Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Hebben de kinderen dit jaar nog niet vakantie genoeg gehad?
Veel fabrieken liggen stil door gebrek aan werkkrachten. Dan zouden ze in de zomer ook nog eens moeten stilliggen omwille van de vakantie?- De werkgevers lopen al warm om vakanties in juli en augustus collectief te verbieden.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Mijn dochter werkt elke dag, zit in haar laatste jaar en heeft wat normaliter het mooiste jaar in een schoolloopbaan moest worden, zien verworden tot grotendeels op zichzelf aangewezen zijn om de nodige kennis op te doen.
Nog onwetende opmerkingen?
https://www.hln.be/in-de-buurt/hasselt/ ... ~a6ab395a/
Naast het bestraffende vingertje heeft vanranst ook nog een wortel: als we allemaal (allemaal? haha Anderlecht etc etc)nog even volhouden kunnen we misschien met mondmaskers voorzichtig uit de lockdown geraken hahahahaaaaaaaaa
Ik zal eens nadenken.
De mensen die nu feestjes en barbecues organiseren zullen ervoor zorgen dat de lockdown nog strenger wordt en nog langer duurt. Binnenkort mogen we niet meer voor ons plezier gaan wandelen en fietsen.
Laatst gewijzigd door Yaris op 12 april 2020, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik moet de roze kat gelijk geven. Mijn zoon zit in zijn 2e jaar UGent. Krijgen in theorie les via internet. In de praktijk is dat een halfuurtje tot een uurtje per dag.PinkPanther1970 schreef: ↑12 april 2020, 19:12Mijn dochter werkt elke dag, zit in haar laatste jaar en heeft wat normaliter het mooiste jaar in een schoolloopbaan moest worden, zien verworden tot grotendeels op zichzelf aangewezen zijn om de nodige kennis op te doen.
Nog onwetende opmerkingen?
Voor de rest, trekt uw plan. Hoe zijn examens er gaan uitzien is nog een compleet raadsel.
Hij zit dus elke dag, jaja ook in de vakantie uren en uren zijn boeken uit te pluizen en te studeren.
Laatst gewijzigd door anonymous op 12 april 2020, 19:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn overbuurvrouw heeft kleine kinderen. Ik zie die de hele dag buiten spelen.
Ja voor de kleintjes is het leuk. Vanaf het middelbaar zouden ze liever weer naar school gaan. Ik heb een paar nichtjes in verschillende leerjaren van het middelbaar. Ze willen allemaal weer naar school dus zo leuk zal "de vakantie" wel niet zijn.
Ze moeten en een straal van 5 of 10km invoeren en ze moeten die maatregel van ouderen en met kinderen mag je de wagen nemen terug afvoeren.
Voor kleine kids ist plezant als de ouders tijd hebben. Als ouders thuis moeten werken is het voor allemaal een hel.
Dat kinderen op unief ook in de vakantie studeren, ik heb het nooit anders geweten eigenlijk. Ook op Paasdag. Zeker op kerstdag.
Voor kleine kids ist plezant als de ouders tijd hebben. Als ouders thuis moeten werken is het voor allemaal een hel.
Dat kinderen op unief ook in de vakantie studeren, ik heb het nooit anders geweten eigenlijk. Ook op Paasdag. Zeker op kerstdag.
Ik heb vooral te doen met ouders en familie met kinderen in een instelling. Is een hel voor hun nu.
Slecht voorbereid, slechte organisatie, slechte communicatie, slechte afspraken, ... Regels waren onduidelijk, burgemeesters interpreteerden ze op verschillende wijze, Vlaamse regering wist het beter dan de rest, politie wist niet wat er nu wel of niet mocht. Al die verschillende politici, de verschillende virologen en opiniemakers die iedere dag hun zegje komen doen, zorgt alleen maar voor verwarring.
