Corona-virus.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Het wordt nog erger... Die 241 zijn enkel Vlaamse cijfers, de Brusselse en Waalse waren al opgenomen. En de cijfers van vóór 1 april heeft Wouterke zelfs nog niet gegeven...PinkPanther1970 schreef: ↑7 april 2020, 13:01Die 241 extra waren blijkbaar van 1 tot 4 april, van woensdag tot zaterdag.
Sorry, maar elke dag hebben ze nieuwe excuses om de waarheid te verbloemen... Dat we het gewoon heel slecht doen.
Weken aan een stuk hebben ze gezegd dat de piek voor de eerste week van april was, die week is gepasseerd....
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/sp ... ~a45204b1/
Ivermectine mogelijks snelwerkend medicijn tegen COVID-19
https://newsweek.be/wat-je-moet-weten-o ... n-stoppen/
In de zoektocht om een effectieve behandeling tegen het nieuwe coronavirus te vinden, is een ‘doorbraak’ gemeld door Australische wetenschappers: ze ontdekten dat Ivermectine, een algemeen verkrijgbaar en goedgekeurd antiparasitair medicijn, het SARS-CoV-2-virus in celcultuur kan stoppen.
...
‘We ontdekten dat zelfs een enkele dosis Ivermectine in wezen al het virale RNA in het SARS-CoV-2-virus kon verwijderen en dat er zelfs al na 24 uur een echt significante vermindering was’, zegt dr. Kylie Wagstaff van het Monash Biomedicine Discovery Institute, die de studie leidde.
Ivermectine is een goedgekeurd antiparasitair medicijn waarvan ook is aangetoond dat het in vitro effectief is tegen een breed scala aan virussen, waaronder het HIV-, Dengue-, Influenza- en Zika-virus. Het werd voor het eerst ontwikkeld in 1975 en kwam in 1981 op de markt voor medisch gebruik. Het staat op de lijst van essentiële geneesmiddelen van de Wereldgezondheidsorganisatie.
...
Er is nog een grote nuance: de tests die tonen dat ivermectine doeltreffend is tegen het coronavirus zijn in vitro uitgevoerd – er zijn nog geen proeven bij mensen om te zien of het medicijn echt effectief was tegen Covid-19. De volgende stappen zijn het bepalen van de juiste dosering voor mensen – ervoor zorgen dat de doses die worden getoond om het virus in vitro effectief te behandelen, veilig zijn voor mensen.
Wagstaff en professor David Jans doen al meer dan 10 jaar onderzoek naar Ivermectine met verschillende virussen. Ze zijn de eersten om het enthousiasme te temperen. ‘We zijn voorzichtig optimistisch’, laat Wagstaff in een mail weten. ‘Wat we hebben aangetoond, is dat we met het medicijn Ivermectine het virus kunnen stoppen dat ervoor zorgt dat Covid-19 in cellen in een petrischaal groeit. Maar in een petrischaal betekent niet per se bij mensen. Bij alle antivirale medicijnen gaat het erom hoeveel je iemand veilig kunt geven en hoeveel je nodig hebt om het virus in een mens te doden en de balans tussen die twee dingen is altijd het belangrijkste punt. Dus we gaan voorzichtig vooruit. Het gaat sowieso nog tussen enkele weken en een paar maanden duren voordat tests op menselijke proefpersonen kunnen beginnen.’
Laatst gewijzigd door gpv1 op 7 april 2020, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het zijn niet mijn cijfers maar die van Johns Hopkins University Center for Systems Science and Engineering en het staat je vrij met cijfers te komen die deze tegenspreken.
'Als we niet in oorlog waren zouden De Block en Wilmès moeten aftreden'
"Het Advies wijst erop dat een stock van 32 miljoen chirurgische maskers en 6 miljoen FFP2-maskers 'ondermaats' is. Er wordt geadviseerd om de voorraad op te drijven. 'Besparen op deze uitgaven lijkt ethisch onaanvaardbaar', wordt benadrukt. Vandaag blijkt het tegendeel te zijn gebeurd: in plaats van de stock uit te bouwen, werd die in 2018 vernietigd. Volgens Het Nieuwsblad zijn ze geliquideerd omdat het huurcontract verlopen was van de hangars waarin ze waren opgeslagen. Daarbij zouden ook nog bruikbare chirurgische maskers in de verbrandingsoven terechtgekomen zijn.
Nadien werd de stock uit besparingsoverwegingen niet aangevuld. Maggie De Block (Open VLD) was minister van Volksgezondheid, huidig premier Sophie Wilmès (MR) minister van Begroting en dus verantwoordelijk voor de uitgaven. Beide zijn politiek verantwoordelijk voor het mondmaskerdebacle en het niet-uitvoeren van het Noodplan. In een echte parlementaire democratie - en als we niet in oorlog waren - zouden ze moeten aftreden."
"En dit alles terwijl onze overheidsuitgaven met 52 procent van het bbp in 2018 tot de hoogste in Europa behoorden. Dat is hemeltergend. En daarvoor dragen enkele generaties politici een verpletterende verantwoordelijkheid."
Ik heb de indruk dat er hier en daar toch een journalist aan het wakker worden is
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 7 april 2020, 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Deze nog eens ophalen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Deze WHO?
Deze ga ik in je neus blijven wrijven
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 7 april 2020, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Zat er over te denken hoe je rekening kan houden met de bevolkingsgrootte bij de startdatum. Dat kan door bvb als startdatum te nemen de dag dat 1 dode per 100.000 inwoners overschreden wordt. Ook in dat geval zit België in de groep van landen als Spanje en Italië. Op bovenvermelde site staat ook een link om de data te downloaden en zelf aan de slag te gaan.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat zou inderdaad nog beter zijn.
Hier komen die gegevens vandaan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is best confronterend, schulden zijn soms te verantwoorden maar op basis van jouw waarnemingen zou dit in geen geval voor de meerderheid het geval mogen zijn. Heb je ook onderzocht of er geen verbanden waren met andere bedrijven - mijn huidige werkgever bestaat bvb uit 3 bedrijven met elk een eigen boekhouding. De banken hebben een relatief soepel beleid maar men moet toch ergens een lat gaan leggen of we belanden terug in 2008 of zie ik dat verkeerd.GreenDean schreef: ↑7 april 2020, 13:59
Ik heb een aantal jaren geleden een redelijk uitgebreide studie gedaan (van de jaarrekeningen) van een groot deel van de bedrijven in mijn regio/omgeving. Ik kwam tot de conclusie dat het grootste deel enorm veel schulden had waar proportioneel quasi geen activa (ook geen afgeschreven) tegenover stond. Meer, er zaten er tussen die ieder jaar bijleenden om hun personeel te betalen. Soms met een negatief eigen vermogen tot gevolg wat de vraag doet rijzen hoe ze konden blijven bestaan. Het zou me verwonderen moest deze situatie op -10 jaar omgekeerd zijn.contextbinder schreef: ↑7 april 2020, 10:21 ...
gaan die bedrijven effectief failliet zonder hulp of durven ze niet aan de reserves komen, wat is een bedrijf waard als je nog geen maand kan overbruggen, ... voor hetzelfde geld kan men een gelijkaardig resultaat bekomen met 5 miljard.
Waar ik niet mee beweer dat het wijs is, 'gezien de omstandigheden', met geld te smijten. Integendeel.
gpv1 schreef: ↑7 april 2020, 14:04
Ivermectine mogelijks snelwerkend medicijn tegen COVID-19
https://newsweek.be/wat-je-moet-weten-o ... n-stoppen/
In de zoektocht om een effectieve behandeling tegen het nieuwe coronavirus te vinden, is een ‘doorbraak’ gemeld door Australische wetenschappers: ze ontdekten dat Ivermectine, een algemeen verkrijgbaar en goedgekeurd antiparasitair medicijn, het SARS-CoV-2-virus in celcultuur kan stoppen.
Wow ! Dat is al een heel oud geneesmiddel en het wordt op dit moment gratis gemaakt en geleverd om rivierblindheid te bestrijden. Dus als dat effectief zou zijn, dan kan Merck het recept snel bij andere pharmaceuten over de schutting gooien om de productie op te voeren.
