Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Als een Hollander je niet gekloot heeft, dan is hij het vergeten : dat is ook een simpele wijsheid gesteund op de ervaring van velen en sinds lang.CarpeNoctem schreef: ↑11 april 2020, 21:25Idd, de Belgische reputatie met creatief boekhouden kennende zullen de cijfers hier zoals gewoonlijk veel minder betrouwbaar zijn dan bij onze calvinistische noorderburen
Als ik de laatste keer op FB keek zaten er allemaal gasten uit mijn klas die meer verdienen dan ik, een griet van 22 rondlopen hebben waar ik direct voor naar de Bancontact zou gaan (oesje, het is hun dochter of het lief van de zoon), kinderen die ik nooit gehad heb (ik prijs me gelukkig !) en allemaal zo gezond, stoer, sterk, struis als Jean Claude Van Damme.
Euhhh.. ik heb FB afgeschaft sedertdien. Ik luister wel naar de gratis leugens van onze politiekers.
Ik ben al een paar keer de helft zo zot geweest van een ander land en dacht toen elke dag aan verhuizen.
Als NL zo fantastisch is,.... nooit gedacht om daar te gaan wonen ?
De Hollanders die ik ken zijn daar toevallig minder tevreden over en dromen ervan om als Belg geboren te worden.
Nieuw partijpunt van De Wever.
Fusioneren met NL zal er niet meer in zitten... Dat wilden ze in NL niet, als ik het goed begrijp.
Maar misschien kan iedereen ofwel de NL nationaliteit erbij krijgen als hij het juiste bolletje kleurt. Of je kan het foute bolletje kleuren en gratis Corona immuniteit hebben over een paar maanden. Waar ben je best mee ?
In de UK mocht er ook lang meer... Ze mogen het hebben met hun Trump kopie (idioot als kopman), 'Johnson zonder filter'.
In Nederland is trouwens de roep om maatregelen ook niet echt ongehoord.
https://www.bd.nl/tilburg-e-o/lst-doet- ... ~a5823b3b/
Of gezellig een biertje .. en wat op de NL politie schelden in Tilburg. Een stad in het land waar je mag doen wat je wil .. en waar de cijfers (zogezegd) beter zijn (?). Maar daar moeten ze wel patienten voor de ICU naar Duitsland transporteren omdat de cijfers op ICU in NL toch niet zo goed zijn...
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/318 ... gescholden
Laatst gewijzigd door haelewyn op 11 april 2020, 23:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Binnen enkele weken weer een piek want de Vlaming is te dom !
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/tw ... ~acb035c3/
Verder nog het allochtoon krapuul dat de lockdown moe is:
https://www.hln.be/in-de-buurt/brussel/ ... ~a88cfed9/
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/tw ... ~acb035c3/
Verder nog het allochtoon krapuul dat de lockdown moe is:
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
https://www.hln.be/ihln/vier-zendmasten ... ~a52cb61a/
In het land waar alles beter is dan hier steekt men zendmasten in brand omdat ze denken dat 5G schadelijker is dan 4G of 3G / 2G / 1G....
Zeker dat die gasten daar kunnen tellen allemaal ?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202004 ... 5063351584
Hoofdarts waarschuwt: “Als we dit paasweekend laks omgaan met de maatregelen, riskeren we over een dikke week Italiaanse toestanden”
Onbegrijpelijk he. Waarom pleit die man nu niet voor 'business as usual' ?
Errrmmmmm... Drie keer raden ?
En over tellen gesproken... Dit hoor je alleszins niet over de Belgische cijfers :
Huisartsen: ‘Niet-geteste patiënten ontbreken in corona-sterftecijfer RIVM’
""""Verschillende huisartsen uit Brabant laten aan onderzoeksprogramma Zembla weten, dat ze bij de GGD alleen de overlijdensgevallen moeten melden van wie bewezen is, dat ze COVID-19 hebben gehad. Huisarts Eduard Graat uit Uden, een van de grootste brandhaarden van corona:
“Lang niet iedereen is getest, omdat er een terughoudend testbeleid is. Dus van alle patiënten die overlijden, staat niet altijd vast dat ze COVID-19 hebben gehad. Maar we hebben wel heel sterke vermoedens als huisarts, dat deze mensen daaraan zijn overleden.”
