Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Klopt helemaal, in Nederland wordt er nog minder getest dan in België, Nederland is trouwens voor zijn testen volledig afhankelijk van Roche en die heeft een wereldwijd tekort. Jongere mensen die het virus hebben moeten sowieso thuis uitzieken, zijn al enkele reportages over geweest en die waren thuis echt doodziek. En doden worden enkel opgenomen in de statistieken als ze vooraf getest zijn en dus gestorven in een ziekenhuis. Zo zou dat 12-jarig meisje dat vorige week helaas in Gent is gestorven, in Nederland nooit in de Corona statistieken zijn terecht gekomen. Enkele dagen terug werd door de Ollandse NIS geschat dat het aantal Corona doden die niet waren geteld geschat mocht worden op 600 tot 800.
het gras is altijd groener aan de overkant
Aangezien elk land op zijn eigen manier test, behandelt en rapporteert, heeft het geen enkele zin om landen onderling te gaan vergelijken. Wat telt zijn de tendenzen, de algemene trends. En wat W-Europa betreft denk ik dat we heel voorzichtig optimistisch mogen zijn.
In België mag je de doden ook gerust maal 2 doen hoor. Mensen die thuis sterven in Vlaanderen tellen niet mee in de stats.
Nuja het belangrijkste is dat we het virus zo snel mogelijk onder controle krijgen en dat deze gruwel snel achter de rug is.
Nuja het belangrijkste is dat we het virus zo snel mogelijk onder controle krijgen en dat deze gruwel snel achter de rug is.
Een eenvoudige methode zou kunnen zijn dat ze het aantal doden nu per land afzetten tegen het aantal gemiddelde doden van de vorige jaren. Zo zou men direct een schatting kunnen krijgen van het aantal Covid-19 doden. Volledig 100% betrouwbaar zal dat ook niet zijn, want er sterven door Corona nu ook minder mensen in bijv. verkeersongevallen, maar ik zou dat een goede graadmeter vinden.
Fout. Zelfs mensen die buiten het ziekenhuis sterven en waarvan men vermoedt dat het overlijden mede te maken zou KUNNEN hebben met covid-19 worden meegeteld.
Dat wordt vaak al gedaan hoor;
Zo komt bv de Washington Post met cijfers, rond de 800, over doden die waarschijnlijk niet geteld werden.
Maar dan reken je ook de colateral damage mee.
Mensen die een ingreep zagen uitstellen, die te laat naar het ziekenhuis gaan, die thuis sterven doordat ze enkel een dokter hebben gesproken maar niet gezien, etc
Iemand van >80 met een CVA (beroerte) die nu in een ziekenhuis terecht komt gaat nu eenmaal minder kansen hebben om te overleven dan een jaar geleden.
Zo komt bv de Washington Post met cijfers, rond de 800, over doden die waarschijnlijk niet geteld werden.
Maar dan reken je ook de colateral damage mee.
Mensen die een ingreep zagen uitstellen, die te laat naar het ziekenhuis gaan, die thuis sterven doordat ze enkel een dokter hebben gesproken maar niet gezien, etc
Iemand van >80 met een CVA (beroerte) die nu in een ziekenhuis terecht komt gaat nu eenmaal minder kansen hebben om te overleven dan een jaar geleden.
Je redenering wordt onderuit gehaald door een artikel op HLN.BE
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/le ... ~a713ae93/
Wie nu een aandoening heeft, maar dan wel op tijd reageert en naar het ziekenhuis gaat, heeft meer kans om erdoor te komen, omdat de meeste ziekenhuizen hun patiënten strikt gescheiden houden, maar ook hun personeel. Dokters die aandoeningen van hartfalen behandelen zullen niet ingezet worden voor Corona-patienten. Buiten een paar die wel aangeduid worden om hartfalen bij Covid-19 te behandelen, uiteraard.
Mijn redenering wordt onderuit gehaald .. ? Ik sta er voor open maar ik zie het niet gebeuren.DNE2018 schreef: ↑6 april 2020, 14:50 Je redenering wordt onderuit gehaald door een artikel op HLN.BE
Wie nu een aandoening heeft, maar dan wel op tijd reageert en naar het ziekenhuis gaat, heeft meer kans om erdoor te komen, omdat de meeste ziekenhuizen hun patiënten strikt gescheiden houden, maar ook hun personeel. Dokters die aandoeningen van hartfalen behandelen zullen niet ingezet worden voor Corona-patienten. Buiten een paar die wel aangeduid worden om hartfalen bij Covid-19 te behandelen, uiteraard.
Meer kans omdat men nu niet met corona patienten moet gaan samenliggen ... Maar vorig jaar wel toen er nog geen corona was ?
Moet ik echt ook met links komen uit verschillende landen waar men bevestigt dat er collateral damage is ?
Laat het antwoord maar zitten.
Misschien had je mijn redenering niet volledig gelezen.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Ah, jij gelooft de leugens dus nog altijd die ze ons proberen wijsmaken...DNE2018 schreef: ↑6 april 2020, 14:50 Je redenering wordt onderuit gehaald door een artikel op HLN.BE
Vader van mijn buurvrouw is onlangs binnengegaan voor een geplande neusoperatie en is er nooit meer vertrokken, begin vorige week is hij geïntubeerd en afgelopen donderdag overleden.
