Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Voor de ontkenners van het zonlicht:
Terwijl onze regimepers schande spreekt van Zweden en de VS staan we ondertussen los aan kop wat betreft doden/miljoen inwoners afgelopen week.
Tja, al die andere landen kunnen niet tellen zeker? Of zijn wereldwijd vermaard voor hun foefelen met cijfers.
Bron ( ook andere leerrijke visualisaties te zien)
De apologeten bij de VRT gaan in overdrive. We gaan niet zorgen dat er minder mensen sterven in de WZC, neen we gaan anders tellen:
Waarom lijken we het slechter te doen?
Terwijl onze regimepers schande spreekt van Zweden en de VS staan we ondertussen los aan kop wat betreft doden/miljoen inwoners afgelopen week.
Tja, al die andere landen kunnen niet tellen zeker? Of zijn wereldwijd vermaard voor hun foefelen met cijfers.
Bron ( ook andere leerrijke visualisaties te zien)
De apologeten bij de VRT gaan in overdrive. We gaan niet zorgen dat er minder mensen sterven in de WZC, neen we gaan anders tellen:
Waarom lijken we het slechter te doen?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 13 april 2020, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/elke ... ~a4aa1e4d/
Het aantal mondelinge waarschuwingen (waar dus in principe ook een pv zou kunnen worden opgemaakt) is een veelvoud daarvan.
Het aantal mondelinge waarschuwingen (waar dus in principe ook een pv zou kunnen worden opgemaakt) is een veelvoud daarvan.
Zou mij niet verwonderen dat ze onze cijfers bewust zo hoog mogelijk willen houden.
Dan zijn "ze" toch van strategie veranderd. Aanvankelijk wou men per se onder de cijfers van Nederland blijven. Nu is het dus geen probleem meer, of nog straffer, ze doen het met opzet, om dubbele cijfers te geven tov nr 2 op de lijst. Bizar.
Hoe hoger de cijfers hoe banger ze ons maken om ons toch aan de regels te houden.
Hoe lager de cijfers hoe meer we gaan denken dat we er al van af zijn.
Zou alvast een slimme zet zijn ...
Waarom tellen ze in België alle overlijdens mee waarvan er nog maar een vermoeden is dat het Corona is? Geen enkel ander land doet dat ...
Hoe lager de cijfers hoe meer we gaan denken dat we er al van af zijn.
Zou alvast een slimme zet zijn ...
Waarom tellen ze in België alle overlijdens mee waarvan er nog maar een vermoeden is dat het Corona is? Geen enkel ander land doet dat ...
Het kan natuurlijk een truuk zijn naar de EU toe. Kijk eens hoe zwaar wij het hadden. Geef ons geld.
Al zie ik niemand in de federale regering daar slim genoeg voor. Geens is als advocaat wel geslepen, maar ik zie niet in dat hij uilen a la de croo en Wilmez zou hebben kunnen overtuigen....
Al zie ik niemand in de federale regering daar slim genoeg voor. Geens is als advocaat wel geslepen, maar ik zie niet in dat hij uilen a la de croo en Wilmez zou hebben kunnen overtuigen....
Vorige maand bleek bij een steekproef in twee Nederlandse ziekenhuizen dat ongeveer 10% van het personeel besmet was zonder symptomen. In Amerika bleek uit een paar testen dat studenten die ondanks de waarschuwingen in groep toch op spring break vertrokken, 25% besmet was na terugkomst. Dus het aantal besmette personen ligt waarschijnlijk hoger dan je inschat plus het virus kan tot drie dagen overleven op gladde oppervlakken.Fakkel schreef: ↑13 april 2020, 17:24 In mijn dorp is momenteel 2 op de 1.000 besmet. Voorheen was dat 1 op de 1.000.
In de Duitse "hotspot" komen ze aan 15%, nog ver van hun gewenste groepsimmuniteit, remember, was dit weekend in de pers.
