De crash van 2020
TIP
Re: De crash van 2020
Ik was maar wat goede oude 'crisis-praat' aan het verkopen beste vrienden.
Ik ben er uiteraard van bewust dat iedereen zijn eigen keuzes maakt, mijn market timing niet optimaal is, dat mijn risicotolerantie aan de hoge kant is en dat ik Yaris met gerust moet laten .
Ik ben er uiteraard van bewust dat iedereen zijn eigen keuzes maakt, mijn market timing niet optimaal is, dat mijn risicotolerantie aan de hoge kant is en dat ik Yaris met gerust moet laten .
Aha, blij dat je weer op rozen loopt Lerre!! Of is het omdat de beurs vandaag 4-5% gestegen is?
De fear & greed index zit opnieuw boven de 25, sedert meer dan een maand.
https://money.cnn.com/data/fear-and-greed/
https://money.cnn.com/data/fear-and-greed/
Ja, zo kan je hier iedere dag 25 artikels posten die elkaar tegenspreken ...
bvb. https://www.cnbc.com/2020/04/04/bank-of ... %20america
Klopt, niemand heeft een glazen bol.Wimble schreef: ↑6 april 2020, 19:13 Ja, zo kan je hier iedere dag 25 artikels posten die elkaar tegenspreken ...
Naar mijn mening zijn US aandelen nog steeds in de expensive zone.
De laatste maand worden de onlinebrokers overstelpt met nieuwe klanten die allemaal hun eerste stappen op de beurs willen zetten ("beleggen is het nieuwe sparen"). Benieuwd hoe die nieuwe beleggers gaan reageren als de beurs de volgende rit naar beneden zal aanvangen.
Als de man in de straat over zijn aandelen begint te praten, is het tijd om uit te stappen.
Als de man in de straat over zijn aandelen begint te praten, is het tijd om uit te stappen.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
@TrX: Je hebt te vroeg gereageerd. Blijkt dat Philippe wel een glazen bol heeft.
De kleine man betaalt de grote jongens. Zo zal het altijd zijn.Philippe1 schreef: ↑6 april 2020, 21:21 De laatste maand worden de onlinebrokers overstelpt met nieuwe klanten die allemaal hun eerste stappen op de beurs willen zetten ("beleggen is het nieuwe sparen"). Benieuwd hoe die nieuwe beleggers gaan reageren als de beurs de volgende rit naar beneden zal aanvangen.
Naar mijn mening ook, maar aangezien ik ook geen glazen bol heb, ben ik toch blij dat bijna al mijn geld in aandelen zit (en ik dus nauwelijks kan market timen)TrX schreef: ↑6 april 2020, 19:28Klopt, niemand heeft een glazen bol.Wimble schreef: ↑6 april 2020, 19:13 Ja, zo kan je hier iedere dag 25 artikels posten die elkaar tegenspreken ...
Naar mijn mening zijn US aandelen nog steeds in de expensive zone.
Klopt. Al een aantal vrienden en kennissen dingen horen zeggen zoals: "Het schijnt nu de moment te zijn om aandelen te kopen." Vroeger nooit enige interesse in de beurs bij hen bespeurd.Philippe1 schreef: ↑6 april 2020, 21:21 De laatste maand worden de onlinebrokers overstelpt met nieuwe klanten die allemaal hun eerste stappen op de beurs willen zetten ("beleggen is het nieuwe sparen"). Benieuwd hoe die nieuwe beleggers gaan reageren als de beurs de volgende rit naar beneden zal aanvangen.
Als dan een oelewapper zoals Paul D'Hoore in het VTM-nieuws zegt dat dit een koopkans is zoals maar één keer in een mensenleven voorkomt, dan worden deze mensen er niet voorzichtiger op.
Natuurlijk als overal de aantal besmettings- en dodencurves aan de top zitten en vanaf nu gaan dalen, dan is de stijging verantwoord.
In het andere geval zullen al die nieuwe beleggers geslacht worden en zal hun geld als bloed vloeien naar de institutionelen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De aankopen van 12/3 verzilverd en cash terug naar een 65%.doorwinterd schreef: ↑12 maart 2020, 12:4212 Maart 2020doorwinterd schreef: ↑6 maart 2020, 14:44 doorwinterd schreef: 30 dec 2019
Ondertussen een 65% cash, groot deel port defensief en hier en daar wat winst in aandelen laten staan.
Dit vooral om de reeks goede beursjaren te consolideren in een woeligere tijd, meer dan een poging tot markttiming.
Dit jaar 'slechts' +16%, te wijten aan de procentueel grote cashpositie.
Bekeken over 2 jaar volgde de voorzichtige strategie dus min of meer gewoon de indexen.
Eerste aankopen vandaag, cash naar een 45/50%.
Ik heb enkel wat goudmijnaandelen en uraniummijnen bijgekocht.
Denk er nu nog niet aan om die te verkopen wegens gebrek aan alternatief.
Deze grondstoffen zijn immers schaars en stonden voor de crash al laag wegens riskant:
Nexgen Energy (uraniummijn in Canada in opstartfase) en McEwen Mining (diverse landen - zilver, goud, ..).
Ik verwacht nog een monetaire reset om al die onbetaalbare landenschulden terug tot normale proporties te brengen.
Marc Friedrich zijn boek 'Der größte Crash aller Zeiten' was in Duitsland een bestseller. Meer en meer mensen zijn zich dus bewust aan het worden dat het eindeloze geldprinten kan leiden tot een crash. Als 5 tot 10% van de mensen hun geld uit de bank trekken om in veiligere assets te steken dan kan dat een crash nog versnellen.
Fysiek goud is niet meer te koop tenzij tegen abnormaal hoge commissies. Dus deze 2 mijnen leken me een beter alternatief tegen een nieuwe Gutt-actie of belasting op spaarrekeningen zoals ze al eens hebben getest in Cyprus in 2009.
Denk er nu nog niet aan om die te verkopen wegens gebrek aan alternatief.
Deze grondstoffen zijn immers schaars en stonden voor de crash al laag wegens riskant:
Nexgen Energy (uraniummijn in Canada in opstartfase) en McEwen Mining (diverse landen - zilver, goud, ..).
Ik verwacht nog een monetaire reset om al die onbetaalbare landenschulden terug tot normale proporties te brengen.
Marc Friedrich zijn boek 'Der größte Crash aller Zeiten' was in Duitsland een bestseller. Meer en meer mensen zijn zich dus bewust aan het worden dat het eindeloze geldprinten kan leiden tot een crash. Als 5 tot 10% van de mensen hun geld uit de bank trekken om in veiligere assets te steken dan kan dat een crash nog versnellen.
Fysiek goud is niet meer te koop tenzij tegen abnormaal hoge commissies. Dus deze 2 mijnen leken me een beter alternatief tegen een nieuwe Gutt-actie of belasting op spaarrekeningen zoals ze al eens hebben getest in Cyprus in 2009.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Terwijl - de Tijd - al zijn goudmijnaandelen heeft verkocht, ingeleverd voor fysiek goudaandelen!
Ik heb enkel een gouden ring.....
Pfff
Ik heb enkel een gouden ring.....
Pfff
Ik een gouden hart. Voor de rest blijf ik ver weg van het overgewaardeerd metaal.