Haar man, een hartpatiënt, zijn ze gisterenavond met de ambulance komen halen nadat hij zich onwel voelde door alle stress ten gevolge van het overlijden van zijn schoonvader. Enkele uren later telefoon van het ziekenhuis dat ze hem terug moesten komen halen, hij mocht niet in observatie blijven... te gevaarlijk.
Nu jij en de verhaaltjes van hln.
Nog een cijfertje opgevangen van een arts in UZ Gent, momenteel verwacht men een overlevingspercentage van alle gevallen op IZ van 40 à 50%.
PinkPanther1970 schreef: ↑6 april 2020, 15:13 Ah, jij gelooft de leugens dus nog altijd die ze ons proberen wijsmaken...
Vader van mijn buurvrouw is onlangs binnengegaan voor een geplande neusoperatie en is er nooit meer vertrokken, begin vorige week is hij geïntubeerd en afgelopen donderdag overleden.
Haar man, een hartpatiënt, zijn ze gisterenavond met de ambulance komen halen nadat hij zich onwel voelde door alle stress ten gevolge van het overlijden van zijn schoonvader. Enkele uren later telefoon van het ziekenhuis dat ze hem terug moesten komen halen, hij mocht niet in observatie blijven... te gevaarlijk.
Nu jij en de verhaaltjes van hln.
De broer van mijn neef hare man, zijn zuster haar nonkel.
Ik heb first-hand informatie uit twee ziekenhuizen uit Vlaanderen, waar men duidelijk zegt dat de gewone afdelingen veel minder volk hebben. Mensen hebben schrik dat ze in het ziekenhuis besmet zullen geraken met Corona en blijven massaal weg.
Uiteraard zullen er uitzonderingen zijn van ziekenhuizen waar het wel druk is. Zo ook de twee ziekenhuizen in Limburg, waar de staff van de gewone afdelingen opgevorderd is om te helpen op de Corona afdeling.
Tja, zo is alles collateral damage. Ik ga winkelen naar de Carrefour en een stresskip rijdt mij omver op de parking (als voorbeeld). Dan ben ik ook collateral damage aan het Corona virus. Moet ik dan ook in de statistiek opgenomen worden of niet?haelewyn schreef: ↑6 april 2020, 14:55 Mijn redenering wordt onderuit gehaald .. ? Ik sta er voor open maar ik zie het niet gebeuren.
Meer kans omdat men nu niet met corona patienten moet gaan samenliggen ... Maar vorig jaar wel toen er nog geen corona was ?
Moet ik echt ook met links komen uit verschillende landen waar men bevestigt dat er collateral damage is ?
Laat het antwoord maar zitten.
Misschien had je mijn redenering niet volledig gelezen.
Kort door de bocht denken voedt enkel maar paniek en hysterie.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Ik geef momenteel geen handjes aan de buurman of buurvrouw, maar spreek er wel bijna dagelijks mee... Jouw first-hand informatie is dus niet beter.
En ik doelde niet op het feit dat mensen interventies uitstellen (wat klopt), wel dat ze groot gelijk hebben dat te doen, want de risico's zijn momenteel bijzonder hoog in eender welke afdeling van elk ziekenhuis (ongeacht dat ze ons het tegendeel proberen wijsmaken zoals in dat artikel van hln).
En ik doelde niet op het feit dat mensen interventies uitstellen (wat klopt), wel dat ze groot gelijk hebben dat te doen, want de risico's zijn momenteel bijzonder hoog in eender welke afdeling van elk ziekenhuis (ongeacht dat ze ons het tegendeel proberen wijsmaken zoals in dat artikel van hln).
Zeg, geen probleem hoor. Iedereen is vrij om te doen en te laten wat hij of zij wil.PinkPanther1970 schreef: ↑6 april 2020, 15:23 Ik geef momenteel geen handjes aan de buurman of buurvrouw, maar spreek er wel bijna dagelijks mee... Jouw first-hand informatie is dus niet beter.
Ikzelf heb nog altijd vertrouwen in ons zorgsysteem en ben ervan overtuigd dat bij, gelijk welke aandoening (covid-19 gerelateerd of niet), ik een gepaste behandeling zal krijgen in een ziekenhuis in mijn buurt.
Trouwens, nooit gaan we de echte omvang van het virus weten. Ondanks onze hoog technologische maatschappij is de mens nog altijd de zwakste schakel in het ganse systeem (rapportering, verwerking, afhandeling).
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Hoe kan er op deze manier ooit een einde aan komen?
Die Welt is even op onderzoek gegaan...
"Around 50,000 Iranians traveled to Southeast Asia, Europe or Canada in the last two weeks of March.
Some 1,000 Iranians traveled to Germany and 900 traveled to the United Kingdom during the second half of March. Other Iranians went to Spain and France."
https://www.jpost.com/middle-east/iran- ... ort-623748
Die Welt is even op onderzoek gegaan...
"Around 50,000 Iranians traveled to Southeast Asia, Europe or Canada in the last two weeks of March.
Some 1,000 Iranians traveled to Germany and 900 traveled to the United Kingdom during the second half of March. Other Iranians went to Spain and France."
https://www.jpost.com/middle-east/iran- ... ort-623748
Allee vooruit. We gaan het nog wat ingewikkelder maken
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/cris ... ~a2cd02be/
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/cris ... ~a2cd02be/