Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Subtiel? Jij bezit duidelijk de gave van het eufemisme
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het subtiele komt bovenop het niet-subtiele. Kwestie van het hele plaatje te zien.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Kom, kom, Dean... aan een oplossing wordt gewerkt.
Ik was gisteren op trot in Borgerhout en daar staan grote borden met een duidelijke uitleg, zowel in het vlaams als in het arabierisch.
Helaas voor de PvdA is hun doelgroep analfabeet, zowel voor onze 26 letters als hun eigen spaghetti...
Ik was gisteren op trot in Borgerhout en daar staan grote borden met een duidelijke uitleg, zowel in het vlaams als in het arabierisch.
Helaas voor de PvdA is hun doelgroep analfabeet, zowel voor onze 26 letters als hun eigen spaghetti...
Niet waar ik woon..Hier geen betere reputatie.. Bij enkele Hollanders die ik ken : idem.CarpeNoctem schreef: ↑12 april 2020, 09:13
Kijk, wij zijn wereldkampioen foefelen met cijfers en dan ga je beweren dat een land dat een veel betere reputatie heeft met cijfers meer foefelt dan ons?
Iedere keer als ik ze hoor hebben ze het over kapot bespaarde volksgezondheid.
Door "creatief" omspringen met cijfers krijg je veel gedaan. Ook hoe je dingen slechter maakt kan je er mee verantwoorden. En dat mag nu toch niet gevoed worden in NL ? Iedereen weet het maar laten we het effe rustig houden ?
Dat je het zonlicht ontkent dacht ik deze ochtend ook van jou. Maar we kunnen niet alle ad hominems in één post gooien. Dat is niet netjes.CarpeNoctem schreef: ↑12 april 2020, 09:13 Je anders wel kritische en rationele geest is zodanig vertroebeld door je N-VA-fobie dat je blijft het zonlicht ontkennen.
Eerste punt : Ik denk dat jij net hetzelfde doet maar in de omgekeerde richting.CarpeNoctem schreef: ↑12 april 2020, 09:13 Probeer dit eens los van de politieke coalitie du jour te zien.
Trouwens, de situatie van onze rusthuizen kun je meer wijten aan de Vlaamse regering ( waar je-weet-wel-wie inzit) dan aan de federale.
Dat je daar nog niet aan gedacht had
Geen NVA in de regering nationaal ... Dat moeten we afkeuren. Tegen beter weten in.
Dat tweede : Beke is daar de roerganger.. Wel aan gedacht maar ik ben niet ZO zeer anti tsjeef.
En ik zou het niet netjes vinden in deze tijden om eender wie af te kraken die roeit met de riemen die we hebben.
Zelfs BDW doet dat niet. Nog niet. Hij begint er later waarschijnlijk wel zachtjes aan en als het niet te veel verlies veroorzaakt, electoraal, dan doet hij er wellicht nog een schepje bovenop.
Wiens schuld zou het zijn ? De Walen, vermoed ik.
Je weet nooit meer voor je naar de markt gaat dan wanneer je er vandaan komt.
Je moet beperkte middelen inzetten op de manier waarop ze het meeste zin hebben.
Maar : laten we daar dan vooral de dwazen niet meer bij voorkeur mee redden die de situatie mee slechter hebben gemaakt door allerlei gerechtvaardigde regels te overtreden. Dan praat ik niet eens over Sluis..
Dwaasheid is des mensen eigen. Een kameraad die vier weken geleden panikeerde en aan het hamsteren sloeg is meermaals een kar gaan vullen in een Colruyt waar mensen schouder aan schouder de rekken leeg maakten.
Je zou denken dat 5 gram gezond verstand genoeg is om te weten dat je niet in een menigte moet gaan staan en dat het thuis dan beter is.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 12 april 2020, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn 1e conclusie is wel ´Jezus Christus, gelukkig woon ik niet in zo´n ghetto´. Je moet bijna hopen dat het virus daar grote kuis houdt, zeg.pukkie007 schreef: ↑11 april 2020, 22:15 De naam lockdown-light mag nu wel een bijstelling naar super-light krijgen. Enkele ervaringen van 15 minuten buiten mijn kot te zijn:
- in een bushokje in een Vlaams boerengat staan 4 corpulente, Afrikaanse 40-plussers rustig te keuvelen en te roken.
- een fietser uit het vroegere Oostblok ( ik weet welke taal hij spreekt en waar hij werkt) komt in ontbloot en bezweet bovenlijf aan de AH. Daar doet hij een shirt aan om te winkelen en nadien gaat het shirt terug uit om verder te fietsen.
- bij de lokale drankenhal komen 3 Roemenen langs de verkeerde kant binnen en nemen geen kar. Aan de kassa heeft de uitbater (volle) bakken Jupiler gestapeld om de 1,5 meter-regel af te dwingen. Nemen die drie Roemen daar doodleuk elk een bak weg ... 'Mag niet!" en 'corona-rules' begrijpen ze niet ( Wenkbrauwen worden gefronst en schouders opgehaald).
Mocht ik een uur van huis weggeweest zijn, dan had ik allicht een pagina kunnen vullen.
Zal best zo zijn dat er hier ook enkele covid gevallen buiten de cijfers vallen of onterecht meegerekend. Maar daarom suggereren dat de Nederlandse cijfers betrouwbaarder zijn dan de onze is complete nonsens. Wij tellen de bevestigde en de vermoedelijke gevallen in en buiten ziekenhuizen, in Nederland worden enkel de bevestigde gevallen geteld en enkel mensen die in een ziekenhuis worden opgenomen worden getest. Komt er grofweg op neer dat enkel de ziekenhuis sterfgevallen in hun cijfers zitten, bij ons zijn dat ongeveer de helft van de gerapporteerde gevallen. Wil je vergelijken dan heb je in grootte orde 2500 voor Nederland en 1700 voor België, wat per inwoner dus niet zo veel verschilt. Hoeft niet te verwonderen, de belangrijkste maatregelen zijn in Nederland dezelfde als bij ons. Het sluiten van scholen, het afschaffen van bijeenkomsten en afstand houden zijn het meest efficiënt, het sluiten van een schoenwinkel of doe-het-zelf zaak gaan echt het grote verschil niet maken.CarpeNoctem schreef: ↑12 april 2020, 08:16 Kijk, ik heb het hier al eerder geschreven, in elk land glippen er doden door de mazen van het net. Geloof je nu echt dat iedere dode bij ons geteld wordt? Dat is niet eens slechte wil, maar een doodziek oud besje die de afgelopen tijd haar kaarsje uitblies maakt kans niet meegeteld te worden alhoewel het misschien COVID-19 was die haar het finale duwtje gaf.
Ja natuurlijk, wij hebben de meest betrouwbare statistieken van de wereld.haelewyn schreef: ↑12 april 2020, 07:52 Als ze de truc met beperkt aantal karren doen is het toch in orde ? Bij Lidl en Colruyt doen ze dat. Bij ALDI niet ? Sluiten.... De regels zijn er voor iedereen.
Trouwens : wie vindt niet dat de info hierboven uit de Nederlandse pers brandhout maakt van de verheerlijking van de NL cijfers tov de Belgische cijfers ???
Ik anders wel.
We moeten al dagen lezen 'EN HUN CIJFERS ZIJN BETER HE'
Is het nu gedaan ?
Nog een geluk dat niet iedereen met open ogen in die val trapt en dezelfde slechte conclusies trekt.
En de efficiënste overheid natuurlijk. Vooral de Waalse.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hela hela, was dat express, die misquote?haelewyn schreef: ↑12 april 2020, 09:48CarpeNoctem schreef: ↑12 april 2020, 09:13 Ik ben zeer tevreden met onze meer Waalse regering en hun maatregelen. Alles liever dan een regering die niet kan tellen en vasthoudt aan weinig maatregelen.
Ik durf nu nergens meer mijn gezicht tonen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maar waarom lezen er hier toch heel wat mensen iets anders dan wat er geschreven wordt?
Ik suggereer dat de Nederlandse cijfers betrouwbaarder zijn dan de onze door 54 jaren ervaring met hoe cijfers bij ons bekokstoofd worden. Niet doordat er hier onbedoeld wel eens fouten gemaakt worden. Dat zal over de hele wereld wel gebeuren. In beide richtingen trouwens, een oud besje op haar laatste dagen dat niet getest is geweest en plotseling komt te overlijden zal afhankelijk van de arts in de coronakolom of in de niet-coronakolom bijgestreept worden.
Ik lees dat bij ons in de regimepers en hier en daar ook bij de veel kritischer Nederlandse pers maar zou daar toch graag eens bevestiging van zien.
En als je daarin gelijk hebt (wat kan), dan zakt de WHO nog meer in mijn achting dat ze dan de cijfers klakkeloos overneemt zonder eenvormige eisen naar telling.
Dan komen we toch op één punt overeen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Koorts al genomen vandaag?
Niet express... Ik heb die paar lijnen die er te veel stonden al gewist ;-)CarpeNoctem schreef: ↑12 april 2020, 12:08Hela hela, was dat express, die misquote?
Ik durf nu nergens meer mijn gezicht tonen
"De wereld morgen" mocht je volgens een paar verlichte geesten hier niet met een kilo zout maar alleen ernstig nemen. Euhhhhhh... Ik doe dat vooral niet.
Ik denk dat de uitgeverij verbonden is aan een psychiatrisch ziekenhuis waar patiënten de stemmen die ze horen van zich af schrijven. Jammer dat het gepubliceerd wordt.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 12 april 2020, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het de Nieuwe Belgen niet zijn, dan zijn het je eigen buren wel.
Op Paaszondag een loonwerker met graafmachine en vrachtwagen voor grondvervoer je zwembad laten uitgraven. Een grasmachine en een kettingzaag hoor ik af en toe wel eens op een zondag, maar dit? Ze zijn al 3 uur bezig met ne man of 6, aan- en afrijden van de tractor ... blijf maar leuk in je kot ...
Als ik de politie bel dan ligt het zaakje binnen 5 minuten stil. Maar het is de enige buur waar ik nog tegen sprak, met de anderen lig ik al overhoop ... Ik zal me na de Corona zelf wel eens uitnodigen om een baantje te trekken en een sapje te drinken.
Zennnnnn.
Op Paaszondag een loonwerker met graafmachine en vrachtwagen voor grondvervoer je zwembad laten uitgraven. Een grasmachine en een kettingzaag hoor ik af en toe wel eens op een zondag, maar dit? Ze zijn al 3 uur bezig met ne man of 6, aan- en afrijden van de tractor ... blijf maar leuk in je kot ...
Als ik de politie bel dan ligt het zaakje binnen 5 minuten stil. Maar het is de enige buur waar ik nog tegen sprak, met de anderen lig ik al overhoop ... Ik zal me na de Corona zelf wel eens uitnodigen om een baantje te trekken en een sapje te drinken.
Zennnnnn.
Die bal heb je mooi binnen gekopt, knetter. De bal kwam wel pardoes op je neus want het bloedt als een rund.