Corona-virus.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Eerlijk? Die Van Gucht zat gisteren nog te lullen dat we iedereen meerekenen en dat daardoor het dodencijfer zo hoog ligt... Vandaag komen er plots 241 extra bij die... niet werden meegeteld de voorbije dagen.
Ze hebben patiënten moeten overbrengen omdat ze per capita minder plaatsen hebben op intensieve dan wij, niet omdat hun maatregelen niet werken of te laks zijn.Haelewyn schreef:
Als NL het zo goed doet : ZIJ hebben al patienten naar andere landen moeten brengen. Duitsland en Belgie.
Niet andersom. ZIJ worden veel meer overspoeld met gevallen dan wij.
Again, per 1000 inwoners hebben ze minder doden. En dan "ja maar, ze tellen niet op dezelfde manier ". Wel, zelfs met 1000 doden extra doen ze nog amper slechter dan wij.
Het volgende argument zal zijn dat hun ruimtelijke ordening anders is dan bij ons, zeker?
De Backer heeft nooit gezegd dat er 10 000 tests worden uitgevoerd. Hij heeft het over de theoretische testcapaciteit die binnenkort wordt opgevoerd naar 10 000.PinkPanther1970 schreef: ↑7 april 2020, 11:56Dus heel ver verwijderd van die 10.000 test per dag waar De Backer al meer dan een week over opschept.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
...reply op pinkpanter...
Cijfers komen soms met vertraging, dat is ook gezegd, maar alles dat gemeld wordt, wordt uiteindelijk wel meegeteld.
Ze hadden ook, zoals elders, kunnen zeggen dat al die doden uit de woonzorgcentra gewoon onderdoms-sterftes waren of hevige griep met longonsteking, voor de niet getesten...
Cijfers komen soms met vertraging, dat is ook gezegd, maar alles dat gemeld wordt, wordt uiteindelijk wel meegeteld.
Ze hadden ook, zoals elders, kunnen zeggen dat al die doden uit de woonzorgcentra gewoon onderdoms-sterftes waren of hevige griep met longonsteking, voor de niet getesten...
We zitten effectief in de top wat betreft aantal doden per miljoen inwoners. 80% zouden in het ziekenhuis sterven dus die 20% daarbuiten die in andere landen mss niet wordt meegeteld zou toch niet zo'n groot verschil mogen geven. Wil geen verwijten doen maar zijn onze dokters dan minder bekwaam in het redden van levens of wat loopt er fout?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Kijk, je kunt naar hartelust discussiëren over interpretaties maar de cijfers zijn duidelijk.
Je bent - net als ik - van de koppige soort, maar probeer toch maar eens de grafiek.
Hier is het heel duidelijk dat je die grafiek nog niet bekeken hebt. Je kunt aanvinken of je de start van de uitbraak ( ttz 10 doden of 100 besmettingen) in rekening wil brengen.
Aangezien ik vrees dat je toch gaat volharden in je koppigheid ga ik het dan maar doen voor je
Voor de duidelijkheid is de logaritmische schaal afgevinkt.
Link
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 7 april 2020, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
We testen te weinig ... Maar over cijfers gesproken : in FR hebben ze al op tv gezegd dat ze de doden in rusthuizen niet meetellen in de officiele cijfers.
Je ICU bedden beter beheren is één ding.
Aan de andere kant zitten wij niet zo zeer in de stront als IT of SP ...hier moeten we nog niet aan het leger vragen om de kisten in de Heyzel te zetten omdat we er geen blijf mee weten.
Je ICU bedden beter beheren is één ding.
Aan de andere kant zitten wij niet zo zeer in de stront als IT of SP ...hier moeten we nog niet aan het leger vragen om de kisten in de Heyzel te zetten omdat we er geen blijf mee weten.
Ik begrijp dat die 18 maanden als vlugger beschouwt wordt, maar probeer te begrijpen waarom J&J pas in september op mensen gaat beginnen testen als ze bovendien al stappen overslaan? Wat moet in die tussentijd nog gebeuren als ze reeds een kandidaat vaccin (en 2 backups) hebben naar ik begreep?cpnx schreef: ↑6 april 2020, 19:53Normaal gezien duurt de ontwikkeling van een nieuw vaccin jaren. Met alle aandacht voor corona werd gehoopt om het op een record-tempo van 18 maanden te doen, m.a.w. tegen de zomer van 2021. Nog korter betekent dat men stappen gaat overslaan bij het testen op de werking en schadelijke bijwerkingen. Er valt veel geld mee te verdienen, maar als er iets misloopt zal Jan met de Pet de rekening betalen (bijwerkingen en schadevergoedingen). Als het zo snel moet gebeuren, zal er wel een contract zijn met een clausule dat de de firma niet verantwoordelijk kan gesteld worden.
