Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Maar Tinder kost wel geld. Op zijn minst je eigen eten en drank (restaurant is duurder dan thuis), aanbieden om dat van de andere partij te betalen, en geen zekerheid van een wip. In dié zin volg ik Haelewyn wel.
Al kan ik me niet voorstellen ooit een prepaid te vinden die mijn meug is. De meeste lijken mij er heel goedkoop en van laag alooi uit te zien. En ik zou sowieso voor Vlaams gaan, niet van die geïmporteerde oostblokkers die je amper verstaat.
Dat is allemaal niet nodig hoor. Dan maak je het jezelf duur.
Ja, dat blijkt, veel meer dan twee muisklikken is het niet waard
Mocht je iets beter je best gedaan hebben, zou je weten dat die €40.000 over de waarde van één levensjaar gaat en niet over een mensenleven, dus iemand van 65 zou een waarde €800.000 vertegenwoordigen.DNE2018 schreef: ↑3 april 2020, 02:12 Het aantal sterfgevallen aan Covid-19 is nu +/- 1000. We zitten een goeie 1,5 maand na de uitbraak, waarvan 3 weken in quarantaine. Houden we rekening met een groei-curve, dan kunnen we stellen dat we binnen ongeveer 12 weken aan maximaal 10.000 overleden landgenoten zitten. Dat is ook een beetje de geschatte prognose van virologe Erika De Vlieghe.
De economische schade wordt momenteel op 2,5 miljard per week berekend. Stel dat we de quarantaine/lock-down aanhouden voor 12 weken, gelijklopend met de curve van het aantal sterfgevallen. 12 weken aan 2,5 miljard, komt op 30 miljard. Bovenop het huidige tekort van 13 miljard. Laat ons zeggen dat we, hypothetisch, eindigen aan 50 miljard. Betekent dus 50 miljard euro voor 10.000 mensenlevens. In een aflevering van De Afspraak werd al eens vermeld dat als er een prijs op een mensenleven wordt geplakt (ook verzekeringen doen dit), dan situeert dit tussen de 20.000 en de 40.000 euro. In het rekensommetje gezet, 40.000 euro x 10.000 sterfgevallen = 400.000.000 euro.
Hoeveel doden er zonder maatregelen zouden vallen weet nu nog niemand maar het zullen er alvast heel veel meer dan jouw 10.000 zijn, zie Lombardije, 10 miljoen inwoners, waar de maatregelen een dag of 7 later op de curve zijn ingevoerd en waar ruim meer dan 10.000 doden zullen zijn.
Daarnaast is er niet enkel de kost van levensjaren, voor elke dode zijn er wellicht 2 of meer met blijvende invaliditeit wegens onvoldoende longfunctie, wat is daar de kost van?
En stel dat de overheid geen maatregelen zou treffen, denk je dan echt dat mensen braafjes zullen blijven werken terwijl er dagelijks duizenden doden vallen en dat er dan geen economische impact zou zijn?
Bingo! Toch iemand die aan fact-checking gedaan heeft.
Ik had niet verwacht dat het zolang zou geduurd hebben voor iemand het uitgezocht zou hebben.
Ik zou de Nederlandse cijfers toch maar met een korreltje zout nemen.Fakkel schreef: ↑2 april 2020, 17:07Even mezelf quoten.Fakkel schreef: ↑26 maart 2020, 13:15 2 weken na het begin van lock down light toch even bekijken waar we staan tov het lakse beleid van Nederland.
Wat blijkt? Daar waar lange tijd Nederland op meer dan 3x zoveel doden stond als België, zijn wij hen nu in sneltempo aan het inhalen.
Nederland telt nu 357 doden. België 220.
Gezien Nederland ook 50% meer inwoners heeft, is dit perfect logisch.
Conclusie: een lakse aanpak zoals in Nederland zorgt niet voor meer overlijdens?
Ik blijf de aanpak in België overdreven vinden.
Niks wijst erop dat wij er beter in slagen de uitbraak onder controle te houden dan Nederland, waar mijn ex-collega's vrolijk posts plaatsen als "1e keer naar het strand dit jaar" of 5 nieuwe biertjes inchecken op Untappd.
Intussen hebben we Nederland al bijna ingehaald qua aantal overlijdens (1.011 tegenover 1.341) en zijn we hen voorbij gestolen qua aantal vastgestelde besmettingen.
Even eraan herinneren dat in Nederland de winkels nog open zijn en je thuis nog 3 "vreemden" mag ontvangen.
En wij nekken onze economie compleet...
https://www.ad.nl/binnenland/cbs-vermoe ... ~a2b1c2cb/
Vorige week: mondmaskers zijn compleet nutteloos.
