Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Jouw cijfers zijn niet verkeerd, maar ze houden wel geen rekening met de chronologie. Het is logisch dat we daar nog achter lopen bij Spanje en Italië. Het virus woedt daar al langer. En zelfs op die minder correcte manier staan we nog in de top-5
Het is de eerste keer niet dat je iets anders leest in mijn posts dan wat ik schrijf. Ik stel vast dat we het slechtst scoren wereldwijd wat het aantal doden betreft. Of dat aan onze maatregelen ligt? Eerlijk, ik weet het niet.
Ik denk dat ik wel weet waarom je het licht van de zon halsstarrig blijft ontkennen. Je hoopt zo wanhopig dat een regering zonder N-VA het goed zou doen dat je weigert toe te geven dat we barslecht scoren.
En als je mijn mening vraagt: met N-VA erbij ging het krek hetzelfde zijn.
De tijd zal het wel uitwijzen.
De cijfers zijn dezelfde, de jouwe zijn alleen statischer en houden geen rekening met het moment van uitbraak.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het is wel straf dat CarpeNoctem eerst gedurende lange tijd heeft gezegd dat het alleen maar Corona-hysterie was, en nu de voortrekker is bij het bewijzen dat België bij de slechtsten is bij de strijd tegen Corona. Strijd tegen Corona? Als het toch maar hysterie is?
Trump heeft hier zijn meester gevonden als het gaat over Trumpiaans redeneren
Testen CureVac-vaccin starten in juni
9 april 2020
https://www.knack.be/nieuws/gezondheid/ ... 86597.html
Het Duitse laboratorium CureVac lanceert in juni de klinische testen van zijn vaccin tegen het coronavirus in Duitsland en België. Dat zegt Jean Stéphenne, de nieuwe voorzitter van de raad van toezicht, in La Libre en L'Echo.
...
Voor het vaccin focust CureVac zich nu op het Messenger-RNA. Door dat te injecteren in het organisme van een patiënt, wordt het immuunsysteem gestimuleerd om zelf de therapeutische proteïnen voort te brengen.
De eerste klinische studie zal plaatsvinden in juni, ten laatste juli, aldus Stéphenne, gewezen algemeen directeur van GSK Biologicals. De studie vindt plaats bij volwassenen in goede gezondheid en die niet aan het coronavirus zijn blootgesteld. Daarna volgen mensen die wel zijn blootgesteld, en vervolgens ouderen, die meer risico lopen. Bedoeling is de types antilichamen te bestuderen, maar ook te begrijpen wat de immuunreactie is. Bij de studie zullen 2.000 tot 3.000 mensen betrokken zijn, "onder wie Belgen".
CureVac heeft daarnaast nog twee tot drie andere kandidaat-vaccins, zou het eerste niet werkzaam zijn.
9 april 2020
https://www.knack.be/nieuws/gezondheid/ ... 86597.html
Het Duitse laboratorium CureVac lanceert in juni de klinische testen van zijn vaccin tegen het coronavirus in Duitsland en België. Dat zegt Jean Stéphenne, de nieuwe voorzitter van de raad van toezicht, in La Libre en L'Echo.
...
Voor het vaccin focust CureVac zich nu op het Messenger-RNA. Door dat te injecteren in het organisme van een patiënt, wordt het immuunsysteem gestimuleerd om zelf de therapeutische proteïnen voort te brengen.
De eerste klinische studie zal plaatsvinden in juni, ten laatste juli, aldus Stéphenne, gewezen algemeen directeur van GSK Biologicals. De studie vindt plaats bij volwassenen in goede gezondheid en die niet aan het coronavirus zijn blootgesteld. Daarna volgen mensen die wel zijn blootgesteld, en vervolgens ouderen, die meer risico lopen. Bedoeling is de types antilichamen te bestuderen, maar ook te begrijpen wat de immuunreactie is. Bij de studie zullen 2.000 tot 3.000 mensen betrokken zijn, "onder wie Belgen".
CureVac heeft daarnaast nog twee tot drie andere kandidaat-vaccins, zou het eerste niet werkzaam zijn.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Zeg, NTO, zo kan ik ook wel tig bladzijden vullen. Uw plaat blijft serieus hangen, kerel. Uw posts over beleggingen kan ik best pruimen maar uwe 'Corona-praat' is koude pap uit een 500-liter-bidon. Zou het virus (tot op heden) onbekende bijwerkingen hebben?
Bloedplasma van herstelde patiënten geneest corona-patiënten
9 april 2020
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/z ... ~a12b81e5/
Zuid-Koreaanse artsen melden dat twee mensen met zware klachten door het coronavirus zijn genezen nadat bloedplasma was toegediend van andere, weer herstelde coronapatiënten. Ze beschrijven dat in een artikel in het Journal of Korean Medicine.
