Corona-virus.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
@Kevva :
Over vrijwillige besmetting : """""Het klinkt verleidelijk, zeker voor jonge, gezonde mensen die veel kans hebben om slechts een milde vorm van de ziekte door te maken. Maar Erika Vlieghe waarschuwt voor het risico. “Ook jonge mensen kunnen sterven aan Covid-19. Mogelijk hebben sommige jonge mensen een overactief immuniteitssysteem door een genetische oorzaak. Zolang we niet precies weten welke jongeren complicaties krijgen, is het onverantwoord om ze opzettelijk te besmetten.”"""" (Nieuwsblad)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200408_04916657
Over vrijwillige besmetting : """""Het klinkt verleidelijk, zeker voor jonge, gezonde mensen die veel kans hebben om slechts een milde vorm van de ziekte door te maken. Maar Erika Vlieghe waarschuwt voor het risico. “Ook jonge mensen kunnen sterven aan Covid-19. Mogelijk hebben sommige jonge mensen een overactief immuniteitssysteem door een genetische oorzaak. Zolang we niet precies weten welke jongeren complicaties krijgen, is het onverantwoord om ze opzettelijk te besmetten.”"""" (Nieuwsblad)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200408_04916657
M&S is natuurlijk al uit ons straatbeeld verdwenen. Tot twee maal toe zelfs !
Ik had daar onlangs nog mijn verbazing over uitgesproken tegen een Brit.
"Wat is er toch fout met die winkel ? De ideale plaats om voordeelpakken stropdassen te kopen."
"Wel... er is vandaag verbazingwekkend weinig vraag naar voordeelpakken stropdassen. Zelfs bij ons in Groot-Brittanië"
Dat er grote ketens gaan omvallen is al een drama. Ik ben echter nog meer benauwd voor alle plaatselijke middenstanders die de nek wordt omgedraaid. Wij zijn op dit moment toeristische routes aan het aflopen in Antwerpen en dan staat er "Houd even halt op de pittoreske Dageraadplaats voor een lekker aperitiefje."
OK, heden kunnen we natuurlijk fluiten naar ons lekkere aperitiefje, maar als al die middenstanders omvallen dan kunnen we voortaan overal en altijd fluiten naar ons lekkere aperitiefje. Of ons vers brood. De krant. Gerepareerde schoenen. Een avondmaaltijd.
Dat worden hier dan de buitenwijken van Houston - ook geen r??t te beleven.
Ge moet het verhaal niet uitleggen, knetter. I know the story, lid. Maar als je het toch doet dan ben je zeker wat zorgvuldiger en vollediger.
Bpost doet hetzelfde tijdens de eindejaarsperiode. Het moet extra personeel en materiaal inzetten om alles verwerkt te krijgen. Daar heb ik nog weinig weerstand over gelezen.
Nu is het verhaal dat er minder manschappen voorhanden zijn en een niet-voorziene periode betreft. Enkel de (groot)verzender betaalt de toeslag, niet de man in de straat die 2 extra pakketten per week ontvangt. Staatsbedrijf of niet, men wil winst ( ja het kan echt als Belgisch staatsbedrijf) maken. Als bedrijf kan je ook alles op zijn beloop laten gaan met als gevolg langere levertermijnen, verloren zendingen en uiteindelijk ontevreden klanten die naar de concurrentie overstappen.
Dat de supermarkten meer omzet draaien ( +15% las ik ergers) en enkele weken alles aan de volle pot verkopen, ligt precies minder gevoelig. De uitleg is namelijk identiek: meer kosten, mijnheer/mevrouw.
Bpost doet hetzelfde tijdens de eindejaarsperiode. Het moet extra personeel en materiaal inzetten om alles verwerkt te krijgen. Daar heb ik nog weinig weerstand over gelezen.