Gisteren: mondmaskers kunnen misschien nuttig zijn om andere mensen niet te besmetten.
Volgende week: iedereen draagt beter een mondmasker?
https://m.standaard.be/cnt/dmf20200403_04912032
https://m.hln.be/nieuws/buitenland/coro ... ~a9ca7152/
Gisteren: mondmaskers kunnen misschien nuttig zijn om andere mensen niet te besmetten.
Volgende week: iedereen draagt beter een mondmasker?
https://m.standaard.be/cnt/dmf20200403_04912032
https://m.hln.be/nieuws/buitenland/coro ... ~a9ca7152/
Die taal is toch in alle talen hetzelfde?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Vandaag op vrt :Fakkel schreef: ↑3 april 2020, 09:53 Meer nog dan Nederland, bewijst Zweden dat het ook anders kan. Niks "Lock down light" en dat soort semi-dictatoriale gijzelacties. En toch amper doden.
Deze nachtmerrie mag gaan stoppen. Business as usual en iedereen verantwoordelijk om voor zichzelf uit te maken hoe veilig of onveilig hij zich voelt en welke maatregelen hij eventueel neemt.
""""Vooral de Zweedse hoofdstad Stockholm is voorlopig zwaar getroffen door het coronavirus. De afdelingen intensieve zorg hebben in enkele ziekenhuizen stilaan hun maximumcapaciteit bereikt: "Helaas moeten we patiënten weigeren, het is pijnlijk om mensen niet kunnen helpen", vertelde arts Andreas Hvarfner gisteren op de Zweedse televisie.
Virologe Cecilia Söderberg hoopt dat strengere maatregelen de verspreiding van het coronavirus in de rest van het land kunnen afremmen: "Voor Stockholm is het stilaan te laat, maar niet voor de andere regio's in het land. Om deze oorlog te winnen, moeten we sneller zijn dan het virus. Er is cruciale tijd verloren gegaan in Zweden. Het is te laat om chaos in de ziekenhuizen te vermijden, maar het is nog niet te laat om een ramp te voorkomen."""""
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
De premier geeft ondertussen toe dat er vele duizenden doden zullen vallen.haelewyn schreef: ↑3 april 2020, 22:11Vandaag op vrt :Fakkel schreef: ↑3 april 2020, 09:53 Meer nog dan Nederland, bewijst Zweden dat het ook anders kan. Niks "Lock down light" en dat soort semi-dictatoriale gijzelacties. En toch amper doden.
Deze nachtmerrie mag gaan stoppen. Business as usual en iedereen verantwoordelijk om voor zichzelf uit te maken hoe veilig of onveilig hij zich voelt en welke maatregelen hij eventueel neemt.
""""Vooral de Zweedse hoofdstad Stockholm is voorlopig zwaar getroffen door het coronavirus. De afdelingen intensieve zorg hebben in enkele ziekenhuizen stilaan hun maximumcapaciteit bereikt: "Helaas moeten we patiënten weigeren, het is pijnlijk om mensen niet kunnen helpen", vertelde arts Andreas Hvarfner gisteren op de Zweedse televisie.
Virologe Cecilia Söderberg hoopt dat strengere maatregelen de verspreiding van het coronavirus in de rest van het land kunnen afremmen: "Voor Stockholm is het stilaan te laat, maar niet voor de andere regio's in het land. Om deze oorlog te winnen, moeten we sneller zijn dan het virus. Er is cruciale tijd verloren gegaan in Zweden. Het is te laat om chaos in de ziekenhuizen te vermijden, maar het is nog niet te laat om een ramp te voorkomen."""""
"Dat betekent ook dat we meer erg zieke mensen zullen hebben die intensieve zorgen nodig hebben, en we veel meer doden zullen hebben".
https://m.hln.be/nieuws/buitenland/zwee ... ~a8c71fbc/
Hey allemaal
Of er nu onder jullie zijn die het ernstig nemen of niet, het maakt niet veel verschil. Wij hebben de discipline niet van de Chinezen en zelfs al doet 95% van de bevolking het goed, da’s prima voor Corona. De sneeuwbal groeit verder met 7,5% per DAG en het dodental (jaja oudjes) met 9% per dag
Die 1 april grap op de tv vond in wel een goeie. Deskundige zegt dat mondmaskers zinloos zijn... een goeie (tenminste toch voor 1,4 miljard Chinezen en die mogen na al hun miserie ook toch eens goed lachen. Het is toch 1 april,... niet?