Het ging om een 71-jarige man en een 67 jarige vrouw die beiden aan de beademingsmachine moesten om te overleven. In beide gevallen verbeterde hun conditie na de toediening van het plasma vrij snel. De twee patiënten kregen bloedplasma met antistoffen van mannelijke donoren van in de twintig die eerder genezen waren van het virus. De conditie van de 71-jarige man ging volgens het verhaal van de artsen al na een dag sterk vooruit. Bij de vrouw duurde dat iets langer.
Ook bij ons kijken artsen naar bloedplasma van genezen mensen: het Rode Kruis Vlaanderen riep genezen mannen eerder deze week op om bloedplasma te doneren met het oog op klinische studies. Vrouwen kunnen niet deelnemen omdat er mogelijk een ongewenste immuunreactie op de antistoffen optreedt indien ze ooit, al dan niet bewust, zwanger waren.
In China begonnen ze al in februari met een experimentele behandeling op basis van het bloedplasma van genezen coronapatiënten. Een pilootstudie bij tien patiënten en tien donoren kwam half maart met de eerste resultaten en die waren ronduit positief. Al na enkele dagen verdween of verbeterde bij hen zowel koorts, hoesten, kortademigheid, als pijn op de borst. Hun CT-scans vertoonden bovendien minder longletsels.
Vorige week zette de Amerikaanse gezondheidsautoriteit FDA het licht op groen om dit in de Verenigde Staten uit te werken. In Frankrijk start ook een klinische studie en in Nederland loopt een studie aan het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.
9 april 2020
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/z ... ~a12b81e5/
Zuid-Koreaanse artsen melden dat twee mensen met zware klachten door het coronavirus zijn genezen nadat bloedplasma was toegediend van andere, weer herstelde coronapatiënten. Ze beschrijven dat in een artikel in het Journal of Korean Medicine.
Het ging om een 71-jarige man en een 67 jarige vrouw die beiden aan de beademingsmachine moesten om te overleven. In beide gevallen verbeterde hun conditie na de toediening van het plasma vrij snel. De twee patiënten kregen bloedplasma met antistoffen van mannelijke donoren van in de twintig die eerder genezen waren van het virus. De conditie van de 71-jarige man ging volgens het verhaal van de artsen al na een dag sterk vooruit. Bij de vrouw duurde dat iets langer.
Ook bij ons kijken artsen naar bloedplasma van genezen mensen: het Rode Kruis Vlaanderen riep genezen mannen eerder deze week op om bloedplasma te doneren met het oog op klinische studies. Vrouwen kunnen niet deelnemen omdat er mogelijk een ongewenste immuunreactie op de antistoffen optreedt indien ze ooit, al dan niet bewust, zwanger waren.
In China begonnen ze al in februari met een experimentele behandeling op basis van het bloedplasma van genezen coronapatiënten. Een pilootstudie bij tien patiënten en tien donoren kwam half maart met de eerste resultaten en die waren ronduit positief. Al na enkele dagen verdween of verbeterde bij hen zowel koorts, hoesten, kortademigheid, als pijn op de borst. Hun CT-scans vertoonden bovendien minder longletsels.
Vorige week zette de Amerikaanse gezondheidsautoriteit FDA het licht op groen om dit in de Verenigde Staten uit te werken. In Frankrijk start ook een klinische studie en in Nederland loopt een studie aan het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.
Laatst gewijzigd door gpv1 op 9 april 2020, 11:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
«NTO mode on»NTO schreef: ↑9 april 2020, 11:14 Het is wel straf dat CarpeNoctem eerst gedurende lange tijd heeft gezegd dat het alleen maar Corona-hysterie was, en nu de voortrekker is bij het bewijzen dat België bij de slechtsten is bij de strijd tegen Corona. Strijd tegen Corona? Als het toch maar hysterie is?
Het is wel straf dat NTO eerst gedurende lange tijd heeft gezegd dat het alleen maar pedofilie-hysterie was, en nu de voortrekker is bij het bewijzen dat België bij de slechtsten is bij de strijd tegen pedofilie. Strijd tegen pedofilie? Als het toch maar hysterie is?
«NTO mode off»
Ik hoop dat ik je met bovenstaande persiflage heb kunnen duidelijk maken hoe kinderachtig zoiets overkomt?
Ik ga voortaan (proberen?) niet meer te reageren als je zulk fake news post
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Het blijft hier kroeg-praat hé. Dus als NTO wil blijven zwansen, da's zijn goed recht.
Zal ik nog es een paar pintjes uitdelen? 't is 11u30, dus dringend tijd om te aperitieven!
Over de cijfers, het doet er niet toe wie nu het slechtste is of het beste. Da's nu echt wel het punt niet hoor.
