Beleggen voor beginners
TIP
Beleggen voor beginners
Aangeziend de economische situatie is nu het moment om te beleggen?
IK ken er niet zo veel van maar heb wel een bedrag dat ik zowel op lange termijn als op korte termijn kan missen.
Welk is de beste manier van beleggen?
KBC en ING hebben me enkele voorstellen gedaan voor verschillende fondsen.
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Met dank,
Victor
IK ken er niet zo veel van maar heb wel een bedrag dat ik zowel op lange termijn als op korte termijn kan missen.
Met dank,
Victor
Re: Beleggen voor beginners
De meningen zijn verdeeld of het nu het moment is om te beleggen. Sommigen zeggen “Nu kopen en blijven kopen, wat er ook gebeurt”. Anderen zeggen: “Wachten, we staan vlak voor een steile afdaling”.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mocht ik nu willen beginnen met beleggen ik zou mijn pot delen door 10 en maandelijks dat deel beleggen. (Wel minimaal per 1.000€)
Blijf bij Kbc en Ing weg om te beleggen.vicdb schreef: ↑11 april 2020, 06:55 Aangeziend de economische situatie is nu het moment om te beleggen?
Met dank,
Victor
Gaat u alleen maar geld kosten om te beleggen.
Online spelers, banken genoeg met een pak minder kosten.
Een vb van resultaten bij bvb Kbc is beschikbaar.
Hun doel er is iets met 10 % gestegen , komen ze met iets anders af.
Vergeten dan wel van die 10 % de aankoop, verkoop , aankoop,hoeveel is er dan nog over van die 10 % ?
Dit onder mom overal moet ge kosten betalen , wat natuurlijk een fabel is.
Een ander vb sr er zijn spelers met rente * 5 op de Belgische markt.
En dan zou het belletje al moeten rinkelen. ( en hun 100.000 waar ze steeds mee af komen is een lege doos)
Als starter zou ge dan bvb uw eerste stap kunnen zetten bij bvb Me online.
, alvast al geen instap + uitstap kosten uitgezonderd de beurstaks.
Maar zal alvast zonder de plastronnekes en het tasje koffie moeten gebeuren , alles zelf in hand nemen.
Wil dat normaal ook wel voor u doen mits een % , gaat u niet doen.
Maar voor een plastronneke en een tasje koffie doet u het wel !!
Estate Guru believer.
Niet doen. Fondsen van grootbanken = veel kosten en weinig rendement. Ik raad je aan een rekening te openen bij MeDirect en daar te grasduinen in hun fondsen van onafhankelijke fondshuizen.
Ik raad je aan om de bogleheadsthread eens te lezen, of althans de eerste pagina(s) ervan.
Bedankt voor je raad. Maar ik heb al eerder en meerdere keren zelfs gewikt en gewogen of ik mijn fondsen zou houden of overstappen op etf’s en ik heb definitief voor fondsen gekozen.
De vraag is wat je als beginner zou doen mocht je nog geen fondsen hebben.
Bij de grootbank zal je bovenop de lopende kosten van het fonds, dikwijls ook hogere transactiekosten + nog eens jaarlijks bewaarloon betalen. Daarom dus sterk af te raden.
Eerst wat opzoekingswerk doen en een handelsplatform (broker) kiezen dus. Dan kan je beslissen in ''Wat'' te beleggen.
Kort samengevat:
- actief beheerde fondsen = meer kosten, minder risico, minder opbrengst
- index volgende fondsen = minder kosten, meer risico, meer opbrengst
Waarom denk je dat het risico van beursgenoteerde fondsen anders is dan van fondsen die je via de bank koopt?
Het is even perfekt mogelijk om met beursgenoteerde fondsen een portefeuille samen te stellen dat past aan elk risicoprofiel en bijna elke strategie.
Hoe definieer jij risico?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
En waarom geen holdings en britse trusts?
Je leest op dit forum dikwijls dat fondsen in 90% van de gevallen slechter presteren dan hun index. Kan zijn, maar dan beleg je toch gewoon in de 10% fondsen die het beter doen? Dat is waar ik mijn portefeuille nu naar aan het herschikken ben.
Was het maar zo makkelijk.
Laatst gewijzigd door ignition op 12 april 2020, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Over welke fondsen gaat het dan?