tak 21 behouden of uitstappen?
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
tak 21 behouden of uitstappen?
Heb vandaag bericht gekregen dat het rendement voor de tak21 van Recordbank........0 % is !!!
In juli was er nog een tussentijdse evaluatie en dan was er nog een rendement van 5.5%.
Nu blijkt dus alles op een paar maanden opgesoepeerd te zijn.
Ik kan het echt moeilijk geloven dat er niets meer overschiet, terwijl andere banken toch nog een degelijk rendement kunnen voorleggen.
Wat de opbrengst voor de toekomst gaat bieden, dat zal waarschijnlijk ook wel koffiedik kijken zijn...
Voor hetzelfde geld is er op het einde van 2009 weer 0% opbrengst.
Dus ik ben nu sterk aan het overwegen om mijn tak 21 af te kopen, hoewel ik dan geconfronteerd word met een opstapkost van 2% (mijn contract is nu 1.5 jaar ver)
Ik zou mijn geld dan terug in een kasbon steken, waar dat ik dan tenminste 100% zeker ben van jaarlijks 4%. Ik kan ook nog een half jaar wachten, dan bedragen de uitstapkosten slechts 1%, maar gaan de kasbons dan nog aan 4% staan???
ben echt wel aan het balen nu, want diene tak21 gaat mij dan alleen maar veel geld gekost hebben, en ben ik pakken intresten mis gelopen...
wat zouden jullie doen??
In juli was er nog een tussentijdse evaluatie en dan was er nog een rendement van 5.5%.
Nu blijkt dus alles op een paar maanden opgesoepeerd te zijn.
Ik kan het echt moeilijk geloven dat er niets meer overschiet, terwijl andere banken toch nog een degelijk rendement kunnen voorleggen.
Wat de opbrengst voor de toekomst gaat bieden, dat zal waarschijnlijk ook wel koffiedik kijken zijn...
Voor hetzelfde geld is er op het einde van 2009 weer 0% opbrengst.
Dus ik ben nu sterk aan het overwegen om mijn tak 21 af te kopen, hoewel ik dan geconfronteerd word met een opstapkost van 2% (mijn contract is nu 1.5 jaar ver)
Ik zou mijn geld dan terug in een kasbon steken, waar dat ik dan tenminste 100% zeker ben van jaarlijks 4%. Ik kan ook nog een half jaar wachten, dan bedragen de uitstapkosten slechts 1%, maar gaan de kasbons dan nog aan 4% staan???
ben echt wel aan het balen nu, want diene tak21 gaat mij dan alleen maar veel geld gekost hebben, en ben ik pakken intresten mis gelopen...
wat zouden jullie doen??
Re: tak 21 behouden of uitstappen?
Hallo, ik sta net in dezelfde situatie; ook Premium Invest bij Record bank en reeds bijna 2 jaar ingetekend; evenwel voor het minimumbedrag. Ik ben het beu. Waarom sparen mensen nog. Record en ING maken er ook al een boeltje van.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik heb besloten 15% op te vragen van het bedrag en in een kasbon te steken.
na 3 jaar kan je "kostenloos" (alleen 15% roerende voorheffing betalen op de intresten) je contract opzeggen en kan je terug over al je geld beschikken.
Dus nu ben ik op het bedrag van die 15% toch al zeker van een rendement van 4%.
Het zou mij gewoon te veel kosten om mijn geld op te vragen want het gaat om een vrij groot bedrag...
Int vervolg ga ik toch voor een vast rendement en ben ik maar met iets minder te vreden...
na 3 jaar kan je "kostenloos" (alleen 15% roerende voorheffing betalen op de intresten) je contract opzeggen en kan je terug over al je geld beschikken.
Dus nu ben ik op het bedrag van die 15% toch al zeker van een rendement van 4%.
Het zou mij gewoon te veel kosten om mijn geld op te vragen want het gaat om een vrij groot bedrag...
Int vervolg ga ik toch voor een vast rendement en ben ik maar met iets minder te vreden...
Tak 21 producten zijn levensverzekeringen met een vast rendement vanaf de instap tot op de vervaldag.
Zoals ik in andere topics al aangehaald heb,
De mensen die hun Ethias first rekening gehouden hebben, zijn nu winnaar, al wordt er geen bonus uitgekeerd. Zo heb ik een gemiddelde van 3,35% netto zonder bonus. Weinig spaarrekeningen zullen dat na 1 april nog geven.
De mensen die hun Ethias first rekening gehouden hebben, zijn nu winnaar, al wordt er geen bonus uitgekeerd. Zo heb ik een gemiddelde van 3,35% netto zonder bonus. Weinig spaarrekeningen zullen dat na 1 april nog geven.
Dit telt wel voor diegene die Tak 21 met een gewaarborgd rendement hebben , maar zoals ik en andere Tak 21 zonder gewaarborgd rendement hebben zoals Crest 30,40... die zitten serieus met de gebakken peren.. kan er zelfs niet uit.. moet 5% betalen...heb ook dit jaar 15% afgehaald...
Als ik dit allemaal had geweten, te hopen dat er nog eens ooitandere tijden komen....
Als ik dit allemaal had geweten, te hopen dat er nog eens ooitandere tijden komen....
Ik ben op 03/02/2009 naar de bank (fortis) geweest om mijn tak 21 af te kopen. Contract is 5 jaar geleden afgesloten.
Moet normaal geen uitstapkosten betalen, nu na verscheidene malen langs geweest bij de bank,is de afkoop nog steeds niet in orde.
Ik vroeg dan achter de berekening van deze afkoop,en steeds schotelen ze me een andere berekening voor de neus.
