Tijd om te kopen
TIP
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Tijd om te kopen
Dat én het probleem dat het accepteren van en omgaan met verandering nog steeds erg moeilijk is.
Als het meer dan tien jaar niet geregend heeft is het moeilijk je voor te stellen hoe dat voelt, die regen. Hopelijk is het dak nog steeds in orde en goed onderhouden - ondanks het feit dat dat tien jaar lang niet nodig was.
Ja, zeker een interessante link. Zeer intelligent die El-Erian, maar ik denk (en hoop) toch dat hij geen gelijk heeft wat betreft het volgens hem "generation defining" belang van deze crisis.Oudere Jongere schreef: ↑3 april 2020, 19:53 Interessante link, waarvoor dank. El-Erian bevestigt en geeft structuur aan hoe mijn gevoel en mijn gedrag zich de laatste drie weken aan het settelen zijn. Geen angst, eerder bevesting dus.
Ik denk dat de klimaatrevolutie die op ons afkomst een beduidend grotere impact zal hebben op onze economie en onze manier van leven en ik zie de corona crisis nog altijd meer als "de waan van de dag" dan als een structurele crisis.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
"In een roes door" ? Je doet precies of die onbeperkte stimulus zal niets opbrengen... Dit faat er net voor zorgen dat de schade zal meevallen, dus natuurlijk reflecteert zich dat ook in de beurskoers...
Je kan het ook omdraaien: als zelfs met die apocalyptische voorspellingen de berzen no zo hoog staan ( wat overigens voor Europa niet echt op gaat), wat zal het dan niet gecen eens de oorzaak van dit alles over zijn hoogtepunt is en de maatregelen worden teruggeschroefd/opgeheven?
Het opheffen van de maatregelen zal niet onmiddellijk effect hebben op de economie. Het zal lang duren voor alle fabrieken weer op volle toeren draaien en er weer winst gemaakt wordt zoals vroeger.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Tijd om te denken!
Ik denk – maar wie ben ik – dat het eerder een probleem van macht is. Wellicht weet u dat culturen gaan en komen. Spengler: des untergang des Abendlandes.
Vertaald in het heden: De nieuwe wereldorde van Rob de Wijk…..en nog andere slimme mensen.
Hetgeen ik begrijp ervan: China, Rusland tegen Amerika ( en ja helaas met Trump wordt men er niet gelukkiger van ). Het zou dus zo maar kunnen zijn…dat the USA de verliezer zal zijn, hetgeen impliceert…wij ook. Want Europe weet nog steeds niet hoe elkaar te verbinden of te helpen, ieder land weet het beter zelf. Wat een sukkels!
Without Europe we are no where…
Amen!!
Vertaald in het heden: De nieuwe wereldorde van Rob de Wijk…..en nog andere slimme mensen.
Hetgeen ik begrijp ervan: China, Rusland tegen Amerika ( en ja helaas met Trump wordt men er niet gelukkiger van ). Het zou dus zo maar kunnen zijn…dat the USA de verliezer zal zijn, hetgeen impliceert…wij ook. Want Europe weet nog steeds niet hoe elkaar te verbinden of te helpen, ieder land weet het beter zelf. Wat een sukkels!
Without Europe we are no where…
Amen!!
De VS zijn een natie in verval. De tijd dat ze het politiek, militair, economisch en moreel leiderschap in de wereld hadden is al lang voorbij.
m.i. is het verkeerd is te denken dat eens Corona overwonnen is, de economie zijn gewone gang van zaken zal hervatten. Veel zal failliet of gestopt zijn.
Let vooral op de VS: totaal ontwricht.
Let vooral op de VS: totaal ontwricht.
jaja, met hun vliegende Fyra's,hun 737's aan de grond (dacht eerst dat het chipolata's of Weense worsten waren) enz.
Ze kunnen het niet meer, dank zij de multikul. Jammer !
Terloops: wanneer gaan we die F35's betalen ? Weliswaar niet veel meer dan 3 miljard euro, tegenwoordig een peuleschil .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Der Untergang tout court
-
- Hero Member
- Contacteer:
En wat maintenant? Quelle solution avez-vous?
Europa is vadsig en lui geworden door de dominantie van de VS. Waarom zouden we op onze eigen benen staan als de VS toch alle problemen in de wereld oplosten? Wij betalen nu de prijs van onze zelfgenoegzaamheid. Rusland, China en Turkije zijn de opkomende machten en dicteren ons hun wet. Europa is politiek hopeloos verdeeld, stelt militair niets voor en ligt economisch en financieel op haar gat.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Helemaal mee eens Yaris maar wellicht zijn er hier enige beleggers die het licht kunnen laten schijnen toch?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bien étonnés de se trouver ensemble
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell