Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Ik zie dat we toch al evolueren. Na een ganse tijd volgehouden te hebben dat België goede cijfers haalde, is het nu toch aan 't evolueren naar: 't ligt aan de skiërs. Op zich geen slechte poging en er kan best wel zoiets spelen. Ergens een superverpreider binnengekregen.
Maar 't gaat niet aan het aantal skiërs liggen van Nederlandse of Belgische origine liggen. Vroeger in mijn jonge jaren ging ik vaak skieën in Zuid-Tirol en er waren daar steevast meer Nederlanders dan Belgen. Zeg maar Vlamingen, want Franstaligen naar een niet-Franstalig land krijgen is niet zo voor de hand liggend
Hieronder een tabel met de oorsprong van de toeristen in Italië in 2016:
Niet enkel wintertoerisme maar Nederland staat in de top tien terwijl er van België geen sprake is.
En blijkbaar ook veel besmettingen in Ischgl (Oostenrijks Tirol) waar het ook stikt van de Nederlanders.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik neem het zekere voor het onzekere:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Waar heb je precies leren lezen ? Ik lees dat in geen enkele statistiek of in geen enkel nieuwsbericht.CarpeNoctem schreef: ↑7 april 2020, 18:35
Wat precies snap je niet aan het feit dat we de allerslechtste score halen wat doden betreft?
Wat er zoal kan gebeuren met een rechts brein he... Man , man, man.
En de volgende stap :Waar je leren lezen hebt : ga daar nog eens terug naartoe om statistieken begrijpend te leren lezen, interpreteren, de leugens tussen de lijnen te leren begrijpen.
Als dat achter de rug is : doe een workshop over verkeerde conclusies , al dan niet uit statistieken.
Bon chance en tot na de crisis dan Carpe... Want er is nog veel werk tegen die tijd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
haelewyn schreef: ↑7 april 2020, 19:01Ik lees dat in geen enkele statistiekCarpeNoctem schreef: ↑7 april 2020, 18:35 Wat precies snap je niet aan het feit dat we de allerslechtste score halen wat doden betreft?
Dat geloof ik grif. De laatste Vlaamse journalist met ballen aan zijn lijf is helaas al een tijdje overleden.
Hou je haaks. En zorg voor jezelf en je naasten!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het spijt me hoor haelewyn, maar 't gaat enkel erger worden. Zelfs de VRT durft al een kritische noot laten horen.
Hoezo, 619 coronadoden "ineens" erbij in woonzorgcentra? "Telling is beetje een soep aan het worden"
Wat citaten:
"Het is nog niet duidelijk of die 619 overlijdens opgenomen zijn in het totale aantal doden in ons land, dat nu op 2.035 staat. 241 overlijdens in woonzorgcentra zijn er wel in opgenomen, van de 378 andere weten we dat niet. Het is ook nog onduidelijk of die mensen in de centra zelf of in het ziekenhuis zijn overleden"
""Die telling van het aantal doden is een beetje een soep aan het worden", aldus wetenschapsjournalist Koen Wauters in "Het Journaal". Hij geeft een meer gedetailleerde verklaring. Zo rapporteren de ziekenhuizen twee keer per dag aan Sciensano, het federale onderzoekcentrum voor volksgezondheid, maar de woonzorgcentra - een Vlaamse bevoegdheid - rapporteren aan de Vlaamse overheid. "Dat is het cijfer dat Vlaams minister Beke vandaag heeft meegedeeld", zegt Wauters. "Aanvankelijk hielden de woonzorgcentra niet bij of bewoners in het woonzorgcentrum zelf of in het ziekenhuis zijn overleden. "
"Van Gucht verwacht dat er nog meer "oude cijfers" zullen opduiken. "Ik denk dat er nog wat oude gegevens in de cijfers meegerekend moeten worden. Het kan dus dat er nog eens een sprong zit aan te komen, maar ik weet niet goed wanneer we die zullen kunnen rapporteren.""
