Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
En ik denk dat ge beter eens opnieuw leest ...ludo schreef: ↑10 april 2020, 17:39Denk dat ge uw cijfertjes eens tegoei moet nakijken..DNE2018 schreef: ↑10 april 2020, 17:10 Vlaams begrotingstekort 2020 op 4,14 miljard euro
Het Vlaamse begrotingstekort loopt dit jaar op tot 4,14 miljard euro. Dat blijkt uit een begrotingscontrole die de regering vandaag heeft uitgevoerd. Bij de regeringsvorming werd nog uitgegaan van een tekort van 436 miljoen euro in 2020, het gaat dus bijna om een vertienvoudiging.
Na een beperkt tekort in 2020 zou Vlaanderen in 2021 opnieuw aanknopen met een evenwicht, om de jaren daarna naar een klein overschot te evolueren. Dat scenario is van de baan door het coronavirus.
De maatregelen die de Vlaamse regering tot hiertoe nam om de crisis in te dijken, kosten al 2,5 miljard euro. Daarnaast wordt rekening gehouden met 1 miljard euro minderontvangsten.
In de berekening, die al enkele weken geleden werd opgestart, ging de regering nog uit van een daling van het bruto binnenlands product (bbp) met 1 procent. Volgens nieuwe inschattingen kan dat oplopen tot -8 procent, wat Vlaanderen nog een extra miljard in het rood kan duwen.
"Hoe langer dit duurt, hoe meer economisch verlies en hoe meer dit inteert op onze welvaart in de toekomst", zegt minister van Financiën Matthias Diependaele (N-VA). "Dat moeten we zo veel mogelijk zien te beperken."
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 04762.html
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Trek je het verband tussen kanker en asbest in twijfel ?GreenDean schreef: ↑10 april 2020, 17:35 Oei, dat is al zo erg als die ene theoretische asbest-vezel waar we jaren geleden zo bang van werden gemaakt.
Straf dat de ziekenhuizen niet vol liggen (en lagen) met patiënten met asbest gerelateerde ziekten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Asbest
Meer dan 85 procent van de gevallen van MMP* zijn te wijten aan een blootstelling aan asbest.
Het MMP treft meer mannen dan vrouwen.
Het MMP wordt meestal vastgesteld rond de leeftijd van 60 jaar.
Het is een zeldzame ziekte die in België 271 personen getroffen heeft in 2016.
Dit cijfer neemt sinds de jaren '90 met ongeveer 25 procent per jaar toe en zal rond 2020 een piek bereiken (de latentie van deze ziekte is heel lang, tot 40 jaar na de eerste blootstelling aan asbest).
De risico's gelden vooral voor mensen die werkzaam zijn in
asbestproducerende sectoren, de scheepsbouw, gebouwisolatie (vóór de wet op het verbod van asbest er kwam).
Dat is maar 1 soort kanker die je kan krijgen door asbest. Er zijn er meer.
*Mesothelioom
Zalig, mijn bericht was dan ook een copy paste van een artikel uit HLN.
Daarom ook dat het schuin staat. Ben wel de bron vergeten erbij te vermelden.
Geweldig dat zelfs kranten de informatie niet gestroomlijnd krijgen. België ten top!
Jaaaaa, 't is goed mijn vriend, ge heb gelijk.GreenDean schreef: ↑10 april 2020, 17:24
Ik denk dat je je tijdslijn wat verkeerd hebt en dat je de media-geschiedenis als warme broodjes geslikt hebt.
Voor jou Mary Louise Roberts. What Soldiers Do: ...
Dit werkje licht al een tipje van de sluier van wat er zich hier (Europa) in '44, '45, '46 heeft afgespeeld. Een goed startpunt omdat het zelfs niet ontkend of verbloemd wordt. Dan ben je een beetje voorbereid op de misdaden van '45-'48 op andere plaatsen zonder te moeten terugvallen op tv-geschiedenis en het grijsgedraaide hoax-plaatje. Eénmaal dat allemaal wat ingezonken is kan je je misschien een beeld beginnen vormen van de wereld pakweg 100 jaar geleden en hoe het één naar het andere leidde, en vooral de ware toedracht van de feiten.
Ik zal straks efkes elk geschiedenisboek opnieuw lezen om zo tot op de exacte letter de essentie in één zin te proberen weergeven om dan een beter en genuanceerder antwoord te geven. Nu content?
Voor café praat zijn er hier toch een paar die graag van voor staan aan de bar om elke woord en elke zin tegen het licht te houden. Maar goed, barman, 't is 21°C buiten, geeft ons nog een rondje!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat gij ook best eens opnieuw leest ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Vliegdekschip Nimitz (ja, die van de film) nu ook getroffen.
Maar geen science fiction !
Abandon ship
https://www.npr.org/2020/04/09/83126685 ... 6535595540
https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Final ... own_(film)
Maar geen science fiction !
Abandon ship
https://www.npr.org/2020/04/09/83126685 ... 6535595540
https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Final ... own_(film)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 10 april 2020, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Yups, ik kom straks uw leesbril halen zodat ik beter kan lezen!
Onsmet je 'm even en leg je 'm klaar op uw dorpel? Binnen vijf minuten ben ik er.
Laatst gewijzigd door DNE2018 op 10 april 2020, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles samen geeft dat een tekort van 8,8 miljard euro. De verwachting is dat het tekort dit jaar nog verder oploopt naar ruim 10 miljard euro. Tegen het einde van de regeerperiode - in 2024 - wordt bij ongewijzigd beleid een tekort voorspeld van ruim 12 miljard.CarpeNoctem schreef: ↑10 april 2020, 17:56En ik denk dat ge beter eens opnieuw leest ...ludo schreef: ↑10 april 2020, 17:39
Denk dat ge uw cijfertjes eens tegoei moet nakijken..
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 04762.html
Heeft er daar nu echt één zijn broodzak gesneden? Kan het me al voorstellen. Zo iemand die nog nooit van zijn leven een supermarkt vanbinnen heeft gezien, brood in de zak en dan opmerken dat daar een machine staat en denkt van 'Ooh, als ik dat hier nu eens snij, dan moet ik dat thuis niet met het mes doen'. Vervolgens staat die persoon daar 3 min. rond die machine te draaien en zegt een dame van 'Gewoon brood vanboven inleggen en je klep dichtdoen, dan snijdt ie vanzelf'.anonymous schreef: ↑10 april 2020, 10:40Of deze:anonymous schreef: ↑10 april 2020, 10:28 En de supermarkt is nu niet echt de plaats waar ik nu mijn brood zou kopen. Hoeveel mensen voor u hebben dat brood al vast genomen en terug gelegd omdat het niet naar hun goesting gebakken is (te hard, niet hard genoeg)? Om nog maar te zwijgen van het deurtje en het glas van de kast waar het brood in ligt.
Dan die kerel 'ooh fuck, die broodzak '
Ik geef toe, ik was afgeleid. Ik was teveel de forum berichten aan het checken op mijn gsm.Kevva schreef: ↑10 april 2020, 18:26 Heeft er daar nu echt één zijn broodzak gesneden? Kan het me al voorstellen. Zo iemand die nog nooit van zijn leven een supermarkt vanbinnen heeft gezien, brood in de zak en dan opmerken dat daar een machine staat en denkt van 'Ooh, als ik dat hier nu eens snij, dan moet ik dat thuis niet met het mes doen'. Vervolgens staat die persoon daar 3 min. rond die machine te draaien en zegt een dame van 'Gewoon brood vanboven inleggen en je klep dichtdoen, dan snijdt ie vanzelf'.
Dan die kerel 'ooh fuck, die broodzak '
(graptjen hé, Pol)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Doe je erom of zie je het echt niet?
De één zijn dood, de ander zijn brood... letterlijk dan.
Nog even zwaaien naar tante Ria in het crematorium, dankzij uitvaartstreamer Dirk Kemmer
https://www.trouw.nl/binnenland/nog-eve ... r~b48c0ab0
Nog even zwaaien naar tante Ria in het crematorium, dankzij uitvaartstreamer Dirk Kemmer
https://www.trouw.nl/binnenland/nog-eve ... r~b48c0ab0
Met dat verschil dat verschil dat die ene asbestvezel zichzelf niet exponentieel vermenigvuldigt.GreenDean schreef: ↑10 april 2020, 17:35 Oei, dat is al zo erg als die ene theoretische asbest-vezel waar we jaren geleden zo bang van werden gemaakt.
Straf dat de ziekenhuizen niet vol liggen (en lagen) met patiënten met asbest gerelateerde ziekten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Asbest
BTW elke Vlaming heeft asbestvezels is zijn longen.
(Juist) in tegenstelling tot die ene asbestvezel wordt nu vermoed, dat de initiële viral load van belang is.De kans dat het fout afloopt is groter bij personen die frontaal worden aangehoest, dan bij personen die ook eens een virusje van een bepoteld brood hebben opgeduikeld.
Vergeet ook niet, dat de schade mogelijk wordt veroorzaakt door een immuunsysteem in overdrive. Dus als dat een vliegende start maakt, omdat je in je gezicht bent gerocheld, dan heb je een probleem.
Vergeet ook niet, dat de schade mogelijk wordt veroorzaakt door een immuunsysteem in overdrive. Dus als dat een vliegende start maakt, omdat je in je gezicht bent gerocheld, dan heb je een probleem.
Je doet alsof je nog twijfelt, maar ik reken alvast op je stem.