De huisartsen stellen, dat deze mensen niet worden meegenomen in de dagelijkse sterftecijfers over corona.
Huisarts Ellen Oonincx, ook uit Uden:
“Eergisteren hadden we in deze praktijk drie patiënten die thuis zijn overleden. Ze hadden alle drie de symptomen van corona, maar slechts één van de drie is er daadwerkelijk op getest. Alleen die ene telt dus mee in de statistiek over de corona sterftecijfers, de andere twee niet. Zo blijven de cijfers wel laag natuurlijk.”
De artsen concluderen hieruit dat het werkelijk aantal sterfgevallen hoger is dan wat de cijfers vertellen. Het baart ze zorgen dat ze die gevallen, waarbij ze een ernstig vermoeden hebben dat het om corona gaat, nergens kunnen melden. Ook huisartsen uit andere plaatsen in Brabant herkennen dit.""""
Bron : BNNVara
Of : """'IJsberg aan coronadoden' buiten ziekenhuizen, zij staan niet in de cijfers """" (NOS)
"""Dorpen in Oost-Brabant als Uden, Erp, Schijndel en Boerdonk zien de ene na de andere oudere ziek worden en overlijden. Vaak zonder dat ze in het ziekenhuis zijn opgenomen en zijn getest op corona. In de cijfers van het RIVM worden deze sterfgevallen niet meegeteld als corona-doden."""" (NOS)
In het land waar alles beter is dan hier steekt men zendmasten in brand omdat ze denken dat 5G schadelijker is dan 4G of 3G / 2G / 1G....
Zeker dat die gasten daar kunnen tellen allemaal ?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202004 ... 5063351584
Hoofdarts waarschuwt: “Als we dit paasweekend laks omgaan met de maatregelen, riskeren we over een dikke week Italiaanse toestanden”
Onbegrijpelijk he. Waarom pleit die man nu niet voor 'business as usual' ?
Errrmmmmm... Drie keer raden ?
En over tellen gesproken... Dit hoor je alleszins niet over de Belgische cijfers :
Huisartsen: ‘Niet-geteste patiënten ontbreken in corona-sterftecijfer RIVM’
""""Verschillende huisartsen uit Brabant laten aan onderzoeksprogramma Zembla weten, dat ze bij de GGD alleen de overlijdensgevallen moeten melden van wie bewezen is, dat ze COVID-19 hebben gehad. Huisarts Eduard Graat uit Uden, een van de grootste brandhaarden van corona:
“Lang niet iedereen is getest, omdat er een terughoudend testbeleid is. Dus van alle patiënten die overlijden, staat niet altijd vast dat ze COVID-19 hebben gehad. Maar we hebben wel heel sterke vermoedens als huisarts, dat deze mensen daaraan zijn overleden.”
De huisartsen stellen, dat deze mensen niet worden meegenomen in de dagelijkse sterftecijfers over corona.
Huisarts Ellen Oonincx, ook uit Uden:
“Eergisteren hadden we in deze praktijk drie patiënten die thuis zijn overleden. Ze hadden alle drie de symptomen van corona, maar slechts één van de drie is er daadwerkelijk op getest. Alleen die ene telt dus mee in de statistiek over de corona sterftecijfers, de andere twee niet. Zo blijven de cijfers wel laag natuurlijk.”
De artsen concluderen hieruit dat het werkelijk aantal sterfgevallen hoger is dan wat de cijfers vertellen. Het baart ze zorgen dat ze die gevallen, waarbij ze een ernstig vermoeden hebben dat het om corona gaat, nergens kunnen melden. Ook huisartsen uit andere plaatsen in Brabant herkennen dit.""""