Het gaat 'm erover dat we in België nog steeds in een stijgende lijn zitten qua overlijdens. En dat is uitermate zorgwekkend.
Vandaag weer 285 doden. We schuiven stilletjes aan naar de 300 per dag. Ondanks het dalend aantal ziekenhuisopnames en een stabiele intensieve. Dus, waar zit het probleem. Zijn het dan effectief de rusthuizen? Zo ja, hoe komt het dat het virus daar dan massaal is binnen gekomen? Wil dat zeggen dat het virus toch wel breder in onze bevolking zit dan men ons wil doen vermoeden? So many questions, so little answers.
En Wouter Beke, die keek ernaar en maakt dan een 10-stappen plan, om de dag nadien er 11 van te maken.
Kan het nog Belgischer?
Zal ik nog es een paar pintjes uitdelen? 't is 11u30, dus dringend tijd om te aperitieven!
Over de cijfers, het doet er niet toe wie nu het slechtste is of het beste. Da's nu echt wel het punt niet hoor.
Het gaat 'm erover dat we in België nog steeds in een stijgende lijn zitten qua overlijdens. En dat is uitermate zorgwekkend.
Vandaag weer 285 doden. We schuiven stilletjes aan naar de 300 per dag. Ondanks het dalend aantal ziekenhuisopnames en een stabiele intensieve. Dus, waar zit het probleem. Zijn het dan effectief de rusthuizen? Zo ja, hoe komt het dat het virus daar dan massaal is binnen gekomen? Wil dat zeggen dat het virus toch wel breder in onze bevolking zit dan men ons wil doen vermoeden? So many questions, so little answers.
En Wouter Beke, die keek ernaar en maakt dan een 10-stappen plan, om de dag nadien er 11 van te maken.
Kan het nog Belgischer?
En omdat er toch al eens mag gelachen worden, zelfs in deze tijden, Marc Van Ranst is nu officieel helper en woordvoerder van de Paashaas. Dat had die mens vorig jaar toch echt niet gedacht dat dit ook tot zijn takenpakket ging behoren
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/08 ... -mag-komen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/08 ... -mag-komen
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Kinderen en kleinkinderen die massaal een dikke pakkerd gaan geven zjn aan pépé en mémé na hun skireisje naar Italië (wat ik al meer dan een maand zeg, waarvoor we mister "pulleke" kunnen bedanken) en daarna het verzorgend personeel dat asymptomatisch is of zelfs met ziekteverschijnselen blijft werken en van kamer naar kamer van de bejaarden gaat zonder of met bitter weinig bescherming.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Feit is wel: Aantal sterfgevallen in maart 2020 vertoont geen spectaculaire stijging en lag in lijn met andere jaren.
Tja, er sterven elke maand meer dan 9000 mensen, de 700 die in maart aan covid-19 gestorven zijn maken inderdaad geen groot verschil. Een vergelijking met deze maand zal wel wat meer verschil tonen.
In de top 5 is niet de allerslechtste.. Wat is je punt ?CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2020, 10:51
Jouw cijfers zijn niet verkeerd, maar ze houden wel geen rekening met de chronologie. Het is logisch dat we daar nog achter lopen bij Spanje en Italië. Het virus woedt daar al langer. En zelfs op die minder correcte manier staan we nog in de top-5
We zitten in de top 5 van de landen die het hardst getroffen worden. En dan ? Allemaal de fout van de werklozen ? Van de Walen ? Fout van Merkel ?
Wat voor zin heeft het om een klassement te maken van iets waar niemand wat kan aan veranderen.
Diegenen die gestorven zijn staan laatst in jouw klassement voor BE neem ik aan. Tja ... Wat maakt dat allemaal uit. Het blijft slap gelul.
Cijfers : toevallig past die ene manier van berekenen in jouw kraam. Meer is het niet.
Die andere manier past in mijn kraam dan maar. Ik vind die cijfers even juist.
Je kan de statistiek maken vanaf de dag na het hoogste sterftecijfer. Belgie zit aan het plateau, bijna of ongeveer, of dat hopen we toch. En NOCHTANS is de uitbraak hier maar later gekomen.
Dus .... We doen het beter, op die manier bekeken.
Neen .. Dat zou zeker niet het geval zijn. Een regering onder NVA zou veel geld overboord gooien wat ze nu op Vlaams niveau al doen. Of dat een slecht idee is : ik spreek me er niet over uit.CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2020, 10:51 Je hoopt zo wanhopig dat een regering zonder N-VA het goed zou doen dat je weigert toe te geven dat we barslecht scoren.
Maar wat wel vaststaat : ooit was het de fout van iedereen die geld ontvangt.. Al vergaten ze daar het openbaar ambt wel bij te tellen die vaak een overconcurrentieel loon genieten zonder er evenredig veel voor terug te doen.
Ik denk eerder dat jij zit te wachten (en ondertussen een passend sfeertje schept) om later te kunnen zeggen : zie je wel .. Met NVA of alleen Vlaamse partijen was het beter geweest.
Want wij hadden achteraf bekeken alles vooraf geweten en anders opgelost.
De kracht van verandering.... en verslechtering.
Wat je van die andere landen met betere scores niet kan vertellen..contextbinder schreef: ↑9 april 2020, 12:32 Feit is wel: Aantal sterfgevallen in maart 2020 vertoont geen spectaculaire stijging en lag in lijn met andere jaren.
5 tegen 1 is een moeilijke zaak natuurlijk. Ook al zijn die 5 naar mijn ervaring niet echt tegen mij. We verschillen eens op enkele punten van mening maar we kunnen nog door dezelfde deur.pukkie007 schreef: ↑7 april 2020, 20:16 Dat die knetter van een Haelewyn nog steeds probeert zijn oorlog te winnen! Tegen een Fakkel, GreenDean, Pink Panther en Carpe gaat dat toch mission impossible worden. Maar hij heeft tijd en is misschien wel de koppigste der koppigaards ... Ik neem nog wat rauwe groentjes en groene thee. Op naar de 10 bladzijden per dag !
Voor zover ik het zie lig ik nog niet verslagen op de grond.
Nog geen KO.
Pukkie en Dave .. de twee supporters die graag zouden zien dat er eentje (den deze) tot moes geslagen wordt..
Die een paar linker en rechters zien uitdelen ... en dan maar juichen : Hij krijgt ervan !
Ik voel niets hoor.
De broekventjes waarvan er eentje een afspraak voorstelde aan het Zuidstation (Pukkie) om de andere (ikzelf) wat klop te geven... En met twee zijn ze nog niet mans genoeg.
Woehahahahahaha... Niveau ! Van de straatbendes van El Salvador.
Jammer dat het met een toetsenbord of een pen zo goed niet gaat he mannen.
Jij hebt bewondering voor Bart De Wever en een aversie voor iedereen die die bewondering niet deelt. Dat zijn 'betweters'.
Dat zegt genoeg.
Als je 'hun' posts had gelezen... of als dat binnen je mogelijkheden lag, zou je weten dat zij je haat niet delen.
Beiden ook op mijn negeerlijst. Maar ik kan niet laten om die af en toe ook eens te lezen. Een mens moet zich al eens vermaken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 9 april 2020, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk niet dat je de domheid van de mensen kan aanrekenen aan de politici, remember lockdownfeestjes etc, containerparken gisteren, stoer doen en ziek gaan werken, de zeedijken op deze zonnige dagen, terugkomen van vrolijk te gaan skiëen en bij pepe en meme op bezoek gaan, enz
Als je rond rijdt stijgt de geur van geroosterd vlees uit vele tuinen op. Afgaande van het lawaai dat uit deze tuinen komt lijkt me niet dat het enkel maar het aldaar wonende gezin is dat een bbq houdt.
Nu, het kan altijd nog dommer. De politie van Manchester heeft gisteren meer dan 600 feestjes stilgelegd. We zijn dus nog niet het domste volk van Europa.
Wij (en zij) hebben de politici die we verdienen. Ze zijn een afspiegeling van de maatschappij.
In Nederland treffen ze minder maatregelen omdat het merendeel van de bevolking zich dan ook houdt aan de geldende maatregelen.
Als je rond rijdt stijgt de geur van geroosterd vlees uit vele tuinen op. Afgaande van het lawaai dat uit deze tuinen komt lijkt me niet dat het enkel maar het aldaar wonende gezin is dat een bbq houdt.
Nu, het kan altijd nog dommer. De politie van Manchester heeft gisteren meer dan 600 feestjes stilgelegd. We zijn dus nog niet het domste volk van Europa.
Wij (en zij) hebben de politici die we verdienen. Ze zijn een afspiegeling van de maatschappij.
In Nederland treffen ze minder maatregelen omdat het merendeel van de bevolking zich dan ook houdt aan de geldende maatregelen.
Ben je niet die feestjes net over de grens vergeten ? Sluis ... Waar Belgen zich gingen vermaken, winkelen .. Schouder tegen schouder lopen gewoon 'omdat het kan' ? In dat land waar ze alles beter doen dan bij ons...anonymous schreef: ↑9 april 2020, 13:01 Ik denk niet dat je de domheid van de mensen kan aanrekenen aan de politici, remember lockdownfeestjes etc, containerparken gisteren, stoer doen en ziek gaan werken, de zeedijken op deze zonnige dagen, terugkomen van vrolijk te gaan skiëen en bij pepe en meme op bezoek gaan.