Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Interessant om lezen. Nu vraag ik mij af of men zulke antilichamen synthetisch zou kunnen namaken. Dat zou het stuk makkelijker maken om dit dan op grote schaal toe te passen ipv heel wat donorbloed te moeten inzamelen wat vermoed ik beperkt is.haelewyn schreef: ↑10 april 2020, 12:01In Korea zeggen ze dat het werkt.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... resultaten
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Als je hebt over de 2e WO, die wel al wat langer geleden is dan 60 jaar maar soit, dan vergeet je wel een heel belangrijk gegeven (of je hebt een beeld van de oorlog dat enkel is gevormd door oorlogsfilms): de mensen kwamen toen gewoon buiten en hadden sociaal contact. Die huizen werden niet elke dag kapot geschoten en die bommen vielen niet elke dag. Voor veel mensen ging het leven gewoon zijn normale gangetje, toen was bevoorrading het enige echte probleem, maar ook daar werden snel oplossingen voor gevonden (de periode na de oorlog hadden mensen vaak meer honger dan tijdens de oorlog zelf).BDE86 schreef: ↑10 april 2020, 12:22 60jaar geleden werd men onderdrukt, werden huizen kapot geschoten, viel er s' nachts bommen, moest men 5 jaar doen wat men zei of werd men afgeknald. 3 weken in lockdown light en men kan het al niet meer aan, moet men in een bos of park gaan lopen, 1 streep zon en men wilt al naar zee ondanks alle afraden. Zwakke medemensen!
Mensen bleven dus niet weken aan een stuk "in hun kot".
Laatst gewijzigd door PinkPanther1970 op 10 april 2020, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En hopla:CarpeNoctem schreef: ↑9 april 2020, 13:29Het zal wel een retorische vraag zijn zeker? Want zo wereldvreemd kan jij onmogelijk zijnhaelewyn schreef: ↑9 april 2020, 13:10 Van aflikken gesproken : wel jammer dat die ene groep hardwerkende jonge vrouwen (prostituees) die buiten elke vorm van staatssteun vallen nu zo'n harde tijden meemaken.
Ik vraag me af of die ook nog parties houden tegen de voorschriften in, in een donker keldertje ... Of tegen een fietsrek in de schaduw.
Veel sekswerkers zijn nog aan de slag om inkomen te hebben
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dat heeft dan precies hetzelfde nadeel als deze natuurlijke antilichamen, namelijk dat ze ook weer rap verdwenen zijn. En je immuniteit dan ook. Op de een of andere manier moet je je immuunsysteem leren om zelf antilichamen aan te maken. Dat heet dus vaccin.Nikki01 schreef: ↑10 april 2020, 12:46Interessant om lezen. Nu vraag ik mij af of men zulke antilichamen synthetisch zou kunnen namaken. Dat zou het stuk makkelijker maken om dit dan op grote schaal toe te passen ipv heel wat donorbloed te moeten inzamelen wat vermoed ik beperkt is.haelewyn schreef: ↑10 april 2020, 12:01
In Korea zeggen ze dat het werkt.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... resultaten
Antilichamen zijn waarschijnlijk te ingewikkeld om ze chemisch te synthetiseren. Als je ze zou willen maken, dan zou dat misschien wel in een celkweekje kunnen in plaats van in een echte patiënt. Maar als je dat trucje eenmaal doorhebt in een celkweek - met de antilichamenproductie als gevolg - dan heb je feitelijk ook al je vaccin gemaakt.
Een uitdaging voor het vaccin is dat de schade bij de ergste gevallen niet wordt veroorzaakt door het virus, maar juist door het eigen immuunsysteem dat in overdrive gaat.
Beetje slordig als een vaccin eenzelfde reactie veroorzaakt. Dan heb je niet eens meer het virus nodig om toch aan de verschijnselen dood te gaan.
Nu, het zou zo maar kunnen zijn dat in afwachting van een vaccin de patiënten versneld beter kunnen worden gemaakt met antilichamen, in een celkweek gemaakte antilichamen en/of virusremmers. Indien het virus niet meer opnames in de IC van 3 weken veroorzaakt, maar 'slechts een bezoekje aan de huisarts voor een spuit', dan kunnen we de lockdown ook versoepelen.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Krijg de indruk dat de eenvoudigste mogelijke oplossingen hier het snelst aan de kant worden geschoven in dit landje... Mondmaskers hebben zogezegd geen nut en nu dat gedoe met plasma.
In Frankrijk blijft men goede resultaten halen met chloroquine, maar dat wordt hier direct zonder nog maar te proberen aan de kant geschoven...
In Frankrijk blijft men goede resultaten halen met chloroquine, maar dat wordt hier direct zonder nog maar te proberen aan de kant geschoven...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat houden weinig mensen vol.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Simpel, daar zijn vermoedelijk geen cijfers van.contextbinder schreef: ↑10 april 2020, 12:26Potentieel is idd aanwezig:
https://gateway.euro.who.int/en/indicat ... &tab=table
Geen idee hoe en in hoeverre dit probleem in andere landen zich manifesteert.