Bron : BNNVara
Of : """'IJsberg aan coronadoden' buiten ziekenhuizen, zij staan niet in de cijfers """" (NOS)
"""Dorpen in Oost-Brabant als Uden, Erp, Schijndel en Boerdonk zien de ene na de andere oudere ziek worden en overlijden. Vaak zonder dat ze in het ziekenhuis zijn opgenomen en zijn getest op corona. In de cijfers van het RIVM worden deze sterfgevallen niet meegeteld als corona-doden."""" (NOS)
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/twee ... ~acb035c3/
Het ergste is dat die artsen dan hun gezondheid mogen riskeren om die idioten te verzorgen.
Het ergste is dat die artsen dan hun gezondheid mogen riskeren om die idioten te verzorgen.
Dat de mensen niet beter weten, tja, ik schat ze niet te hoog in.
De reactie van de ALDI daarentegen.... " we kunnen ook niet als een politieagent naast elke klant lopen".
Als ik Veerle Heeren was, burgemeester st Truiden, zou ik elke dag 3 controles sturen.
Bij 1e inbreuk winkel laten dichtdoen voor die dag en kassa laten opmaken. Voorstel tot 750 euro boete en verbeurdverklaring inkomsten van de dag.
Vermoed dat den ALDI dan wel de maatregelen. Wel kan gaan naleven
PS: ik kom daar bijna nooit, maar op facebook regent het klachten van de ALDI
De reactie van de ALDI daarentegen.... " we kunnen ook niet als een politieagent naast elke klant lopen".
Als ik Veerle Heeren was, burgemeester st Truiden, zou ik elke dag 3 controles sturen.
Bij 1e inbreuk winkel laten dichtdoen voor die dag en kassa laten opmaken. Voorstel tot 750 euro boete en verbeurdverklaring inkomsten van de dag.
Als ze de truc met beperkt aantal karren doen is het toch in orde ? Bij Lidl en Colruyt doen ze dat. Bij ALDI niet ? Sluiten.... De regels zijn er voor iedereen.
Trouwens : wie vindt niet dat de info hierboven uit de Nederlandse pers brandhout maakt van de verheerlijking van de NL cijfers tov de Belgische cijfers ???
Ik anders wel.
We moeten al dagen lezen 'EN HUN CIJFERS ZIJN BETER HE'
Is het nu gedaan ?
Nog een geluk dat niet iedereen met open ogen in die val trapt en dezelfde slechte conclusies trekt.
Trouwens : wie vindt niet dat de info hierboven uit de Nederlandse pers brandhout maakt van de verheerlijking van de NL cijfers tov de Belgische cijfers ???
Ik anders wel.
We moeten al dagen lezen 'EN HUN CIJFERS ZIJN BETER HE'
Is het nu gedaan ?
Nog een geluk dat niet iedereen met open ogen in die val trapt en dezelfde slechte conclusies trekt.
Wel, wij bezoeken zowel Aldi als Delhaize:voodoo schreef: ↑12 april 2020, 07:47 Dat de mensen niet beter weten, tja, ik schat ze niet te hoog in.
Bij Aldi: beperkt aantal karren, veiligheidsagent aan de ingang, en elke kar wordt na terugzetten ontsmet. Ook ontsmettingsmiddel beschikbaar voor die handen even wil ontsmetten voor of na het winkelbezoek. Alles vlotjes en gemoedelijk, maar regeltjes strikt nageleefd. Als koppel gaan we beide binnen, maar wel apart, ieder met een kar. Oorstokjes aan de kassa voor het 'handsfree' gebruik van de betaalterminal
Bij Delhaize: Strenge toegangscontrole, maar niets van ontsmetting. Enige pluspuntje: de karren staan los, dus geen muntje nodig... En geen sprake van om zelfs apart binnen te gaan (we komen daar ook regelmatig dus ze kennen ons daar wel beter als koppel).
Vanochtend naar de bakker, extra vroeg, zodat het nog niet te druk is... Te voet onderweg tactisch een kant van de weg kiezen om niemand te dichtbij te hoeven passeren. Maar toch nog: hoeveel anderen die daar totaal geen rekening mee houden. Aan één bakker waar ik passeerde stond de rij recht op de voordeur, dwars over de (wandel)-straat. Daar kon je dus gewoon NIET passeren, zonder bijna op iemands tenen te moeten trappen.