Eens dat die durven wat kritischer te rapporteren zullen de anderen volgen ...
Ondertussen beginnen de politiekers nattigheid te voelen en sporen te verwijderen ...
Hoezo, 619 coronadoden "ineens" erbij in woonzorgcentra? "Telling is beetje een soep aan het worden"
Wat citaten:
"Het is nog niet duidelijk of die 619 overlijdens opgenomen zijn in het totale aantal doden in ons land, dat nu op 2.035 staat. 241 overlijdens in woonzorgcentra zijn er wel in opgenomen, van de 378 andere weten we dat niet. Het is ook nog onduidelijk of die mensen in de centra zelf of in het ziekenhuis zijn overleden"
""Die telling van het aantal doden is een beetje een soep aan het worden", aldus wetenschapsjournalist Koen Wauters in "Het Journaal". Hij geeft een meer gedetailleerde verklaring. Zo rapporteren de ziekenhuizen twee keer per dag aan Sciensano, het federale onderzoekcentrum voor volksgezondheid, maar de woonzorgcentra - een Vlaamse bevoegdheid - rapporteren aan de Vlaamse overheid. "Dat is het cijfer dat Vlaams minister Beke vandaag heeft meegedeeld", zegt Wauters. "Aanvankelijk hielden de woonzorgcentra niet bij of bewoners in het woonzorgcentrum zelf of in het ziekenhuis zijn overleden. "
"Van Gucht verwacht dat er nog meer "oude cijfers" zullen opduiken. "Ik denk dat er nog wat oude gegevens in de cijfers meegerekend moeten worden. Het kan dus dat er nog eens een sprong zit aan te komen, maar ik weet niet goed wanneer we die zullen kunnen rapporteren.""
Eens dat die durven wat kritischer te rapporteren zullen de anderen volgen ...
Ondertussen beginnen de politiekers nattigheid te voelen en sporen te verwijderen ...
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 7 april 2020, 20:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Ben een paar uur, ok bijna de ganse dag, in de tuin bezig geweest. Kom ik terug op Spaargids, en wat zie ik? Dat die knetter van een Haelewyn nog steeds probeert zijn oorlog te winnen! Tegen een Fakkel, GreenDean, Pink Panther en Carpe gaat dat toch mission impossible worden. Maar hij heeft tijd en is misschien wel de koppigste der koppigaards ... Ik neem nog wat rauwe groentjes en groene thee. Op naar de 10 bladzijden per dag !
Je kan alle dagen de ontwikkelingen live volgen over het coronavirus.
Het enige dat je daar alle dagen hoort zijn : Zoveel opgenomen - zoveel doden - en zoveel genezen.. Thats it..
Wat een info ... man man man precies of we zitten op die cijfers te wachten, "" dead race ""
Het enige dat je daar alle dagen hoort zijn : Zoveel opgenomen - zoveel doden - en zoveel genezen.. Thats it..
Wat een info ... man man man precies of we zitten op die cijfers te wachten, "" dead race ""
Ik heb bewondering voor hen. Bij mij al een tijd op de negeerlijst.pukkie007 schreef: ↑7 april 2020, 20:16 Ben een paar uur, ok bijna de ganse dag, in de tuin bezig geweest. Kom ik terug op Spaargids, en wat zie ik? Dat die knetter van een Haelewyn nog steeds probeert zijn oorlog te winnen! Tegen een Fakkel, GreenDean, Pink Panther en Carpe gaat dat toch mission impossible worden. Maar hij heeft tijd en is misschien wel de koppigste der koppigaards ... Ik neem nog wat rauwe groentjes en groene thee. Op naar de 10 bladzijden per dag !
Had gisteren een discussie (via Zoom) met mijn schoonbroer in een familiegesprek. Hij is een enorm voorstander om de hele bevolking te testen op Corona, wie het heeft gehad krijgt een bewijs en die mag terug naar winkels gaan, kan niet beboet worden voor niet-essentiële verplaatsingen, etc, etc. Dus wie het niet heeft gehad moet in zijn kot blijven.