Als nu de mensen die in woonzorgcentra werken, representatief zijn voor de ganse bevolking, dan is daar ook tussen de 2 op 1000 en 150 op 1000 (15%) geïnfecteerd.
Wat ik dan niet snap, als slechts - laat ons nu ergens een middenweg nemen - 5% van de zorghelpers zijn besmet, hoe is dat virus dan zo wijd verspreid geraakt?
Ik baseer me op de 15 procent die ze in Duitsland gemeten hebben na een check van bewoners van de zwaarst getroffen regio.
Het is en blijft een feit dat niet alle landen op dezelfde manier tellen. En neen, dat zegt niet enkel onze "regimepers", zie hier bv. wat in Nederland gezegd wordt over hun eigen cijfers:CarpeNoctem schreef: ↑13 april 2020, 20:16 Terwijl onze regimepers schande spreekt van Zweden en de VS staan we ondertussen los aan kop wat betreft doden/miljoen inwoners afgelopen week.
'IJsberg aan coronadoden' buiten ziekenhuizen, zij staan niet in de cijfers
Dus wat wil je met bovenstaande grafiek eigenlijk aantonen?
En wat als we -wat in een correcte vergelijking tot nader order niet bewezen is- toch los aan de kop zouden staan? Wil dat volgens jou dan zeggen dat de huidige maatregelen niet werken?
Als je de maatregelen onvoldoende naleeft dan werken ze inderdaad niet, of maar half.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Misschien, maar dat kan dan in beide richtingen werken.
Ik heb het hier al eerder gezegd dat de Nederlandse pers veel kritischer durft zijn voor hun regering dan onze slaafse pers voor onze regering.croesus schreef: ↑13 april 2020, 22:03En neen, dat zegt niet enkel onze "regimepers", zie hier bv. wat in Nederland gezegd wordt over hun eigen cijfers:
'IJsberg aan coronadoden' buiten ziekenhuizen, zij staan niet in de cijfers
En ik heb het ook al eerder gezegd dat het best kan dat er andere landen lakser tellen, en andere misschien strenger. Binnen een paar jaar gaan we daar hele studies kunnen van lezen. Tot dan moeten we het doen met de cijfers die voorhanden zijn.
Dat we het slechts scoren wat betreft het aantal doden/miljoen inwoners. Niet meer, maar ook niet minder.
Je volgt -zeer begrijpelijkerwijze- de discussie hier duidelijk nog niet lang.
Ik weet het niet als de maatregelen al dan niet werken. We scoren slechter dan landen met een strengere lockdown, maar ook slechter dan landen met een lichtere variant (Nederland) of zelfs geen lockdown( Zweden). Deze cijfers houden geen rekening met bevolkingsdichtheid, maar ook tov vergelijkbare landen scoren we slecht.
Conclusies laat ik aan jullie over.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ondertussen heeft de Zonnekoning gesproken. Ik heb het op TV5 Monde kunnen volgen via die moderne Minitel.
Het viel mee.
De confinement blijft sowieso van kracht tot 11 mei, maar er is geen verdere verstrenging. Sterker nog, Manu legde er de nadruk op, dat lokale autoriteiten ook niet inventief moesten zijn in dat genre, want dan houdt de burger het ook niet meer vol.
Na 11 mei gaat de confinement natuurlijk slechts beperkt worden opgeheven. Kinderen mogen weer naar school, maar de universiteiten en de Grandes Ecoles zullen het tot september met afstandsonderwijs moeten doen.
De grenzen blijven gesloten voor niet-Europeanen tot nader order. Cafés, restaurants, cinemas, museau, festivals enzovoort kunnen zeker tot midden juli de boom in.
Manu heeft ook nog een tijd doorgeëmmerd over waar Frankrijk wél grootse verwezenlijkingen heeft gedaan, zoals bij de maskerproductie en de productie van beademingsapparaten. Mijn bedenking: yups, op al jouw punten heeft België 0 uit 20 gescoord.
Gelukkig dat hij niet nog meer conneries uit zijn frak heeft geslagen over de beperkingen. Dat zou die van bij ons allleen maar op ideeën brengen.