Enfin: zalige Pasen aan allen hier!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, ik natuurlijk
Kijk, ik heb het hier al eerder geschreven, in elk land glippen er doden door de mazen van het net. Geloof je nu echt dat iedere dode bij ons geteld wordt? Dat is niet eens slechte wil, maar een doodziek oud besje die de afgelopen tijd haar kaarsje uitblies maakt kans niet meegeteld te worden alhoewel het misschien COVID-19 was die haar het finale duwtje gaf.
Hier een voorbeeld van bij ons.
Alleszins niet van mijn kant. Zolang ik geen serieuze studie te zien krijg waarin wordt aangetoond wat de verschillen in telmethoden (if any) zijn tussen landen gebruik ik de cijfers voorhanden ( weliswaar met marge voor fouten).
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 12 april 2020, 08:51, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Benieuwd wat de statistieken binnen 7 à 10 dagen zullen doen. Hardwerkende verzorgers moeten dan moge lijk nog meer hun leven wagen voor pippo's die een crème-ke wilden, of persé wilden gaan wandelen, lopen, fietsen.iejoor schreef: ↑12 april 2020, 04:58Zelfde virus opgelopen als Duterte ?
https://nos.nl/video/2329125-duterte-ke ... -dood.html
Je begint ook meer en meer klachten te horen ivm voedingswinkels die de regels niet naleven. Als men dat weet waarom doen gemeentes geen controle? Dat men dan overgaat tot sluiting. Overheid blijft wederom enorm in gebreke.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
inderdaad, eer die' experten ' ons uit de lockdown (willen) krijgen zal nog heeeel lang durenDixit schreef: ↑11 april 2020, 22:55Inderdaad.
Nu heb ik natuurlijk onze jaarlijkse gezinsvakantie in juli in Zeeland gepland. Prachtige provincie. Tegen die tijd is de hele Corona-ongein gedaan, zowel in Nederland als de rest van Europa.
Behalve natuurlijk in België...“Op reis naar buitenland deze zomer zal er wellicht niet inzitten”
Aldus professor Erika Vlieghe...
Dat gaan we hier inderdaad meemaken, zeg. De 'experten' die ons uit deze lock-down moeten halen komen in 2025 eens met een plan.
Dan zal ik extra hard gas moeten geven bij Meer. Er zitten toch al kogelgaten in de auto, er kunnen er nog een paar bij.
Gisteren ook naar de Lidl geweest. Niet normaal hoeveel volk er bij ons binnen was. Daar werden de klanten zeker niet geteld. Uiteindelijk hoorde ik een mevrouw tegen de kassierster naast mij zeggen dat het heel druk was in de winkel. Dan hebben ze beslist dat er iemand binnen mocht als er iemand buiten ging. Maar daardoor zou het even druk blijven en teveel volk in de winkel rondlopen.
Ik probeer maar 1x per week te winkelen. Maar dat is een moment waar ik heel hard tegenop kijk.
Bij onze Lidl kan je maar een beperkt aantal karren gebruiken. Iedereen moet een kar nemen. Als de karren op zij moet je in de rij buiten wachten met een dikke meter ertussen.
Niet leuk maar beter dan niets doen. Bij Colruyt idem. Een uur voor sluitingstijd nog een file van 15 wachtenden op de parking..
Op het tegendeel wijzend nieuws veeg je weg zoals de besparingsmaatregelen van onze laatste regeringen die jou totaal niet zouden hebben geraakt.. en ook dat staaf je met data.. alhoewel ook daar de conclusie niet klopt.
Dat is demagogie en voor mijn part ben je al een tijdje aan het lullen.
Ik zal je idee niet kunnen veranderen. Jij het mijne ook niet.
Ik ben zeer tevreden met onze meer Waalse regering en hun maatregelen. Alles liever dan een regering die niet kan tellen en vasthoudt aan weinig maatregelen.
Niet leuk maar beter dan niets doen. Bij Colruyt idem. Een uur voor sluitingstijd nog een file van 15 wachtenden op de parking..
