De crash van 2020
TIP
Re: De crash van 2020
Goud is voor oude madammekes. Palladium is het nieuwe goud.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
@criticus:
Je zit, als ik het goed begrijp, te wachten op een 'monetaire reset' (succes daarmee overigens) en je belegt bij wijze van hedge in uraniumaandelen en consoorten.
Ik wou dat ik jouw broker was. Beter dan beleggen.
Je zit, als ik het goed begrijp, te wachten op een 'monetaire reset' (succes daarmee overigens) en je belegt bij wijze van hedge in uraniumaandelen en consoorten.
Ik wou dat ik jouw broker was. Beter dan beleggen.
Hyperinflatie is de enige manier om van de schulden af te raken. Maar wie zijn geld op een spaarboekje heeft staan zal ook alles verliezen.
Zoals in de Weimarrepubliek: alle schulden en alle spaargeld gedeeld door duizend miljard.
Volgens de Duitse econoom Marc Friedrich gebeurde de conversie van schulden en spaargelden niet aan hetzelfde %.
Wie schulden had, eindigde slechter daardoor.
Wie schulden had, eindigde slechter daardoor.
Ondertussen toch een hele tijd zoet geweest met het zoeken naar de koersen van Duitse aandelen tijdens de Weimarrepubliek en niks gevonden. Ook niet die van tijdens WO I.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
http://www.crei.cat/wp-content/uploads/ ... habang.pdfMoreOrLess schreef: ↑11 april 2020, 16:13Ondertussen toch een hele tijd zoet geweest met het zoeken naar de koersen van Duitse aandelen tijdens de Weimarrepubliek en niks gevonden. Ook niet die van tijdens WO I.
https://investmentmoats.com/stock-marke ... c-germany/
Thnx doorwinterd!
Mijn excuses aan Yaris want hij had deze grafiek hier al gepost.
Heeft u ook een grafiek van de Duitse beurs tijdens WO I?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Iets als dit? https://www.globalfinancialdata.com/wor ... k-markets/MoreOrLess schreef: ↑11 april 2020, 16:43 Thnx doorwinterd!
Google met wat Engelse termen en er verschijnen een hoop links.
Dat is exact wat ik zoek.
Ben zo idioot geweest idd om enkel met Nederlandse termen te googlen.
Ben zo idioot geweest idd om enkel met Nederlandse termen te googlen.
Ik zou nu voornamelijk naar vastgoed kijken als je behoorlijk wat op spaarrekeningen hebt staan.
Volgens Econoom Marc Friedrich zal vastgoed in Duitsland sterk in prijs dalen.
Hij raadt zelfs nu aan om het huizenbezit te beperken tot de eigen woning.
De babyboom van na WOII vervormt nu onze bevolkingspiramide.
Bovenaan is die even breed (aantal ouderen) als onderaan (aantal jongeren).
Dus in de volgende decennia zullen veel ouderen heengaan en die huizen komen vrij op de markt van vraag en aanbod.
De vraag wordt getemperd doordat de jongeren onvoldoende spaarmiddelen hebben, vooral bij een recessie.
De massale immigratie gaat dat tekort aan de vraagzijde niet opvangen omdat die groep ook de geldmiddelen niet heeft.
Hij raadt zelfs nu aan om het huizenbezit te beperken tot de eigen woning.
De babyboom van na WOII vervormt nu onze bevolkingspiramide.
Bovenaan is die even breed (aantal ouderen) als onderaan (aantal jongeren).
Dus in de volgende decennia zullen veel ouderen heengaan en die huizen komen vrij op de markt van vraag en aanbod.
De vraag wordt getemperd doordat de jongeren onvoldoende spaarmiddelen hebben, vooral bij een recessie.
De massale immigratie gaat dat tekort aan de vraagzijde niet opvangen omdat die groep ook de geldmiddelen niet heeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik heb vastgoed altijd al een slechte belegging gevonden.
- Vastgoed veroudert en nieuw vastgoed is aantrekkelijker dan oud vastgoed.
- Naarmate het ouder wordt heb je er ook meer onderhoudskosten aan.
Wil je weer interessant overkomen Yaris? :-D
Ik ben vooral bang dat ze aan onze spaarcenten gaan zitten als je ziet welke gigantische bedragen de overheid al heeft moeten uitgeven om de economie "te redden" en al wat daarbij komt kijken.
Ik had gedacht dat ik me voor de rest van mijn leven geen financiële zorgen moest maken maar dat zou een ander verhaal kunnen worden dan.
Ik had gedacht dat ik me voor de rest van mijn leven geen financiële zorgen moest maken maar dat zou een ander verhaal kunnen worden dan.