MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
Ik kan je een printscreen geven van de eerste vijf stortingen die ik vorig jaar gestort heb, ik doe wel de bedragen weg. Momentje...
Kijk, hier de eerste vijf stortingen van 2019. Ik neem echter de vrijheid om de bedragen niet te laten zien.
Neem gemakkelijkerwijze aan dat de eerste drie stortingen telkens 1.000€ waren.
Iedere keer op de vervaldatum kwam er effectief een virtuele premie van 0,80% te voorschijn.
En die werd bijgeschreven op het venster dat ik gisteren heb laten zien. 8,01€ in dit geval was het, omdat er een schrikkeldag bij was.
Op 12/02/20 verscheen er 8,01€, op 21/02 werd dat 16,02 en op 08/03 24,03€. Dat bedrag is echt waar in het kader blijven staan tot op 01/04/20 en dan werd het overgeboekt en uitbetaald. (Akkoord, er was toen een defect op de website en ik panikeerde wat, daarom kwam ik hier toen informeren.) Maar de premie werd correct uitbetaald op 01/04/20.
Op 08/04 gebeurde hetzelfde. Raar maar waar, het was toen een bedrag van omgerekend 8,02€ dat verscheen. Niet 8,01€.
Het is dit bedrag dat nu verdwenen is. Gelukkig heb ik alles geprint.
Op 26/04 volgt de volgende vervaldatum van de eerste vijf stortingen.
Afwachten hoe MeDirect reageert. Het is heel belangrijk om waakzaam te zijn. Want zo valt heel moeilijk te controleren wat er verlopen is.
EDIT mod: bijlage verwijderd, gezien er rekeningnummers op vermeld stonden.
Neem gemakkelijkerwijze aan dat de eerste drie stortingen telkens 1.000€ waren.
Iedere keer op de vervaldatum kwam er effectief een virtuele premie van 0,80% te voorschijn.
En die werd bijgeschreven op het venster dat ik gisteren heb laten zien. 8,01€ in dit geval was het, omdat er een schrikkeldag bij was.
Op 12/02/20 verscheen er 8,01€, op 21/02 werd dat 16,02 en op 08/03 24,03€. Dat bedrag is echt waar in het kader blijven staan tot op 01/04/20 en dan werd het overgeboekt en uitbetaald. (Akkoord, er was toen een defect op de website en ik panikeerde wat, daarom kwam ik hier toen informeren.) Maar de premie werd correct uitbetaald op 01/04/20.
Op 08/04 gebeurde hetzelfde. Raar maar waar, het was toen een bedrag van omgerekend 8,02€ dat verscheen. