Wie gaat het beste rendement geven op Tak 21!!!!!!!!!
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Wie gaat het beste rendement geven op Tak 21!!!!!!!!!
vandaag had een collega volgend aanbod gekregen:
Ivm interessante Tak21 beleggingen: momenteel Invest For Life Secure via Allianz met volgende kenmerken:
- kapitaalsgarantie met hoge gewaarborgde basisintrest van 3,50% + winstdeling
- Bij instap voor 31/05/09 geen TAKS van 1,1%
- Instapkost: 2%
- geen beheerskosten
- uitstap: 3% verminderd met 0,05% per maand.
- geen uitstapkosten 1x per jaar en tot maximaal 10% van de stortingen, begrensd tot 12.500 EUR, vanaf 1 jaar na de storting.
- Geen roerende voorheffing op de intresten onder bepaalde voorwaarden
dus 3,75% is niet meer van toepassing, nu 3, 50%.
Is dit een betrouwbaar tak21 product en is het makkelijk om te onderhandelen over de instapkosten of is de kans eerder klein dat de verzekeringsagent deze laat vallen ?
Ivm interessante Tak21 beleggingen: momenteel Invest For Life Secure via Allianz met volgende kenmerken:
- kapitaalsgarantie met hoge gewaarborgde basisintrest van 3,50% + winstdeling
- Bij instap voor 31/05/09 geen TAKS van 1,1%
- Instapkost: 2%
- geen beheerskosten
- uitstap: 3% verminderd met 0,05% per maand.
- geen uitstapkosten 1x per jaar en tot maximaal 10% van de stortingen, begrensd tot 12.500 EUR, vanaf 1 jaar na de storting.
- Geen roerende voorheffing op de intresten onder bepaalde voorwaarden
dus 3,75% is niet meer van toepassing, nu 3, 50%.
Is dit een betrouwbaar tak21 product en is het makkelijk om te onderhandelen over de instapkosten of is de kans eerder klein dat de verzekeringsagent deze laat vallen ?
Ik zou gaan voor de gewone Invest for life met 2,5% gewaarborgde rente + bonus, deze bracht vorig jaar nog 4% op. Bij de Invest For Life Secure is de kans klein, dat er bij die 3,5% nog een bonus bijkomt.
Bespreek wel de kosten bij je makelaar. Ik heb bij de mijne nog nooit instapkosten of die 1,1% taks betaald.
Bespreek wel de kosten bij je makelaar. Ik heb bij de mijne nog nooit instapkosten of die 1,1% taks betaald.
Ik zeg altijd vlakaf tegen de makelaar "ik betaal maximum 1% instapkosten voor een tak21 verzekering, als je het daar niet voor doet dan teken ik niet". Dat heeft bij mij altijd al gewerkt. Ze hebben liever 1% in de hand dan dat je elders zou gaan tekenen.
Als je bij die bewuste makelaar goede klant bent kan je inderdaad soms vragen om geen instapkosten te betalen. Is me ook een keer gelukt bij Generali.
Als je bij die bewuste makelaar goede klant bent kan je inderdaad soms vragen om geen instapkosten te betalen. Is me ook een keer gelukt bij Generali.