Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Wel, als we er niets kunnen aan veranderen waarom nemen we dan al die maatregelen?
Je leest andermaal dingen die ik niet schrijf. Ik zeg letterlijk dat jouw cijfers niet verkeerd zijn.
Gemakshalve hierover gelezen?haelewyn schreef: ↑9 april 2020, 12:47Ik denk eerder dat jij zit te wachten (en ondertussen een passend sfeertje schept) om later te kunnen zeggen : zie je wel ..CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2020, 10:51 Je hoopt zo wanhopig dat een regering zonder N-VA het goed zou doen dat je weigert toe te geven dat we barslecht scoren.
CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2020, 10:51 En als je mijn mening vraagt: met N-VA erbij ging het krek hetzelfde zijn.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 9 april 2020, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik was ze niet vergeten, vandaar mijn enz op het einde. Nog eentje. Terugkomen uit Italië en vervolgens carnaval gaan vieren. Ik ken er ook zo'n paar. 4 dagen zuipen en iedereen aflikken. Plezant zeg.
CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2020, 13:06Wel, als we er niets kunnen aan veranderen waarom nemen we dan al die maatregelen?
Gemakshalve hierover gelezen?CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2020, 10:51 En als je mijn mening vraagt: met N-VA erbij ging het krek hetzelfde zijn.
Eerste stelling : de impact kan je niet veranderen. De gevolgen wel. Dat heeft men ook proberen doen.
Had je dat echt niet begrepen ? Dat zou me verbazen van jou.
Het gaat over een infectieziekte. Wat doe je dan niet ? Iedereen met 10 op een vierkante meter gaan duwen.
Wat doe je dan wel ? Het omgekeerde !
Laatste stelling : neen... Niet over gelezen. Ik was het er niet mee eens schreef ik. Het zou slechter geweest zijn met Bart Bibber als premier.
Van aflikken gesproken : wel jammer dat die ene groep hardwerkende jonge vrouwen (prostituees) die buiten elke vorm van staatssteun vallen nu zo'n harde tijden meemaken.
Ik vraag me af of die ook nog parties houden tegen de voorschriften in, in een donker keldertje ... Of tegen een fietsrek in de schaduw.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 9 april 2020, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Het moet niet altijd slecht nieuws zijn:
Himalayas Visible For First Time In 30 Years As India Lockdown Sparks Stunning Drop In Pollution
https://www.zerohedge.com/health/himala ... -pollution
Idem hier. Kan vanop mijn stoel in het eerst sedert 30 jaar de Leeuw van Waterloo zien.
Himalayas Visible For First Time In 30 Years As India Lockdown Sparks Stunning Drop In Pollution
https://www.zerohedge.com/health/himala ... -pollution
Idem hier. Kan vanop mijn stoel in het eerst sedert 30 jaar de Leeuw van Waterloo zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik zie je ook graag
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, bepaalde maatregelen hadden ( en hebben) wel dat perverse effect.
Zie mijn persoonlijk wedervaren hier.
En ook de klucht met de Aveves die wel open mogen en andere tuincentra niet hebben dat effect.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het zal wel een retorische vraag zijn zeker? Want zo wereldvreemd kan jij onmogelijk zijnhaelewyn schreef: ↑9 april 2020, 13:10 Van aflikken gesproken : wel jammer dat die ene groep hardwerkende jonge vrouwen (prostituees) die buiten elke vorm van staatssteun vallen nu zo'n harde tijden meemaken.
Ik vraag me af of die ook nog parties houden tegen de voorschriften in, in een donker keldertje ... Of tegen een fietsrek in de schaduw.
Als ik morgen zou opstaan en voor de mannen geworden zijn (vur de poewp , op zijn Antwerps), zou ik je gevoelens delen maar ik begin toch niets met jou hoor. Het duurt veel te lang eer wij uitgediscussieerd zijn.
Van mij mochten de Hubo's , Brico's, Gamma's etc ook open zijn hoor man.
Of alleen in de week ... Zelfde regels als een supermarkt. Niets op tegen. Ik ben er eerder vragende partij voor;
Al had ik deze week wat dingen nodig voor de kippen en toch ga ik niet naar de dierenvoederwinkel. Ik bestel voor één keer wel online. Dat ze het maar brengen voor 2 euro !