Nu is het verhaal dat er minder manschappen voorhanden zijn en een niet-voorziene periode betreft. Enkel de (groot)verzender betaalt de toeslag, niet de man in de straat die 2 extra pakketten per week ontvangt. Staatsbedrijf of niet, men wil winst ( ja het kan echt als Belgisch staatsbedrijf) maken. Als bedrijf kan je ook alles op zijn beloop laten gaan met als gevolg langere levertermijnen, verloren zendingen en uiteindelijk ontevreden klanten die naar de concurrentie overstappen.
Dat de supermarkten meer omzet draaien ( +15% las ik ergers) en enkele weken alles aan de volle pot verkopen, ligt precies minder gevoelig. De uitleg is namelijk identiek: meer kosten, mijnheer/mevrouw.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat het aantal kleine middenstanders slechts zeer zeer beperkt gaan lijden onder de crisis:Dixit schreef: ↑10 april 2020, 09:06
Dat er grote ketens gaan omvallen is al een drama. Ik ben echter nog meer benauwd voor alle plaatselijke middenstanders die de nek wordt omgedraaid. Wij zijn op dit moment toeristische routes aan het aflopen in Antwerpen en dan staat er "Houd even halt op de pittoreske Dageraadplaats voor een lekker aperitiefje."
OK, heden kunnen we natuurlijk fluiten naar ons lekkere aperitiefje, maar als al die middenstanders omvallen dan kunnen we voortaan overal en altijd fluiten naar ons lekkere aperitiefje. Of ons vers brood. De krant. Gerepareerde schoenen. Een avondmaaltijd.
Dat worden hier dan de buitenwijken van Houston - ook geen r??t te beleven.
- zij die verplicht moeten sluiten krijgen een royale vergoeding, ik ken alvast 3 horeca uitbaters die met een hele grote glimlach rondlopen, 2 daarvan draaien nu dik 10-15K netto terwijl dat anders maar 10-12K was.
- voor de horeca, diegenen die afhaalmaaltijden organiseren doen goede zaken in onze streek
- de bevolking gaat momenteel meer lokaal winkelen, dus die slagers/bakkers etc. maak ik me geen zorgen over
het zijn vooral de grotere zaken die met veel overhead kosten zitten die gaan bloeien, onze overheid heeft hier mijn inziens een grote fout gemaakt door met een flat rate te werken. Als straks de nachtwinkels hun juridische slag thuishalen is het hek helemaal van de dam.
Hoe komen ze daar aan? Ze krijgen € 4.000 eenmalig en sinds de 21e dag € 160 per dag. Dat is (aan 30 dagen per maand gerekend, wat niet realistisch is) € 4.800 per maand. Daar bovenop een vervangingsinkomen van max € 1.614,10.contextbinder schreef: ↑10 april 2020, 09:15
Ik denk dat het aantal kleine middenstanders slechts zeer zeer beperkt gaan lijden onder de crisis:
- zij die verplicht moeten sluiten krijgen een royale vergoeding, ik ken alvast 3 horeca uitbaters die met een hele grote glimlach rondlopen, 2 daarvan draaien nu dik 10-15K netto terwijl dat anders maar 10-12K was.
- voor de horeca, diegenen die afhaalmaaltijden organiseren doen goede zaken in onze streek
- de bevolking gaat momenteel meer lokaal winkelen, dus die slagers/bakkers etc. maak ik me geen zorgen over
het zijn vooral de grotere zaken die met veel overhead kosten zitten die gaan bloeien, onze overheid heeft hier mijn inziens een grote fout gemaakt door met een flat rate te werken.
Voor de rest heel veel "uitstel van dit en dat". Uitstel is géén afstel.
https://www2.openvld.be/coronavirus-ste ... dernemers/
In het begin kondigde elke zaak aan dat ze zouden thuisleveren, maar ik zie er op facebook al verschillende in de buurt die daarmee gestopt zijn.
De bakker in mijn familie heeft zijn zondagse omzet zien halveren, mensen hebben geen zin om met 2m tussen tot om de hoek te staan aanschuiven en kopen hun brood ineens in de supermarkt. M'n ex-werkgever (industriële bakkerij, output = diepvries patisserie, viennoiserie en kleinbrood) doet z'n fabriek in het Antwerpse 2.5 weken dicht. Da's ook niet omdat de bestellingen lopen gelijk een tierelier.
