Corona-virus.
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Je vergeet een hoofdzaak :
De Chinezen zijn die maskers niet beginnen dragen omwille van bescherming tegen virussen.
Ze dragen die al vele jaren om zich te beschermen tegen de luchtvervuiling in grote steden.
En zelfs in grote gemeenten rijdt alles en iedereen op oliestokers... Tweetakt !
Dus : die doen gewoon wat ze voordien al deden. Maskers dragen !
Hun maatregelen waren dat PER GEZIN er EEN persoon nog buiten mocht, EEN KEER om de drie dagen.
Het gaat niet alleen over maskers dragen !
Noot : de voertuigen die hieronder afgebeeld zijn, zijn nieuw. Zoals ze nu gemaakt worden. Wat er rondrijdt is niet altijd van die orde..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dit vind ik pas beangstigend !!
https://www.knack.be/nieuws/wetenschap/ ... 84607.html
https://www.knack.be/nieuws/wetenschap/ ... 84607.html
De Broeders van Liefde zijn inderdaad niet arm. Kwade tongen beweren dat dit komt omdat ze vroeger via bevriende bewindvoerders de erfenissen van hun overleden chronische patiënten opstreken.RGiskard schreef: ↑1 april 2020, 18:12Ik wil nu niet moeilijk doen, of ongevoelig overkomen. Mogelijks is het probleem moeilijker dan ik het stel.MoreOrLess schreef: ↑1 april 2020, 17:55 Ondertussen in de psychiatrische ziekenhuizen en centra voor mensen met een handicap: Personeel smeekt om hulp:
https://www.broedersvanliefde.be/nieuws ... en-om-hulp?
Die broeders van liefde hebben een eigen vermogen van meer dan 500 miljoen euro. Daarnaast nog een vastgoedportefeuille van 600 miljoen. En een mooie omzet en winst.
Kunnen die zelf niet eens kijken om iets te 'arrangeren'?
Het probleem nu zou van een andere orde zijn ("zou", dus, heb het zelf gelezen). Het probleem zou eerder het enorme tekort aan mondmaskers zijn waardoor ze er niet aan geraken.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Even mezelf quoten... De farce blijft duren...PinkPanther1970 schreef: ↑31 maart 2020, 16:57Dus volgens jou moet je vanuit Deux Acren door Lessen om naar Geraardsbergen te gaan... En je kent de streek?realisticview schreef: ↑31 maart 2020, 16:39
Ken deze streek ook vrij goed dus ff eerlijk wezen dat deze mensen gerust ook kunnen winkelen in Lessen / Lessines. Je hebt daar ook de grotere supermarkten die ze zelfs moeten passeren om naar Geraardsbergen te gaan.
En dat doet zelfs niets ter zake... Het crisiscentrum heeft duidelijk gezegd dat elke verplaatsing naar een voedingswinkel een essentiële verplaatsing is en dat hoeft niet de dichtstbijzijnde te zijn.
Dit is niets anders dan burgertje-pesten om de gemeentekas te spijzen.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200403 ... erm=dlvrit
Een korpschef die nog nat is achter zijn oren...
Wat kan daar van komen. (?)
Wat kan daar van komen. (?)
Wedden dat mondmaskers binnenkort verplicht zijn in bepaalde situaties?
De regering is hier misdadig in gebreke gebleven. Met de assistentie van de experts van dienst.
De regering is hier misdadig in gebreke gebleven. Met de assistentie van de experts van dienst.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Reactie burgemeester Lessen
"Attitude scandaleuse de la Police de Grammont !
L’ arrêté ministériel impose de limiter les déplacements à ce qui est strictement vital. Mais les courses c’est vital et le Législateur n’a aucunement fixé de distance maximale. Je vais écrire au Procureur général de Gand pour lui demander d’arbitrer cette question et au Comité P pour attitude abusive."
'k Zou zeggen oog om oog... Het wemelt langsheen de Dender van Vlaamse wielerterroristen die nog altijd in groep rondrijden... Allemaal op de bon.
Wie herinnert zich nog voormalig VBO voorzitter Philippe Bodson?
Ook actief geweest bij de Generale Maatschappij, Tractebel, Glaverbel, Fortis en LHSP
Nu gestorven aan Covid-19
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/04 ... overleden/
Ook actief geweest bij de Generale Maatschappij, Tractebel, Glaverbel, Fortis en LHSP
Nu gestorven aan Covid-19
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/04 ... overleden/
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 4 april 2020, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, uiteindelijk zullen maskers verplicht worden in ruimtes waar veel mensen komen, gaat ook noodzakelijk zijn om de verspreiding beperkt te houden eenmaal het huisarrest wordt versoepeld. Vanaf morgen worden er in Singapore herbruikbare maskers uitgedeeld, ook daar is men van ontraden afgestapt.
Overheid en experten hadden geen keuze, er zijn gewoonweg te weinig maskers in ons land (en bij uitbreiding in de wereld) om ze aan te raden of te verplichten.
Akkoord. Maar zeg dat dan, i.p.v. te suggereren dat die maskers meer kwaad doen dan goed.
En accepteer dan ook de verantwoordelijkheid voor de lage stocks en de blunders bij de nieuwe bestellingen.
En accepteer dan ook de verantwoordelijkheid voor de lage stocks en de blunders bij de nieuwe bestellingen.
Ik word misselijk van het "we zijn goed bezig"-sfeertje bij onze regering, terwijl wij na Italie en Spanje het hardst getroffen zijn (per hoofd van de bevolking). En dat ondanks het feit dat de bevolking hier echt wel de consignes van de overheid volgt.
Het ontraden van mondmaskers (of eender welke barrière voor je mond) en het feit dat zelfs veel mensen in de eerste lijn geen degelijke maskers hebben, heeft hier volgens mij veel mee te maken.
Schuldig verzuim.
Het ontraden van mondmaskers (of eender welke barrière voor je mond) en het feit dat zelfs veel mensen in de eerste lijn geen degelijke maskers hebben, heeft hier volgens mij veel mee te maken.
Schuldig verzuim.
We zijn inderdaad niet goed bezig, het lage aantal testen en het hoge aantal doden per miljoen inwoners spreekt boekdelen. Maar verantwoordelijkheid nemen voor iets dat misgelopen is, daar zijn Belgische politici niet voor gekend.
Ik denk dat Marc Van Ranst voor de wolven zal gegooid worden en daarna is het terug naar business as usual.
Ik denk dat Marc Van Ranst voor de wolven zal gegooid worden en daarna is het terug naar business as usual.
Wauw !
Toen je dat zelf schreef, dacht ik "Anekdotisch. D'een of andere kloot van een aspirant-inspecteur."
Niet dus. Mijnheer de commandant is er zelf trots op.
Heel zorgwekkend.
Kijk, die vlaamse politie-agenten kunnen wel blijven zagen over duidelijke instructies. Maar het KB zelf is hier bijzonder duidelijk over. De burgemeester van Lessines legt het correct uit.
Wat willen ze dan ? Een KB met "Gij zult Walen kl*ten" ?
Wij zullen na de crisis veel moeite hebben om de smurfen weer terug in hun kot te krijgen.