Idem chloroquinon.
We komen nog een heel eind met die oude "brol".
Aan de andere kant: het is wel een beetje eng, dat inmiddels de complete reisapotheek voorbij komt. Is dat nu juist een aanwijzing dat de wetenschappers het niet meer weten ?
Cijfers... Televisiebeelden zeggen meer , tenzij je die als niet te vertrouwen bestempelt. En cijfers die verkeerd gebruikt worden als wel betrouwbaar.
Laat ons de stelling vereenvoudigen ..
Jullie uitgangspunt is :
We hebben teveel gedaan. En als we maar veel minder hadden gedaan zoals Nederland, dan zouden we er beter aan toe geweest zijn.
Door hier alleen maar te beweren dat er meer zieken zijn in Vlaanderen en daar aan te koppelen dat onze maatregelen slecht waren : dat is toch wel de domheid op zijn sterkst.
Zo sterven er alle jaren veel mensen van kanker dan. Schaf de chemotherapie vooral af, als je dat gelooft.
Jaja.. je mag je mening hebben. Je mag ze voor mijn part houden ook.
Zaniken over hoe we dat later gaan betalen neemt dat virus en al zijn uitdagingen niet weg.
1000 doden meer of minder onder tafel vegen als argument met interessant ogende uitspraken... Wat moet je daar van denken. Dat gaan er worden die binnenkort bij de nieuwste politieke fabel heel hard gaan staan knikken.
Laat ons de stelling vereenvoudigen ..
Jullie uitgangspunt is :
We hebben teveel gedaan. En als we maar veel minder hadden gedaan zoals Nederland, dan zouden we er beter aan toe geweest zijn.
Door hier alleen maar te beweren dat er meer zieken zijn in Vlaanderen en daar aan te koppelen dat onze maatregelen slecht waren : dat is toch wel de domheid op zijn sterkst.
Zo sterven er alle jaren veel mensen van kanker dan. Schaf de chemotherapie vooral af, als je dat gelooft.
Jaja.. je mag je mening hebben. Je mag ze voor mijn part houden ook.
Zaniken over hoe we dat later gaan betalen neemt dat virus en al zijn uitdagingen niet weg.
1000 doden meer of minder onder tafel vegen als argument met interessant ogende uitspraken... Wat moet je daar van denken. Dat gaan er worden die binnenkort bij de nieuwste politieke fabel heel hard gaan staan knikken.
Ik denk dat waar ze (naar mijn mening terecht) op doelen zijn de doden die er zullen komen als gevolg van deze lockdown.
E zullen x doden zijn door Corona rechtstreeks, en y doden door de onrechtstreekse gevolgen van de lockdown.
De bedoeling is niet dat we x minimaliseren, de bedoeling is om x+y te minimaliseren.
En in dat opzicht volg ik volledig wat Nederland en VS enzo wilden doen.
Wat Belgie doet is x minimaliseren en y negeren we, want daar houden de mensen in het stemhokje toch geen rekening mee. (x is meetbaar, y niet)
De grote vraag in deze discussie is: hoeveel bedraagt y?
Afhankelijk van deze waarde zal een van jullie gelijk hebben
E zullen x doden zijn door Corona rechtstreeks, en y doden door de onrechtstreekse gevolgen van de lockdown.
De bedoeling is niet dat we x minimaliseren, de bedoeling is om x+y te minimaliseren.
En in dat opzicht volg ik volledig wat Nederland en VS enzo wilden doen.
Wat Belgie doet is x minimaliseren en y negeren we, want daar houden de mensen in het stemhokje toch geen rekening mee. (x is meetbaar, y niet)
De grote vraag in deze discussie is: hoeveel bedraagt y?
Afhankelijk van deze waarde zal een van jullie gelijk hebben
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik weet niet of je mij bij die "jullie" rekent, maar dat is mijn stelling niet. Ik geef deemoedig toe dat ik het ook niet weet.
Maar ik stel vast dat wij eerder kozen voor lockdown en Nederland meer voor groepsimmuniteit. Dan zou je verwachten dat wij op korte termijn beter scoren terwijl zij op de lange termijn (misschien) beter scoren.
Maar zelfs op korte termijn scoren we archislecht. Mag ik dan de hoeraberichten van onze politici en hun slaafse journalisten in twijfel trekken?
Euh, ik heb hier nog niet veel beweringen over Vlaanderen de revue zien passeren. Daar is ook iets vreemds aan de hand, Vlaanderen scoort daar ondanks zijn bevolkingsdichtheid relatief beter?
waar je imo toch ook naar moet kijken is de start waarmee je vertrekt. Zou het zoiets kunnen zijn? - >
België: veel toeristen gaan skieën in Italië.
Er komen 20 besmette mensen terug. Die 20 worden er na 1 dag 40, na 2 dagen 120, ... het verspreidt zich.
Nederland: minder mensen in italië geweest. We vertrekken met maar 3 besmettingen. Zij zitten pas na een week aan 120 besmette mensen.
Als je ziet dat in Limburg bijna evenveel slachtoffers zijn dan in heel Wallonië (puur uit mijn hoofd denk ik dat om de een of andere reden), dan zou dit toch wel ergens kunnen kloppen?
België: veel toeristen gaan skieën in Italië.
Er komen 20 besmette mensen terug. Die 20 worden er na 1 dag 40, na 2 dagen 120, ... het verspreidt zich.
Nederland: minder mensen in italië geweest. We vertrekken met maar 3 besmettingen. Zij zitten pas na een week aan 120 besmette mensen.
Als je ziet dat in Limburg bijna evenveel slachtoffers zijn dan in heel Wallonië (puur uit mijn hoofd denk ik dat om de een of andere reden), dan zou dit toch wel ergens kunnen kloppen?
Heb e-mail gestuurd naar StatBel (Nationaal Instituut voor de Statistiek) met de vraag naar publikatiedatum " Aantal Sterfgevallen in Belgie maart 2019 en maart 2020" plus "Aantal Sterfgevallen in Belgie april 2019 en april 2020" Als ik de huidige Corona grafieken analyseer , zullen deze gegevens statistisch betrouwbaar en meest relevant zijn: grafiek mogelijk die periodiek gelijkmatig verdeeld is vóór de piek en na de piek.
Wat CarpeNoctem zegt, inderdaad.
Je zou verwachten met onze maatregelen dat we de beste van de klas zouden zijn, maar we zijn het niet.
Maar de maatregelen zijn ook belachelijk. Je mag wel naar de Aveve, maar alleen om kippeneten, niet op gazonmest. Je mag wel wandelen, maar niet skaten (jaja, ik weet het, is al teruggedraaid).
Ik geef het nog een paar weken. Dan komt er een Eureka-moment: "We kunnen de maatregelen versoepelen, alleen moet iedereen een mondmasker dragen".
En waarom beslissen ze dat vandaag niet..?
Ha, simpel, ze hebben er geen, en dan moeten ze met de billen bloot...
Er is geen bewijs dat we met lichtere maatregelen zoals in andere landen, slechter zouden scoren.
Ik zeg niet dat we beter zouden scoren. Ik vraag me wel af of het sop de kool uiteindelijk waard zal zijn.
Je zou verwachten met onze maatregelen dat we de beste van de klas zouden zijn, maar we zijn het niet.
Maar de maatregelen zijn ook belachelijk. Je mag wel naar de Aveve, maar alleen om kippeneten, niet op gazonmest. Je mag wel wandelen, maar niet skaten (jaja, ik weet het, is al teruggedraaid).
Ik geef het nog een paar weken. Dan komt er een Eureka-moment: "We kunnen de maatregelen versoepelen, alleen moet iedereen een mondmasker dragen".
En waarom beslissen ze dat vandaag niet..?
Ha, simpel, ze hebben er geen, en dan moeten ze met de billen bloot...
Er is geen bewijs dat we met lichtere maatregelen zoals in andere landen, slechter zouden scoren.
Ik zeg niet dat we beter zouden scoren. Ik vraag me wel af of het sop de kool uiteindelijk waard zal zijn.