Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Wie in België ook maar enige kans maakt op overleven zal de toegang tot IZ niet ontzegd worden, zeker nu nog niet gezien er nog plaatsen vrij zijn. Maar of je nu wel of niet naar IZ mag, de kans dat je het overleeft eenmaal die nood daar is, is niet zo groot hoor. Ga er maar van uit dat de doden die ziekenhuizen vandaag rapporteren vrijwel allemaal uit IZ komen, wetende dat de gemiddelde ligtijd op IZ 2 weken is, kijk dan eens hoeveel mensen er twee weken geleden naar IZ moesten....PinkPanther1970 schreef: ↑8 april 2020, 10:59 Bedoel je de 56% bezettingsgraad op IZ?
Ook zo'n cijfertje waarmee men goochelt, het is uiteraard eenvoudig te zeggen dat onze capaciteit nog voldoende is als men bepaalde groepen zegt om rustig thuis te sterven en hen toegang tot IZ ontzegt.
Als men de voorkeur geeft aan een 30-jarige illegaal die hier nog nooit iets heeft gepresteerd en dat nooit zal doen boven een 70-jarige belg die zijn hele leven heeft bijgedragen aan onze maatschappij met als reden dat de illegaal meer overlevingskansen heeft, haak ik af...Noem me maar racist.
Er zullen altijd winnaars en verliezers zijn aan het Corona-virus:
8/4 12:18: Enkele Britse studies tekenen een dramatisch beeld voor de komende 18 maanden. Een omzetdaling van 30% in de modesector (en 40% in de luxesector) zou het einde kunnen betekenen voor "heel wat" grote namen. Superdry wordt als eerste omvaller genoemd, maar ook voor Marks & Spencer ziet het er niet zo goed uit, schrijft FashionUnited.
11:06: Modewebshop Asos zag zijn halfjaaromzet met 21% stijgen naar 1,5 miljard pond (1,7 miljard euro). De winst voor belastingen ging zelfs maal 7,5.
10:45: De grote winnaars van de coronacrisis zijn de supermarkten. Kantar Worldpanel constateerde in Frankrijk een omzetstijging van 21,5% voor foodretailers, maar harddiscounters (wegens geen of amper e-commerce) en hypermarkten (vaak minder dichtbij) zagen hun marktaandeel zakken. Intermarché zag zijn marktaandeel met bijna 1% stijgen.
09:22: Ook bij Lidl en de Colruyt-groep (waaronder dus ook Bioplanet, CRU, Dreambaby, Dreamland en Okay) is er nu een akkoord over coronacompensaties, meldt Le Soir.
09:03: Ahold Delhaize ziet zijn omzet in deze coronatijden flink stijgen: in maart was er in Europa 16% vergelijkbare omzetgroei, in de VS zelfs 34%. Voor het hele kwartaal geeft dat respectievelijk +10% en +14%.
8/4 12:18: Enkele Britse studies tekenen een dramatisch beeld voor de komende 18 maanden. Een omzetdaling van 30% in de modesector (en 40% in de luxesector) zou het einde kunnen betekenen voor "heel wat" grote namen. Superdry wordt als eerste omvaller genoemd, maar ook voor Marks & Spencer ziet het er niet zo goed uit, schrijft FashionUnited.
11:06: Modewebshop Asos zag zijn halfjaaromzet met 21% stijgen naar 1,5 miljard pond (1,7 miljard euro). De winst voor belastingen ging zelfs maal 7,5.
10:45: De grote winnaars van de coronacrisis zijn de supermarkten. Kantar Worldpanel constateerde in Frankrijk een omzetstijging van 21,5% voor foodretailers, maar harddiscounters (wegens geen of amper e-commerce) en hypermarkten (vaak minder dichtbij) zagen hun marktaandeel zakken. Intermarché zag zijn marktaandeel met bijna 1% stijgen.
09:22: Ook bij Lidl en de Colruyt-groep (waaronder dus ook Bioplanet, CRU, Dreambaby, Dreamland en Okay) is er nu een akkoord over coronacompensaties, meldt Le Soir.
09:03: Ahold Delhaize ziet zijn omzet in deze coronatijden flink stijgen: in maart was er in Europa 16% vergelijkbare omzetgroei, in de VS zelfs 34%. Voor het hele kwartaal geeft dat respectievelijk +10% en +14%.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja hé. Maar nu mijn lui gat van onder de parasol slepen en mijn pastinaak zaaien ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
CN vraagt om een post van hem te citeren waarin hij spreekt over Corona-hysterie.CarpeNoctem schreef: ↑14 maart 2020, 14:53Eén collega van mij had normaal deze week verlof om met Knack Volley Roeselare naar Civitanova te trekken voor de terugwedstrijd. Bleek de reis (en de wedstrijd) niet door te gaan, verlof ingetrokken en komen werken deze week. Dan brief gekregen van 't volleybal dat er bij de heenwedstrijd corona-geïnfecteerden waren. Woensdag huiswaarts getrokken met koorts om dan gisteren positief bevonden te worden.
Gisteren dan met eigen ogen de Corona-hysterie op zijn werkpost gezien
Nogal wat collega's die zot zijn gemaakt door de media moeten geruststellen.
In zijn beste Trumpiaanse wijze beweert CN dat hij nooit over Corona-hysterie gesproken heeft.
Mogen we het ook realist noemen, of is dat politiek niet correct genoeg?PinkPanther1970 schreef: ↑8 april 2020, 10:59 Als men de voorkeur geeft aan een 30-jarige illegaal die hier nog nooit iets heeft gepresteerd en dat nooit zal doen boven een 70-jarige belg die zijn hele leven heeft bijgedragen aan onze maatschappij met als reden dat de illegaal meer overlevingskansen heeft, haak ik af...Noem me maar racist.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Nog een berichtje van CN, in zijn beste Trumpiaanse wijze heeft hij, volgens zijn eigen zeggen, nooit over Corona-hysterie gesproken.CarpeNoctem schreef: ↑14 maart 2020, 23:38Ik daarentegen snap jouw hysterie niet. Ik was één van die vele West-Vlamingen in Sluis vanavond. Ik heb er zoals gewoonlijk zeer smakelijk gegeten in aangenaam gezelschap. Er werden wel heel wat grapjes verteld over de hysterici en hun kuddegedrag
Nog een berichtje van CN. Maar let wel: op zijn Trumpiaanse wijze ontkent hij dat hij ooit over Corona-hysterie gesproken heeft.CarpeNoctem schreef: ↑15 maart 2020, 13:03 Wij zijn pas aangekomen toen de winkels al gesloten waren, maar ik moet wel toegeven dat jullie hysterici wel ter sprake gekomen zijn.
CN, ontkent op Trumpiaanse wijze dat hij ooit over Corona-hysterie heeft gesproken.CarpeNoctem schreef: ↑15 maart 2020, 14:18Ah zo, ga je wetten retroactief invoeren om mij naar de kampen te sturen?
Hier een parodiefilmpje op jullie hamsterhysterici.
Bekijken op eigen risico
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Nieuws niet gevolgd de laatste dagen? Meerdere gevallen gemeld van weigeringen.
Gehoord van een arts UZ Gent, verwachting is momenteel dat 40% à 50% het overleeft.
Middagpauze in eenzaamheid al wandelend buiten doorgebracht. Collega’s te bang voor een eventuele boete?
Als we nu alles op een rijtje zetten:
- Begin: Nederland 2.5x meer doden dan België. Velen zagen daar al direct het grote gelijk van de strenge Belgische maatregelen in.
- Nu: Nederland amper meer doden (in totaal) dan België, relatief gezien zelfs een pak minder. “Ja maar, die Hollanders tellen niet iedereen mee” en ook “zie je wel, zonder die strenge Belgische maatregelen zou het nog véél erger geweest zijn”.
Let’s agree to disagree.
My 2 cents:
- De strenge Belgische maatregelen werken niet. Ze werken uiteraard ook niet averechts, maar ze bieden geen extra bescherming. Waarom, dat leg ik hieronder uit.
- Daarom moeten we ze zo snel mogelijk afbouwen en het leven zo normaal mogelijk z’n gang laten gaan. Eventueel met extra bescherming.
Waarom:
- Onze economie krijgt een klap van 30 miljard of meer en je kan niet cijfermatig aantonen dat de draconische aanpak de dodental gereduceerd heeft.
- Ik betwijfel of er ook maar één besmetting wereldwijd gebeurd is door de winkelkar van een voorganger (die besmet was) aan te raken. Alle videootjes ten spijt die dat visueel proberen te maken met een hand die rood kleurt. Het virus dringt niet door de huid. Je moet al kort daarna je vinger in je mond steken om besmet te worden, etc. Kortom, alle winkels kan je volgens mij direct terug openen zonder noemenswaardig risico op besmetting VIA CONTACTOPPERVLAKKEN.
- Wel een risico blijft speeksel. Nu, als iedereen zo asociaal zou zijn als ik, zou dat risico heel klein zijn. Ik praat niet tegen vreemden in de supermarkt, en ik blijf ook op respectabele afstand (omdat veel mensen nu eenmaal niet fris ruiken).
- Dat zou ik dan weer opvangen door mondmaskers te verplichten.
Optelsommetje:
+ verplicht DEGELIJK mondmasker dat correct gedragen wordt zodat geen contact tussen hand en mond mogelijk is
+ eventueel verplicht alcoholgel gebruiken bij betreden
= kleine kans dat uw handen besmet zijn
= nog kleinere kans dat je het doorgeeft aan anderen.
Dat je de horeca nog dichthoudt, of op z’n minst de luidruchtige cafés waarbij je moet roepen om elkaar te verstaan, dat begrijp ik.
Eveneens dat je niet onmiddellijk iedereen naar de kust wil zien hollen.
Een restaurant kan je eventueel laten opengaan met een beperkt aantal tafels.
Maar het gros van de economische activiteit kan hernomen worden mits deze simpele regeltjes in acht te nemen. En zoals ik eerder zei, wie dat niet ziet zitten, krijgt de kans om thuis te blijven, maar dan niet met 70% van zijn (geplafonneerd) loon, eerder 20% of zo. Je kiest er zelf voor.
De Nederlandse stijl. Doe de "Praxis" of "Hornbach" (jaja, de Brico bij ons) maar gewoon open. De Action ook voor wie daar liefhebber van is (ik dus niet). Etcetera.
Finaal zal het vast wel die weg op gaan qua beslissing. Het probleem zijn de mondmaskers. Die zijn er niet (meer). Dus ze kunnen die beslissing niet nemen, want ze kunnen de mensen geen bescherming bieden. Dat verwijt ik Maggie niet, die beslissing was eerder al genomen. Wat ik de huidige politici verwijt, is dat ze er niet van in het begin open en eerlijk over communiceerden.
De topprioriteiten zijn, voor mij:
- Vinden van een vaccin / geneesmiddel
- Zo snel mogelijk herstarten van de economie, en bepalen onder welke voorwaarden dat veilig kan.
Dat men dan misschien wat meer moet betalen voor die mondmaskers, ja, who cares… Ze moesten allang een paar Belgische bedrijven de opdracht gegeven hebben dergelijke (en degelijke) mondmaskers te maken. Laat ze dan nog 5 keer zo duur zijn als Chinese import… Er zullen waarschijnlijk geen fecaliën aan kleven en je steunt je eigen economie.
Het gat is 30 miljard, he.
Tot zover de mijmeringen van mijn middagpauze, kort samengevat.
Als we nu alles op een rijtje zetten:
- Begin: Nederland 2.5x meer doden dan België. Velen zagen daar al direct het grote gelijk van de strenge Belgische maatregelen in.
- Nu: Nederland amper meer doden (in totaal) dan België, relatief gezien zelfs een pak minder. “Ja maar, die Hollanders tellen niet iedereen mee” en ook “zie je wel, zonder die strenge Belgische maatregelen zou het nog véél erger geweest zijn”.
Let’s agree to disagree.
My 2 cents:
- De strenge Belgische maatregelen werken niet. Ze werken uiteraard ook niet averechts, maar ze bieden geen extra bescherming. Waarom, dat leg ik hieronder uit.
- Daarom moeten we ze zo snel mogelijk afbouwen en het leven zo normaal mogelijk z’n gang laten gaan. Eventueel met extra bescherming.
Waarom:
- Onze economie krijgt een klap van 30 miljard of meer en je kan niet cijfermatig aantonen dat de draconische aanpak de dodental gereduceerd heeft.
- Ik betwijfel of er ook maar één besmetting wereldwijd gebeurd is door de winkelkar van een voorganger (die besmet was) aan te raken. Alle videootjes ten spijt die dat visueel proberen te maken met een hand die rood kleurt. Het virus dringt niet door de huid. Je moet al kort daarna je vinger in je mond steken om besmet te worden, etc. Kortom, alle winkels kan je volgens mij direct terug openen zonder noemenswaardig risico op besmetting VIA CONTACTOPPERVLAKKEN.
- Wel een risico blijft speeksel. Nu, als iedereen zo asociaal zou zijn als ik, zou dat risico heel klein zijn. Ik praat niet tegen vreemden in de supermarkt, en ik blijf ook op respectabele afstand (omdat veel mensen nu eenmaal niet fris ruiken).
- Dat zou ik dan weer opvangen door mondmaskers te verplichten.
Optelsommetje:
+ verplicht DEGELIJK mondmasker dat correct gedragen wordt zodat geen contact tussen hand en mond mogelijk is
+ eventueel verplicht alcoholgel gebruiken bij betreden
= kleine kans dat uw handen besmet zijn
= nog kleinere kans dat je het doorgeeft aan anderen.
Dat je de horeca nog dichthoudt, of op z’n minst de luidruchtige cafés waarbij je moet roepen om elkaar te verstaan, dat begrijp ik.
Eveneens dat je niet onmiddellijk iedereen naar de kust wil zien hollen.
Een restaurant kan je eventueel laten opengaan met een beperkt aantal tafels.
Maar het gros van de economische activiteit kan hernomen worden mits deze simpele regeltjes in acht te nemen. En zoals ik eerder zei, wie dat niet ziet zitten, krijgt de kans om thuis te blijven, maar dan niet met 70% van zijn (geplafonneerd) loon, eerder 20% of zo. Je kiest er zelf voor.
De Nederlandse stijl. Doe de "Praxis" of "Hornbach" (jaja, de Brico bij ons) maar gewoon open. De Action ook voor wie daar liefhebber van is (ik dus niet). Etcetera.
Finaal zal het vast wel die weg op gaan qua beslissing. Het probleem zijn de mondmaskers. Die zijn er niet (meer). Dus ze kunnen die beslissing niet nemen, want ze kunnen de mensen geen bescherming bieden. Dat verwijt ik Maggie niet, die beslissing was eerder al genomen. Wat ik de huidige politici verwijt, is dat ze er niet van in het begin open en eerlijk over communiceerden.
De topprioriteiten zijn, voor mij:
- Vinden van een vaccin / geneesmiddel
- Zo snel mogelijk herstarten van de economie, en bepalen onder welke voorwaarden dat veilig kan.
Dat men dan misschien wat meer moet betalen voor die mondmaskers, ja, who cares… Ze moesten allang een paar Belgische bedrijven de opdracht gegeven hebben dergelijke (en degelijke) mondmaskers te maken. Laat ze dan nog 5 keer zo duur zijn als Chinese import… Er zullen waarschijnlijk geen fecaliën aan kleven en je steunt je eigen economie.
Het gat is 30 miljard, he.
Tot zover de mijmeringen van mijn middagpauze, kort samengevat.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Lijkt me een zeer productieve middagpauze te zijn geweest waar ik me grotendeels kan in vinden (over Maggie spreek ik me niet meer uit )... Denk enkel dat die 30 miljard nog een ernstige onderschatting is.
Idem over de 30 miljard.
Mondmaskers : dit was al een begin..
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/06 ... l-raken-d/
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200323_04899044
Mondmaskers : dit was al een begin..
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/06 ... l-raken-d/
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200323_04899044
Carpe bezit eveneens deskundigheid op dit gebied, ook voor het hoofd. Tip voor diversificatie ?
Andere modellen: google op ridderhelm
Andere modellen: google op ridderhelm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Artikeltje over Crembo en zijn "juristen" (ken er enkele van) die geen samenhangende tekst kunnen formuleren....
https://www.lalibre.be/debats/opinions/ ... 1631cb2f60
https://www.lalibre.be/debats/opinions/ ... 1631cb2f60
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je volhardt in de boosheid. Citeer maar die vraag?
Ook dat ga je kunnen staven met een citaat?
Ik blijf in blijde verwachting.NTO schreef: ↑8 april 2020, 12:50Nog een berichtje van CN, in zijn beste Trumpiaanse wijze heeft hij, volgens zijn eigen zeggen, nooit over Corona-hysterie gesproken.CarpeNoctem schreef: ↑14 maart 2020, 23:38 Ik daarentegen snap jouw hysterie niet. Ik was één van die vele West-Vlamingen in Sluis vanavond. Ik heb er zoals gewoonlijk zeer smakelijk gegeten in aangenaam gezelschap. Er werden wel heel wat grapjes verteld over de hysterici en hun kuddegedrag
Idem.NTO schreef: ↑8 april 2020, 12:53Nog een berichtje van CN. Maar let wel: op zijn Trumpiaanse wijze ontkent hij dat hij ooit over Corona-hysterie gesproken heeft.CarpeNoctem schreef: ↑15 maart 2020, 13:03 Wij zijn pas aangekomen toen de winkels al gesloten waren, maar ik moet wel toegeven dat jullie hysterici wel ter sprake gekomen zijn.
Het begint wat afgezaagd te worden. Maar graag toch dat citaat.NTO schreef: ↑8 april 2020, 12:55CN, ontkent op Trumpiaanse wijze dat hij ooit over Corona-hysterie heeft gesproken.CarpeNoctem schreef: ↑15 maart 2020, 14:18 Ah zo, ga je wetten retroactief invoeren om mij naar de kampen te sturen?
Hier een parodiefilmpje op jullie hamsterhysterici.
Bekijken op eigen risico
Kijk, het moge duidelijk zijn dat ik hier graag discussieer, maar ik verwacht van mijn discussiepartners toch een minimum aan eerlijkheid. Anders heeft het niet veel zin.
Het ergste is dat ik er niet aan twijfel dat jij intelligent genoeg bent om het te snappen maar dan toch maar besluit fake news te spuien. Dan kan het enkel aan kwaadaardigheid liggen.
So sad
Als jullie me zo blijven bezighouden raakt dat pastinaak nooit onder grond
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.