Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Feit is, die lock down is in Nederland veel realistischer aangepakt. Zitten daar gewoon gezellig met 4 vrijgezellen te bbq´en. En terecht, zolang niemand zich ziek voelt of niest etc en je niet van elkaars pint drinkt, zal er heus niks gebeuren .
Paar weken geleden lachten jullie met hen ´ge zult eens wat zien ´. Awel, we zijn een maand verder, wat moet ik zien behalve dat we op alle vlakken slechter scoren?
´'t Zal weer aan de manier van tellen liggen, zeker?
Of dat Ollanders de regels beter volgen. Kan wel zijn, maar bij ons mag je niet eens in je eentje op een bank zitten, in Olland ga je gezellig met 4 bbq houden.
Volgens de Van Ranst theorie moesten die allemaal allang besmet en half dood zijn.
Paar weken geleden lachten jullie met hen ´ge zult eens wat zien ´. Awel, we zijn een maand verder, wat moet ik zien behalve dat we op alle vlakken slechter scoren?
´'t Zal weer aan de manier van tellen liggen, zeker?
Of dat Ollanders de regels beter volgen. Kan wel zijn, maar bij ons mag je niet eens in je eentje op een bank zitten, in Olland ga je gezellig met 4 bbq houden.
Volgens de Van Ranst theorie moesten die allemaal allang besmet en half dood zijn.
Laatst gewijzigd door Fakkel op 11 april 2020, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
We trekken al internationale aandacht met onze slechte score.CarpeNoctem schreef: ↑11 april 2020, 15:02Ik denk dat je hier wel eens de nagel op de kop zou kunnen slaan.
Report: Lessons from failed COVID-19 control in Belgian nursing homes
Zowat het enige voordeel: andere landen trekken lessen over hoe het niet te doen door bij ons te kijken. Een Vlaamse geriater vertelt daar wat we verkeerd doen/deden.
En inderdaad, ook daar wordt het gebrek aan PBM's als voornaamste probleem gezien.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat vind ik ook een giller van formaat. Als er nu één land is dat een reputatie hoog te houden heeft over foefelen met cijfers is het ongetwijfeld het onze. Die journalisten papegaaien gewoon de damage control spin doctors van de regering na.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 11 april 2020, 22:01, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ziehier de naleving van de maatregelen. Zo blijven we bezig tot september. Snap eigenlijk niet wat er zo leuk is aan een uur aanschuiven voor een bol ijs. Ik heb er gewoon eentje uit de diepvries gehaald en op mijn terras opgegeten.
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/grot ... ~a93eceb7/
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200411_04920708
Laatst gewijzigd door anonymous op 11 april 2020, 21:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Als we zouden foefelen, zouden we dan niet juist minder doden rapporteren dan de andere landen?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Misschien zou dat zelfs voor ons teveel foefelen vergen?
Kijk, van geen enkel land zijn de gegevens 100% accuraat. Er worden overal onterechte Coronadoden geteld, en anderzijds Coronadoden gemist.
Van sommige landen geloof ik geen snars ( pakweg China, Turkije, Iran). Maar voor de rest zal alles wel binnen de foutmarge vallen zeker?
Iemand een abonnement op The Telegraph?
Counting coronavirus: How are different countries calculating death tolls, and can you trust them?
Ik heb ook een volledig vak ijsjes in men diepvries liggen, gescoord tijdens het Belgisch Kampioenschap hamsteren.anonymous schreef: ↑11 april 2020, 21:41 Ziehier de naleving van de maatregelen. Zo blijven we bezig tot september. Snap eigenlijk niet wat er zo leuk is aan een uur aanschuiven voor een bol ijs. Ik heb er gewoon eentje uit de diepvries gehaald en op mijn terras opgegeten.
Sommige mensen zijn toch zo slecht voorbereid op crisissen, of ze moesten hun diepvries volgestouwd hebben met wc papier.
Al die mensen die nu persé moeten buitenkomen voor een crème-ke, gewoon met scherp op schieten, en bij de corona doden tellen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ligt het aan mij of ben ik de enige die een positieve trend zie in de cijfers?
- minder ziekenhuisopnames
- minder doden per dag ( rusthuizen buiten beschouwing, telden we eerst ook niet mee)
- meer plaats op intensieve
Zou het kunnen dat ze wat overreageren met het oog op ieder in zijn paaskot te houden?
Heeft totaal averechts effect want iedereen is het kotsbeu. Hier zitten ze overal samen te feesten en te bonjouren. Woon in een woonwijk, vraag me af hoe het in een stad is.
- minder ziekenhuisopnames
- minder doden per dag ( rusthuizen buiten beschouwing, telden we eerst ook niet mee)
- meer plaats op intensieve
Zou het kunnen dat ze wat overreageren met het oog op ieder in zijn paaskot te houden?