Bij onze Noorderburen blinken we al niet uit qua intellect en nu komt Azië er nog bij. We betalen die gast toch niet teveel met ons belastingsgeld hoop ik.
Soit. Besmettingen in België groeien per dag met 7,5-% en in China vandaag (3 april) is dit 0,1%. Dus misschien eens luisteren naar de Chinezen of niet?
Ik zie in de straat allemaal mensen die met elkaar babbelen, zonder bescherming, pakken alles vast zinder handschoenen. Ik ben de enige in de supermarkt - buiten de kassiersters - met mondmasker en handschoenen aan. Ik weet het : corona virus vliegt erdoor. Je moet 10.000 corona virussen naast elkaar zetten om aan 1 millimeter te geraken. Dus ja natuurlijk, dat gaat overal doorheen. Maar druppeltjes in de lucht kan je hopelijk (zelfs met een sjaal) mogelik tegehouden. Het is arritude en discipline die os ontbreekt (niet jij, niet je partner, maar die ene die er onbewust voor zorgt dat de kettingreactie verdergaat. Bekijk de statusrapporteb vd W.H.O. aub. De sneeuwbal dikt aan PER DAG! en niemand beseft dit. Het is alsof er een lawine aankomt maar ze is nog zo ver vandaan. Proficiat China. Discipline ten top. Kunnen wij allemaal nog VEEEEL van leren. Straks zijn we nog met de helft (augustus schat ik). Dan is er paniek maar nu.... we gaan wandelen zeket?
Of er nu onder jullie zijn die het ernstig nemen of niet, het maakt niet veel verschil. Wij hebben de discipline niet van de Chinezen en zelfs al doet 95% van de bevolking het goed, da’s prima voor Corona. De sneeuwbal groeit verder met 7,5% per DAG en het dodental (jaja oudjes) met 9% per dag
Die 1 april grap op de tv vond in wel een goeie. Deskundige zegt dat mondmaskers zinloos zijn... een goeie (tenminste toch voor 1,4 miljard Chinezen en die mogen na al hun miserie ook toch eens goed lachen. Het is toch 1 april,... niet?
Bij onze Noorderburen blinken we al niet uit qua intellect en nu komt Azië er nog bij. We betalen die gast toch niet teveel met ons belastingsgeld hoop ik.
Soit. Besmettingen in België groeien per dag met 7,5-% en in China vandaag (3 april) is dit 0,1%. Dus misschien eens luisteren naar de Chinezen of niet?
Ik zie in de straat allemaal mensen die met elkaar babbelen, zonder bescherming, pakken alles vast zinder handschoenen. Ik ben de enige in de supermarkt - buiten de kassiersters - met mondmasker en handschoenen aan. Ik weet het : corona virus vliegt erdoor. Je moet 10.000 corona virussen naast elkaar zetten om aan 1 millimeter te geraken. Dus ja natuurlijk, dat gaat overal doorheen. Maar druppeltjes in de lucht kan je hopelijk (zelfs met een sjaal) mogelik tegehouden. Het is arritude en discipline die os ontbreekt (niet jij, niet je partner, maar die ene die er onbewust voor zorgt dat de kettingreactie verdergaat. Bekijk de statusrapporteb vd W.H.O. aub. De sneeuwbal dikt aan PER DAG! en niemand beseft dit. Het is alsof er een lawine aankomt maar ze is nog zo ver vandaan. Proficiat China. Discipline ten top. Kunnen wij allemaal nog VEEEEL van leren. Straks zijn we nog met de helft (augustus schat ik). Dan is er paniek maar nu.... we gaan wandelen zeket?
Re: Corona-virus.r
Momomomo... zal zo wel geen vaart lopen zeker.
Iedereen stelt me gerust of vraagt of ik niet te pessimistisch ben?
Economisch weegt het vandaag voor iedereen en hopelijk heb je centjes genoeg om het vol te houden de komende x weken.
Wat is nu de kans dat je je geliefde levend ziet na 15 augustus ? Vraag dit eens aan een wiskundige met de huidige cijfers en de wetten van Poison (kansberekening).
Ik ga het al verklappen. Na 15 augustus 2020 (met deze trend van 3/4/2020 wel) zie je jouw geliefde terug 25% kans (dus 1 op 4) en als je 2 lieftallige kinderen hebt - zoals ik - dan is de kans 1 op 8.
Hoe kom je daarbij Ignace? Zal je mij vragen.
Wel. Het sneeuwbaleffect van de corona besmetting blijft groeien waardoor we expenentieel compleet door de wereldbevolking zitten (tenminste, als we niet leren van de Chinezen).