Eerst berekenen ze de roerende voorheffing op het totaal bedrag,ipv alleen op de bonussen.
Dan komen ze weer af met kosten zoals financiele correctie.
Apropos,ben zo al bijna 2 maand bezig om mijn contract af te sluiten,normaal gezien moet dit gebeuren op 1 week .
Wat denken jullie hiervan?
Moet normaal geen uitstapkosten betalen, nu na verscheidene malen langs geweest bij de bank,is de afkoop nog steeds niet in orde.
Ik vroeg dan achter de berekening van deze afkoop,en steeds schotelen ze me een andere berekening voor de neus.
Eerst berekenen ze de roerende voorheffing op het totaal bedrag,ipv alleen op de bonussen.
Apropos,ben zo al bijna 2 maand bezig om mijn contract af te sluiten,normaal gezien moet dit gebeuren op 1 week .
Dit is niet normaal!!! Bij Axa heeft men onmiddellijk gezegd met Crest 40 dat ik er niet uit kan gaan of ik moet extra 5% betalen, heb wel het max. geld afgehaald dat ik dit jaar kon afhalen mits op de intrest 15% te betalen....rikkie schreef: Ik ben op 03/02/2009 naar de bank (fortis) geweest om mijn tak 21 af te kopen. Contract is 5 jaar geleden afgesloten.
Ja Tak 21 met gewaarborgd rendement weet ik eigenlijk niet....
Normaal zou u er moeten kunnen uitstappen...
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je aan de volgende voorwaarden voldoet, indien het de Top Rendement Invest is die je bedoeld, zou er normaal toch geen probleem mogen zijn :rikkie schreef: Ik ben op 03/02/2009 naar de bank (fortis) geweest om mijn tak 21 af te kopen. Contract is 5 jaar geleden afgesloten.
• Bij vrije afkopen in de eerste acht jaar betaalt u geen roerende voorheffing indien :
- het kapitaal overlijden minstens 130 % bedraagt van de som van de betaalde
premies verminderd met de eventuele afkopen en indien
- de verzekeringnemer = de verzekerde = de begunstigde in geval van leven.
Mensen jullie overreageren allemaal. Tak21 verzekeringen zijn beleggingen op lange termijn. Wat jullie nodig hebben als je zo reageert zijn termijnrekeningen of spaarboekjes.
Je sluit geen Tak21 verzekering af om ze 2 jaar later terug op te zeggen, dat is gewoon dwaas. Je betaalt dan niet alleen uitstapkosten, maar je bent ook nog eens je instapkosten kwijt en moet waarschijnlijk een conjuncturele vergoeding betalen. Want zelfs als je dit jaar weer 0% krijgt, doe je dan nog verlies door uit te stappen.
De rit uitzitten is de boodschap, er zullen zeker terug jaren komen van hoge opbrengsten.
Je sluit geen Tak21 verzekering af om ze 2 jaar later terug op te zeggen, dat is gewoon dwaas. Je betaalt dan niet alleen uitstapkosten, maar je bent ook nog eens je instapkosten kwijt en moet waarschijnlijk een conjuncturele vergoeding betalen. Want zelfs als je dit jaar weer 0% krijgt, doe je dan nog verlies door uit te stappen.
De rit uitzitten is de boodschap, er zullen zeker terug jaren komen van hoge opbrengsten.
Jay, als je denkt dat er terug goei jaren komen, wil dat zeggen dat je terug 4% netto zal krijgen ? Is het dan niet beter gewoon alles van de hand te doen en in een meer risicovolle belegging te stappen, waar rendementen van 30% en meer mogelijk zijn? De rit uitdoen wil toch zeggen een termijn van 6 jaar en meer...
Een Tak21 verzekering is totaal risicoloos. Ik snap niet waarom je dan in een belegging wil stappen die risicovol is. Dat is appelen met peren vergelijken.
Met goede jaren bedoel ik 5-6% op jaarbasis.
Normaal gesproken wordt een tak21 verzekering levenslang genomen, als een soort van spaarboekje waar je niet aankomt. Je moet het rendement over een langere periode bekijken, niet enkel 1 jaar eruit nemen dat slecht was. Als je niet met die ingesteldheid een tak21 verzekering neemt kan je er beter niet aan beginnen.
Ik heb zelf o.a. een tak21 verzekering bij Generali. Die bracht in 2008 maar 1,5% op, ook veel te weinig om de inflatie af te dekken. Maar ik weet dat die verzekering ook tot bijna 7% opbrengt in goede jaren, dus ik ga geen steen en been zitten klagen.
De reactie die ik hier vaak zie is dezelfde als die van mensen die hun aandelen beginnen te verkopen als ze zakken. Zo doe je uiteraard alleen maar slechte zaken.
Met goede jaren bedoel ik 5-6% op jaarbasis.
Normaal gesproken wordt een tak21 verzekering levenslang genomen, als een soort van spaarboekje waar je niet aankomt. Je moet het rendement over een langere periode bekijken, niet enkel 1 jaar eruit nemen dat slecht was. Als je niet met die ingesteldheid een tak21 verzekering neemt kan je er beter niet aan beginnen.
Ik heb zelf o.a. een tak21 verzekering bij Generali. Die bracht in 2008 maar 1,5% op, ook veel te weinig om de inflatie af te dekken. Maar ik weet dat die verzekering ook tot bijna 7% opbrengt in goede jaren, dus ik ga geen steen en been zitten klagen.
De reactie die ik hier vaak zie is dezelfde als die van mensen die hun aandelen beginnen te verkopen als ze zakken. Zo doe je uiteraard alleen maar slechte zaken.