Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Je gaat zo zeer de mist in met je verhaal dat het begint te lijken op een bevruchting van een citroen door een berggeit.
Het meest elementaire gegeven is al volledig fout.
De discussie of berekening ligt daarmee volledig in het vat ontsmettingsalcohol en is waardeloos.
Die 50 miljard zijn niet uitgegeven met het doel of om het gemakkelijker te maken dat er 10.000 gestorven zijn.
Een onbekend aantal mensen is daarmee rechtstreeks of onrechtstreeks het leven gered.
En ONDANKS die 50 miljard zijn er dan (in die cijfers die jij hanteert toch) 10.000 gestorven.
Dat is compleet het omgekeerde van wat je vertelt.
Mijn advies : Blijf bij de knikkers en probeer het niet slimmer uit te leggen dan je zelf bent.
Ik ben het eens met de scherpe taal van NTO die in dit geval totaal niet overdreven is.
We hebben hier al zo veel dwaasheid gelezen op dit forum en over dit onderwerp, dat we de waarde van vele adviezen die hier worden gegeven zwaar in twijfel mogen trekken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 3 april 2020, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah kijk, het elitaire vingertje van het forum komt weer boven.NTO schreef: ↑3 april 2020, 08:17 Om het eerst over de economische schade van jezelf te hebben: het geld dat Vlaanderen aan jou besteed heeft om economist te worden, is compleet weggesmeten geld. Hoe jij een diploma behaald hebt, is onmogelijk te vatten. Analyse-vermogen: 0, logisch redeneervermogen: 0, inzicht: minder dan 0.
Voelt het fijn om anderen af te kraken, NTO? Goed zo, hopelijk heb je er wat aan gehad.
Ik heb een denkoefening gemaakt, los van het menselijk aspect, puur op economische basis. Waarin ik zelfs specifiek een fout gestoken heb (die 13 miljard), om te zien of het bericht zou gelezen worden.
China heeft in zijn grote steden een enorme obesitasboom. Gisteren vond ik geen cijfers maar vandaag kom ik dit tegen:haelewyn schreef: ↑2 april 2020, 20:36 Over de BMI ... De beelden die ik zag op tv van Spaanse of Italiaanse ziekenhuizen toonden weinig beelden van mensen met een hoge BMI. In die landen zijn ze meer mager dan dik...
In China moet je al hard je best doen om een dikzak te vinden.
Die wordt direct al een kermisattractie.
Dus of die theorie volledig opgaat... ??
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b5041703/Gommers baseerde zich op zijn eigen indruk en die van collega’s, een landelijk overzicht ontbreekt. Buitenlandse inventarisaties lijken hem gelijk te geven: in China was 45 procent van de ernstig zieken obees, tegenover slechts 10 procent van de patiënten met milde klachten. En in Groot-Brittannië blijkt uit een eerste onderzoek onder ruim 700 ic-patiënten dat 70 procent (veel) te zwaar is.
Eens zwaar ziek zijn de prognoses voor mensen met overgewicht ook slechter dan voor mensen met een normaal gewicht. Beademing is namelijk moeilijker en zorgt voor meer complicaties:
Op basis van het weinige dat er over deze ziekte bekend is lijken er toch twee grote risicofactoren te zijn: leeftijd en een ongezonde levensstijl. Zeer zwaar sporten (bv zware intervaltraining) is ook af te raden op dit moment.Eenmaal in het ziekenhuis komen patiënten met obesitas voor nóg een probleem te staan, of beter gezegd: hun artsen. Uit de internationale literatuur blijkt dat mensen met veel overgewicht lastiger te beademen zijn en dat daardoor vaker levensbedreigende complicaties optreden. ‘De holte waarin we de beademingsbuis moeten plaatsen is klein’, verduidelijkt chirurg Wouter Leclercq die in het MMC veel maagverkleiningen uitvoert. ‘Als er veel weefsel om die holte zit dan werkt de zwaartekracht de verkeerde kant op en wordt de holte erg smal.’
Bovendien drukt bij obese patiënten de buik de longen in elkaar, zegt hij, waardoor meer druk moet worden uitgeoefend om lucht naar binnen te krijgen. Ook dat kan schade opleveren.
Psssssst, wat staat hier boven aan het begin van de forum pagina vermeld?haelewyn schreef: ↑3 april 2020, 08:43 Mijn advies : Blijf bij de knikkers en probeer het niet slimmer uit te leggen dan je zelf bent.
Ik ben het eens met de scherpe taal van NTO die in dit geval totaal niet overdreven is.
We hebben hier al zo veel dwaasheid gelezen op dit forum en over dit onderwerp, dat we de waarde van vele adviezen die hier worden gegeven zwaar in twijfel mogen trekken.
KROEG. Ik, met mijn beperkt verstand volgens NTO en jou, interpreteer dat als "café praat". Ik pretendeer nergens dat ik advies geef of dat er conclusies moeten/mogen getrokken worden uit een denkoefening die ik gemaakt heb.