Ik zei daarop 'als ze die regel invoeren, dat laat ik me binnen de 10 min. besmetten met Corona'. De familie keek zeer vreemd op. Ze vroegen meteen waarom ik me doelbewust zou laten besmetten? (Het was zeer duidelijk dat ik helemaal alleen stond in mijn redenering. Zelfs mijn vrouw snapte mijn punt niet)
Mijn antwoord: Omdat ik er dan van af ben! Omdat ik dat bewijsje op zak heb en mijn leven kan hervatten. Ik voegde er aan toe dat de maatregelen, zoals het lamleggen van een hele wereldeconomie sowieso nefast is. De gevolgen zoals hoge staatsschulden, werkloosheid, ... zullen velen male hoger zijn en catastrofaler dan dit virus.
Zijn antwoord was dat het MAAR geld was en dat iedereen wel terug een job zal vinden
Mijn schoonzus (leerkracht nota bene) zei zelfs dat onderwijs een cruciale sector is om vervroegd terug op te starten. Ik zei 'waarom zou je dat doen?'. Die leerlingen werken niet en ondersteunen dus ook geen economie. Bovendien is er een grotere kans dat ze elkaar besmetten en het meenemen naar huis.
Ik voegde er dan weer aan toe dat ik de scholen dit schooljaar niet meer zou openen en andere sectoren met prioriteit zou behandelen.
Ze zei 'dan krijg je een hele generatie van DOMME leerlingen'. Ik zei 'zo'n vaart zal het wel niet lopen, het is niet omdat iemand 3 maanden niet naar school geweest is dat het daarom direct een domme leerling is!
Nee, ik ben er van overtuigd. Ik zou mij echt laten besmetten als zijn criteria is 'Wie het gehad heeft mag weer leven als voordien'
Waarom zou ik mezelf nog maanden in isolement steken?
Hoe zouden jullie hier tegenover staan?
Ik zei daarop 'als ze die regel invoeren, dat laat ik me binnen de 10 min. besmetten met Corona'. De familie keek zeer vreemd op. Ze vroegen meteen waarom ik me doelbewust zou laten besmetten? (Het was zeer duidelijk dat ik helemaal alleen stond in mijn redenering. Zelfs mijn vrouw snapte mijn punt niet)
Mijn antwoord: Omdat ik er dan van af ben! Omdat ik dat bewijsje op zak heb en mijn leven kan hervatten. Ik voegde er aan toe dat de maatregelen, zoals het lamleggen van een hele wereldeconomie sowieso nefast is. De gevolgen zoals hoge staatsschulden, werkloosheid, ... zullen velen male hoger zijn en catastrofaler dan dit virus.
Zijn antwoord was dat het MAAR geld was en dat iedereen wel terug een job zal vinden
Mijn schoonzus (leerkracht nota bene) zei zelfs dat onderwijs een cruciale sector is om vervroegd terug op te starten. Ik zei 'waarom zou je dat doen?'. Die leerlingen werken niet en ondersteunen dus ook geen economie. Bovendien is er een grotere kans dat ze elkaar besmetten en het meenemen naar huis.
Ik voegde er dan weer aan toe dat ik de scholen dit schooljaar niet meer zou openen en andere sectoren met prioriteit zou behandelen.
Ze zei 'dan krijg je een hele generatie van DOMME leerlingen'. Ik zei 'zo'n vaart zal het wel niet lopen, het is niet omdat iemand 3 maanden niet naar school geweest is dat het daarom direct een domme leerling is!
Nee, ik ben er van overtuigd. Ik zou mij echt laten besmetten als zijn criteria is 'Wie het gehad heeft mag weer leven als voordien'
Waarom zou ik mezelf nog maanden in isolement steken?
Hoe zouden jullie hier tegenover staan?