Het viel mee.
De confinement blijft sowieso van kracht tot 11 mei, maar er is geen verdere verstrenging. Sterker nog, Manu legde er de nadruk op, dat lokale autoriteiten ook niet inventief moesten zijn in dat genre, want dan houdt de burger het ook niet meer vol.
Na 11 mei gaat de confinement natuurlijk slechts beperkt worden opgeheven. Kinderen mogen weer naar school, maar de universiteiten en de Grandes Ecoles zullen het tot september met afstandsonderwijs moeten doen.
De grenzen blijven gesloten voor niet-Europeanen tot nader order. Cafés, restaurants, cinemas, museau, festivals enzovoort kunnen zeker tot midden juli de boom in.
Manu heeft ook nog een tijd doorgeëmmerd over waar Frankrijk wél grootse verwezenlijkingen heeft gedaan, zoals bij de maskerproductie en de productie van beademingsapparaten. Mijn bedenking: yups, op al jouw punten heeft België 0 uit 20 gescoord.
Gelukkig dat hij niet nog meer conneries uit zijn frak heeft geslagen over de beperkingen. Dat zou die van bij ons allleen maar op ideeën brengen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij ons is in ieder geval duidelijk dat ook doden in WZC en doden die 'waarschijnlijk' aan corona zijn overleden worden meegeteld. Weinig landen lijken zo breed te tellen.
Oei, het valt me tegen dat je je op zo een fout laat betrappen (en dan bedoel ik niet de typo )... Moet dit niet zijn: "Dat we het slechtst scoren wat betreft het aantal officieel gerapporteerde doden/miljoen inwoners. Niet meer, maar ook niet minder. "CarpeNoctem schreef: ↑13 april 2020, 22:24Dat we het slechts scoren wat betreft het aantal doden/miljoen inwoners. Niet meer, maar ook niet minder.
Dat is een wereld van verschil!
Hoe kan je landen vergelijken als je geen vergelijkbaar cijfermateriaal hebt (zie punt hierboven)?CarpeNoctem schreef: ↑13 april 2020, 22:24 Ik weet het niet als de maatregelen al dan niet werken. We scoren slechter dan landen met een strengere lockdown, maar ook slechter dan landen met een lichtere variant (Nederland) of zelfs geen lockdown( Zweden). Deze cijfers houden geen rekening met bevolkingsdichtheid, maar ook tov vergelijkbare landen scoren we slecht.
Conclusies laat ik aan jullie over.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb geen andere keuze dan nu verlof te nemen, heb nog verlof staan van vorig jaar en als ik dat niet opneem vóór eind april ben ik dat gewoon kwijt.treenman schreef: ↑13 april 2020, 11:45Inderdaad, normaal zou ik tijdens de Paasvakantie wat verlof nemen om met de kinderen een en ander te gaan doen. Nu werk ik gewoon door... Ik hou m'n verlof wel voor als het z'n nut kan hebben.anonymous schreef: ↑13 april 2020, 11:36
Hangt er toch vanaf welke werkgevers.
Heb al van velen het omgekeerde gehoord!
Bedrijven die vragen aan hun werknemers om de komende maanden verlof op te nemen.
Bedrijven die nog (bijna) volledig operationeel zijn met personeel dat van thuis kan werken.
Er is niemand die nu verlof neemt (om gewoon binnen te zitten?).
Dus die blijven massaal doorwerken en wachten op een ophef van de maatregelen.
En daarna is het massaal verlof opnemen. Dus als de maatregelen tegen het einde van het jaar opgeheven worden, lopen die bedrijven leeg.
Maar da's toch geen probleem! Onze slimme overheid zal wel een regeltje aanpassen: Wie tijdens de Corona-lockdown een bewijs van verlof kan voorleggen, mag WEL niet essentiële verplaatsingen maken (naar de zee etc.), toch als er schoolgaande kinderen mee in de wagen zitten.