Getrouwheidspremie (voorlopig) verdwenen?
Getrouwheidspremie (voorlopig) verdwenen?
Ik had een bedrag gespaard op een Fidelity spaarrekening toen ze nog aan 0,80% getrouwheidspremie stond.
Deze is begin dit jaar afgelopen, geld werd er opgezet op 08/01/2019 en er afgehaald op 09/01/2020 (maar MeDirect heeft de valutadatum op 08/01/2020 gezet
). Bij de details stond dan ook een nieuwe periode van 366 dagen voor ik opnieuw getrouwheidspremie verworf op het bedrag.
Nu kijk ik mijn bankzaken nog eens na en zie ik dit staan:
"verworven getrouwheidspremie €0,00"
Met de volgende info: "Deze is enkel verworven voor bedragen die 12 maanden na storting ononderbroken op de rekening blijven staan"
Op de manier dat het er geschreven staat lijkt mij dat dit bedrag reeds geupdate moet zijn met mijn verworven, maar nog niet uitbetaalde getrouwheidspremie. Nu is mijn vraag: zit er ergens iets mis of wordt dit bedrag pas geupdate bij uitbetaling van de getrouwheidspremie in april? Met andere woorden: zijn er nog mensen bij wie de getrouwheidspremie 'verdwijnt' tussen verwerving en uitbetaling?
Deze is begin dit jaar afgelopen, geld werd er opgezet op 08/01/2019 en er afgehaald op 09/01/2020 (maar MeDirect heeft de valutadatum op 08/01/2020 gezet
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Nu kijk ik mijn bankzaken nog eens na en zie ik dit staan:
"verworven getrouwheidspremie €0,00"
Met de volgende info: "Deze is enkel verworven voor bedragen die 12 maanden na storting ononderbroken op de rekening blijven staan"
Op de manier dat het er geschreven staat lijkt mij dat dit bedrag reeds geupdate moet zijn met mijn verworven, maar nog niet uitbetaalde getrouwheidspremie. Nu is mijn vraag: zit er ergens iets mis of wordt dit bedrag pas geupdate bij uitbetaling van de getrouwheidspremie in april? Met andere woorden: zijn er nog mensen bij wie de getrouwheidspremie 'verdwijnt' tussen verwerving en uitbetaling?
Re: Getrouwheidspremie (voorlopig) verdwenen?
Bij mij is die ook nog niet zichtbaar... Heb een berichtje gestuurd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik wacht toch altijd een paar bankwerkdagen alvorens ik een bedrag overhevel na het bereiken van het jaar na datum. Die valutadata lijken mij toch altijd heel link. Een dag erbij en een dag ervan af. En dan heb je het zogezegd niet een volledig jaar laten staan hé? In jouw plaats zou ik eens bellen met MeDirect.
Golden, heb je al eens op het plusje geklikt naast je MeDirect Fidelity Sparen rekening?
Dan kan je dan in dat nieuwe venster nog eens rechts klikken op "details"
Daar kan je zien welke getrouwheidspremie je eventueel verworven hebt.
Die zou dan uitbetaald worden op 1 april 2020. Je moet echt wel ver doorscrollen.
Veel succes alvast, en anders: morgen bellen.
Dan kan je dan in dat nieuwe venster nog eens rechts klikken op "details"
Daar kan je zien welke getrouwheidspremie je eventueel verworven hebt.
Die zou dan uitbetaald worden op 1 april 2020. Je moet echt wel ver doorscrollen.
Veel succes alvast, en anders: morgen bellen.
Daar heb ik inderdaad gekeken en dat staat op €0,00 vandaar ook mijn vraag hier. Mocht die €0,00 er niet staan zou ik denken dat alles in orde is.
Maar ik zie geen reden waarom er iets mis zou zijn met mijn getrouwheidspremie, zelfs met het foutje van MeDirect waardoor mijn valutadatum een dag vroeger valt liggen de valutadatums 12 maanden uit elkaar, en de 'gewone' datums ook. Dit is volgens wikifin genoeg om een getrouwheidspremie te verwerven:
Op 1 oktober 2016 stort je 1 000 euro op jouw spaarrekening. Je laat die som tot 1 oktober 2017 of 12 maanden (nl. van 1 oktober 2016 tot 1 oktober 2017) op jouw spaarrekening staan; Op dat moment heb je recht op de getrouwheidspremie;
Beste Golden,
Het is inderdaad zo dat u steeds de getrouwheidspremie ziet die u aan het opbouden bent. Indien u op 8/1/2019 een storting op de Fidelity Spaarrekening heeft gedaan kon u tot 8/1/2020 zien welke getrouwheidspremie u zal ontvangen de eerste dag na het afsluiten van het kwartaal waarin uw getrouwheidspremie verworven is, in dit geval op 1/4/2020.
