Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik denk dat er in dit verhaal vooral twee groepen zijn.
Mensen die aan centen denken .. en mensen die aan mensen denken.
In beide gevallen kunnen die mensen aan zichzelf denken (egoistische motieven).
Fakkel : ik zie dat jij vooral aan centen denkt. Van mezelf weet ik dat ik vooral aan mensenlevens denk en voor mij hadden de maatregelen hier nog zwaarder mogen zijn. Maar al bij al hebben ze het goed gedaan.
De druk om iets te doen was trouwens zo gigantisch groot geworden dat dat ook een uitbraak had gekend.
Zoals bij De Lijn : zelfregulerend systeem : 25 procent van de werknemers ziek thuis.
Moet je er een tekening bij maken ?
Als ik voor een rotloon zou moeten werken, dan zou ik ook niet midden in dat risico gaan staan.
Je moet je job al met hart en ziel doen en goed betaald worden (gezondheidszorg ?) om dan TOCH nog te gaan.
Ik ken iemand met een pak minder risico's die omwille van zijn risico's thuis is gezet : te gevaarlijk ...daar was ook de huisarts het mee eens.
De maatwerkbedrijven en de dienstenchequesector zou eerst open mogen ? Waarom ?
Omdat die mensen niet reclameren ?
Als NL het zoveel beter gedaan heeft, vergeet niet te kijken naar Spanje, Italie, USA ... Zweden !!! Die waren ook 'net te laat'.
Mensen die aan centen denken .. en mensen die aan mensen denken.
In beide gevallen kunnen die mensen aan zichzelf denken (egoistische motieven).
Fakkel : ik zie dat jij vooral aan centen denkt. Van mezelf weet ik dat ik vooral aan mensenlevens denk en voor mij hadden de maatregelen hier nog zwaarder mogen zijn. Maar al bij al hebben ze het goed gedaan.
De druk om iets te doen was trouwens zo gigantisch groot geworden dat dat ook een uitbraak had gekend.
Zoals bij De Lijn : zelfregulerend systeem : 25 procent van de werknemers ziek thuis.
Moet je er een tekening bij maken ?
Als ik voor een rotloon zou moeten werken, dan zou ik ook niet midden in dat risico gaan staan.
Je moet je job al met hart en ziel doen en goed betaald worden (gezondheidszorg ?) om dan TOCH nog te gaan.
Ik ken iemand met een pak minder risico's die omwille van zijn risico's thuis is gezet : te gevaarlijk ...daar was ook de huisarts het mee eens.
De maatwerkbedrijven en de dienstenchequesector zou eerst open mogen ? Waarom ?
Omdat die mensen niet reclameren ?
Als NL het zoveel beter gedaan heeft, vergeet niet te kijken naar Spanje, Italie, USA ... Zweden !!! Die waren ook 'net te laat'.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Et voila:
Spanje, de VS, Italië en Zweden scoren allemaal beter dan wij. Als je de logaritmische schaal afvinkt zie je het nog duidelijker.
Coronadoden/inwoner/startdatum
Zou het kunnen dat je N-VA-fobie je verhindert van te zien dat ons land het slechts scoort wereldwijd wat betreft Covid-19-doden?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik maak me daar nu ook zorgen over. Oostenrijk heeft een plan opgesteld en dat klinkt logisch. Van de kanten van België: noppes.
Maar als de lock down niet officieel wordt opgeheven, dan doet het volk het zelf wel.
Ik denk dat de pandemie nog eerder zal stoppen dan dat kinderachtige gekibbel over hoe goed of slecht België het doet.
(Reactie op Haelewyn)
De denkfout die jij maakt, is dat "kijken naar de economische impact" gelijkstaat aan "niet kijken naar de menselijke impact ".
Zonder de man te willen spelen, maar jij werkt niet, dus de economische impact op jou is nul.
Maar voor de rest van de bevolking is die impact er wel.
Alle werkenden gaan hier jarenlang de gevolgen van dragen.
Hoeveel mensen gaat dit de job kosten?
Hoeveel mensen gaan nog jarenlang hogere belastingen moeten betalen?
En waarom..?
Het kan duidelijk ook anders.
Kijk, de impact op mij is voorlopig zelfs positief, ik spaar geld uit. Maar de meest kwetsbaren uit onze samenleving gaan op termijn de grootste slachtoffers zijn.
Belastingen kunnen niet eindeloos verhoogd worden. Er zal een sociaal bloedbad volgen, dat voorspel ik je nu al. Verdere beperking van uitkeringen in de tijd etc.
De kost van deze crisis zal de 30 miljard makkelijk overstijgen. Dan mag je nog 30.000 levens gered hebben. Dat komt op 1 miljoen per geredde persoon.
I'm sorry, dat zijn mensen niet waard. Nog even los van het feit dat veel van die mensen (hoog)bejaard zijn. Dat verandert niet door de occasionele tiener die overlijdt aan The Chinese Shit.
De denkfout die jij maakt, is dat "kijken naar de economische impact" gelijkstaat aan "niet kijken naar de menselijke impact ".
Zonder de man te willen spelen, maar jij werkt niet, dus de economische impact op jou is nul.
Maar voor de rest van de bevolking is die impact er wel.
Alle werkenden gaan hier jarenlang de gevolgen van dragen.
Hoeveel mensen gaat dit de job kosten?
Hoeveel mensen gaan nog jarenlang hogere belastingen moeten betalen?
En waarom..?
Het kan duidelijk ook anders.
Kijk, de impact op mij is voorlopig zelfs positief, ik spaar geld uit. Maar de meest kwetsbaren uit onze samenleving gaan op termijn de grootste slachtoffers zijn.
