Waar kan men het beste goud kopen ?
Re: Waar kan men het beste goud kopen ?
Even nagekeken voor Krugerrand:
europesegoudstandaard.be
kopen 1232,40 --- verkopen: onmogelijk
goldforex.be
kopen 1221,50--- verkopen 1181,50
the-house.be
kopen 1218---- verkopen 1182
europesegoudstandaard.be
kopen 1232,40 --- verkopen: onmogelijk
goldforex.be
kopen 1221,50--- verkopen 1181,50
the-house.be
kopen 1218---- verkopen 1182
Niet voor aankopen, maar voor verkopen biedt tov-hazel een betere prijs:
€ 1.185,15
Hoe moet je dan van je Krugerrand afgeraken bij Europesegoudstandaard?
Je kunt je Krugerrand overal verkopen , hier bijvoorbeeld : https://www.the-house.be/nl/goudkoers-g ... g-in-euro/
Zitten in Brussel , Gent of St.Niklaas . Heb hier nog nooit problemen gehad , altijd correcte service .
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Richard: 1214,49 - 1157,45
Correcte service bij Jan, maar toch soms heel lang wachten omdat er geen voorraad is.Coike schreef: ↑16 juni 2019, 05:41 Je kunt je Krugerrand overal verkopen , hier bijvoorbeeld : https://www.the-house.be/nl/goudkoers-g ... g-in-euro/
Zitten in Brussel , Gent of St.Niklaas . Heb hier nog nooit problemen gehad , altijd correcte service .
Wou een kruger verkopen bij dme, alwaar ik hem gekocht had nabij the metropole in brussel. Cash gaf hij 1140 en voor overschrijving naar de grasmarkt alwaar ik 1200 kreeg op site stond het voor 1240 dat ze bieden...40 minder omdat er een akkefietje aan was ....
Waar wordt het meest geboden in de handel of best via ebay, 2dehands, mp verkopen?
Waar wordt het meest geboden in de handel of best via ebay, 2dehands, mp verkopen?
De prijs van het goud wijzigt voortdurend. Heb er nog nooit verkocht (wel gekocht) maar zou het zo doen:
- vermijd amateurs, enkel vertrouwde winkels zoals in Brussel The House, Goldforex, ...
- vooraf thuis of op iphone: prijzen nakijken op website van de winkel(s)
- buiten de gekozen winkel staan en er naar telefoneren: wat zijn uw prijzen (koop en verkoop)
- als prijs niet bevalt: tel naar andere winkel
- binnen gaan en zeggen dat je zopas getelefoneerd hebt en de (ver)koop wil sluiten
- weiger plotselinge prijsverschillen
- breng een weegschaaltje mee (zal zeker niet als raar beschouwd worden)
Toegevoegd
Heb het een paar keer voorgehad dat de verkoopster zei: 'ik moet het nog eens gaan vragen' en dan plots met een ongunstigere prijs kwam. Dat zijn truken van de foor. Mijd die winkels.
Eis ook directe levering (niet op bestelling).
- vermijd amateurs, enkel vertrouwde winkels zoals in Brussel The House, Goldforex, ...
- vooraf thuis of op iphone: prijzen nakijken op website van de winkel(s)
- buiten de gekozen winkel staan en er naar telefoneren: wat zijn uw prijzen (koop en verkoop)
- als prijs niet bevalt: tel naar andere winkel
- binnen gaan en zeggen dat je zopas getelefoneerd hebt en de (ver)koop wil sluiten
- weiger plotselinge prijsverschillen
- breng een weegschaaltje mee (zal zeker niet als raar beschouwd worden)
Toegevoegd
Heb het een paar keer voorgehad dat de verkoopster zei: 'ik moet het nog eens gaan vragen' en dan plots met een ongunstigere prijs kwam. Dat zijn truken van de foor. Mijd die winkels.
Eis ook directe levering (niet op bestelling).
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
@SparSpaar: Ik overweeg mijn Wisdomtree PHAU goud-ETF te converteren naar 'echt' goud. The House in Gent is een handige ophaallocatie voor mij. Een familiekluis hebben we bij de bank, dus dat is al geregeld. Maar ik heb geen ervaring met dergelijke handelszaken/praktijken. Waarom kan ik niet de gewenste Umicore-baar reserveren en ophalen in Gent aan een prijs die mij bevalt? Welke adders? En hoe moet ik zo'n Umicore-baar wegen als die in zo'n verpakking zit? Die zijn toch betrouwbaar?
@Winterkoninkje
Denk dat Spruit zich in zijn koffie zal verslikken. Ben ook in jouw geval.
Helaas helaas pindakaas, VEEL te laat
Denk dat Spruit zich in zijn koffie zal verslikken. Ben ook in jouw geval.
Helaas helaas pindakaas, VEEL te laat
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Je spreekt in raadsels. Ben jij de gouden Sfinks?
Heb je internet ? informeer je dan. Er IS geen goud meer op de markt.
Prijs ETF's uit de lucht gegrepen. WT PHYSICAL GOLD ? jaja een kinderhand ...
Nu stormloop op zilver.
De enkele krugertjes die ik hen zitten in mijn kluis bij de bank maar ik kan er niet aan .
Prijs ETF's uit de lucht gegrepen. WT PHYSICAL GOLD ? jaja een kinderhand ...
Nu stormloop op zilver.
De enkele krugertjes die ik hen zitten in mijn kluis bij de bank maar ik kan er niet aan .
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 9 april 2020, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Toch hier en daar nog beschikbaar. Zelfs in Gent. https://www.the-house.be/nl/goudstaven-kopen/
En die Zwitserse mijnen werden weer geopend. Hoera zeker?
En die Zwitserse mijnen werden weer geopend. Hoera zeker?
Neem me niet kwalijk. Ben echt verrast.
Wel zeer weinig aanbod. Zou het een PR-stunt kunnen zijn ? (teken van leven geven)
Hou ons op de hoogte van je wedervaren.
Wel zeer weinig aanbod. Zou het een PR-stunt kunnen zijn ? (teken van leven geven)
Hou ons op de hoogte van je wedervaren.
Een familiekluis? Zoals in: 'alle familieleden bewaren er hun kostbaarheden in'?troglodytes schreef: ↑9 april 2020, 08:22 @SparSpaar: Ik overweeg mijn Wisdomtree PHAU goud-ETF te converteren naar 'echt' goud. The House in Gent is een handige ophaallocatie voor mij. Een familiekluis hebben we bij de bank, dus dat is al geregeld. Maar ik heb geen ervaring met dergelijke handelszaken/praktijken. Waarom kan ik niet de gewenste Umicore-baar reserveren en ophalen in Gent aan een prijs die mij bevalt? Welke adders? En hoe moet ik zo'n Umicore-baar wegen als die in zo'n verpakking zit? Die zijn toch betrouwbaar?
Wat doe je dan als de titularis van de kluis overlijdt?
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Bij Voima Gold hebben ze ook nog voorraad genoeg. Daar koop je fysiek goud per gram (!) dat ze meteen voor jou bewaren. Interessant?
Lopende kost van 1% is wel even schrikken.
https://www.voimagold.com/
Lopende kost van 1% is wel even schrikken.
https://www.voimagold.com/