De Beurs vandaag
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Na een dik jaar hier online te zijn heb ik toch enkele conclusies getrokken:
Luister naar een Gpv1, Mojo, Nto, Carnagee, BH747short en Jonnie....wellicht ben ik enige vergeten. Laeka zum beispiel...
Allemaal oprecht gemeende meningen; waarvoor mijn dank.
Luister naar een Gpv1, Mojo, Nto, Carnagee, BH747short en Jonnie....wellicht ben ik enige vergeten. Laeka zum beispiel...
Allemaal oprecht gemeende meningen; waarvoor mijn dank.
Belca2 en Zeezout om nog maar die 2 te noemen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
True, en met dank aan Belca en Zeezout.
ik ben nog voor de echte Corona-crisis volledig uitgestapt en heb daardoor een year to date die al weken op -4.2% blijft staan.
Maar ik ga nu wel een meer duidelijk afgebakende strategie kunnen volgen. M´n beleggersrekening is nu leeg. Dus later (ik schat rond 1 september) stort ik een mooi rond bedrag op die rekening en beleg die.
Mijn strategie zal bestaan uit een aantal pijlers:
- Holdings
- GVV
- (hoog)Dividendaandelen
- Beperkt volume trackers
In 1e instantie had ik een Excel klaar om de koersen in te laden. Da´'s tegenwoordig kinderspel met die Stock Value-functie. Maar correct rendement per lijn blijft lastig omdat dividenden soms in cash komen(waarna je er iets anders mee koopt), soms in nieuwe aandelen etc.
Tot ik uiteindelijk zoiets had van ´het doet er ook niet toe, ik wil alleen zien hoe de totale portefeuille beweegt´. Daarnaast zal ik af en toe wel eens kijken (high over) welke posities over- of underperformen.
Gezien ik fulltime hoop te blijven werken laat ik de periode van hoge volatiliteit (en de kansen die daar bij horen) schieten en focus ik op de herstelperiode na Covid.
Maar ik ga nu wel een meer duidelijk afgebakende strategie kunnen volgen. M´n beleggersrekening is nu leeg. Dus later (ik schat rond 1 september) stort ik een mooi rond bedrag op die rekening en beleg die.
Mijn strategie zal bestaan uit een aantal pijlers:
- Holdings
- GVV
- (hoog)Dividendaandelen
- Beperkt volume trackers
In 1e instantie had ik een Excel klaar om de koersen in te laden. Da´'s tegenwoordig kinderspel met die Stock Value-functie. Maar correct rendement per lijn blijft lastig omdat dividenden soms in cash komen(waarna je er iets anders mee koopt), soms in nieuwe aandelen etc.
Tot ik uiteindelijk zoiets had van ´het doet er ook niet toe, ik wil alleen zien hoe de totale portefeuille beweegt´. Daarnaast zal ik af en toe wel eens kijken (high over) welke posities over- of underperformen.
Gezien ik fulltime hoop te blijven werken laat ik de periode van hoge volatiliteit (en de kansen die daar bij horen) schieten en focus ik op de herstelperiode na Covid.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zolang er geen vaccin is...blijf af van de beurs.....Of u moet zoals ik ooit te hoog ingekocht hebben om het verdriet te verlagen. Uiteindelijk is het geen verdriet...toch? Het is meer blijf leven......zodat ik ''ruzie'' met u mag en kan maken....
Wanneer hebben wij al ruzie gehad, schattie ?
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Voor Jozefien is de ruzie an sich belangrijker dan het object van de ruzie. Sorry, Fakkel.Fakkel schreef: ↑8 april 2020, 21:49 Wanneer hebben wij al ruzie gehad, schattie :-* ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
troglodytes schreef: ↑8 april 2020, 21:58Voor Jozefien is de ruzie an sich belangrijker dan het object van de ruzie. Sorry, Fakkel.Fakkel schreef: ↑8 april 2020, 21:49 Wanneer hebben wij al ruzie gehad, schattie ?
Het object is; Er zijn mensen en vrienden aan het dood gaan. Wij spelen nog altijd op de beurs; U mag zich afvragen: Waar gaat het om? Ik denk dat wij er allemaal mee zitten en dus afreageren. Kort samengevat: het object van de ruzie is dat ik liever blijf ruzie maken met jullie...En zowel u als ik kunnen de volgende personen zijn...die gaan. Ik erger me enorm aan de verwaandheid dat wij, hier online, denken dat het ons niet kan gebeuren......en het beter weten op de beurs helpt dan ook niet.
