Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Dat is nu net wat ik hier al een tijdje probeer uit te leggen. Maar in mijn vergelijking worden dat dan granaten op trams.. en hoeveel je er smijt maakt wel degelijk verschil.
Statistieken en leugens : ieder land voedt de cijfers op zijn manier.
@Carpe :
Dat artikel in HLN met 'niets dan lof voor België' lijkt me op zijn minst gezegd overdreven.
Ik zeg ook dat we er tot nu toe redelijk goed vantussen komen. Dat ik blij ben met de maatregelen al had ik er liever nog meer gezien.. maar dat zegt niet dat we primussen zijn. Wc eend die wc eend een prijs geeft als 'product van het jaar' ?
Het gaat om een virus. Als je de verspreiding niet tegenhoudt, wie zou dan veronderstellen dat we het even goed of beter zouden doen. Dat is een hersenkronkel die ik niet snap.
-
- Newbie
- Contacteer:
Nagel op de kop. En dat is wat Van Ranst ook al een paar keer heeft aangegeven: omdat het virus altijd kleine mutaties maakt, kunnen ze zien van welke 'stamboom' elke besmetting afkomstig is. In landen zoals Nederland en Zweden zien ze maar 1 of enkele stammen, en in België vele verschillende. Dit wil waarschijnlijk zeggen dat we met een PAK besmettingen gestart zijn na de krokusvakantie (domste beslissing ooit om toen de reizen naar skigebieden niet af te raden).voodoo schreef: ↑7 april 2020, 16:08 waar je imo toch ook naar moet kijken is de start waarmee je vertrekt. Zou het zoiets kunnen zijn? - >
België: veel toeristen gaan skieën in Italië.
Er komen 20 besmette mensen terug. Die 20 worden er na 1 dag 40, na 2 dagen 120, ... het verspreidt zich.
Nederland: minder mensen in italië geweest. We vertrekken met maar 3 besmettingen. Zij zitten pas na een week aan 120 besmette mensen.
Als je ziet dat in Limburg bijna evenveel slachtoffers zijn dan in heel Wallonië (puur uit mijn hoofd denk ik dat om de een of andere reden), dan zou dit toch wel ergens kunnen kloppen?
Als je dan exponentiële toename zijn werk laat doen, ga je als je vertrekt met 40 mensen heel wat sneller veel mensen besmetten, dan wanneer je vertrekt met één.
Maar dus aan al diegenen die zeggen dat België het kneusje van de klas is cijfermatig (zou best kunnen. We doen het in ieder geval niet goed. Al gaan we pas op het einde van de rit de data kunnen interpreteren, want iedereen zit in een ander stadium van de besmettingsgolf, heeft andere testindicaties en past andere maatregelen toe): waarom zeggen jullie dan dat de overheid té streng heeft opgetreden ? Anders waren onze cijfers waarschijnlijk toch nóg dramatischer geweest ? En dan had de overheid zeker de volle laag gekregen. Dus alles toch maar goed om te kunnen zeggen dat - wat er ook gebeurt - de slechte beslissingen worden genomen ?
De beste stuurlui staan aan wal ...
Aangezien er hier op het forum graag geciteerd wordt :
In any moment of decision, the best thing you can do is the right thing, the next best thing is the wrong thing, and the worst thing you can do is nothing.' - T. Roosevelt
Als ik Wikipedia mag geloven is naar schatting 4% van de Belgen van Italiaanse origine. Wie weet hoeveel er daarvan naar Italië geweest zijn en daardoor het virus naar hier brachten. Dat zal een pak meer zijn dan in bv. Nederland.
Wikipedia: "Er wonen naar schatting zo’n 451.825 (2018) Italo-Belgen in het land."
Wikipedia: "Er wonen naar schatting zo’n 451.825 (2018) Italo-Belgen in het land."
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
"Voor zowel Nederland als Duitsland geldt dat wie vóór overlijden geen diagnose heeft gekregen, buiten de statistieken valt. Het Nederlands Rijksinstituut voor Volksgezond en Milieu (RIVM) dat de dagelijkse update voor onze noorderburen verzorgt, houdt rekening met een onderschatting. Ze vermoedt dat het werkelijke sterftecijfer mogelijk twee keer zo hoog ligt als het officiële getal."
(Nieuwsblad)
(Nieuwsblad)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Allemaal de fout van Di Rupo.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Dat België het niet goed doet heeft ook een voordeel, hoe meer besmettingen hoe groter de groep met immuniteit zal zijn. Met wat geluk is de groepsimmuniteit voldoende groot om met niet al te strikte maatregelen de rest van het jaar door te komen. Kan natuurlijk ook flink tegenvallen mocht blijken dat de verspreiding erg geconcentreerd zit in de ouderenzorg. Wat rusthuizen betreft doen we het bijzonder slecht, buiten een bezoek verbod heeft men nauwelijks iets gedaan om te voorkomen dat zorg personeel het virus verspreidt, geen geschikt materiaal en geen instructies hoe zich te beschermen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Daar heb je gelijk in, Vortex.
Aangezien er nog weinig is geweten over immuniteit en vaccins, zal het korte termijn doel toch zijn dat we een soort van kudde-immuniteit opbouwen. Dus zoveel mogelijk mensen die ermee in contact zijn gekomen op een zo kort mogelijke termijn, maar dan zonder het gezondheidszorgsysteem te overbelasten.