Ouderen behandeld men met een ongelooflijk disrespect. Soort tweederangsburgers die zoals joden in de getto's leefden.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ja, dat hebben we voorspeld. Ze hebben onvoldoende mondmaskers dus ze kunnen niet anders dan zeggen dat ze amper nut hebben.PinkPanther1970 schreef: ↑10 april 2020, 13:05 Krijg de indruk dat de eenvoudigste mogelijke oplossingen hier het snelst aan de kant worden geschoven in dit landje... Mondmaskers hebben zogezegd geen nut
Maar wacht tot ze er genoeg hebben, dan zal het opeens de mirakeloplossing zijn en laten ze Van Ranst dat proclameren.
Diezelfde Van Ranst die eerst zei dat mensen gerust konden gaan skiën.
Die zei dat de scholen eigenlijk niet dicht hoefden te gaan voor hem.
Diezelfde zegt nu dat het einde van de lockdown nog niet in zicht is, en dat wetenschappers dat allang zeggen maar dat het niet zo eenvoudig is met een tijdelijke regering.
Een keer meer of minder z´n kar keren, daar komt het dan ook niet meer op aan.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De tweede wereldoorlog werd hier daarnet vermeld. Mijn vriendin en ik vroegen ons een paar dagen geleden af wat er toen gebeurde met huur en afbetalingen van leningen aan de bank.
Ik heb geen idee waar ik dat soort specifiek informatie kan terugvinden (gelieve niet te antwoorden met "het internet", "google",.. )
Ik heb geen idee waar ik dat soort specifiek informatie kan terugvinden (gelieve niet te antwoorden met "het internet", "google",.. )
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Huur werd voor zover ik weet niet stopgezet, maar mensen hadden toen ook geen contracten. Alles gebeurde toen mondeling en in contant geld. Veelal werden ook andere oplossingen gevonden om de huur te vervangen (werkjes uitvoeren, betaling in voeding, ...).JanPeeterss schreef: ↑10 april 2020, 13:57 De tweede wereldoorlog werd hier daarnet vermeld. Mijn vriendin en ik vroegen ons een paar dagen geleden af wat er toen gebeurde met huur en afbetalingen van leningen aan de bank.
Onder de werkende bevolking waren er maar heel weinig mensen die leningen bij de bank hadden, dat deden gewone werkmensen niet.
Dit alles is wat me werd doorverteld door familie die de oorlog heeft meegemaakt. Anderen hebben misschien weet van andere ervaringen. In grootsteden was dit misschien anders.
Klopt. En advocaten en rechtbanken waren niet voor de lagere klasse. Er was ook weinig geletterdheid, dus veel mensen kon je zelfs geen contact onder hun neus schuiven (moest dat al bestaan hebben). Daarom ook dat veel uitgebuit werden door malafide huisjesmelkers die mensen zo maar op straat zette omdat hij een andere huurder vond die, in die tijd dan, letterlijk 0,25 centiemen frank meer betaalde per maand.
Maar veel mensen woonden in de buurt van hun werk. Vaak gehuisvest in huizen (als je van huizen kon spreken) die gebouwd werden door de fabriek baronnen.
Maar veel mensen woonden in de buurt van hun werk. Vaak gehuisvest in huizen (als je van huizen kon spreken) die gebouwd werden door de fabriek baronnen.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Ook juist, die was ik nog vergeten.
Alhoewel er ook goede bazen waren, die de huizen voor een habbekrats ter beschikking stelden van hun personeel (of gewoon als onderdeel van het loon).
Mensen leefden toen nog meer op basis van wederzijds vertrouwen ook en iedereen kende iedereen.
Dat er nog niet veel levens gered worden met anti-virale middelen komt omdat de huidige medicijnen niet of amper werken. Men werkt dus aan nieuwe geneesmiddelen, dat kost tijd en die moeten dan ook nog diverse testen doorlopen, dierproeven daarna testen op kleine groep mensen, vervolgens op een grote groep en dan pas als alles goed is, kan het een nieuw medicijn genoemd worden.
Antilichamen in bloedplasma van genezen corona gevallen zullen inderdaad het virus aanvallen in een patiënt. Of die patiënt daardoor geneest is nog wat anders, zolang het lichaam zelf geen antistoffen aanmaakt zal het virus de overhand houden. Het is geen mirakel middel, het verhoogt wel de kansen op overleven. Helaas is plasma krijgen van iemand anders niet zonder risico's, je krijgt er gelijk ook de virussen (hiv, herpes, papilloma, enz...) en allergieen van de donor bij, dus eigenlijk enkel in uiterste nood toepasbaar.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, eindelijk eens wat cijfers hoe ver we staan qua groepsimmuniteit.Fakkel schreef: ↑10 april 2020, 11:47 Vandaag in De Standaard:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200409_04918757
Zo slecht vind ik die 15% trouwens ook niet. Ze zijn daar relatief laat met Covid-19 in aanraking gekomen.Fakkel schreef: ↑10 april 2020, 11:47Samengevat:
Heinsberg is het Duitse Wuhan. 250.000 inwoners, 1.500 kregen Covid, 46 overleden. Stertecijfer dus 3% op het 1e zicht.
Nu is er getest naar groepsimmuniteit. Wat blijkt: slechts 15% (37.500) blijkt ongemerkt besmet. Dus groepsimmuniteit is nog veraf.
Positief is dat het sterfterisico nu op 0.37% ligt.
Als we dat mogen extrapoleren naar hier zou dat betekenen dat er al zo'n miljoen immune Vlamingen rondlopen
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 11 april 2020, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.