Verwaandheid dat het ons niet kan gebeuren? Oh jawel hoor, trouwens sterven hoeft niet bepaald door covid19 hoor. Iedere dag die ik leef is ook een dag waar ik kan sterven. Wanneer die tijd is aangebroken, het weze zo maar daar ga ik me nu niet druk over maken. Noch ga ik me excuseren omdat ik probeer te leven wanneer het kan. Sterven is toch de enige zekerheid die je hebt bij geboorte. Het gaat erom wat je in tussentijd doet. En ik heb geen schrik om voor een spiegel te gaan staan.
Op TV zien we de viering van het coronavrije Wuhan. Goed voor de beurs! Alvast tijdelijk toch....
Via Chinese inwoners van Wuhan zie ik filmpjes waarbij mannen in complete veiligheidskleding om middernacht de lijken ophalen.
Er zijn er daar ook nog die doodvallen langs de straat, zelfs vandaag op 08/04/2020:
https://www.youtube.com/watch?v=GPLGkg9XYzg
Jennifer Zeng is één van die klokkeluiders:
"Somewhere in #Wuhan, people moving body secretly as "zero new cases" has become a political task, and communities dare not break the "zero new cases" record, so they arrange to have the body moved at midnight. "
https://twitter.com/i/status/1247522839147597825
Via Chinese inwoners van Wuhan zie ik filmpjes waarbij mannen in complete veiligheidskleding om middernacht de lijken ophalen.
Er zijn er daar ook nog die doodvallen langs de straat, zelfs vandaag op 08/04/2020:
"Somewhere in #Wuhan, people moving body secretly as "zero new cases" has become a political task, and communities dare not break the "zero new cases" record, so they arrange to have the body moved at midnight. "
Ja kom 't is goe. Men spreekt er over dat er geen nieuwe gediagnosticeerde gevallen zijn.criticus schreef: ↑8 april 2020, 22:50 Op TV zien we de viering van het coronavrije Wuhan. Goed voor de beurs! Alvast tijdelijk toch....
Ja wie gelooft die 0 nieuwe gevallen van China nu. (overigens, in Taiwan en Hong Kong zijn er wel nog steeds nieuwe gevallen, gebieden waarover China altijd zegt dat ze deel uitmaken van China, maar nu even niet...) Alsof ze van duizenden gevallen ineens naar geen gevallen kunnen gaan. Ofwel zijn ze gewoon gestopt met testen, ofwel wel rapporteren.
Langs de andere kant gaan van 'Er valt iemand op straat' naar 'Er zijn er daar die doodvallen op straat' is ook sensatiemakerij.
Langs de andere kant gaan van 'Er valt iemand op straat' naar 'Er zijn er daar die doodvallen op straat' is ook sensatiemakerij.
Wie heeft er al coronadoden bij vrienden en kennissen? Dat kan de reactie op dit forum ook deels verklaren.
Eén van mijn oude kennissen is overleden op 1 april aan Corona, dit op zijn 61ste. Hij was met zijn 2,05 m een sterke mens. (helaas geen grap - RIP Geert Vandaele).
De broer van ons beste vriendin ligt al een week op intensieve. Beademing werd eventjes stopgezet, maar hij herpakt zijn ademhaling niet. Bijkomend moet hij nu ook aan de nierdialyse omdat zijn nieren falen. Hij is 68 jaar oud.
Mogelijks heeft dat mijn pessimistische kijk op de toekomst beïnvloed. Losse cijfertjes op TV maken minder indruk.
Eén van mijn oude kennissen is overleden op 1 april aan Corona, dit op zijn 61ste. Hij was met zijn 2,05 m een sterke mens. (helaas geen grap - RIP Geert Vandaele).
De broer van ons beste vriendin ligt al een week op intensieve. Beademing werd eventjes stopgezet, maar hij herpakt zijn ademhaling niet. Bijkomend moet hij nu ook aan de nierdialyse omdat zijn nieren falen. Hij is 68 jaar oud.
Mogelijks heeft dat mijn pessimistische kijk op de toekomst beïnvloed. Losse cijfertjes op TV maken minder indruk.
Als ik vandaag ergens voor dood in de goot ga liggen, er een kort GSM filmpje van laat maken en dat op Youtube zet, staan social media morgen wereldwijd vol met "corona deaths in Belgium streets".
Vortex
je bekijkt dan ook beter de filmpjes waarop je ziet hoe ze man uiteindelijk wegdragen in bijzijn van politie in uniform en speciaal geklede ambulanciers.
Ik kan toch niet alle filmpjes op dit forum zetten.
je bekijkt dan ook beter de filmpjes waarop je ziet hoe ze man uiteindelijk wegdragen in bijzijn van politie in uniform en speciaal geklede ambulanciers.
Ik kan toch niet alle filmpjes op dit forum zetten.