Heeft totaal averechts effect want iedereen is het kotsbeu. Hier zitten ze overal samen te feesten en te bonjouren. Woon in een woonwijk, vraag me af hoe het in een stad is.
Laatst gewijzigd door voodoo op 11 april 2020, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
In Duitsland heeft de rechter beslist dat de burgers wel naar de kust mogen trekken:
Mecklenburg-Voor- Pommeren mag van rechter toch naar zee
"Het Hooggerechtshof van Greifswald oordeelde dat het reisverbod dat de regering van de deelstaat had uitgevaardigd ‘disproportioneel’ was omdat het de vrijheid van de inwoners beperkte."
De illusie dat het betert is er wel maar toch een beetje wantrouwig tov het resultaat.
Ziekenhuisopnames en sterfgevallen daar zakken inderdaad maar dat moest ook wel gebeuren met al die maatregelen.
Wat me wel stoort is de slechte rapportering van de rusthuizen. Daar lijkt mij eerder een stijgende trend in te zitten. Zo van, ja 100 doden vandaag, weeral beter dan gisteren. Oh ja, ook nog 500 doden in de wzc, die verdelen we wel over de afgelopen dagen van vorige week. En de week daarop weer van hetzelfde. Oh ja, in Brussel ook nog even 250 doden extra uit de mouw schudden ...
Ziekenhuisopnames en sterfgevallen daar zakken inderdaad maar dat moest ook wel gebeuren met al die maatregelen.
Wat me wel stoort is de slechte rapportering van de rusthuizen. Daar lijkt mij eerder een stijgende trend in te zitten. Zo van, ja 100 doden vandaag, weeral beter dan gisteren. Oh ja, ook nog 500 doden in de wzc, die verdelen we wel over de afgelopen dagen van vorige week. En de week daarop weer van hetzelfde. Oh ja, in Brussel ook nog even 250 doden extra uit de mouw schudden ...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
De naam lockdown-light mag nu wel een bijstelling naar super-light krijgen. Enkele ervaringen van 15 minuten buiten mijn kot te zijn:
- in een bushokje in een Vlaams boerengat staan 4 corpulente, Afrikaanse 40-plussers rustig te keuvelen en te roken.
- een fietser uit het vroegere Oostblok ( ik weet welke taal hij spreekt en waar hij werkt) komt in ontbloot en bezweet bovenlijf aan de AH. Daar doet hij een shirt aan om te winkelen en nadien gaat het shirt terug uit om verder te fietsen.
- bij de lokale drankenhal komen 3 Roemenen langs de verkeerde kant binnen en nemen geen kar. Aan de kassa heeft de uitbater (volle) bakken Jupiler gestapeld om de 1,5 meter-regel af te dwingen. Nemen die drie Roemen daar doodleuk elk een bak weg ... 'Mag niet!" en 'corona-rules' begrijpen ze niet ( Wenkbrauwen worden gefronst en schouders opgehaald).
Mocht ik een uur van huis weggeweest zijn, dan had ik allicht een pagina kunnen vullen.
- in een bushokje in een Vlaams boerengat staan 4 corpulente, Afrikaanse 40-plussers rustig te keuvelen en te roken.
- een fietser uit het vroegere Oostblok ( ik weet welke taal hij spreekt en waar hij werkt) komt in ontbloot en bezweet bovenlijf aan de AH. Daar doet hij een shirt aan om te winkelen en nadien gaat het shirt terug uit om verder te fietsen.
- bij de lokale drankenhal komen 3 Roemenen langs de verkeerde kant binnen en nemen geen kar. Aan de kassa heeft de uitbater (volle) bakken Jupiler gestapeld om de 1,5 meter-regel af te dwingen. Nemen die drie Roemen daar doodleuk elk een bak weg ... 'Mag niet!" en 'corona-rules' begrijpen ze niet ( Wenkbrauwen worden gefronst en schouders opgehaald).
Mocht ik een uur van huis weggeweest zijn, dan had ik allicht een pagina kunnen vullen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De mening van Bill Maher in een filmpje:
It's NOT racist to criticize continued, dangerous behavior that could spread a virus like this again
It's NOT racist to criticize continued, dangerous behavior that could spread a virus like this again
Inderdaad.
Nu heb ik natuurlijk onze jaarlijkse gezinsvakantie in juli in Zeeland gepland. Prachtige provincie. Tegen die tijd is de hele Corona-ongein gedaan, zowel in Nederland als de rest van Europa.
Behalve natuurlijk in België...“Op reis naar buitenland deze zomer zal er wellicht niet inzitten”
Aldus professor Erika Vlieghe...
Dat gaan we hier inderdaad meemaken, zeg. De 'experten' die ons uit deze lock-down moeten halen komen in 2025 eens met een plan.
Dan zal ik extra hard gas moeten geven bij Meer. Er zitten toch al kogelgaten in de auto, er kunnen er nog een paar bij.