Een pintje voor mij, en geeft de rest van 't café hier ook iets!
Ik ben heel lang obees geweest. BMI van 35 a 37.
Paar jaar geleden knop omgedraaid en heb nu een bmi van ongeveer 28.
Wat mij nu nog stoort is die vetpens die ik maar niet wegkrijg, maar voor de rest vind ik mij wel ok.
Een paar jaar geleden een goede kennis zien sterven aan kanker. Probleem was, ook, dat ze niet genoeg chemo konden toedienen omdat ze zo mager was. Zij heeft mij toen zelf gezegd, Voodoo, let op wat je doet. Mager zijn is 1, maar kijk naar mij. Heel mijn leven te mager geweest en nu gaan ze me niet meer kunnen helpen. Dit was 2 maanden voor haar overlijden.
Ik wil maar zeggen, we kunnen ons BMI met 1 punt per maand naar beneden halen, als we echt gezond willen vermageren. Door uw BMI van 40 naar 39 te brengen neem je de 1e juiste stap. Door je BMI van 28 naar 27 te brengen ga je echt je leven niet redden hoor. Nu niet met de coronavirus, maar anders ook niet. Als je je goed en gezond voelt, doe zo verder is mijn motto.
Niet roken
Niet drinken
Niet vettig eten
Niet (rood) vlees eten
Niet te weinig beweging hebben
...
Het leven moet ook nog wat leuk zijn hé. Als we ooit terug een terrasje gaan mogen doen, dan moeten we toch ook een klein beetje mogen genieten.
Een beetje van alles zal wel geen kwaad kunnen (behalve roken en drinken dan mss), geniet van het leven mensen, het duurt maar even
Paar jaar geleden knop omgedraaid en heb nu een bmi van ongeveer 28.
Wat mij nu nog stoort is die vetpens die ik maar niet wegkrijg, maar voor de rest vind ik mij wel ok.
Een paar jaar geleden een goede kennis zien sterven aan kanker. Probleem was, ook, dat ze niet genoeg chemo konden toedienen omdat ze zo mager was. Zij heeft mij toen zelf gezegd, Voodoo, let op wat je doet. Mager zijn is 1, maar kijk naar mij. Heel mijn leven te mager geweest en nu gaan ze me niet meer kunnen helpen. Dit was 2 maanden voor haar overlijden.
Ik wil maar zeggen, we kunnen ons BMI met 1 punt per maand naar beneden halen, als we echt gezond willen vermageren. Door uw BMI van 40 naar 39 te brengen neem je de 1e juiste stap. Door je BMI van 28 naar 27 te brengen ga je echt je leven niet redden hoor. Nu niet met de coronavirus, maar anders ook niet. Als je je goed en gezond voelt, doe zo verder is mijn motto.
Niet roken
Niet drinken
Niet vettig eten
Niet (rood) vlees eten
Niet te weinig beweging hebben
...
Het leven moet ook nog wat leuk zijn hé. Als we ooit terug een terrasje gaan mogen doen, dan moeten we toch ook een klein beetje mogen genieten.
Een beetje van alles zal wel geen kwaad kunnen (behalve roken en drinken dan mss), geniet van het leven mensen, het duurt maar even
Ik ben er zeker van dat iedereen op deze bol talenten heeft.
En dat iedereen wel al eens iets dwaas uit zijn nek slaat ook.
Je moet ook niet per se iedere schoen die klaar staat als 'speciaal voor jou bedoeld' beschouwen.
Ik richtte me op een redelijk breed publiek toen ik de dwaasheid beschreef.
Wat je hier soms leest aan adviezen (dat ging niet eens over jouw post)... Ik hoop dat iedereen de tegenwoordigheid van geest heeft om dat in te zien maar ik berust in de realiteit die erger is dan mijn eigen inschatting.
China : ik ben er al even niet meer geweest. Dat obesitas daar een epidematische omvang heeft zoals hier, betwijfel ik wel. Daar is de geest van de bevolking niet rijp voor, denk ik. Het zal een probleem zijn van de jongere generaties, vermoed ik. Net als onhandelbaarheid en little emperor ideeën.
Ik betwist niet dat obees zijn een extra risico inhoudt. Ik ben zelf van BMI 32 naar 27 gegaan. Ik hoop dat me dat goed doet.
Meer nog dan Nederland, bewijst Zweden dat het ook anders kan. Niks "Lock down light" en dat soort semi-dictatoriale gijzelacties. En toch amper doden.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200402_04910844
En over de (on)zin van een reisverbod richting 2e verblijf:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200402_04911410
(Gratis leesbaar in de app)
Dus inderdaad, we evolueren richting een politiestaat.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200402_04911356
Deze nachtmerrie mag gaan stoppen. Business as usual en iedereen verantwoordelijk om voor zichzelf uit te maken hoe veilig of onveilig hij zich voelt en welke maatregelen hij eventueel neemt.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200402_04910844
En over de (on)zin van een reisverbod richting 2e verblijf:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200402_04911410
(Gratis leesbaar in de app)
Dus inderdaad, we evolueren richting een politiestaat.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200402_04911356
Deze nachtmerrie mag gaan stoppen. Business as usual en iedereen verantwoordelijk om voor zichzelf uit te maken hoe veilig of onveilig hij zich voelt en welke maatregelen hij eventueel neemt.