Ik hoop dat de helft van de bevolking immuun zal zijn, maar nieland weet of voorspelt dit - dus na 15 augustus dit jaar blijft nog de helft van ons over. Dus 50% kand dat jij het overleeft en ik niet en andersom wat dus zorgt voor die 25% voor ons beiden of eender wie 2.
Beste politici, “Blijf in uw kot” is een naieve poging om dit probleem het hoofd te bieden.
Mijn advies:
- iedereen blijft thuis (zoals nu)
- mondmaskers en handschoenen verplicht als je buiten je huis bent.
- thuis ontsmet je alles wat jij of iemand anders hebt aangeraakt
- thuis laat je niemand binnen tenzij die grondig de handen heeft ontsmet en een mondmasker (desnoods zelfgemaakt) aantrekt.
Het woord “contaminatie” moet ingeburgerd worden. Hoe KAN in theorie een besmetting binnenkomen en die kans tot nul herleiden
Ik doe dit bij mij thuis. Dus 100% zeker. Dan moet je rekenen op je huisgenoten die minder streng zijn, dan nog onverwachts bezoek die het al helemaal niet ernstig neemt. .... en dan kom je dus aan 7,5% toename aan besmettingen PER DAG. In andere landen zoals Spanje is dit het dubbele. Ga er eens naartoe eb je zal merken waarom 15%.
Sterkte allemaal! De tsunami is er al. Je merkt het zo dadelijk. Sneller dan je denkt.
Iedereen stelt me gerust of vraagt of ik niet te pessimistisch ben?
Economisch weegt het vandaag voor iedereen en hopelijk heb je centjes genoeg om het vol te houden de komende x weken.
Wat is nu de kans dat je je geliefde levend ziet na 15 augustus ? Vraag dit eens aan een wiskundige met de huidige cijfers en de wetten van Poison (kansberekening).
Ik ga het al verklappen. Na 15 augustus 2020 (met deze trend van 3/4/2020 wel) zie je jouw geliefde terug 25% kans (dus 1 op 4) en als je 2 lieftallige kinderen hebt - zoals ik - dan is de kans 1 op 8.
Hoe kom je daarbij Ignace? Zal je mij vragen.
Wel. Het sneeuwbaleffect van de corona besmetting blijft groeien waardoor we expenentieel compleet door de wereldbevolking zitten (tenminste, als we niet leren van de Chinezen).
Ik hoop dat de helft van de bevolking immuun zal zijn, maar nieland weet of voorspelt dit - dus na 15 augustus dit jaar blijft nog de helft van ons over. Dus 50% kand dat jij het overleeft en ik niet en andersom wat dus zorgt voor die 25% voor ons beiden of eender wie 2.
Beste politici, “Blijf in uw kot” is een naieve poging om dit probleem het hoofd te bieden.
Mijn advies:
- iedereen blijft thuis (zoals nu)
- mondmaskers en handschoenen verplicht als je buiten je huis bent.
- thuis ontsmet je alles wat jij of iemand anders hebt aangeraakt
- thuis laat je niemand binnen tenzij die grondig de handen heeft ontsmet en een mondmasker (desnoods zelfgemaakt) aantrekt.
Het woord “contaminatie” moet ingeburgerd worden. Hoe KAN in theorie een besmetting binnenkomen en die kans tot nul herleiden
Ik doe dit bij mij thuis. Dus 100% zeker. Dan moet je rekenen op je huisgenoten die minder streng zijn, dan nog onverwachts bezoek die het al helemaal niet ernstig neemt. .... en dan kom je dus aan 7,5% toename aan besmettingen PER DAG. In andere landen zoals Spanje is dit het dubbele. Ga er eens naartoe eb je zal merken waarom 15%.
Sterkte allemaal! De tsunami is er al. Je merkt het zo dadelijk. Sneller dan je denkt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zoiets?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
die heeft zijn ( nutteloos ) mondmasker op zijn hoofd, ipv op zijn mond staan
was er ergens geen sekte die het einde van de wereld had voorspeld ?
was er ergens geen sekte die het einde van de wereld had voorspeld ?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Nog even geduld en je hoeft geen sekte te zijn die het einde van de wereld voorspelt. Trouwens de werled doet het prima zonder de mens desnoods. Zo ver zal het gelukkig niet komen want een aantal mensen geneest of is immuun.
Ik was er niet bij in 1918 toen de Spaanse griep de bevolking uitdunde. Denk dat Corona erger is fan de Spaanse griep.
Ik was er niet bij in 1918 toen de Spaanse griep de bevolking uitdunde. Denk dat Corona erger is fan de Spaanse griep.