Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Nog zo iets waar de Belgen serieus de boot gemist hebben: de online verkoop die nu floreert zoals bol.com....CarpeNoctem schreef: ↑8 april 2020, 15:30Online pastinaak
Zit ondertussen onder de grond. Wel in schuum en zweit zoals ze hier zeggen. De klimaatopwarming is wieder da, kunnen we daarover weer hele bladzijden vol schrijven
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Hier is alles nog afgezet... Enkel voedingsmiddelen.CarpeNoctem schreef: ↑8 april 2020, 15:38 Deze middag hadden ze alleszins nog saladeplantjes in de Aveve van Torhout.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Merkt daar eigenlijk ooit iemand iets van controle op?
Ik rij nog iedere dag naar het werk, nooit politie gezien behalve 1 keer tijdens een middagpauze, 2 zwaantjes die redelijk dicht bij elkaar stonden naar het verkeer te kijken.
Denk als je die verplaatsing maakt op het ´spitsuur´ dat je echt weinig risico loopt.
Ik rij nog iedere dag naar het werk, nooit politie gezien behalve 1 keer tijdens een middagpauze, 2 zwaantjes die redelijk dicht bij elkaar stonden naar het verkeer te kijken.
Denk als je die verplaatsing maakt op het ´spitsuur´ dat je echt weinig risico loopt.
Beauty is in the eye of the beholder.Rombout schreef: ↑8 april 2020, 16:47 Het verwondert mij in hoge mate dat jij nog wil reageren op deze Niet Toerekeningsvatbare Onbenul.
Dit kereltje dat er een kwaadaardig genoegen in schept om forumgangers die het met hem oneens zijn, de kast op te jagen door hen o.m. te verwijten alcoholist te zijn, is zonder meer een laag-bij-de-grondse trol.
Gewoon negeren lijkt me aangewezen.
Dat zal hem doen kronkelen van razernij in zijn pestilente krocht!
Nto valt best mee. Niet elke dag, maar wie wel.
Van mijn kant bekeken heeft hij de crisis bovengemiddeld goed door en snapt hij wat er aan de hand is, in tegenstelling tot sommige anderen hier (en daar).
Het is niet omdat hij het eerder grof dan fijntjes uitlegt dat hij de grond van de zaak niet snapt.
Het is niet omdat sommigen wel fijntjes en eindeloos discussieren door het verplaatsen van komma's dat zij meer mee zijn met de grond van de zaak.
Dat hij al eens wat scherp van tong is en in het bijzonder tegen de klassieke trol bij uitstek vinden de meesten (ik incl) niet erg.
Zolang ze op de kap van een ander zitten,... zijn ze weg van de mijne.
We gaan in het spitsuur naar de kust moeten trekken.
Misschien zijn ze daar in versterking
Misschien zijn ze daar in versterking
Volledig mee eens, vooral ook dat stuk over die mondmaskers.centiem schreef: ↑8 april 2020, 16:07Zorg zo snel mogelijk voor voldoende mondmaskers, zowel voor de zorgsector als voor de hele bevolking. Mondmaskers helpen om de epidemie in te dijken. Als een overheid met een budget van 50% van het BBP er niet in slaagt om haar burgers te beschermen, dan is er iets mis met haar prioriteiten."
Gezien men niet moet rekenen op kwalitatieve import uit buitenland, hoe zou men in eigen land (of EU) spoedig op grote schaal van die PPF2 (N95) maskers kunnen produceren, ook voor de bevolking, want ja dat helpt idd om de epidemie in te dijken.
Ander punt.. waarom kan J&J maar in september beginnen met het testen van hun vaccin op mensen? Ik weet dat dit reeds vlug is maar Moderna in de VS begon al 2 weken geleden met hun vaccin te testen op mensen.
In principe zou Sioen met hun vilt afdeling mits wat investering en moeite het polypropyleen filtermateriaal kunnen maken en coaten. Vervolgens heb je zo een machine nodig om maskers te maken, het inlijmen van neus klem en mousse en het verpakken wat hier nog manueel gedaan wordt kan ook geautomatiseerd worden, qua investering zul je met 20 miljoen al een eind zijn. Natuurlijk staan zulke machines niet ergens op stock maar er zijn in België wel bedrijven en ingenieurs die zoiets kunnen maken. Als het dringend is, en er is budget, dan kan er veel en op korte tijd.Nikki01 schreef: ↑8 april 2020, 17:22 Gezien men niet moet rekenen op kwalitatieve import uit buitenland, hoe zou men in eigen land (of EU) spoedig op grote schaal van die PPF2 (N95) maskers kunnen produceren, ook voor de bevolking, want ja dat helpt idd om de epidemie in te dijken.
Ander punt.. waarom kan J&J maar in september beginnen met het testen van hun vaccin op mensen? Ik weet dat dit reeds vlug is maar Moderna in de VS begon al 2 weken geleden met hun vaccin te testen op mensen.
Voor er op mensen getest mag worden moeten er eerst een reeks dierproeven gedaan worden.
Eerder lichtzinnig model, eerder geschikt voor de jaarlijkse Corona karnaval van de komende jaren ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nog een slachtoffer van Corona: 'A day after issuing a formal apology for appearing to call the ousted captain of Covid-19-stricken aircraft carrier USS Theodore Roosevelt “too naive or too stupid” for command, acting US Navy Secretary Thomas Modly has resigned.'
Reden: niet fotogeniek.
De ontslagen kapitein is véél sympathieker.
https://www.rt.com/usa/485226-us-acting ... c-resigns/
Reden: niet fotogeniek.
De ontslagen kapitein is véél sympathieker.
https://www.rt.com/usa/485226-us-acting ... c-resigns/
jonge vrouw trekt slip en badjas uit tijdens corona controle in Limburg, en bijt agenten
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200408_04917085
een maand de bak in voor het bijten ?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200408_04917085
een maand de bak in voor het bijten ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nog in de VS:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Maar dat is een Werk van de Hoogste Kwaliteit als je de FAQ en interpretatie van het Crisiscentrum leest.PinkPanther1970 schreef: ↑8 april 2020, 14:11 Artikeltje over Crembo en zijn "juristen" (ken er enkele van) die geen samenhangende tekst kunnen formuleren....
https://www.lalibre.be/debats/opinions/ ... 1631cb2f60
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik zal voortaan om haelewyn wat te jennen proberen dagelijks de cijfers te posten zolang we onbetwist aan kop staanCarpeNoctem schreef: ↑8 april 2020, 09:34En hopla:
België blijft op 18.5
Spanje: 12.7
Italië: 4.17
Wel, kom dan met cijfers van een land dat slechter scoort. Wat houd je tegen?
Voor de ongelovige Thomassen eerst nogmaals de link.
De cijfers (dag 23):
België: 20.36
Spanje: 14.47
Nederland: 9.74
Zweden: 6.87
Italië: 4.96
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Je vroeg me om de cijfers te tonen die aantonen dat Belgie het niet slechtst doet in de hele wereld.
En voila .. hier zijn ze (nog eens).
We worden hard getroffen door het virus. Niet door onze maatregelen.
Wel ondanks de maatregelen. We worden niet getroffen door diegenen die nu het schip besturen.
Wel door een virusuitbraak.
Waarom dan bij ons slechter dan elders ?
Meer uitbraken ? Eén superbesmetter op een strategische plaats ?
We vinden andere cijfers precies ... Wat ik terugvind geeft een ander klassement.
bron : worldometers.info
En voila .. hier zijn ze (nog eens).
We worden hard getroffen door het virus. Niet door onze maatregelen.
Wel ondanks de maatregelen. We worden niet getroffen door diegenen die nu het schip besturen.
Wel door een virusuitbraak.
Waarom dan bij ons slechter dan elders ?
Meer uitbraken ? Eén superbesmetter op een strategische plaats ?
We vinden andere cijfers precies ... Wat ik terugvind geeft een ander klassement.
bron : worldometers.info