De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
elibar schreef: ↑14 april 2020, 14:48Stel: je hebt vele jaren hard gewerkt en je inkomen uit arbeid werd zwaar belast 50%. Je hebt zuinig geleefd en gaat met je al dik geweest belast zijnde spaargeld naar de beurs. Wat is uw punt?contextbinder schreef: ↑14 april 2020, 13:45
Dat ze maar eerst de winsten van aandelen belasten ,dat zou al een begin zijn,mensen die zuinig geleefd hebben en wat gespaard hebben daar moeten ze afblijven.
Het zal eveneens tijd worden dat er een tobintaks komt op al die verhuren, met hun tweede, derde,...verblijf, ook al mee rijkgemaakt door de woonbonus die had moeten afschaft worden ipv die andere.
Vix is al flink gezakt maar nog veel te hoog, bij een normale stand van om en bij de 20 kan je stellen dat de index dagelijks gemiddeld kan schommelen rond de 1.25%, nu dus 2.5% wat toch nog veel is.
De NVA heeft de woonbonus toch al afgeschaft (of was ik aan het dromen) zodat een huis nog minder betaalbaar wordt voor jongeren?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ja voor de enige en eigen woning wel, zoals men hier gewoonlijk doet (de kleine man pakken) Dat is vlaams maar federaal, de al wat rijkere met een tweede woning hebben hier, waar zit de logica, nog steeds recht op.
-
- Hero Member
- Contacteer:
betaalbaar is misschien verkeerd uitgedrukt, minder duur is beter.....
de aftrek 2e woning is een vorm van pensioensparen en heeft niks met wonen te maken, dacht ik....
de aftrek 2e woning is een vorm van pensioensparen en heeft niks met wonen te maken, dacht ik....
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Uw korf is wat ze is, eigen woning afbetaald. Koop je nog een tweede, de staat sponsort, niet meer voor de eerste.
Eerder de korf waarin ook langetermijnsparen kan, maar ge trekt hier dan wel geen bijna onbelaste huur van.
Het in te brengen bedrag voor een 2e woning is ook niet zo hoog: 693€.
We have a winner : Amazon staat op een nieuwe all time high van $ 2260!
Duidelijk één van de winnaars van deze crisis. Misschien een idee voor een nieuwe topic? Andere kandidaten zijn Ahold, Colruyt, Microsoft...
Duidelijk één van de winnaars van deze crisis. Misschien een idee voor een nieuwe topic? Andere kandidaten zijn Ahold, Colruyt, Microsoft...
Kwestie van hoe je het bekijkt, de "winnaars" nu zijn naar mijn mening (nog meer) overgewaardeerd aan het worden omdat iedereen er een veilig "toevluchtsoord" zoekt in deze crisis. Dit terwijl de "minder sterke" aandelen juist zakken en beter gaan aanleunen tegen de intrinsieke en reële waarde van de aandelen en bedrijven.
Mensen die nu massaal in bovenstaande aandelen stappen doen nu eigenlijk het tegenovergestelde van wat men altijd aanraadt. Ze kopen nu high en gaan later wellicht low moeten verkopen. Zeker met aandelen als Colruyt die het nu goed doen gewoon omdat supermarkten open mogen blijven.
Ik kan de bal natuurlijk altijd misslaan maar eens de maatregelen voorbij zijn verwacht ik opnieuw een daling van dit soort aandelen. Waarom zou Colruyt ineens 25% meer waard zijn na de corona crisis dan voordien? Het is niet alsof ze nu ineens woekerwinsten doen tegenover vroeger. De meesten die ik ken kopen nu zelfs eerder minder dan meer boodschappen, want we proberen onze supermarkt bezoeken zo goed mogelijk te beperken.
Lijkt me puur een vlucht in "veilige" aandelen met een klein bubbeleffectje tot gevolg. Van een reus als Amazon of Microsoft kan ik nog aannemen dat ze misschien hun waarde kunnen behouden na de maatregelen, maar bij een aandeel als Colruyt en Ahold zie ik de bubbel na de maatregelen vrij snel barsten.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ben ik de enige die wat "hoogtevrees" krijg sinds de dip?
De DAX staat maar 10% lager dan een jaar geleden en is sinds het dieptepunt al 30% gestegen.
Hoe staan jullie tegenover het idee om te hedgen, bijvoorbeeld door een kleine positie te nemen in een short tracker?
Het voelt wat vreemd aan om beide (long/short) aan te houden. Langs de andere kant is verkopen en lager opnieuw proberen inkopen volgens mij risicovoller want moeilijker te timen.
De DAX staat maar 10% lager dan een jaar geleden en is sinds het dieptepunt al 30% gestegen.
Hoe staan jullie tegenover het idee om te hedgen, bijvoorbeeld door een kleine positie te nemen in een short tracker?
Het voelt wat vreemd aan om beide (long/short) aan te houden. Langs de andere kant is verkopen en lager opnieuw proberen inkopen volgens mij risicovoller want moeilijker te timen.
Wereldwijd staan de beurzen (*) zo'n 3,5% lager dan een jaar geleden.arthurdent schreef: ↑14 april 2020, 20:32 Ben ik de enige die wat "hoogtevrees" krijg sinds de dip?
Wie op kerstmis 2018 10000 Euro belegd had in een breed gespreide aandelenportefeuille (*) zou vandaag 11639 Euro hebben: een deel van de aandelenbeleggers zullen beter gedaan hebben, andere minder goed.
(*) volgens MSCI world.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Full Member
- Contacteer:
?elibar schreef: ↑14 april 2020, 14:48Dat ze maar eerst de winsten van aandelen belasten ,dat zou al een begin zijn,mensen die zuinig geleefd hebben en wat gespaard hebben daar moeten ze afblijven.contextbinder schreef: ↑14 april 2020, 13:45
Dat is Frankrijk hé, zolang je in België bepaalde families ontziet mag en kan je hier alles - onze structuur, gerechtssysteem en monarchie is daarop gebouwd.
Ik zie het nu ook zover niet komen maar hypothetisch gesproken: wat kan je doen als je spaarrekening plots leeg zou zijn? Wetende dat alle wetgevende machten je klacht niet erkennen.