Zweden heeft een heel andere uitgestrektheid dan België. Mensen leven er niet in steden zoals Wuhan. Vlaanderen is zeer verstedelijkt en deed het toen ik laatst keek slechter dan Wallonië.
Je vergeet bewust de vergelijking met Italië en Spanje te maken.
Niet toevallig zijn de meeste Corona besmettingen aangetroffen in Stockholm als je over Zweden praat en veel minder op het platteland.
Laat dit gerust over aan de echte experten. Op hun oordeel gokken is de beste keuze.
Als we het aan Trump kopieën moeten overlaten om voor iedereen te beslissen kom je er niet.
Of je laat het over aan mensen die geld belangrijkst vinden of aan mensen die levens willen redden.
Ik kies voor het tweede.
Iedereen verantwoordelijk voor zichzelf kan niet. Dan beslist je werkgever wat voor jou en mij goed genoeg is.
Ik wil dat oordeel niet overlaten aan de boekhouder of ook niet aan de CEO van een bedrijf. Die kan dan ook voor zichzelf beslissen hoe het veiligst is... Et pour les flamands la même chose.
Je vergeet bewust de vergelijking met Italië en Spanje te maken.
Niet toevallig zijn de meeste Corona besmettingen aangetroffen in Stockholm als je over Zweden praat en veel minder op het platteland.
Laat dit gerust over aan de echte experten. Op hun oordeel gokken is de beste keuze.
Als we het aan Trump kopieën moeten overlaten om voor iedereen te beslissen kom je er niet.
Of je laat het over aan mensen die geld belangrijkst vinden of aan mensen die levens willen redden.
Ik kies voor het tweede.
Iedereen verantwoordelijk voor zichzelf kan niet. Dan beslist je werkgever wat voor jou en mij goed genoeg is.
Ik wil dat oordeel niet overlaten aan de boekhouder of ook niet aan de CEO van een bedrijf. Die kan dan ook voor zichzelf beslissen hoe het veiligst is... Et pour les flamands la même chose.
Ach ja. Zondag een bbq'ke thuis.
En nog altijd fulltime aan het werk.
Al komen een berekeningen van het sociaal secretariaat dat je dus méér netto overhoudt als je 1 of 2 dagen werkloos bent. Dit geldt zelfs voor relatief hoge lonen van 4500€ bruto per maand. Dankzij alle bijpassingen van de staat.
2 dagen doppen is het meest voordelige.
Kafka...
En nog altijd fulltime aan het werk.
Al komen een berekeningen van het sociaal secretariaat dat je dus méér netto overhoudt als je 1 of 2 dagen werkloos bent. Dit geldt zelfs voor relatief hoge lonen van 4500€ bruto per maand. Dankzij alle bijpassingen van de staat.
2 dagen doppen is het meest voordelige.
Kafka...
Ik blijf erbij dat we met een kanon op een mug aan het schieten zijn. Goed wetende dat onze munitie beperkt is en we geen idee hebben van het aantal muggen dat gaat opduiken. En dat alles onder de noemer: hou het volk dom en kalm.
Deze discussie zal hier nog maanden doorgaan, ik ben wel curieus wie zijn mening wanneer gaat herzien. Mezelf inbegrepen natuurlijk, want ik heb wel een diploma ...
Deze discussie zal hier nog maanden doorgaan, ik ben wel curieus wie zijn mening wanneer gaat herzien. Mezelf inbegrepen natuurlijk, want ik heb wel een diploma ...
Dat vind ik ook nog altijd. Al vind ik het wel al een wat dikkere mug dan in het begin.
En dan krijg je deze (niet geverifieerde) cijfers door.
Uiteraard zal het aantal Corona doden nog stijgen, maar dat zullen die andere cijfers ook.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik heb zelf nog een BMI gehad dat met de grens van 30 begon te flirten. Dan een zotte bevlieging gehad en mijn levensstijl kunnen omdraaien. Ik heb momenteel een BMI van 22.2 met meer spiermassa dan gemiddeld. Als ik terugkijk op hoe ik er vroeger uitzag en hoe ik mij voelde bij een BMI van 25 en meer dan kan ik enkel maar zeggen dat het enorm de moeite is om je vetpercentage lager te krijgen.
Bij een BMI van 25 heb ik al een in mijn ogen storende pens wegens te veel onderhuids vet. (verschil in vrouwelijke aandacht is trouwens ook enorm )
Bij een BMI van 25 heb ik al een in mijn ogen storende pens wegens te veel onderhuids vet. (verschil in vrouwelijke aandacht is trouwens ook enorm )
Als je zelfmoorden, alcohol en roken dan nog bij elkaar optelt ...