Dus : je uitgangspunt is dat NL het beter doet zonder maatregelen, zelfs al zijn hun cijfers slechter berekend en anders berekend, ... Een oud besje of niet. Bijna de helft van de doden die wij hier dagelijks tellen zit in die groep.CarpeNoctem schreef: ↑12 april 2020, 08:16Alleszins niet van mijn kant. Zolang ik geen serieuze studie te zien krijg waarin wordt aangetoond wat de verschillen in telmethoden (if any) zijn tussen landen gebruik ik de cijfers voorhanden ( weliwaar met marge voor fouten).
Op het tegendeel wijzend nieuws veeg je weg zoals de besparingsmaatregelen van onze laatste regeringen die jou totaal niet zouden hebben geraakt.. en ook dat staaf je met data.. alhoewel ook daar de conclusie niet klopt.
Dat is demagogie en voor mijn part ben je al een tijdje aan het lullen.
Ik zal je idee niet kunnen veranderen. Jij het mijne ook niet.
Ik ben zeer tevreden met onze meer Waalse regering en hun maatregelen. Alles liever dan een regering die niet kan tellen en vasthoudt aan weinig maatregelen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Da's niet eens mijn uitgangspunt. Maar de cijfers van de anders door jou zo fel bejubelde WHO.haelewyn schreef: ↑12 april 2020, 08:56Dus : je uitgangspunt is dat NL het beter doet zonder maatregelen,CarpeNoctem schreef: ↑12 april 2020, 08:16 Alleszins niet van mijn kant. Zolang ik geen serieuze studie te zien krijg waarin wordt aangetoond wat de verschillen in telmethoden (if any) zijn tussen landen gebruik ik de cijfers voorhanden ( weliwaar met marge voor fouten).
Kijk, wij zijn wereldkampioen foefelen met cijfers en dan ga je beweren dat een land dat een veel betere reputatie heeft met cijfers meer foefelt dan ons?
Wel, laat ons for argument's sake aannemen dat het dit keer Nederland is dat nog meer foefelt dan wij.
Hoe verklaar je dan dat praktisch elk land op deze wereldbol beter scoort dan wij? Allemaal nog grotere foefelaars dan wij?
Ik ben blij dat je eindelijk toegeeft wat ik hier al langer claim. Je anders wel kritische en rationele geest is zodanig vertroebeld door je N-VA-fobie dat je blijft het zonlicht ontkennen.
Probeer dit eens los van de politieke coalitie du jour te zien.
Trouwens, de situatie van onze rusthuizen kun je meer wijten aan de Vlaamse regering ( waar je-weet-wel-wie inzit) dan aan de federale.
Dat je daar nog niet aan gedacht had
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 12 april 2020, 09:28, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
"Ze zijn onrustig omdat ze vier weken binnen gezeten hebben", ocharme. Wablieft? Dat rotzooi heeft geen dag binnen gezeten.morse schreef: ↑11 april 2020, 23:42 Verder nog het allochtoon krapuul dat de lockdown moe is:
Maar goed (niet goed), het is officieel, onze smurfen kunnen enkel nog hier of daar een danswedstrijdje winnen.
Ze hebben zich zelfs (weer!) een wapen laten afpakken, wat niet te verdoezelen viel omdat er ook mee geschoten is. Ik denk dat het aannemelijker is dat de buit nog groter is dan dat.
Wie de ogen open heeft en ze gebruikt, ziet dat dat volkje zich ook subtiel meer en meer permiteert en de dhimmis zich maar te schikken hebben. (Deze schikt zich niet voor de duidelijkheid, voorlopig kan ik nog duiden op wat in de wet staat om me de les niet te laten spellen.)
Zou ik de dag nog mogen meemaken dat we dat volk terugschoppen naar hun vuil schiereiland? En dan op zo'n manier dat ze de eerste 5000 jaar niet meer richting Europa durven kijken? Of ga ik hier als slaaf begraven worden met op de achtergrond een mekkerende haatgeitenbaard uit een luidspreker?
Er zal toch iets moeten gebeuren en van onze politiek en instellingen zal het niet komen. Van de vlaming ook niet, maar onze ooster- en zuiderburen (niet die laffe galliërs) zouden het binnenkort wel eens helemaal beu kunnen zijn.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.