Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Veel wereldvreemder dan dit kan het niet meer worden. Het land met zowat het hoogste overheidsbeslag ter wereld scoort zowat het slechts qua coronadoden en Lukske zegt dat we meer van hetzelfde moeten doen. Il faut le faire ...
Geert Noels: De coronabubbel
"In die coronabubbel is er weinig realiteitszin. 'Deze crisis bewijst dat te we te weinig overheid hebben, dat we de gezondheidszorg hebben kapot bespaard.' Met een overheidsbeslag van meer dan 50 procent, dat momenteel sterk stijgt, zijn de problemen in ons land zelden te wijten aan een gebrek aan middelen, wel aan de besteding ervan. De laatste OESO-studies tonen aan dat België meer dan gemiddeld spendeert aan gezondheidszorg, en dat de uitgaven per capita de afgelopen decennia bovengemiddeld stegen."
"De coronabubbel in ons land is vrij uniek vergeleken met andere landen. Media zijn plots gezagsgetrouw en mijden fundamentele debatten. Kritische stemmen worden als stoorzenders aangezien. Economische bezorgdheden zijn ondergeschikt aan de coronacijfers van de dag. Het wordt ruw ontwaken als blijkt dat het zelfgecreëerde idee dat België de crisis als een van de beste ter wereld beheert aan de realiteit buiten de bubbel wordt afgetoetst.
Zuid-Korea, Oostenrijk, Zweden, Denemarken, Singapore, China, Nederland, zelfs Portugal en Australië bieden interessante inzichten in de herstart en een postcorona-economie. Ook die landen moeten gezondheid in evenwicht brengen met economische noodzaak. Ze slagen erin het aantal slachtoffers per capita lager te houden, de economische dip beter te beperken en zijn op weg een sterker economisch herstel in de steigers te zetten dan ons land."
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200410_04919499
Ze hebben me bijna moeten reanimeren. Lang geleden dat ik nog zo gelachen heb.
Ze hebben me bijna moeten reanimeren. Lang geleden dat ik nog zo gelachen heb.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Heb je deze gezien?
dacht dat men zo weinig mogelijk aan het gezicht mocht komen
Maggy geeft het goede voorbeeld blijkbaar, in haar neus peuteren,
Maggy geeft het goede voorbeeld blijkbaar, in haar neus peuteren,
Och, vandaag op VTM NIEUWS ook weer flagrante fouten gezien omtrent hygiene.
WOONZORG MEDEWERKER INTERVIEW
Een beeld waarbij de man op een bankje zit te keuvelen met een andere medewerker, ondertussen lustig aan zijn gezicht aan het krabben met de hanschoenen:
CARREFOUR TEST ONTSMETTINGSCONTAINER
Wellicht heeft de reporter gevraagd om het eens "voor te tonen". Een infrarood dispenser, maar dat weet de jongeman blijkbaar niet, dus hopla, met de volle handpalm even aanraken. En de Carrefour assistent, die keek er naar en zweeg:
En wellicht hebben verschillende mensen deze beelden op voorhand gescreend voor ze op antenne gingen. Maar niemand stelt zich daar vragen bij.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
België vestigt een triest record covid-19-doden
Geen enkel land moest, in verhouding tot het aantal inwoners, in één dag zoveel covid-19-doden melden als België.
https://m.standaard.be/cnt/dmf20200410_04920046
Geen enkel land moest, in verhouding tot het aantal inwoners, in één dag zoveel covid-19-doden melden als België.
https://m.standaard.be/cnt/dmf20200410_04920046
Al die doden en al die nieuwe gevallen, zijn dus besmet na het instellen van de quarantaine. Het aantal nieuwe besmettingen en het aantal nieuwe doden gecombineerd met het lage aantal testen per miljoen inwoners klopt niet met de boodschap van we zijn goed bezig.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Da's wat ik hier al dagen zeg. Maar ik wordt dan verweten een party pooper te zijn.
Ik had liever ongelijk gehad
Ja, een quarantaine kun je het niet echt noemen. We komen nog altijd met zijn allen buiten. Aan veel Colruyt vestigingen staan de ganse dag door rijen van zo'n 50 man te wachten. Aan de AH naast de deur staat niemand te wachten. Raar dat iedereen dan maar naar de Colruyt blijft gaan. Ik ga tegenwoordig naar de AH.
