Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ze moeten een regering maken van forumgebruikers. Die weten precies wat er moet gebeuren.
Als je student bent aan de universiteit, mag je toch verwachten dat die zelf wel wat kan opzoeken, zelfstudie etc aankan?anonymous schreef: ↑12 april 2020, 19:34 Ik moet de roze kat gelijk geven. Mijn zoon zit in zijn 2e jaar UGent. Krijgen in theorie les via internet. In de praktijk is dat een halfuurtje tot een uurtje per dag.
Voor de rest, trekt uw plan. Hoe zijn examens er gaan uitzien is nog een compleet raadsel.
Hij zit dus elke dag, jaja ook in de vakantie uren en uren zijn boeken uit te pluizen en te studeren.
Wat gaan die doen eens ze afgestudeerd zijn?
Op het werk is er ook niemand die je handje gaat vasthouden! (toch zeker niet als je naar een job op universitair niveau gaat zoeken)
Als je -mits een korte duw in de goeie richting- zelf zaken kan uitzoeken, ga je er veel meer van lezen en ontjouden, dan dat je voorgekauwde zaken moet van buiten leren.
Hangt er toch vanaf welke werkgevers.
Heb al van velen het omgekeerde gehoord!
Bedrijven die vragen aan hun werknemers om de komende maanden verlof op te nemen.
Bedrijven die nog (bijna) volledig operationeel zijn met personeel dat van thuis kan werken.
Er is niemand die nu verlof neemt (om gewoon binnen te zitten?).
Dus die blijven massaal doorwerken en wachten op een ophef van de maatregelen.
En daarna is het massaal verlof opnemen. Dus als de maatregelen tegen het einde van het jaar opgeheven worden, lopen die bedrijven leeg.
Inderdaad, normaal zou ik tijdens de Paasvakantie wat verlof nemen om met de kinderen een en ander te gaan doen. Nu werk ik gewoon door... Ik hou m'n verlof wel voor als het z'n nut kan hebben.anonymous schreef: ↑13 april 2020, 11:36Hangt er toch vanaf welke werkgevers.
Heb al van velen het omgekeerde gehoord!
Bedrijven die vragen aan hun werknemers om de komende maanden verlof op te nemen.
Bedrijven die nog (bijna) volledig operationeel zijn met personeel dat van thuis kan werken.
En daarna is het massaal verlof opnemen. Dus als de maatregelen tegen het einde van het jaar opgeheven worden, lopen die bedrijven leeg.
Maar da's toch geen probleem! Onze slimme overheid zal wel een regeltje aanpassen: Wie tijdens de Corona-lockdown een bewijs van verlof kan voorleggen, mag WEL niet essentiële verplaatsingen maken (naar de zee etc.), toch als er schoolgaande kinderen mee in de wagen zitten.
Jep, verlof opnemen in mei en juni om hopelijk in juli en augustus terug operationeel te zijn. Op reis gaan zal er dit jaar toch niet meer inzitten, zelfs niet aan eigen kust, dat zullen ze ons woensdag wel diets maken.
Ook daar wordt aan gewerkt, er zal geëist worden dat er x aantal dagen verlof opgenomen worden om de continuïteit te garanderen later op het jaar.anonymous schreef: ↑13 april 2020, 11:36 Bedrijven die nog (bijna) volledig operationeel zijn met personeel dat van thuis kan werken.
Aan de andere kant... 85% van de werkgevers houdt zich niet aan de afstandsregels, aldus De Standaard.anonymous schreef: ↑13 april 2020, 11:13 Zo iets bijvoorbeeld.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200413_04921075
Misschien moeten we gewoon zweepslagen weer invoeren voor dergelijk klootjesvolk want die 250 euro gaan ze toch niet betalen.
Maakt het dan nog wat uit wat de marginalen hebben uitgevreten tijdens het Paasweekeinde ?
Ja, dat is wat hij nu doet. Alles zelf opzoeken maaranonymous schreef: ↑13 april 2020, 11:32 Als je student bent aan de universiteit, mag je toch verwachten dat die zelf wel wat kan opzoeken, zelfstudie etc aankan?
Wat gaan die doen eens ze afgestudeerd zijn?
Op het werk is er ook niemand die je handje gaat vasthouden! (toch zeker niet als je naar een job op universitair niveau gaat zoeken)
Als je -mits een korte duw in de goeie richting- zelf zaken kan uitzoeken, ga je er veel meer van lezen en ontjouden, dan dat je voorgekauwde zaken moet van buiten leren.
als we uw redenering moeten doortrekken dan schaffen we gewoon de universiteit af. Geef ze hun boeken en laat ze zelfstudie doen en alles online opzoeken en een Selor examen doen. Zo heb je ook direct het inschrijvingsgeld en het studentenkot uitgespaard. Goed plan.
FTP, jij gaat ineens het andere uiteinde opzoeken.
Ik heb gezegd dat het beter is om een korte duw te geven (gedurende enkele uren een globaal overzicht of de beginselen van iets) en dat je daarmee zelf aan de slag gaat en experimenteert. Nadien eventueel nog een kortsluitmoment om bij te sturen, extra vragen te stellen over problemen waarmee je worstelt...
Ik heb gezegd dat het beter is om een korte duw te geven (gedurende enkele uren een globaal overzicht of de beginselen van iets) en dat je daarmee zelf aan de slag gaat en experimenteert. Nadien eventueel nog een kortsluitmoment om bij te sturen, extra vragen te stellen over problemen waarmee je worstelt...
Je hebt gelijk mijn excuses.
Je moet je bij die online lessen echter niet te veel voorstellen. Sommige profs maken er wel hun werk van maar er zijn er veel die er zich met een halfuurtje vanaf maken. Het grootste probleem is dat hij nog niets concreets weet over zijn examens en hoe dit zal georganiseerd worden. Waarschijnlijk veel online met open boek. Er is ook sprake van sommige examens te laten doorgaan in Flanders Expo maar concreet weten we nog van niets.
Je moet je bij die online lessen echter niet te veel voorstellen. Sommige profs maken er wel hun werk van maar er zijn er veel die er zich met een halfuurtje vanaf maken. Het grootste probleem is dat hij nog niets concreets weet over zijn examens en hoe dit zal georganiseerd worden. Waarschijnlijk veel online met open boek. Er is ook sprake van sommige examens te laten doorgaan in Flanders Expo maar concreet weten we nog van niets.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nuance: van de gecontroleerde bedrijven. En die controles kwamen er vooral na klachten:
85 procent van gecontroleerde bedrijven houdt zich niet aan coronamaatregelen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Neenee, ik wil mijn levenswijze totaal niet opdringen laat dat duidelijk zijn ... er moeten inderdaad "van soorten zijn" ... met gasten zoals ik zouden de herbergen en restaurants zonder de coronacrisis ook failliet gaan ... MAAR die "andere soort" (de tooghangers, de voetbalhooligans, de zuipschuiten, de Bourgondiërs, ...) zou zich nu voor eventjes ook eens kalm moeten houden al is het maar voor het algemeen welzijn ... maar dat lukt dus duidelijk niet en dat getuigt van een verregaande arrogantie en egoïsme ... als jij er anders over denkt so be it, jammer dat anderen de gevolgen moeten dragen van jouw daden !CarpeNoctem schreef: ↑13 april 2020, 00:41Je bent de eerste niet die zijn levenswijze graag aan de rest van de bevolking zou opleggen, en je zult ook de laatste niet zijn.
Ons Heer moet van elk zijn getal hebben zeker?
Je kan ook bourgondiër en bierdrinker zijn in je kot.
Ik drink elke dag mijn koffie van Nespresso met een goeie geut slagroom erop. Meerdere verpakkingen van de koffie en van de slagroom staan hier in de kast en de frigo om de quarantaine draaglijk en 2 minuten per dag leuk te maken.
Yoghurt en platte kaas heb ik ook in redelijke hoeveelheden aangekocht. Genoeg om er meerdere weken (2 of 3) eentje per dag te kunnen eten.
Mijn kelder heeft een schap vol drank. Flessen die voor de crisis vol bleven en niet leeg raakten (daar verandert weinig aan) maar als het echt nood doet, kan ik mezelf verzuipen. Ten tijde van de Spaanse griep zweerde een deel van de mensen bij jenever als wondermiddel.
Cognac, Tequila en Vodka zal ook wel zijn nut hebben. En anders hebben we het toch geprobeerd.
Voor het weekend heb ik bij LIDL voor een paar euro een taart gehaald.. Ook weer om het wat draaglijker te maken.
Een grote doos met oude series op DVD boven gehaald ... Als het mooi weer is in de tuin zitten.
Iedereen die aan mijn deur belt kan ik met gerust hart daar laten staan tot hij vanzelf weer weggaat.
Het leven is zo slecht nog niet.
Zouden deurwaarders nog aanbellen, met de corona ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.