Ze hadden beter open kaart gespeeld van in het begin. Zoals mensen aanmoedigen om zelf maskers te maken en de professionele voor de gezondheidszorg te houden wegens tekorten. Men had ook beter van in het begin gezegd dat de quarantaine-duur voorwaardelijk is afhankelijk van de curve: als die aan het afbuigen is (horizontaal of naar beneden, afhankelijk van welke curve je gebruikt) dan is het einde van de quarantaine in zicht, indien die blijft stijgen (zoals nu) quarantaine Wuhan-style (en daar kijk ik echt niet naar uit). In feite kunnen ze nu al meedelen dat de scholen en bedrijven niet opengaan op 20 april, maar ze gaan daar nu nog dagen een welles-nietes spelletje van maken om zich zo goed mogelijk te profileren voor hun kiespubliek. Ze zouden beter meteen ook zeggen hoe het zit met de zomervakantie. Wordt die ingekort tot de maand augustus? Dan weten mensen tenminste waar ze aan toe zijn.
Als er ergens een ramp is, zijn de mensen meestal hun have en goed kwijt, is hun enigste bezit de kleren aan hun lijf, geen gezondheidszorg, geen onderwijs, voedselbedeling loopt mank, geen drinkbaar water, ... Hier zitten we betaald thuis, wordt ons gevraagd om aan social distancing te doen, er is voedsel, er komt water uit de kraan, er is internet, de voedingswinkels en apotheken blijven open ... maar misschien moeten we onze zomervakantie op onze buik schrijven. Dit is luxe.
Ze hadden beter open kaart gespeeld van in het begin. Zoals mensen aanmoedigen om zelf maskers te maken en de professionele voor de gezondheidszorg te houden wegens tekorten. Men had ook beter van in het begin gezegd dat de quarantaine-duur voorwaardelijk is afhankelijk van de curve: als die aan het afbuigen is (horizontaal of naar beneden, afhankelijk van welke curve je gebruikt) dan is het einde van de quarantaine in zicht, indien die blijft stijgen (zoals nu) quarantaine Wuhan-style (en daar kijk ik echt niet naar uit). In feite kunnen ze nu al meedelen dat de scholen en bedrijven niet opengaan op 20 april, maar ze gaan daar nu nog dagen een welles-nietes spelletje van maken om zich zo goed mogelijk te profileren voor hun kiespubliek. Ze zouden beter meteen ook zeggen hoe het zit met de zomervakantie. Wordt die ingekort tot de maand augustus? Dan weten mensen tenminste waar ze aan toe zijn.
Als er ergens een ramp is, zijn de mensen meestal hun have en goed kwijt, is hun enigste bezit de kleren aan hun lijf, geen gezondheidszorg, geen onderwijs, voedselbedeling loopt mank, geen drinkbaar water, ... Hier zitten we betaald thuis, wordt ons gevraagd om aan social distancing te doen, er is voedsel, er komt water uit de kraan, er is internet, de voedingswinkels en apotheken blijven open ... maar misschien moeten we onze zomervakantie op onze buik schrijven. Dit is luxe.
Je moet diegenen die nu alles aan hun voeten vegen niet vergoelijken door het op "verwarring" te steken.cpnx schreef: ↑12 april 2020, 23:28 Regels waren onduidelijk, burgemeesters interpreteerden ze op verschillende wijze, Vlaamse regering wist het beter dan de rest, politie wist niet wat er nu wel of niet mocht. Al die verschillende politici, de verschillende virologen en opiniemakers die iedere dag hun zegje komen doen, zorgt alleen maar voor verwarring.
Het gaat hier al lang niet meer over het al of niet beboeten van mensen die alleen op een bankje een moment rust nemen na hun individuele fietstocht ... het gaat hier over verborgen feestjes van vele uren ...
Je zal al veel pech moeten hebben van iets te vangen als er toevallig iemand je oversteekt met de fiets op 1,2 meter of van in Den Aldi naast iemand te passeren met je winkelkar ...
De overkoepelende regel : blijf in uw (eigen) kot lijkt me toch tamelijk duidelijk, veel verwarring kan er daarover toch niet zijn ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Waarmee ik bedoel dat al die geschenken die onze regeringen uitdelen gaan moeten terugbetaald worden door ons.
Ik weet wel dat iedereen weer naar de anderen gaat wijzen waar ze menen dat de staat haar tollenaars naar mag sturen maar toch gaan wij allen dit ooit terug op ons bord krijgen. Onze politiekers kennende gaan ze er wel in slagen dat zoveel mogelijk door te schuiven naar de volgende generaties.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell