Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Het wantrouwen in de maatregelen van onze vroede voadren drijft sommigen al ver.
Hier het verhaal van een Vlaming die zijn moeder weggehaald heeft uit een woonzorgcentrum.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Mijn 5 centen:
eerst en vooral zorgen dat die beschamende saga van PBM's eindigt en de zorgverleners voldoende beschermd ten strijde kunnen trekken.
Dat zal al een groot verschil maken.
Wat dat dreigen met een zware lockdown betreft: als de mensen het nu al niet meer trekken, moet je het hen dan nog zwaarder maken? Het is niet omdat jij dit met de vingers in de neus klaarspeelt dat iedereen dit ook zomaar lukt. Het vlees is zwak, weet je wel ...
En het komt een beetje over als een echt gebeurd verhaal hier niet ver van mij vandaan. Er werd hier in de omgeving een nieuwe weg in gebruik genomen. Nieuw, dus in perfecte staat en nodigde natuurlijk uit om snel te rijden. Maximum snelheid was 90 km/u en was aan die snelheid eigenlijk ook best wel veilig rijden. Maar natuurlijk waren er enkelingen die dat nog te traag vonden en er wel eens kwamen testen wat hun auto/moto in zijn mars had. Gevolg: enkele zware ongevallen, zelfs met doden.
Het gevolg was dat de maximum snelheid er verlaagd werd tot 70 km/u. Resultaat: diegene die vroeger hun laars lapten aan de maximum snelheid doen dat nog steeds en ik denk niet dat het aantal ongevallen er verminderd is, maar tijdens de week wordt er al eens geflitst en krijgt de brave huisvader die er in perfect veilige omstandigheden 75 km/u rijdt een boete in zijn bus.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik moet toegeven dat ik - ware het niet van de onzichtbare dreiging - de tijd van mijn leven beleef ... geen sociale verplichtingen, rustig op de baan, geen stresskippen, sporten (ik mis wel de competitie), ...CarpeNoctem schreef: ↑13 april 2020, 00:01 Wat dat dreigen met een zware lockdown betreft: als de mensen het nu al niet meer trekken, moet je het hen dan nog zwaarder maken? Het is niet omdat jij dit met de vingers in de neus klaarspeelt dat iedereen dit ook zomaar lukt. Het vlees is zwak, weet je wel ...
Zwaarder maken ? Komaan, dit is een lockdown ultra-light ... in Wuhan, Noord-Italië, Spanje is het binnen blijven en daar lukt het blijkbaar wel ... het vlaamse vlees is blijkbaar wel heel zwak ... aard van het volkje zeker ...
(er staat een artikel in HNB over wat de lockdown inhield in Wuhan, lees dat maar eens vooraleer je onze lockdown als "zwaar" benoemd ... het zwakke vlees kreeg daar trouwens een gratis ritje naar de cel ... en die hebben het een dikke drie maanden zo gehad)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je bent de eerste niet die zijn levenswijze graag aan de rest van de bevolking zou opleggen, en je zult ook de laatste niet zijn.
Ons Heer moet van elk zijn getal hebben zeker?
Hier van tzelfde. Wat een verademing om zo weinig volk te zien. Zelfs midden in de stad hoor je de vogels fluiten. Geen agressieve autobestuurders meer. Geen handjes meer hoeven te schudden. Zalig.geebee schreef: ↑13 april 2020, 00:21 Ik moet toegeven dat ik - ware het niet van de onzichtbare dreiging - de tijd van mijn leven beleef ... geen sociale verplichtingen, rustig op de baan, geen stresskippen, sporten (ik mis wel de competitie), ...
Zwaarder maken ? Komaan, dit is een lockdown ultra-light ... in Wuhan, Noord-Italië, Spanje is het binnen blijven en daar lukt het blijkbaar wel ... het vlaamse vlees is blijkbaar wel heel zwak ... aard van het volkje zeker ...
(er staat een artikel in HNB over wat de lockdown inhield in Wuhan, lees dat maar eens vooraleer je onze lockdown als "zwaar" benoemd ... het zwakke vlees kreeg daar trouwens een gratis ritje naar de cel ... en die hebben het een dikke drie maanden zo gehad)
Weinig volk?
Ja, in Oostende zal dat wel kloppen, tov een normale paasvakantie.
Maar hier in mijn wijk is het drukker dan anders nu iedereen het wandelen en fietsen herontdekt heeft.
Allemaal dingen die ik standaard al deed, maar nu minder ´eenzaam´ dan me lief is.
Maar hier in mijn wijk is het drukker dan anders nu iedereen het wandelen en fietsen herontdekt heeft.
Allemaal dingen die ik standaard al deed, maar nu minder ´eenzaam´ dan me lief is.
Hier idem.
Je kan niet meer veilig fietsen op het Ringfietspad. Niet onveilig vanwege de Corona, maar vanwege al die idioten. Waar komen die toch vandaan ? Wat deden die voor de lock-down ?
Wat onze experts beter moeten doen ? Een plan ! Met data en 'milestones'.
Er schijnt iets bekokstoofd te worden voor woensdag, met als gevolg dat het tot en met woensdag constant showmomentjes zijn voor onze politiekers.
Iedereen probeert zijn eigen punt nog net even door de strotjes van de anderen te rammen, ook al heeft het niets met Corona te maken.
Je kan niet meer veilig fietsen op het Ringfietspad. Niet onveilig vanwege de Corona, maar vanwege al die idioten. Waar komen die toch vandaan ? Wat deden die voor de lock-down ?
Wat onze experts beter moeten doen ? Een plan ! Met data en 'milestones'.
Er schijnt iets bekokstoofd te worden voor woensdag, met als gevolg dat het tot en met woensdag constant showmomentjes zijn voor onze politiekers.
Iedereen probeert zijn eigen punt nog net even door de strotjes van de anderen te rammen, ook al heeft het niets met Corona te maken.
Ze kunnen geen plan met data en milestones maken als ze niet weten hoe de epidemie gaat evolueren.
Klopt allemaal. Veel regels moeten gevolgd worden. Nu een paar meer. Niet voor iedereen even makkelijk om hele weken samen met de vrouw onder één dak te blijven of in eenzaamheid te zitten maar het moet maar.geebee schreef: ↑13 april 2020, 00:21
Ik moet toegeven dat ik - ware het niet van de onzichtbare dreiging - de tijd van mijn leven beleef ... geen sociale verplichtingen, rustig op de baan, geen stresskippen, sporten (ik mis wel de competitie), ...
De lucht is properder. Er rijden weinig auto's, het visbestand kan weer groeien, ik heb een reden om bezoek aan huis te weigeren. Voor mij is het prima en is er weinig veranderd.
Ik leef zo al redelijk asociaal en dat tikje meer mocht ook nog.
Er is geen overmatig begrip nodig voor wie zich niet aan regels houdt of hun moeilijke verleden doet er niet toe.
Restaurants of koffiebars mis ik wel....? Maar wat is dat maar vergeleken met een Corona besmetting die slecht uitdraait.
De staatsschuld is nu 475 miljard en zal naar iets van een 510 miljard stijgen, met andere woorden er was voor corona al wat doorgeschoven. Gaat dus van een onmogelijk terug te betalen schuld naar een onmogelijk terug te betalen schuld. We zijn niet het enige land met dat probleem, om maar te zeggen dat we ons daar niet meteen zorgen over moeten maken. Het zal al een hele prestatie zijn mochten we niet in een lange depressie sukkelen, koopkracht zal zonder extra belastingen al genoeg zakken (werkloosheid, inleveren op loon,...), het beetje dat overblijft gaan ze ons niet afpakken of de economie smelt helemaal weg.CarpeNoctem schreef: ↑12 april 2020, 23:39 Waarmee ik bedoel dat al die geschenken die onze regeringen uitdelen gaan moeten terugbetaald worden door ons.
Ik weet wel dat iedereen weer naar de anderen gaat wijzen waar ze menen dat de staat haar tollenaars naar mag sturen maar toch gaan wij allen dit ooit terug op ons bord krijgen. Onze politiekers kennende gaan ze er wel in slagen dat zoveel mogelijk door te schuiven naar de volgende generaties.
PBM's zullen stilaan wel al beschikbaar zijn, of dat nog veel verschil gaat maken in reeds besmette zorgcentra valt te betwijfelen, hopelijk slaagt men er nu wel in om het virus buiten te houden in de andere.CarpeNoctem schreef: ↑13 april 2020, 00:01 eerst en vooral zorgen dat die beschamende saga van PBM's eindigt en de zorgverleners voldoende beschermd ten strijde kunnen trekken.
Dat zal al een groot verschil maken.
Wat dat dreigen met een zware lockdown betreft: als de mensen het nu al niet meer trekken, moet je het hen dan nog zwaarder maken? Het is niet omdat jij dit met de vingers in de neus klaarspeelt dat iedereen dit ook zomaar lukt. Het vlees is zwak, weet je wel ...
Het zal wel typisch Belgisch zijn om de wet naar eigen goeddunken te interpreteren. De regel was in het begin nochtans duidelijk, alleen noodzakelijke verplaatsing naar dokter, voedingswinkel en apotheek. Voor de rest een wandeling, lopen of fietsen om even wat beweging te hebben. Natuurlijk moest men die regeltjes van dag één beginnen oprekken hé, naast wandelen, fietsen of lopen moesten enkele pipo's ook kunnen skaten, gezellig met anderen op een bankje in het park gaan vertoeven zogezegd om even te rusten, met de auto naar de andere kant van het land om daar te gaan wandelen, enz... Onze achterlijke politiekers zijn dat nog zo stom om een hele reeks uitzonderingen toe te staan en tegenstrijdigheden te verkondigen met het gevolg dat het toch allemaal wat onduidelijk wordt. En dan zijn ze verwonderd dat iedereen de regels aan zijn laars begint te lappen. Kortom, strikte regels en die met sancties handhaven, geen slap gelul of toegevingen, "zachte dokters politiekes maken stinkende wonden". Als volgende weken de opname cijfers in de ziekenhuizen stagneren of weer beginnen stijgen zal er van normaliseren geen sprake zijn en zal het allemaal nog veel langer duren en nog een grotere ramp voor de economie worden.
Ja dat klopt wel. We zijn pakken meer volk gewoon dus dit is een verademing.Fakkel schreef: ↑13 april 2020, 09:04 Weinig volk?
Dat kunnen ze wel degelijk.
1. Kernelementen zijn maskers en testen. Kom maar door met data, getallen en milestones voor die 2 zaken. Leveranciers van maskers klagen zelfs, dat de task forces van De Backer niet eens weten welke maskers ze willen.
2. Algemene strategie. Welke zaken gaan er eerst uit lock-down ? Welke dan ? Welke zaken kunnen we gegarandeerd op ons buik schrijven ? Nu komt er weer ene Benjamin Dalle voorbijschuiven over de jeugdkampjes...
3. Aan de verschillende zaken worden zowel eerste data als KPI's geplakt. Als de KPI niet wordt gehaald, dan wordt de datum verschoven.
Vanavond spreekt de Franse keizer het volk toe, waarschijnlijk nog strengere maatregelen: Maskers, tracing, testen, geen opening scholen meer voor september,...
Hopelijk wordt het hier ook strenger want wat ik allemaal rondom mij zie is niet normaal.
Hopelijk wordt het hier ook strenger want wat ik allemaal rondom mij zie is niet normaal.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Zo iets bijvoorbeeld.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200413_04921075
Misschien moeten we gewoon zweepslagen weer invoeren voor dergelijk klootjesvolk want die 250 euro gaan ze toch niet betalen.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200413_04921075
Misschien moeten we gewoon zweepslagen weer invoeren voor dergelijk klootjesvolk want die 250 euro gaan ze toch niet betalen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat lijkt me een professioneel planDixit schreef: ↑13 april 2020, 10:58 1. Kernelementen zijn maskers en testen. Kom maar door met data, getallen en milestones voor die 2 zaken. Leveranciers van maskers klagen zelfs, dat de task forces van De Backer niet eens weten welke maskers ze willen.
2. Algemene strategie. Welke zaken gaan er eerst uit lock-down ? Welke dan ? Welke zaken kunnen we gegarandeerd op ons buik schrijven ? Nu komt er weer ene Benjamin Dalle voorbijschuiven over de jeugdkampjes...
3. Aan de verschillende zaken worden zowel eerste data als KPI's geplakt. Als de KPI niet wordt gehaald, dan wordt de datum verschoven.
ergo: zoiets moet je nooit verwachten van Belgische politici