De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Foute voorspellingen zijn schering en inslag:
https://www.youtube.com/watch?v=WfblHHMJu28
"Ga skiën in Italië, geen test nodig ... het is maar een griepje"
Mochten er niet zoveel mensen gestorven zijn, het zou nu bijna grappig klinken.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Google "Back to Mesopotamia" van The Boston Consulting GroupYaris schreef: ↑11 april 2020, 10:25 Zelfs een taks van 30% zal de overheidsschuld niet wegwerken. Neem nu België: overheidsschuld is 300 miljard euro. Als ze daarvoor 30% taks moeten innen zou dat betekenen dat alle Belgen samen 1.000 miljard euro bezitten. Dat kan niet.
Dat die taks eenmalig zou zijn geloof ik niet. Bovendien zullen de mensen hun gedrag aanpassen, zelfs bij de belofte van eenmaligheid. Alle vertrouwen in de overheid zal verdwijnen. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen.
Daar wordt dit exact voorgesteld.
30% kwijt schelden van schulden van bedrijven en landen, oa. door confiscatie spaar tegoeden en nationalisatie banken
Is een studie uitgevoerd na 2008, en gepresenteerd aan de Europese commissie.
Voor de paper van het IMF rond deep negative interest rate (-10%) kan je hier kijken
Code: Selecteer alles
https://www.imf.org/en/Publications/WP/Issues/2019/04/29/Enabling-Deep-Negative-Rates-A-Guide-46598
Er zijn vorig jaar meer mensen gestorven aan de griep dan dit jaar aan corona. Dus op zich minder dodelijk dan een griep.criticus schreef: ↑11 april 2020, 13:03 Foute voorspellingen zijn schering en inslag:
Nee Yaris klopt inderdaad niet het gezamenlijk vermogen aan kapitaal en 2 de opbrengstwoningen is 1354 miljard Euro , Dan wordt zelfs geen rekening gehouden met de gezinswoning .Yaris schreef: ↑11 april 2020, 10:25 Zelfs een taks van 30% zal de overheidsschuld niet wegwerken. Neem nu België: overheidsschuld is 300 miljard euro. Als ze daarvoor 30% taks moeten innen zou dat betekenen dat alle Belgen samen 1.000 miljard euro bezitten. Dat kan niet.
Dat die taks eenmalig zou zijn geloof ik niet. Bovendien zullen de mensen hun gedrag aanpassen, zelfs bij de belofte van eenmaligheid. Alle vertrouwen in de overheid zal verdwijnen. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen.
Als je de gezamenlijke schulden hiervan aftrekt ( 294 miljard Euro ) heb je een netto vermogen van 1060 miljard Euro . Met 30% is gemakkelijk de staatsschuld in 1 maal opgelost en hebben ze zelfs overschot omdat jij uitgaat van een staatsschuld van slechts 300 miljard.
Maar de staatsschuld is wel 475 miljard en geen 300 miljard
Nairo
"Griep heeft vorig jaar meer doden veroorzaakt dan Corona dit jaar."
Zal wel zo zijn, want Corona is hier nog maar 3 maanden actief. Hebben ze officiële cijfers over het aantal griepdoden?
"Griep heeft vorig jaar meer doden veroorzaakt dan Corona dit jaar."
Zal wel zo zijn, want Corona is hier nog maar 3 maanden actief. Hebben ze officiële cijfers over het aantal griepdoden?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat de Belgen een veelvoud van dat bedrag bezitten, enkel de buitenlandse rekeningen zullen dat bedrag ruimschoots overstijgen, wat je kan terugvinden in de officiële gegevens is slechts een fractie van wat beschikbaar is - het probleem is dat men dit niet ten gelde kan maken.
Dat kan inderdaad wél. Uit De Tijd :
Het netto financieel vermogen van de gezinnen is in 2019 met 74,7 miljard euro gestegen naar een recordhoogte 1.094 miljard. Dat blijkt uit cijfers van de Nationale Bank.
