Hoeveel winst heb je al gemaakt sinds je belegt?
TIP
Re: Hoeveel winst heb je al gemaakt sinds je belegt?
Goudmijnen en grondstoffen... Dan denk ik direct aan Maarten Verheyen.JanPeeterss schreef: ↑3 april 2020, 09:58En hoe heet die persoon die je opvolgt? Misschien kunnen we allemaal bijleren...koenvhaver schreef: ↑2 april 2020, 17:36 Sinds 2016 heb ik toch nog een winst van 200%. Ik kom van 250% midden februari. Beleg wel totaal niet in klassieke aandelen, fondsen of obligaties. Vooral goudmijnen en grondstoffen. De belegger die ik opvolg heeft een rendement van boven de 2000% sinds het jaar 2000. Weinigen die dat kunnen zeggen. Zelfs sinds januari nog een rendement boven de 6% in zijn portefeuille.
Barren WuffettJanPeeterss schreef: ↑3 april 2020, 09:58En hoe heet die persoon die je opvolgt? Misschien kunnen we allemaal bijleren...koenvhaver schreef: ↑2 april 2020, 17:36 Sinds 2016 heb ik toch nog een winst van 200%. Ik kom van 250% midden februari. Beleg wel totaal niet in klassieke aandelen, fondsen of obligaties. Vooral goudmijnen en grondstoffen. De belegger die ik opvolg heeft een rendement van boven de 2000% sinds het jaar 2000. Weinigen die dat kunnen zeggen. Zelfs sinds januari nog een rendement boven de 6% in zijn portefeuille.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Geheimen ga je nooit verklappen toch? Het zal wel een kleinkind zijn van een gratis Buffet.TrX schreef: ↑3 april 2020, 12:02Barren WuffettJanPeeterss schreef: ↑3 april 2020, 09:58
En hoe heet die persoon die je opvolgt? Misschien kunnen we allemaal bijleren...
-
- Full Member
- Contacteer:
Niet zo moeilijk. Het is de nieuwsbrief analyse. Zitten nu op 2200% sinds het jaar 2000 en sinds nieuwjaar nog steeds in de plus. Gans iets anders dan Slim Beleggen of Maarten Verheyen. Geen reclame of marketing. Werken ook met een ‘echte portefeuille’ zoals bij ‘de belegger’ of ‘inside beleggen’. Zelf ben ik al actief als belegger sinds 1994 en het enige domme is dat ik gewoon niet vroeger hun portefeuille heb opgevolgd. Zelf ken ik niks beters in de benelux dat tenminste op waarheid berust.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
De nieuwsbrief Analyse is een product van Roland Van Damme. Vroeger was dat een notoire goudkever. Hij schreef vele artikels voor bijv. Trends. Hij voorspelde in de jaren 90 jarenlang stijgende goudprijzen, terwijl de goudprijs steeds maar verder wegzakte. Hij werd daarmee de risee van beleggend Vlaanderen. Maar begin de jaren 00 kreeg hij eindelijk gelijk. Dat is ook het moment dat hij zijn voorbeeldportefeuille opstartte, en blijkbaar met groot succes. Ik heb hem niet meer gevolgd, of hij nu nog steeds zo gelooft in goud, weet ik niet.
Wat is de beleggingsstrategie van Analyse grosso modo: continue kopen en verkopen of ook houden over langere periodes?
Ondertussen de site van Analyse eens bekeken en de 'klassieke' lijst van de successen gelezen (de missers leest men nooit). Roland Vandamme, blijkbaar met zoon tegenwoordig, is inderdaad nog steeds een goud-fan die blijkbaar ook al een paar keren zijn portefeuille heeft omgekeerd naar niet voor de hand liggende sectoren of andere opportuniteiten:
https://www.analyse.be/historiek
Een abonnement kost €377 / jaar. Zelf koop ik al 20 jaar geen betalend beursadvies meer en ik heb er dan ook geen idee van of dit duur is of niet.
Wel, als je 10k te beleggen hebt, dan moet je al 4% winst maken om break even te geraken.MoreOrLess schreef: ↑3 april 2020, 22:26Ondertussen de site van Analyse eens bekeken en de 'klassieke' lijst van de successen gelezen (de missers leest men nooit). Roland Vandamme, blijkbaar met zoon tegenwoordig, is inderdaad nog steeds een goud-fan die blijkbaar ook al een paar keren zijn portefeuille heeft omgekeerd naar niet voor de hand liggende sectoren of andere opportuniteiten:
https://www.analyse.be/historiek
Een abonnement kost €377 / jaar. Zelf koop ik al 20 jaar geen betalend beursadvies meer en ik heb er dan ook geen idee van of dit duur is of niet.
Dat is zo.
Toen ikzelf nog zo beursblaadjes kocht waren die ook niet goedkoop. Eind jaren 90 was men toch zo'n 8.000 BEF (€200) kwijt aan zo'n abonnement. Dan lijkt die €377 van Analyse, 20 jaar later, nog schappelijk. Maar ik ben ermee gestopt die blaadjes toen te kopen omdat ze zo dikwijls de bal compleet missloegen, ondanks al hun gejubel dat ze het zo goed deden. Er waren er ook die jarenlang teerden op één grote voltreffer. De Belegger was daarvan een voorbeeld, ze hadden in de jaren 80 d'Ieteren gekocht voor 3.000 BEF en dat aandeel verhonderdvoudigde dan in waarde. Niet moeilijk dat hun portefeuille dan ook jarenlang overpresteerde ten opzichte van ander beursadvies.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nog mensen die hun cijfertjes willen delen?
13% winst nu. Kan morgen weer een heel ander getal zijn. Beleg sinds 2015.
En jij cucaracha?
En jij cucaracha?
-11% sinds opstart in december
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
-
- Sr. Member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer: