Tijd om te kopen
TIP
Re: Tijd om te kopen
Kapitalisme stopt wanneer alles van een ander is verkocht.
Boutades zijn leuk, maar zijn zelden een goed argument ....
Boutades zijn leuk, maar zijn zelden een goed argument ....
neen, wanneer alles aan een ander is verkocht, of afgegeven
Zeker niet. Men heeft nu een reden om big brother te spelen. Als dit links geleuter zou zijn zal ik direct ''links ' worden. Links of rechts, wat kan dat mij schelen.Yaris schreef: ↑5 april 2020, 10:35 Links geleuter? Ik ben niet links, integendeel. Maar het doel heiligt de middelen niet. Om de pandemie te bestrijden worden nu allerlei maatregelen genomen. Zullen die worden teruggedraaid wanneer de crisis voorbij is? Vinden jullie het normaal dat de politie met drones en warmtecamera's controleert of je niet in je tweede verblijf zit? Onze vrijheid en privacy worden steeds verder ondermijnd en jullie vinden dat goed want het is ter bestrijding van terrorisme, epidemieën enzovoort.
“Those who would give up essential Liberty to purchase a little temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety” (Benjamin Franklin)
nee hoor, alles van een ander... (vanuit het standpunt van de kapitalist, althans)
Natuurlijke rijkdommen, zuivere lucht en water, de tijd van anderen, de (wan)hoop van anderen, de afhankelijkheid van anderen, de veiligheid van anderen, zelfs het leven van anderen ...
Het is niet de eerste keer dat ik dat hier vermeld:
zuiver communisme = zuiver kapitalisme. Een kleine rijke elite en een grote groep sukkelaars.
De grootste vooruitgang is altijd gemaakt toen er een goed evenwicht werd gevonden tussen beiden. Het heeft dan ook weinig zin om naar één van beide extreme te verwijzen om aan te geven of we meer naar links of naar rechts moeten opschuiven ...
Los daarvan: privacy is niet links of rechts. Beide kanten zijn doorgaan te vinden voor minder privacy voor de andere, en meer privacy voor zichzelf
Zelf deel ik de mening van Yaris: in tijden van crisis is men snel om privacy aan de kant te schuiven. Na de crisis worden die maatregelen zelden teruggeschroefd. De overheid krijgt zo beetje bij beetje meer controle over de bevolking.
LOL, iedereen ligt te lullen over privacy terwijl ze die zelf jaren geleden volledig hebben prijs gegeven toen ze met een GSM of smartphone zijn gaan rondlopen. Nu moet je mij eens uitleggen welke privacy door de corona crisis wordt geschonden die voordien nog niet op straat lag.
Als we allemaal verplicht worden om met een app voortdurend onze locatie te delen met de overheid bijvoorbeeld, dat lijkt me nu nog niet het geval?
Ten eerste je deelt nu al je locatie met een smartphone met iedereen die daar interesse in heeft, GPS locatie, rfd gebruik, bluetooth verbindingen, wifi verbindingen, betalingen, en mast lokalisatie.
Ten tweede die app die ons eventueel zou waarschuwen dat er op een bepaalde plaats besmettingsgevaar is, hoeft jouw locatie niet door te sturen, ze ontvangt enkel de risico locaties, vergelijkbaar met een app die flitspalen meldt wanneer je in de buurt komt.
Ten derde kan de overheid nu al weten waar jij met je GSM of smartphone uithangt, die data is al jaren beschikbaar via de providers. Op die manier is iemand tot minstens een jaar terug te traceren, niks nieuws onder de zon.
Ten vierde durf ik het betwijfelen dat ze mij een smartphone cadeau gaan doen en mij verplichten die constant bij te hebben.
Ik ben aangenaam verrast, Yaris. Betekent die quote nu ook dat je voor het recht van het volk bent om milities te vormen tegen de tirannie van de overheid? En voor het recht van het volk op het hebben en dragen van wapens?Yaris schreef: ↑5 april 2020, 10:35 Links geleuter? Ik ben niet links, integendeel. Maar het doel heiligt de middelen niet. Om de pandemie te bestrijden worden nu allerlei maatregelen genomen. Zullen die worden teruggedraaid wanneer de crisis voorbij is? Vinden jullie het normaal dat de politie met drones en warmtecamera's controleert of je niet in je tweede verblijf zit? Onze vrijheid en privacy worden steeds verder ondermijnd en jullie vinden dat goed want het is ter bestrijding van terrorisme, epidemieën enzovoort.
“Those who would give up essential Liberty to purchase a little temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety” (Benjamin Franklin)
Economisch: voor een constitutionele dollar (en voor ons nen euro) van 371,25 grains puur zilver, of toch liever fiat-geld?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Poetin wil naar de oude goede tijd; alleenheerschappijcpnx schreef: ↑3 april 2020, 21:48Volledig akkoord met het grootste deel (begin en einde) van je commentaar.Yaris schreef: ↑3 april 2020, 21:08 Europa is vadsig en lui geworden door de dominantie van de VS. Waarom zouden we op onze eigen benen staan als de VS toch alle problemen in de wereld oplosten? Wij betalen nu de prijs van onze zelfgenoegzaamheid. Rusland, China en Turkije zijn de opkomende machten en dicteren ons hun wet. Europa is politiek hopeloos verdeeld, stelt militair niets voor en ligt economisch en financieel op haar gat.
Wat het middendeel betreft:
- Rusland: Poetin heeft herhaaldelijk geprobeerd om aansluiting te vinden bij het westen, samenwerking, handel, toerisme, onderwijs, strijd tegen terrorisme ... maar Amerika heeft vijanden nodig om zijn defensie-uitgaven te verantwoorden en EU ligt aan de leiband en keft dus mee. Rusland is zeer rijk aan grondstoffen, maar het heeft er wel kopers voor nodig. Dat Rusland zich nu meer richt naar het oosten en het zuiden is een flater van de EU-politiek (of het complete gebrek er aan).
- China: Wil handel drijven, veel handel drijven en het zijn te duchten onderhandelaars. Als EU eensgezind zou zijn wat investeringen, geoplitiek en wederzijdse handel zou betreffen en een lange termijn visie zou hebben met bijhorende sterke politici, hebben wij niks te vrezen. Als wij ons tegen elkaar laten uitspelen en blijven uitgebluste, verbrande en zwakke politici naar Europa sturen ... tja. Maar dat ligt volledig bij ons.
- Turkije en Erdogan kunnen niet tippen aan het Rusland van Poetin en het China Xi Jinping. Turkije is de pedalen aan het kwijtraken, maar dat de EU zelfs machteloos daartegen is, zegt ook wel genoeg. Ik zou Turkije niet als een opkomende macht beschouwen. Bij het begin van Erdogan's ambtstermijn wel, maar nu niet meer.
Positief is dat met Trump de EU eindelijk begint in te zien dat Amerika onbetrouwbaar is en de grootste oorlogsstoker ter wereld. Dat was ook al zo met de Bushes, Clinton en Obama, maar met Trump ligt het open en bloot op tafel.
Erdogan; wil terug naar de Ottomaanse tijd: alleenheerschappij
Trump: die weet niet waarover hij het heeft: maar uiteindelijk wil hij ook alleenheerschappij
Xi; die weet wel waarover hij het heeft; en hopelijk zal hij het niet eerder hebben dan over dertig jaar......zijn alleenheerschappij...overigens dan kunnen we hier niet meer schrijven hetgeen wij denken....
Verder heb ik het niet over de andere kleine landen die worden beheerst door oftewel Rusland, USA of China.....
Het is me wat...en blijf gezond...
We krijgen meer en meer autoritaire leiders en dictators, zelfs binnen Europa (Victor Orban in Hongarije). De democratieën zullen zich moeten weren en bewijzen dat ze meer waard zijn dan dictaturen, anders krijgen we in de toekomst in alle landen autoritaire leiders die het parlement buitenspel zetten en de vrijheid onderdrukken.
Als Victor Orban met zijn partijleden al een dictatuur vormt ondanks dat dat parlement met een meerderheid van verkozen zetels is gevormd, wat voor dictatuur moet de Belgische regering dan niet zijn met zijn minderheid van zetels?
Die zijn dan nog hoofdzakelijk van minderheidspartijen en al zeker als je elke Belgische stem als een gelijke zou beschouwen. De Waalse stemmen zijn nu éénmaal wat meer waard dan de Vlaamse daar Wallonië ongeacht het aantal stemmers altijd 50% van de zetels krijgt.
De media neemt ons allen goed beet, vooral gestuurd vanuit linkse hoek.
Die zijn dan nog hoofdzakelijk van minderheidspartijen en al zeker als je elke Belgische stem als een gelijke zou beschouwen. De Waalse stemmen zijn nu éénmaal wat meer waard dan de Vlaamse daar Wallonië ongeacht het aantal stemmers altijd 50% van de zetels krijgt.
De media neemt ons allen goed beet, vooral gestuurd vanuit linkse hoek.
Back on topic (idee : misschien een aparte topic openen over privacy?)
Ik zag afgelopen weekend in De Tijd de volgende kop : Onlinebeleggen neemt hoge vlucht door coronacrisis
Dit alles heeft mij aan het denken gezet over de vraag of het nu wel een goed moment is (geweest) om te kopen.
Ik zal voorlopig de rest van mijn kruit droog houden.
Ik zag afgelopen weekend in De Tijd de volgende kop : Onlinebeleggen neemt hoge vlucht door coronacrisis
Beleggers kopen duidelijk meer dan ze verkopen...Veel klanten denken dat het nu het moment is om te beleggen
Dit alles heeft mij aan het denken gezet over de vraag of het nu wel een goed moment is (geweest) om te kopen.
Ik zal voorlopig de rest van mijn kruit droog houden.