Vanaf 8/1/2020 kunt u zien welke nieuwe getrouwheidspremie u aan het opbouwen bent.
Uw getrouwheidspremie die verworven is op 8/1/2020 zal op 1/4/2020 overgeschreven worden op uw spaarrekening.
Met vriendelijke groeten,
Het MeDirect team
Het is inderdaad zo dat u steeds de getrouwheidspremie ziet die u aan het opbouden bent. Indien u op 8/1/2019 een storting op de Fidelity Spaarrekening heeft gedaan kon u tot 8/1/2020 zien welke getrouwheidspremie u zal ontvangen de eerste dag na het afsluiten van het kwartaal waarin uw getrouwheidspremie verworven is, in dit geval op 1/4/2020.
Vanaf 8/1/2020 kunt u zien welke nieuwe getrouwheidspremie u aan het opbouwen bent.
Uw getrouwheidspremie die verworven is op 8/1/2020 zal op 1/4/2020 overgeschreven worden op uw spaarrekening.
Met vriendelijke groeten,
Het MeDirect team
Beste MeDitect team,
In jullie systeem kan de getrouwheidspremie inderdaad verworven zijn maar indien je volledige bedrag van deze rekening haalt is er voor de klant niets meer te bespeuren. De verworven getrouwheidpremie staat op nul alsook de tot dan opgebouwde basisrente is nul. Doe eens de test alstublieft.
In jullie systeem kan de getrouwheidspremie inderdaad verworven zijn maar indien je volledige bedrag van deze rekening haalt is er voor de klant niets meer te bespeuren. De verworven getrouwheidpremie staat op nul alsook de tot dan opgebouwde basisrente is nul. Doe eens de test alstublieft.
Dit probleem heb ik reeds maanden geleden gemeld bij MeDirect via mail ( na enkele weken pas antwoord).Men zij toen dat dit probleem zou verholpen zijn bij een nieuwe update. Niet dus !Wij ( gezin van vier klanten) zullen geen stortingen meer doen zolang dit probleem niet opgelost is . De klant heeft geen enkele informatie over getrouwdheidspremie of basisrente indien het saldo van deze rekening op nul staat. Alles gaat blijkbaar heel traag bij MeDirect : beantwoorden mails, aanpassingen, om nog maar te zwijgen over de traagheid van hun online platform.
Je kan inderdaad de getrouwheidspremie enkel zien zolang ze aan het opbouwen is. Eens je ze verworven hebt verdwijnt ze uit het zicht. Best is om tijdig het overzicht te downloaden, en de data in het oog te houden.
Transparantie = NUL
Transparantie = NUL
Bedankt voor de antwoorden.
De manier van werken lijkt me niet anders dan bij andere banken die ik gewoon ben. Alleen is MeDirects site naar mijn mening verkeerd. Als ze "verworven getrouwheidspremie" aanpassen naar "uitbetaalde getrouwheidspremie" klopt het wel. Of is mijn definitie van "verworven" verkeerd?
Uiteindelijk maakt het me weinig uit zolang mijn getrouwheidspremie begin april maar op mijn rekening staat. Ik was gewoon bang dat dit niet zou gebeuren maar aangezien dit "normaal" lijkt zal het wel in orde zijn.
Uiteraard zou ik een vermelding van op de site van "verworven maar nog niet uitbetaalde getrouwheidspremie" en "uitbetaalde getrouwheidspremie" leuk zijn.
De manier van werken lijkt me niet anders dan bij andere banken die ik gewoon ben. Alleen is MeDirects site naar mijn mening verkeerd. Als ze "verworven getrouwheidspremie" aanpassen naar "uitbetaalde getrouwheidspremie" klopt het wel. Of is mijn definitie van "verworven" verkeerd?
Uiteindelijk maakt het me weinig uit zolang mijn getrouwheidspremie begin april maar op mijn rekening staat. Ik was gewoon bang dat dit niet zou gebeuren maar aangezien dit "normaal" lijkt zal het wel in orde zijn.
Uiteraard zou ik een vermelding van op de site van "verworven maar nog niet uitbetaalde getrouwheidspremie" en "uitbetaalde getrouwheidspremie" leuk zijn.
Die banken hanteren het principe 'proberen gaat mee'
als jij het niet gezien hebt, zij ook niet.
|
|
|
|
als jij het niet gezien hebt, zij ook niet.
|
|
|
|
Golden
Kan je vandaag je getrouwheidspremie zien?
Kan je vandaag je getrouwheidspremie zien?
"Kan je vandaag je getrouwheidspremie zien?"...ik zie vandaag niets meer......technisch onderhoud......
-
- Newbie
- Contacteer:
getrouwheidspremie + (deel) kapitaal hier verdwenen... what happened bij hun zogenoemde crash
ze hopen wschl dat klant dit niet merkt ![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)