Wel, op dit moment is de capaciteit van de ziekenhuizen en de intensieve zorgen nog niet gesatureerd. Dat lijkt me veel belangrijker dan het aantal besmettingen, testen, of aantal doden. De doden overlijden op dit moment niét owv gebrek aan capaciteit, maar waarschijnlijk owv het feit dat zij meestal de 'zwakkeren' van deze maatschappij zijn. Natuurlijke selectie.
Dus ook al lijken onze cijfers niet veel slechter dan Spanje en Italië. Op dat vlak doen we het goed. En ook beter dan Nederland, trouwens.
Aangezien er nog weinig is geweten over immuniteit en vaccins, zal het korte termijn doel toch zijn dat we een soort van kudde-immuniteit opbouwen. Dus zoveel mogelijk mensen die ermee in contact zijn gekomen op een zo kort mogelijke termijn, maar dan zonder het gezondheidszorgsysteem te overbelasten.
Wel, op dit moment is de capaciteit van de ziekenhuizen en de intensieve zorgen nog niet gesatureerd. Dat lijkt me veel belangrijker dan het aantal besmettingen, testen, of aantal doden. De doden overlijden op dit moment niét owv gebrek aan capaciteit, maar waarschijnlijk owv het feit dat zij meestal de 'zwakkeren' van deze maatschappij zijn. Natuurlijke selectie.
Dus ook al lijken onze cijfers niet veel slechter dan Spanje en Italië. Op dat vlak doen we het goed. En ook beter dan Nederland, trouwens.
Frankrijk gaat waarschijnlijk mondmaskers verplichten voor iedereen die buiten komt.
https://www.lemonde.fr/politique/articl ... 23448.html
La France! Dan zal het niet lang meer duren voor ook onze regering zijn kar draait
https://www.lemonde.fr/politique/articl ... 23448.html
La France! Dan zal het niet lang meer duren voor ook onze regering zijn kar draait
Cijfers zijn wat ze zijn op het moment.
Zal ni veel uitmaken of er paar honderd meer of minder gestorven, ziek of genezen zijn..
Veel zal het er niet aan veranderen...
Zal ni veel uitmaken of er paar honderd meer of minder gestorven, ziek of genezen zijn..
Veel zal het er niet aan veranderen...
Het is geen wereldkampioenschap in om ter minst doden. We moeten de pandemie bedwingen, dat is het enige wat telt.
Zo snel mogelijk zoveel mogelijk business as usual.
My 2 cents: verplicht mondmasker en alles terug open.
Maar ja, dan moet je er eerst voldoende en goede hebben...
Dus dat duurt nog wel ff...
(Edit: autocorrectie had mondmasker veranderd in mondwater. Was de oplossing maar zo simpel. Ik gorgel sowieso genoeg listerine)
My 2 cents: verplicht mondmasker en alles terug open.
Maar ja, dan moet je er eerst voldoende en goede hebben...
Dus dat duurt nog wel ff...
(Edit: autocorrectie had mondmasker veranderd in mondwater. Was de oplossing maar zo simpel. Ik gorgel sowieso genoeg listerine)
Laatst gewijzigd door Fakkel op 7 april 2020, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Die cijfers, als we overstappen op collectieve euthanasie hebben we geen Covid 19 slachtoffers meer, probleem van de cijfers opgelost.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wat precies snap je niet aan het feit dat we de allerslechtste score halen wat doden betreft?
Kijk, ik zal het heel kort en overgesimplificeerd uitleggen met twee radicale voorbeelden.
Land 1: dit zegt: laat maar komen dat virus, we rekenen op die kuddeimmuniteit. In het begin heel veel slachtoffers tot de groepsimmuniteit is bereikt. Geen enkel land houdt dit vol vanwege de druk van de pers/bevolking.
Land 2: sluit de grenzen, en iedereen in quarantaine. Nul slachtoffers, maar moet dit wel volhouden tot er een vaccin beschikbaar is ( zo'n anderhalf jaar). Het zal duidelijk zijn dat de bevolking dit ook geen anderhalf jaar gaat verdragen en er ontstaan toch besmettingen en het virus kan vrijuit zijn gang gaan wegens geen immuniteit.
Dit zijn de twee extremen, elk land zoekt tussen deze twee extremen naar een gulden middenweg.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
In vitro werkt javel ook zeer goed tegen virussen Zou fantastisch zijn mocht hiermee een werkend medicijn gevonden zijn maar best de verwachtingen niet te hoog leggen. Chloroquine werkt in vitro ook goed maar gelopen testen in China hebben weinig tot geen gunstig resultaat gehad.gpv1 schreef: ↑7 april 2020, 14:04 Er is nog een grote nuance: de tests die tonen dat ivermectine doeltreffend is tegen het coronavirus zijn in vitro uitgevoerd – er zijn nog geen proeven bij mensen om te zien of het medicijn echt effectief was tegen Covid-19. De volgende stappen zijn het bepalen van de juiste dosering voor mensen – ervoor zorgen dat de doses die worden getoond om het virus in vitro effectief te behandelen, veilig zijn voor mensen.