Ik hardloop nu al een paar jaar. Vroeger kwam ik zelden iemand tegen, nu moet iedereen blijkbaar beginnen lopen uiteraard met het nodige gezweet, gerochel en gespuug. Idem met fietsen. Half België zit elke dag op de fiets.
De vraag is hoeveel slachtoffers er zouden zijn zonder de halfslachtige maatregelen. Eigenlijk moet ik zeggen de povere naleving van de halfslachtige maatregelen. In landen waar men zich goed aan de maatregelen houdt (Nederland, Duitsland) zien we betere cijfers dan in landen waar de bevolking zich minder goed aan de maatregelen houdt (België, UK).
Ik hardloop nu al een paar jaar. Vroeger kwam ik zelden iemand tegen, nu moet iedereen blijkbaar beginnen lopen uiteraard met het nodige gezweet, gerochel en gespuug. Idem met fietsen. Half België zit elke dag op de fiets.
De vraag is hoeveel slachtoffers er zouden zijn zonder de halfslachtige maatregelen. Eigenlijk moet ik zeggen de povere naleving van de halfslachtige maatregelen. In landen waar men zich goed aan de maatregelen houdt (Nederland, Duitsland) zien we betere cijfers dan in landen waar de bevolking zich minder goed aan de maatregelen houdt (België, UK).
Onze goeie vriend Macron wil de Schengen zone volledig sluiten tot in september.
https://www.bfmtv.com/politique/macron- ... 92361.html
Eens in mijn glazen bol kijken:
Wellicht zullen tegen de zomer alle EU neuzen in dezelfde richting wijzen en zal er een Europese lock-down worden uitgerold, waarbij er periodes van lichtere en zwaardere quarantaine zal zijn, eventueel per regio/land aan te passen. Reizen, vooral buiten de EU, zal niet mogelijk zijn tot vermoedelijk 31 december 2020.
(voor de kommaneukers hier: voorspellingen over de toekomst bieden geen garantie uit het verleden, passeer niet langs Start en ga direct door naar de gevangenis, u ontvangt geen 200 euro)
Tenzij ons Maggie een vaccin gevonden heeft, momenteel nog goed verstopt vanachter in haar rechter neusgat
https://www.bfmtv.com/politique/macron- ... 92361.html
Eens in mijn glazen bol kijken:
Wellicht zullen tegen de zomer alle EU neuzen in dezelfde richting wijzen en zal er een Europese lock-down worden uitgerold, waarbij er periodes van lichtere en zwaardere quarantaine zal zijn, eventueel per regio/land aan te passen. Reizen, vooral buiten de EU, zal niet mogelijk zijn tot vermoedelijk 31 december 2020.
(voor de kommaneukers hier: voorspellingen over de toekomst bieden geen garantie uit het verleden, passeer niet langs Start en ga direct door naar de gevangenis, u ontvangt geen 200 euro)
Tenzij ons Maggie een vaccin gevonden heeft, momenteel nog goed verstopt vanachter in haar rechter neusgat
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Misschien wel, maar landen die later (Nederland, VK) of niet (Zweden) in lockdown gegaan zijn scoren allemaal beter dan wij?
Het is natuurlijk heel contra-intuitief maar de cijfers zijn wat ze zijn.
Disclaimer: ik zeg niet dat we beter gingen scoren zonder lockdown. Ik zie de cijfers en snap het ook niet.
Normaal zou ik voor mezelf stemmen maar bij de PVDA denken ze nog altijd dat ik meer mensen ga wegjagen dan overtuigen. Dus : je maakt kans ook al zijn er nog grote twijfels.
Wat me opvalt is dat in godverlaten wegen erg veel gegroepeerde fietsers rondrijden die zich klaarhouden om op het juiste moment in groepjes van 2 uiteen te vallen.anonymous schreef: ↑10 april 2020, 23:13 De vraag is hoeveel slachtoffers er zouden zijn zonder de halfslachtige maatregelen. Eigenlijk moet ik zeggen de povere naleving van de halfslachtige maatregelen. In landen waar men zich goed aan de maatregelen houdt (Nederland, Duitsland) zien we betere cijfers dan in landen waar de bevolking zich minder goed aan de maatregelen houdt (België, UK).
Ook, als je gaat wandelen, dat mensen denken dat de traditionele 'goeiendag' die op de buiten hier toch nog gezegd wordt een risico inhoudt om besmet te worden.
De Belg wordt er niet vriendelijker op in deze crisis.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 11 april 2020, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.