Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Op de site van Die Welt vind ik hierover niets terug ...PinkPanther1970 schreef: ↑6 april 2020, 16:02 Hoe kan er op deze manier ooit een einde aan komen?
Die Welt is even op onderzoek gegaan...
"Around 50,000 Iranians traveled to Southeast Asia, Europe or Canada in the last two weeks of March.
Some 1,000 Iranians traveled to Germany and 900 traveled to the United Kingdom during the second half of March. Other Iranians went to Spain and France."
https://www.jpost.com/middle-east/iran- ... ort-623748
SparSpaar komt ook altijd af met websites die verhalen brengen van andere media (dit weekend nog RTL waar zogezegd een Frans politicus gezegd had dat iemand anders met hun bestelling mondmaskers was gaan lopen), die meestal fake news blijken te zijn.
HLN heeft jouw zogezegde artikel van Die Welt ook al overgenomen, maar daar zijn ze ook gewend om klakkeloos fake news over te nemen, zonder te checken of Die Welt dat dan gezegd heeft of niet. Dit is niet de eerste keer dat HLN zich hieraan bezondigt.
Herinner je het fake news van die 30 Iraniërs die gestorven waren aan vergiftigde alcohol, omdat ze gelezen hadden dat het hielp tegen Covid-19. Dat was gebaseerd op een echt artikel van een paar jaar geleden, dat op een fake news website "omgetoverd" werd tot een verhaal van Covid-19. Zelfs Engelse kranten (en HLN, Nieuwsblad,...) hebben dat schaamteloos gekopieerd, terwijl er niets van klopte.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
https://www.welt.de/politik/ausland/plu ... rheit.htmlNTO schreef: ↑6 april 2020, 17:06Op de site van Die Welt vind ik hierover niets terug ...PinkPanther1970 schreef: ↑6 april 2020, 16:02 Hoe kan er op deze manier ooit een einde aan komen?
Die Welt is even op onderzoek gegaan...
"Around 50,000 Iranians traveled to Southeast Asia, Europe or Canada in the last two weeks of March.
Some 1,000 Iranians traveled to Germany and 900 traveled to the United Kingdom during the second half of March. Other Iranians went to Spain and France."
https://www.jpost.com/middle-east/iran- ... ort-623748
Weet iemand waarom J&J maar in september aan zijn phase I (dus testen van hun vaccin op mensen) kan beginnen en niet vroeger? Moderna is er al een halve maand mee bezig dacht ik.
Hoe zou men daarnaast in Belgie massaal zelf PPF2 (N95) maskers kunnen gaan produceren? Het is duidelijk dat er veel brol zit tussen al die Chinese import en op import uit de VS moet men niet meer rekenen. 3M mag hun N95 maskers niet meer exporteren naar ons. Maar hoe zou men die in Belgie (of elders in Europa) zelf massaal kunnen gaan produceren of zijn de grondstoffen om die te maken ook moeilijk aan te geraken? Denk dat komende maanden (jaren?) dokters/verzorgers die nog serieus nodig gaan hebben en de bevolking zou die eigenlijk ook willen. Wat zien jullie als praktische oplossingen daarvoor?
PS. volstaan eigenlijk die PPF2 maskers tegen covid-19 omdat er ook nog PPF3 maskers bestaan?
Hoe zou men daarnaast in Belgie massaal zelf PPF2 (N95) maskers kunnen gaan produceren? Het is duidelijk dat er veel brol zit tussen al die Chinese import en op import uit de VS moet men niet meer rekenen. 3M mag hun N95 maskers niet meer exporteren naar ons. Maar hoe zou men die in Belgie (of elders in Europa) zelf massaal kunnen gaan produceren of zijn de grondstoffen om die te maken ook moeilijk aan te geraken? Denk dat komende maanden (jaren?) dokters/verzorgers die nog serieus nodig gaan hebben en de bevolking zou die eigenlijk ook willen. Wat zien jullie als praktische oplossingen daarvoor?
PS. volstaan eigenlijk die PPF2 maskers tegen covid-19 omdat er ook nog PPF3 maskers bestaan?