Belastingen kunnen niet eindeloos verhoogd worden. Er zal een sociaal bloedbad volgen, dat voorspel ik je nu al. Verdere beperking van uitkeringen in de tijd etc.
De kost van deze crisis zal de 30 miljard makkelijk overstijgen. Dan mag je nog 30.000 levens gered hebben. Dat komt op 1 miljoen per geredde persoon.
I'm sorry, dat zijn mensen niet waard. Nog even los van het feit dat veel van die mensen (hoog)bejaard zijn. Dat verandert niet door de occasionele tiener die overlijdt aan The Chinese Shit.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Idd, omdat de meeste landen +/- dezelfde strategie (al dan niet met wat vertraging) toepassen is er feitelijk maar 1 cijfer belangrijk: Heeft iedereen op zijn minst een gelijke kans/behandeling gekregen - o.a. Spanje en Italië schieten daar schromelijk te kort, dergelijke situatie zou ten allen tijde moeten vermeden worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom stel je de vraag niet anders: Moet deze crisis wel 30 (of 50) miljard kosten, moet men bedrijven als Brussels Airlines helpen om een failliet te vermijden, hebben al die kleine zelfstandigen wel nood aan 4000-5000 €, gaan die bedrijven effectief failliet zonder hulp of durven ze niet aan de reserves komen, wat is een bedrijf waard als je nog geen maand kan overbruggen, ... voor hetzelfde geld kan men een gelijkaardig resultaat bekomen met 5 miljard.Fakkel schreef: ↑7 april 2020, 09:37
Dergelijke cijfers zouden een heel andere uitkomst van uw berekening kunnen geven.
Het is overduidelijk dat de beslissingen snel moesten genomen worden - helaas is het gevolg dat de genomen beslissingen niet de beste zijn.
Stel dat je een enquête zou doen en vragen aan al diegenen die nu technisch werkloos zijn: wat verkies je - je werkloosheidsuitkering voor 2 maand zien verdubbelen of zien halveren met het voornemen, zonder enige vorm van garantie of succes, dat je bijdraagt tot het mogelijks verlengen van het leven van een 80 plusser. Wat zou de uitkomst zijn denk je?
Euh...sintorama schreef: ↑7 april 2020, 09:53Fout. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/06 ... atregelen/
Noppes dus.In Oostenrijk en Denemarken worden de eerste voorzichtige stappen in die richting gezet, maar wij zijn nog niet zo ver, zegt Van Damme.
Er wordt 'over een mogelijke exitstrategie nagedacht' en die hangt af van maskers voor het volk (hebben we niet, dank u Maggie) en testen van het volk (hebben we ook niet).
Allez, een heel GEES expertenteam, maar VRT gaat dan uitleg vragen aan Van Damme, die daar niet inzit...sintorama schreef: ↑7 april 2020, 09:53Fout. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/06 ... atregelen/
Zou het kunnen dat je rechtse voorliefde jou verhindert om in te zien dat we het redelijk goed gedaan hebben, dat de maatregelen die moesten genomen worden ook werden genomen.CarpeNoctem schreef: ↑7 april 2020, 09:32 Zou het kunnen dat je N-VA-fobie je verhindert van te zien dat ons land het slechts scoort wereldwijd wat betreft Covid-19-doden?
En dat we niet veel meer konden doen maar liefst ook niet veel minder.
Als je jouw manier van berekenen hanteert (doden per miljoen inwoners ?) kom je tot de vaststelling dat ministaten San Marino en Andorra bij de slechtste vijf staan.
Ik heb het al eerder gezegd : het aantal uitbraken is van belang, hun spreiding, etc...
Eén granaat gooien op een volle metro in het spitsuur is één ding. Er twee gooien is erger ... Drie ...
Als je die in een bijna lege autobus gooit is het ook wat anders.
Je zit er volledig naast IMHO.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En hopla, blijkt dat die er nu nog moeten bijkomen:cpnx schreef: ↑6 april 2020, 19:58 In het artikel Waarom ligt het sterftecijfer voor covid-19 in België zo hoog? wordt gesteld dat de reden is omdat men hier ook de doden buiten de ziekenhuizen er bij telt.
241 extra overlijdens de voorbije dagen in woonzorgcentra
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Er wordt eerst nagedacht en dan pas gehandeld. Doorgaans vind ik dat een goeie volgorde. Dat men een team met experten samenstelt ipv politici vind ik ook een goeie zaak.
Het loslaten van de regels zal uiteraard VEEL geleidelijker en met VEEL minder urgentie worden doorgevoerd dan het invoeren ervan. Nogal wiedes.
Zou het kunnen dat die mensen het de laatste tijd vrij druk hebben en dus weinig tijd en zin om op steeds dezelfde domme vragen van journalisten te antwoorden?
Inderdaad. Zo'n crisis is perfect om het kaf van het koren te scheiden. Laat de zwaksten failliet gaan zodat de sterksten een grotere taart te verdelen hebben. Waarom zijn voorstanders van de vrije markt dat niet in tijden van crisis?contextbinder schreef: ↑7 april 2020, 10:21 Waarom stel je de vraag niet anders: Moet deze crisis wel 30 (of 50) miljard kosten, moet men bedrijven als Brussels Airlines helpen om een failliet te vermijden, hebben al die kleine zelfstandigen wel nood aan 4000-5000 €, gaan die bedrijven effectief failliet zonder hulp of durven ze niet aan de reserves komen, wat is een bedrijf waard als je nog geen maand kan overbruggen, ... voor hetzelfde geld kan men een gelijkaardig resultaat bekomen met 5 miljard.