Vorig weekend stond ik bij de slager buiten te wachten tot ze mijn naam kwamen afroepen (ophalen van een bestelling). Dat was fijn, in het zonnetje, maar als het regen giet haal ik m'n vlees wel in de Delhaize of Colruyt, dank u wel.
Bij de Colruyt moet je buiten ook vaak aanschuiven om binnen te mogen. Dus als het regent, ben je ook daar gezien
En de supermarkt is nu niet echt de plaats waar ik nu mijn brood zou kopen. Hoeveel mensen voor u hebben dat brood al vast genomen en terug gelegd omdat het niet naar hun goesting gebakken is (te hard, niet hard genoeg)? Om nog maar te zwijgen van het deurtje en het glas van de kast waar het brood in ligt.
Collect en go niet.
Is direct aan jou.
En dat deden we al jaaaaren voor Corona. Enfin, vroeger 1 op de 2, en de rest ging ik live naar de Carrefour, maar die hebben ze nu zo ongezellig gemaakt dat ik er niet eens meer binnen wil.
Ja, maar dat is maar één keer en dan heb je alles.
Inderdaad, ook ik koop ineens mijn spullen voor de ganse week. Goed punt, Fakkel. Dat draait de kleine middenstander eigenlijk de nek om.
Tja, ik kan maar zeggen wat de bakker zegt. Misschien eten de mensen gewoon minder brood, maar eerder cornflakes of zo. Wij gaan nog altijd naar de gewone bakker.anonymous schreef: ↑10 april 2020, 10:28 En de supermarkt is nu niet echt de plaats waar ik nu mijn brood zou kopen. Hoeveel mensen voor u hebben dat brood al vast genomen en terug gelegd omdat het niet naar hun goesting gebakken is (te hard, niet hard genoeg)? Om nog maar te zwijgen van het deurtje en het glas van de kast waar het brood in ligt.
En een zondagse pistolet wordt vermoedelijk al snel geschrapt en vervangen door een boterham. Of bij ons: diepgevroren, af te bakken chocolade broodjes.
Dat is de evidentie zelve. Maar, who cares? Ik al zeker niet.
Daar kan ik mee leven. Wie wil er nu ook maar iets zien van wat er uit die herdersrepubliek komt?
Als we de twee hersencellen die we hier rijk zijn eens goed afstoffen en naast elkaar leggen, kunnen we misschien tot het illumineuse idee komen de wederterugkeer grens te sluiten. Dan kunnen ze ineens voor altijd ginder blijven bij hun geliefkoosde grote leider, daar gaan we hier enkel wel bij varen. Op alle gebied zou ik willen toevoegen.
Mogelijk ook van in een steriele bubbel te leven. Zie de talrijke auto-immuun ziekten waar 'propere' landen mee te kampen hebben.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hygiene_hypothesis
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hygiënehypothese
Opgelet belangrijke nuance:
The term "hygiene hypothesis" has been described as a misnomer because people incorrectly interpret it as referring to personal cleanliness.[1][8][10][11] Reducing one's personal hygiene, such as not washing hands before eating, is expected to simply increase the risk of infection without having any impact on allergies or immune disorders.[1][4][9] Hygiene is essential for protecting vulnerable populations such as the elderly from infections, preventing the spread of antibiotic resistance, and for combating emerging infectious diseases such as Ebola or the Coronavirus.[12] The hygiene hypothesis does not suggest that having more infections during childhood would be an overall benefit.[1][8]
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Of deze:anonymous schreef: ↑10 april 2020, 10:28 En de supermarkt is nu niet echt de plaats waar ik nu mijn brood zou kopen. Hoeveel mensen voor u hebben dat brood al vast genomen en terug gelegd omdat het niet naar hun goesting gebakken is (te hard, niet hard genoeg)? Om nog maar te zwijgen van het deurtje en het glas van de kast waar het brood in ligt.
-
- Hero Member
- Contacteer: