Corona-virus.
Re: Corona-virus.
En zelfs zonder me te moeten verplaatsen naar de regio Anderlecht , Sint Gillis. Makkelijk.
Een denkbeeldige neusbloeding is ook altijd beter dan een echte.
Allee dan. Ik ben het duel verloren. Jij hebt gewonnen. Je bent de man. Ik geef op. Dat is dan ook weer achter de rug.
Een denkbeeldige neusbloeding is ook altijd beter dan een echte.
Allee dan. Ik ben het duel verloren. Jij hebt gewonnen. Je bent de man. Ik geef op. Dat is dan ook weer achter de rug.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ach, een subjectief vooroordeel dus.CarpeNoctem schreef: ↑12 april 2020, 12:19 Ik suggereer dat de Nederlandse cijfers betrouwbaarder zijn dan de onze door 54 jaren ervaring met hoe cijfers bij ons bekokstoofd worden.
Zal in de gegeven omstandigheden nogal moeilijk zijn hé. Er is tot nu toe immers onvoldoende test materiaal en capaciteit beschikbaar, kun je moeilijk gaan eisen dat op elk sterfgeval een covid test moet gebeuren (enige manier om 100% juiste cijfers te verkrijgen). Doe je dat toch dan krijg je nog slechtere cijfers binnen, landen die niet of weinig kunnen testen zullen in verhouding maar weinig gevallen hebben. Dus ja, de cijfers zijn niet eenvormig, dat is geweten, daarom moet je ze ook niet klakkeloos met elkaar vergelijken.CarpeNoctem schreef: ↑12 april 2020, 12:19 En als je daarin gelijk hebt (wat kan), dan zakt de WHO nog meer in mijn achting dat ze dan de cijfers klakkeloos overneemt zonder eenvormige eisen naar telling.
Maar goed als, net zoals jij, de publieke opinie en het middenveld er van overtuigd (is) geraakt dat België zwaarder dan de rest getroffen is door het virus, gaat de politiek nog niet veel goesting hebben om maatregelen terug te schroeven. Zeker niet met de verwijten van teveel slachtoffers die ze nu al op hun bord krijgen. Best wel opmerkelijk dat diegene die snel willen afbouwen hier voortdurend liggen roepen dat België zwaarder dan de rest besmet is.
Stelling: het Corona virus heeft geen goede invloed op het beschaafde woordgebruik op forums,verhoogt integendeel de opvliegendheid van de leden.
Aanvulling: de ongezouten meningen blijven ongezout, de brave Spaargidser met enkel aandacht voor beursgerelateerde onderwerpen laten nu ook (een deel van) het achterste van hun tong zien.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Yep, ik pleit schuldig.
Best een terechte opmerking. Ik bevind mij ook in die spagaathouding.
Maar, naar mijn mening geen contradictie. Kijk, het zijn vooral onze rusthuizen en tutti quanti die het zwaarst getroffen worden. Dit vooral door het gebrek aan PBM. Wel, die schrijnende toestanden aldaar gaan echt niet verbeteren door de ondertussen immunen te verbieden op een bankje te gaan zitten.
Ah. O ja, massaal testen zit er voorlopig ook niet in
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Wat die nieuwe Belgen betreft zouden er velen hier op het forum toch content moeten zijn ... door zich niet te houden aan de opgelegde regels gaan ze elkaar wel decimeren ... daarover kan je toch niet anders dan tevreden zijn, toch ?
Wat de buren betreft : ik stel proefondervindelijk vast dat het al of niet opvolgen van de coronaregels recht evenredig is met het de door moeder natuur toegekende intelligentieniveau.
Onze buren hebben blijkbaar ook weer een baby ingedaan ... of misschien zijn de kleinkinderen illegaal op bezoek, het kan ook dat zijn ... Intussen blijven de virologen zich afvragen waarom die curve niet afvlakt ... die totale lockdown zal er toch nog aankomen zeker, met dank aan de linkerkant van de gausscurve !
45 procent doden in de rust- en verzorgingshuizen.CarpeNoctem schreef: ↑12 april 2020, 13:57 Maar, naar mijn mening geen contradictie. Kijk, het zijn vooral onze rusthuizen en tutti quanti die het zwaarst getroffen worden. Dit vooral door het gebrek aan PBM. Wel, die schrijnende toestanden aldaar gaan echt niet verbeteren door de ondertussen immunen te verbieden op een bankje te gaan zitten.
55 procent daarbuiten.
Onnodig die groep van 55 procent beperkingen op te leggen ?
Aan wie ik het nog niet verteld heb : van mij mogen winkels meer en onder voorwaarden beperkt open zijn. Ineens een reden om de overheidssubsidie volledig stop te zetten.
Testen op zeer grote schaal zou, indien mogelijk, een goede zaak zijn. Ik zou bv op een zwaarder getroffen afdeling tijdelijk aan het werk kunnen als ik immuun blijk te zijn. Wat ik nu niet zie zitten.
Het immuun cijfer gaat nog veel te klein zijn om de boel gerust vrij te geven, recent kwam men op 15% in de zwaarst getroffen regio in Duitsland. Hier zal dat in dezelfde grootte orde liggen, testen (steekproef) lopen op dit moment via de bloedafnames van het rode kruis. En dan nog, er doen inmiddels al enkele mutaties de ronde, immuun zijn voor A wil nog niet zeggen dat je immuun bent voor B. Eerst zal het aantal actieve verspreiders omlaag moeten om het risico op een opflakkering onder controle te houden. De evolutie van het aantal ziekenhuis opnames is hiervoor een goeie indicator. Zolang rusthuizen broeihaarden zijn, zullen van daaruit voortdurend besmettingen naar buiten komen. Spijtig dat er veel te weinig FFP2 maskers zijn om die te verplichten in ruimtes waar veel mensen komen (winkels, openbaar vervoer, werkplekken,...) er zou dan wat rapper gelost kunnen worden. De kost om die massaal zelf te gaan produceren is maar een fractie van het economisch verlies door een week lockdown, onbegrijpelijk dat men van zoiets simpel als een mondmasker maken geen prioriteit maakt.CarpeNoctem schreef: ↑12 april 2020, 13:57 Kijk, het zijn vooral onze rusthuizen en tutti quanti die het zwaarst getroffen worden. Dit vooral door het gebrek aan PBM. Wel, die schrijnende toestanden aldaar gaan echt niet verbeteren door de ondertussen immunen te verbieden op een bankje te gaan zitten.
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/van- ... ~aaa8c182/
Diegene die nu overal hun voeten aan vegen en het nog steeds weglachen zullen de eerste klagers zijn wanneer we in het Wuhan scenario terechtkomen.
Diegene die nu overal hun voeten aan vegen en het nog steeds weglachen zullen de eerste klagers zijn wanneer we in het Wuhan scenario terechtkomen.
Oja, de natte droom van de man die dreigt komt dan ook ineens uit...ZWANST naai ni haa
"Geen" heeft niemand gezegd, he.
En qua cijfers (en zonder de exacte te kennen):
Als 10% vd bevolking (populatie in rusthuis) verantwoordelijk is voor 45% vd sterfgevallen is dat wel degelijk waar je in 1e instantie moet op focussen.
Lijkt op klassieke 80-20 verdeling.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
<sarcasm mode on>
In China was het toch zo erg niet?
WHO cijfers 12/4
Aantal doden in China: 3339
Aantal doden in Belgiekske: 3600
<sarcasm mode off>
Moet er nog zand zijn?
Van Ranst zet gewoon zijn broodheren uit de wind. De grootste reden waarom we zo slecht scoren is het tekort aan PBM voor het zorgpersoneel. Maar dat kan hij moeilijk verklaren zonder zijn job te verliezen. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt ...
Ten andere, waar zouden ze de mankracht halen om het type lockdown waar hij op doelt op te leggen?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 12 april 2020, 18:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Soms wordt dit virus (on)terecht (?) vergeleken met de gruwelen van WO2. Ik heb die periode van WO2 nooit meegemaakt (ben geboren in1953).
Wat me wel opvalt is dat de meerderheid, zo lijkt het mij althans, de opgelegde maatregelen niet kan aanvaarden, dit was vroeger wel anders. Toen was het van zwijg en luister.
Zie naar die rellen in Anderlecht afgelopen 2 dagen, stuur daar de SS op af en het zou wel gedaan zijn. Excuseer, maar dit kan ik moeilijk accepteren dat daar weinig of niks wordt aan gedaan. Zelfs in de kranten weinig of geen nieuws hierover, waarschijnlijk omdat dit vnl nieuwe belgen zijn.
De meesten denken de waarheid in pacht te hebben en kunnen de spelregels niet meer volgen, dit onder het mom dat we allen mondiger zijn geworden. Het zijn dezen welke er voor zullen zorgen dat dit (deze lockdown) zal uitlopen, en daarna maar klagen en zagen.
Hoe meer en hoe langer tegenspartelen, hoe langer het zal duren. Denk hier maar over na.
Wat me wel opvalt is dat de meerderheid, zo lijkt het mij althans, de opgelegde maatregelen niet kan aanvaarden, dit was vroeger wel anders. Toen was het van zwijg en luister.
Zie naar die rellen in Anderlecht afgelopen 2 dagen, stuur daar de SS op af en het zou wel gedaan zijn. Excuseer, maar dit kan ik moeilijk accepteren dat daar weinig of niks wordt aan gedaan. Zelfs in de kranten weinig of geen nieuws hierover, waarschijnlijk omdat dit vnl nieuwe belgen zijn.
De meesten denken de waarheid in pacht te hebben en kunnen de spelregels niet meer volgen, dit onder het mom dat we allen mondiger zijn geworden. Het zijn dezen welke er voor zullen zorgen dat dit (deze lockdown) zal uitlopen, en daarna maar klagen en zagen.
Hoe meer en hoe langer tegenspartelen, hoe langer het zal duren. Denk hier maar over na.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het is een wijdverspreide misvatting dat die maatregelen er zijn om er rap vanaf te zijn. Die maatregelen zijn er om het beheersbaar te maken voor de hulpverleners.
Het is eerder een perfide neveneffect dat net dit ervoor zorgt dat alles wat langer duurt.
Moest je er willen "rap vanaf zijn" dan moet je net geen maatregelen treffen. Laat het virus maar woeden, maar de menselijke tol gaat dan -toch zeker op korte termijn- veel zwaarder zijn.