De Belgische staatsschuld bedraagt nu bijna € 475 miljard.
Met een eenmalige belasting op het financieel vermogen van 30% werk je dus inderdaad een groot deel van die staatsschuld weg. Niet vergeten dat dit eigenlijk grotendeels een 'vestzak broekzak' operatie is (dwz: het overgrote deel van de staatsschuld is in Belgische handen...).
Dat zal vooral éénmalig blijken! Eénmalig aan toegeven en dan doen ze dat elke tien jaar.
De staat moet maar kostenefficiënter worden. Ik mag er niet aan denken dat politici het idee krijgen dat ze nog meer met geld kunnen smijten en in hun zakken steken omdat de bevolking het toch maar normaal vind een derde van hun vermogen (dat al talloos belast is geweest) in te leveren om de zoveel jaar.
De belasting op brandstof verhogen lokte maandenlange rellen en vernielingen uit in Frankrijk. Wat zou er gebeuren als je 10% van ieders spaarrekening haalt om het wanbeleid van overheden te financieren? Ze mogen van mij, ik ben benieuwd
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is Frankrijk hé, zolang je in België bepaalde families ontziet mag en kan je hier alles - onze structuur, gerechtssysteem en monarchie is daarop gebouwd.DeZatteNonkel schreef: ↑14 april 2020, 13:36 De belasting op brandstof verhogen lokte maandenlange rellen en vernielingen uit in Frankrijk. Wat zou er gebeuren als je 10% van ieders spaarrekening haalt om het wanbeleid van overheden te financieren? Ze mogen van mij, ik ben benieuwd
Ik zie het nu ook zover niet komen maar hypothetisch gesproken: wat kan je doen als je spaarrekening plots leeg zou zijn? Wetende dat alle wetgevende machten je klacht niet erkennen.
Dat ze maar eerst de winsten van aandelen belasten ,dat zou al een begin zijn,mensen die zuinig geleefd hebben en wat gespaard hebben daar moeten ze afblijven.contextbinder schreef: ↑14 april 2020, 13:45Dat is Frankrijk hé, zolang je in België bepaalde families ontziet mag en kan je hier alles - onze structuur, gerechtssysteem en monarchie is daarop gebouwd.DeZatteNonkel schreef: ↑14 april 2020, 13:36 De belasting op brandstof verhogen lokte maandenlange rellen en vernielingen uit in Frankrijk. Wat zou er gebeuren als je 10% van ieders spaarrekening haalt om het wanbeleid van overheden te financieren? Ze mogen van mij, ik ben benieuwd
Ik zie het nu ook zover niet komen maar hypothetisch gesproken: wat kan je doen als je spaarrekening plots leeg zou zijn? Wetende dat alle wetgevende machten je klacht niet erkennen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Aandelen hebben - zuinig leven - gespaard hebben: geen van die zaken zijn met elkaar verbonden vrees ik, maar dat zou ons te ver leiden - back on topic dan maar.
VS openen ondertussen dik in de plus,
Zou omgekeerd moeten zijn , risico en de economie ondersteunen zou moeten worden beloond . Sparen zouden ze moeten meer belasten levert niks op voor de economie en voor de spaarder levert het ook verlies op aan 2% op jaarbasis aan inflatie .De spaarders kosten de staat miljarden op jaarbasis aan inkomsten .elibar schreef: ↑14 april 2020, 14:48Dat ze maar eerst de winsten van aandelen belasten ,dat zou al een begin zijn,mensen die zuinig geleefd hebben en wat gespaard hebben daar moeten ze afblijven.contextbinder schreef: ↑14 april 2020, 13:45
Dat is Frankrijk hé, zolang je in België bepaalde families ontziet mag en kan je hier alles - onze structuur, gerechtssysteem en monarchie is daarop gebouwd.
de tijd is aangebroken voor de Tobin-taks.
't zal tijd worden....
't zal tijd worden....
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
US aandelen gaan ongezond hard omhoog. Wie heeft daar nog vertrouwen in?