggen doet dan vervolgens een aantal tips niet, dan moet je weer iets aanschaffen bij andere clubs.
Ik kan maar één advies geven: niet doen!
Natuurlijk heeft iedereen met de Corona crash verloren. Helaas stond ik voor de crash ook al op 20% verlies bij slim beleggen.
Slim beleggen doet dan vervolgens een aantal tips niet, dan moet je weer iets aanschaffen bij andere clubs.
Ik kan maar één advies geven: niet doen!
Net weer een voorbeeld: Twee dagen geleden gelanceerd een mail met: mis de grootste bull markt ever niet: olietankers. Sindsdien gaan de prijzen naar de kelder. Er worden short verbod uitgevaardigd op de beurs. Geen woord.
Wel een mail: Pak recordwinsten op onze turbo's.
Wel een mail: Pak recordwinsten op onze turbo's.