Dat kwam er ook nog bij inderdaad. In Nederland zijn de regels soepeler, omdat de mensen hun eigen verantwoordelijkheid aankunnen. En hop... nog datzelfde weekeinde kwamen er noodkreten uit de grensplaatsjes, omdat de Belgen aldaar het varken aan het uithangen waren.haelewyn schreef: ↑9 april 2020, 13:03Ben je niet die feestjes net over de grens vergeten ? Sluis ... Waar Belgen zich gingen vermaken, winkelen .. Schouder tegen schouder lopen gewoon 'omdat het kan' ? In dat land waar ze alles beter doen dan bij ons...anonymous schreef: ↑9 april 2020, 13:01 Ik denk niet dat je de domheid van de mensen kan aanrekenen aan de politici, remember lockdownfeestjes etc, containerparken gisteren, stoer doen en ziek gaan werken, de zeedijken op deze zonnige dagen, terugkomen van vrolijk te gaan skiëen en bij pepe en meme op bezoek gaan.
Hint: de grensplaatsjes met Duitsland hadden die problemen niet.
In Nederland moet je bijvoorbeeld niet naar de dokter als je een paar dagen (3 of 5 dat weet ik nu niet juist) ziek bent. Je blijft gewoon thuis. Wederom omdat de Nederlanders de verantwoordelijkheid aankunnen. Hier niet dus moet je naar de dokter. Men heeft daar geen zin in en gaan dan maar met een halve griep of een hele corona werken. Dan lopen ze nog te stoefen dat ze ziek zijn maar toch o zo stoer komen werken.
Misschien zouden ze dat ook beter eens herbekijken naar het Nederlandse voorbeeld.
Misschien zouden ze dat ook beter eens herbekijken naar het Nederlandse voorbeeld.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Is het eigenlijk al iemand opgevallen dat diegenen die voortdurend (vaak met een brede glimlach) verkondigen dat we in ons kot moeten blijven, dat we moeten volhouden en dat ze weten dat het moeilijk is... zelf nooit in hun kot zijn?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Is het ooit anders geweest?PinkPanther1970 schreef: ↑9 april 2020, 15:02 Is het eigenlijk al iemand opgevallen dat diegenen die voortdurend (vaak met een brede glimlach) verkondigen dat we in ons kot moeten blijven, dat we moeten volhouden en dat ze weten dat het moeilijk is... zelf nooit in hun kot zijn?
Om dan nog te zwijgen over die deugpronkende celebs die vanuit hun multi million dollar mansions hun beklag doen hoe zwaar die quarantaine wel weegt ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
contextbinder schreef: ↑9 april 2020, 12:32 Feit is wel: Aantal sterfgevallen in maart 2020 vertoont geen spectaculaire stijging en lag in lijn met andere jaren.
doordat de staatsschuld zal stijgen zullen partijen als VLD en NVA nu nog meer kunnen besparen op de overheid.
het is pervers.....
het is frappant hoe Decroo gul is met geld voor de bedrijven....en NVA zwijgt....
zij die denken dat men nu meer zal investeren in het openbaar domein zijn er aan voor de moeite.
Dat virus is een godsgeschenk voor de neoliberalen.
het is pervers.....
het is frappant hoe Decroo gul is met geld voor de bedrijven....en NVA zwijgt....
zij die denken dat men nu meer zal investeren in het openbaar domein zijn er aan voor de moeite.
Dat virus is een godsgeschenk voor de neoliberalen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja lap zeg, ik gebruik de excel van https://statbel.fgov.be/nl/open-data/aa ... vallen-dagCarpeNoctem schreef: ↑9 april 2020, 15:34contextbinder schreef: ↑9 april 2020, 12:32 Feit is wel: Aantal sterfgevallen in maart 2020 vertoont geen spectaculaire stijging en lag in lijn met andere jaren.
2019 staat daar niet in - dus 2018 genomen, blijkt net 2018 een uitzonderlijk dodelijk jaar te zijn
Had wat verder moeten kijken, zit trouwens vrij veel spreiding op.