Ik had je grafiek bekeken (had je niet verwacht precies).CarpeNoctem schreef: ↑7 april 2020, 12:04 Hier is het heel duidelijk dat je die grafiek nog niet bekeken hebt. Je kunt aanvinken of je de start van de uitbraak ( ttz 10 doden of 100 besmettingen) in rekening wil brengen.
Aangezien ik vrees dat je toch gaat volharden in je koppigheid ga ik het dan maar doen voor je
Maar de cijfers op vandaag en die over +23 dagen zijn niet dezelfde als rekenen vanaf dode nummer 10 of 100.
We zullen zien.
Als je de literatuur er op napluist zijn wij getroffen op verschillende plaatsen , door verschillende stammen van het virus, met verschillende oorsprong, etc.
Om ervoor te zorgen dat er nog zekerheden zijn : ik volhard in mijn koppigheid..
Die cijfers van de ministaten (Andorra en San Marino) en eilandje Sint Maarten gaan slecht blijven.
In de ene statistiek of in de andere... So what ?
Die cijfers zeggen nog altijd erg weinig imho.
Absolute cijfers zeggen meer als je een granaat in een tramwagon gooit.
Hoeveel doden per aantal treinreizigers die dag zegt minder.
Blij dat ik niet de enige ben die die opmerking in mijn hoofd maakte.PinkPanther1970 schreef: ↑7 april 2020, 11:58 Eerlijk? Die Van Gucht zat gisteren nog te lullen dat we iedereen meerekenen en dat daardoor het dodencijfer zo hoog ligt... Vandaag komen er plots 241 extra bij die... niet werden meegeteld de voorbije dagen.
100% de correcte cijfers gaan we nooit weten. Ik hoorde Erica Van Gucht ook zeggen: "mensen, ook jongeren moeten nu al beslissen wat ze willen, nog opgenomen worden of niet in ziekenhuizen". Voelt ge 'm al komen? De euthanasie discussie is door één virus opgelost
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom die fixatie op het aantal doden, die cijfers bieden heel weinig echte informatie. Ook de onderlinge vergelijking loopt op tal van elementen mank (rapportage, tijdstip, klimaat, densiteit bevolking, leeftijd bevolking, ....)
Men kan en moet zelfs nog veel verder gaan daarin: iemand die nu overlijd aan Covid 19 zou bvb. ook kunnen overleden zijn aan de griep, het is best mogelijk dat Covid 19 bepaalde andere virussen/aandoeningen gaat verdringen. Landen met een goede gezondheidszorg kunnen bvb veel meer mensen tellen met een zwakke gezondheid - deze zijn extra vatbaar voor Covid 19, het is dus best mogelijk dat het land met de beste gezondheidszorg met het hoogst aantal doden kan komen te zitten.
Op het einde van 2020 zal men kunnen zien hoeveel extra mensen zijn overleden t.o.v. andere jaren.
Het is zoals bij elke eerste keer: achteraf stel je vast dat er veel ruimte is/was voor verbetering.
Men kan en moet zelfs nog veel verder gaan daarin: iemand die nu overlijd aan Covid 19 zou bvb. ook kunnen overleden zijn aan de griep, het is best mogelijk dat Covid 19 bepaalde andere virussen/aandoeningen gaat verdringen. Landen met een goede gezondheidszorg kunnen bvb veel meer mensen tellen met een zwakke gezondheid - deze zijn extra vatbaar voor Covid 19, het is dus best mogelijk dat het land met de beste gezondheidszorg met het hoogst aantal doden kan komen te zitten.
Op het einde van 2020 zal men kunnen zien hoeveel extra mensen zijn overleden t.o.v. andere jaren.
Het is zoals bij elke eerste keer: achteraf stel je vast dat er veel ruimte is/was voor verbetering.
Het is een team van experten, zij gebruiken wetenschap om hun aanbevelingen op te baseren. Wetenschap, datgene wat het onderscheid maakt tussen wat waar is en wat vals is.
Zit de man in een TV studio dan is het van "heeft die niks beters te doen". Zit hij niet in een TV show dan is het van "hij is niet communicatief genoeg"...
Laatst gewijzigd door sintorama op 7 april 2020, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien omdat een hoop Vlamingen zich niet houden aan de quarantaine?Nikki01 schreef: ↑7 april 2020, 12:03 We zitten effectief in de top wat betreft aantal doden per miljoen inwoners. 80% zouden in het ziekenhuis sterven dus die 20% daarbuiten die in andere landen mss niet wordt meegeteld zou toch niet zo'n groot verschil mogen geven. Wil geen verwijten doen maar zijn onze dokters dan minder bekwaam in het redden van levens of wat loopt er fout?
Zelfs nu zijn er nog steeds lockdown parties.
Het zal dus eerder aan de intelligentie van de Vlamingen liggen dan aan de dokters
De cijfers blijven rampzalig, nu gaan ze de manier van tellen als excuus gebruiken om het aantal doden te verbloemen.