Normaal gezien duurt de ontwikkeling van een nieuw vaccin jaren. Met alle aandacht voor corona werd gehoopt om het op een record-tempo van 18 maanden te doen, m.a.w. tegen de zomer van 2021. Nog korter betekent dat men stappen gaat overslaan bij het testen op de werking en schadelijke bijwerkingen. Er valt veel geld mee te verdienen, maar als er iets misloopt zal Jan met de Pet de rekening betalen (bijwerkingen en schadevergoedingen). Als het zo snel moet gebeuren, zal er wel een contract zijn met een clausule dat de de firma niet verantwoordelijk kan gesteld worden.
In het artikel Waarom ligt het sterftecijfer voor covid-19 in België zo hoog? wordt gesteld dat de reden is omdat men hier ook de doden buiten de ziekenhuizen er bij telt.
Door nog steeds het gebrek aan testen, naar ik vermoed weinig autopsies en de verschillende telmethoden, zal volgens mij de enigste manier om de tol van deze pandemie vast te stellen het vergelijken van de mortaliteitscijfers zijn. Het aantal sterfgevallen tijdens de eerste 6 maanden van 2020 vergelijken met het gemiddeld aantal sterfgevallen over dezelfde periode gedurende de afgelopen jaren.
Door nog steeds het gebrek aan testen, naar ik vermoed weinig autopsies en de verschillende telmethoden, zal volgens mij de enigste manier om de tol van deze pandemie vast te stellen het vergelijken van de mortaliteitscijfers zijn. Het aantal sterfgevallen tijdens de eerste 6 maanden van 2020 vergelijken met het gemiddeld aantal sterfgevallen over dezelfde periode gedurende de afgelopen jaren.
Laatst gewijzigd door cpnx op 6 april 2020, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Terwijl er nu vele mensen liggen de creperen door de coronus,
vinden sommige het ideale moment om de tweede verblijfstaks voor hun villa aan te vechten via een groepsvordering
vinden sommige het ideale moment om de tweede verblijfstaks voor hun villa aan te vechten via een groepsvordering
Even opgezocht welke maatregelen er van kracht zijn.
Volgens info-coronavirus.be mag de poetshulp blijven komen, zolang de afstand van 1,5 m maar gerespecteerd wordt. Dus iemand die met veel mensen in contact komt, die overal in je huis zal rondlopen, die van alles zal aanraken en dat is ok? Afhankelijk van het oppervlak kan het virus een paar uren tot een paar dagen overleven. Laten jullie je poetshulp komen of hebben die bedrijven hun werkneemsters sowieso op non-actief gezet?
Mag je nog naar je huisarts voor routinecontrole op afspraak? Zal sowieso op voorhand nog eens bellen, maar zie op eerder vermelde site niks daarover.
Volgens info-coronavirus.be mag de poetshulp blijven komen, zolang de afstand van 1,5 m maar gerespecteerd wordt. Dus iemand die met veel mensen in contact komt, die overal in je huis zal rondlopen, die van alles zal aanraken en dat is ok? Afhankelijk van het oppervlak kan het virus een paar uren tot een paar dagen overleven. Laten jullie je poetshulp komen of hebben die bedrijven hun werkneemsters sowieso op non-actief gezet?
Mag je nog naar je huisarts voor routinecontrole op afspraak? Zal sowieso op voorhand nog eens bellen, maar zie op eerder vermelde site niks daarover.
UK PM Boris Jonhson ligt nu in IC, slechts 1 dag nadat hij in het ziekenhuis werd opgenomen. UK is er dus slechter aan toe dan meegedeeld.
Boris is er slechter aan toe. Maar of dat dat slechter is voor de UK ...
De laatst beschikbare cijfers dateren van 2018:cpnx schreef: ↑6 april 2020, 19:58 In het artikel Waarom ligt het sterftecijfer voor covid-19 in België zo hoog? wordt gesteld dat de reden is omdat men hier ook de doden buiten de ziekenhuizen er bij telt.
01/04/2018 334
02/04/2018 315
03/04/2018 312
04/04/2018 326
05/04/2018 326
06/04/2018 326
Bron: Statbel
Voorlopig zal er geen echte "piek" te zien zijn op de cijfers van 2020. Ondanks het hoge aantal Covid-19 sterfgevallen, zijn er minder andere sterfgevallen. Zeker nu ook bevestigd is dat eigenlijk iedereen die nu overlijdt in de cijfers gerelateerd aan Covid-19 wordt opgenomen.