@Kevva, ik kan je redenering zeker volgen, en enkele weken geleden had ik ook zoiets van: "hup, besmetting en er even door. Ik ben nogal gezond en zelden of nooit ziek, dus ik zal er mogelijk niet eens iets van merken. Ik zal zeker wel in die 80% zitten die er amper gevolgen van heeft. Wie weet heb ik het al gehad...". Dat was dan wel voor mij persoonlijk, want er was eveneens het gedacht: "vermijden dat ik het te pakken krijg, want ik zal er dan wel geen problemen van hebben, maar wel degene aan wie ik het dan doorgeef, m'n ouders, andere oudere familieleden/kennissen". Herinner u: Ik was die ene rare op 't werk na de Krokusvakantie die geen handen meer wilde schudden, omwille van die 2e bedenking...
Maar als je ondertussen ziet dat zelfs kerngezonde jonge mensen of volwassenen zoals ik de pech kunnen hebben dat het helemaal fout loopt, en dat er dus toch een kans is (al is het maar 1%) dat het niet is van 'eventjes vlotjes erdoor en klaar', ben ik toch nog voorzichtiger geworden. Ik vind het risico om zo'n papiertje 'vrije doorgang' te krijgen dus toch nog wat te hoog op dit moment... Als (hopelijk) de komende weken manieren gevonden worden om overlijdensrisico op IZ sterk te beperken (toch al voor mensen zonder medische voorgeschiedenis)... Ik spreek dan nog niet over een vaccin, enkel manieren om de nu optredende complicaties het hoofd te bieden...
Maar als je ondertussen ziet dat zelfs kerngezonde jonge mensen of volwassenen zoals ik de pech kunnen hebben dat het helemaal fout loopt, en dat er dus toch een kans is (al is het maar 1%) dat het niet is van 'eventjes vlotjes erdoor en klaar', ben ik toch nog voorzichtiger geworden. Ik vind het risico om zo'n papiertje 'vrije doorgang' te krijgen dus toch nog wat te hoog op dit moment... Als (hopelijk) de komende weken manieren gevonden worden om overlijdensrisico op IZ sterk te beperken (toch al voor mensen zonder medische voorgeschiedenis)... Ik spreek dan nog niet over een vaccin, enkel manieren om de nu optredende complicaties het hoofd te bieden...
Zoals voorspeld... De zuidstationterrorist en Bracke junior werken nog steeds in tandem om hun politiek geïnspireerde oorlogjes uit te vechten en samen hun azijn te pissen.
Veel plezier ermee !
Dat wil zeggen dat we op de laatste plaats staan...? Toon me de statistiek die dat zegt..CarpeNoctem schreef: ↑7 april 2020, 18:35
Wat precies snap je niet aan het feit dat we de allerslechtste score halen wat doden betreft?
Dat vind ik er ook van. Maar zeker ook : het hoge (niet hoogste) aantal doden is niet veroorzaakt door onze maatregelen. Het had enkel slechter kunnen zijn door minder maatregelen... En dan was het ook niet goed geweest.
Zie onder andere : ""De les van Gunnison, een stadje dat de Spaanse griep kon buitenhouden: hard en snel optreden bij epidemie loont""
Laatst gewijzigd door haelewyn op 8 april 2020, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Een nieuwe vorm van Apartheid dus. Een samenleving met twee klassen, de gezonden en de zieken. In zo een samenleving zou ik niet willen wonen.Kevva schreef: ↑8 april 2020, 06:04 Had gisteren een discussie met mijn schoonbroer in een familiegesprek. Hij is een enorm voorstander om de hele bevolking te testen op Corona, wie het heeft gehad krijgt een bewijs en die mag terug naar winkels gaan, kan niet beboet worden voor niet-essentiële verplaatsingen, etc, etc. Dus wie het niet heeft gehad moet in zijn kot blijven.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De kans is groot dat het zelfs veel minder is dan dat.
Laat je dan maar vlug besmetten, CarpeNoctem. Dan ben jij er ook vanaf.