Wat is je bron voor deze bewering?
Als je ouderen bedoelt die ofwel aan griep ofwel aan longontsteking zouden zijn overleden, maar nu gestorven zijn aan COVID19 ... kan ik je daarin volgen. Maar door al de aandacht voor COVID19, de overbelasting van de zorgverleners en smetvrees zijn er mensen met andere aandoeningen die nu minder toegang hebben tot de zorgverlening of niet durven gaan. Onder de huidige omstandigheden speelt dit in België een kleinere rol dan bijvoorbeeld in Italië of Spanje.
Ik heb dit hier al eerder geplaatst, maar in een gemeente in Italie waren er evenveel sterfgevallen aan COVID19 als er normaal sterven gedurende die periode. Het totaal aantal sterfgevallen in 2020 bedroeg echter niet het dubbele, maar het vijfvoudige van het normaal aantal sterfgevallen.
PS: Bedankt voor de cijfers.
Voor zover ik begrepen heb doen huisartsen waar mogelijk telefonische consultatie.
Ik ga er straks eentje doen.... één voorschrift nodig, onverwacht.
Edit : voorschrift ontvangen via elektronische voorschriftcode (email).
Poetshulp : ik heb een week voor de regeringsmaatregelen de poetshulp al opgeschort. De week voordien heb ik haar laten werken zonder dat ik zelf aanwezig was. Gedurende die week is het bedrijf er zelf ook tijdelijk mee gestopt.
Nu : ik ga zelf beslissen wanneer ik het veilig vind om haar terug te laten keren. Ik ga dat niet overlaten aan eender welk bedrijf of aan onze regering, al laat ik me door die laatste wel informeren.
Op dit moment terugkeren : geen sprake van !
Ik lees dat een team van tien mensen de economie met de volksgezondheid gaan verzoenen om uit de coronacrisis te komen.
ik verzoen zelf niets. Mijn huis mag nog wat weken vuil blijven liggen. Kan me niet veel schelen. Ik zal zelf wel eens stofzuigen.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 7 april 2020, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag in de PZC: op welke manier wordt het leven hervat na 19 april. Bijvoorbeeld horeca die wel open mag, maar niet toegankelijk voor 70+. Ze kloppen zich op de borst omdat de cijfers al aan het stabiliseren/ dalen zijn. Mijn ex-collega's vinden het hier bij ons weer 1 grote Belgenmop. Eerst lachen met de Nederlanders en dan zelf veel harder getroffen worden ondanks draconische maatregelen. De fabriek daar is ook gewoon open. In België alles 2 weken dicht. Goed, ik ben er weg, maar ik blijf het wel volgen. Blijf erbij, de Nederlanders hebben dit veel slimmer aangepakt.
Ja, ze hebben wat minder capaciteit op IC, maar het is beheersbaar gebleven.
En zelfs als er 1000 doden niet zouden zijn meegeteld, zitten ze verhoudingsgewijs nog altijd in dezelfde orde als België. En dat zonder volledige stilstand van hun economie.
België: 1.632 doden voor 11 miljoen inwoners (0.14/1000)
Nederland: 1.874 doden voor 17 mio inwoners (0.11/1000)
Doe er daar 1000 bij en je krijgt 0.16/1000.
Waar heb je het dan over qua verschil?
Maar bekijk eens de economische impact...
Oostenrijk, Duitsland. Willen allemaal maatregelen afbouwen en de economie redden.
En België? Die zitten waarschijnlijk nog tot sint-juttemis in lockdown.
Ja, ze hebben wat minder capaciteit op IC, maar het is beheersbaar gebleven.
En zelfs als er 1000 doden niet zouden zijn meegeteld, zitten ze verhoudingsgewijs nog altijd in dezelfde orde als België. En dat zonder volledige stilstand van hun economie.
België: 1.632 doden voor 11 miljoen inwoners (0.14/1000)
Nederland: 1.874 doden voor 17 mio inwoners (0.11/1000)
Doe er daar 1000 bij en je krijgt 0.16/1000.
Waar heb je het dan over qua verschil?
Maar bekijk eens de economische impact...
Oostenrijk, Duitsland. Willen allemaal maatregelen afbouwen en de economie redden.
En België? Die zitten waarschijnlijk nog tot sint-juttemis in lockdown.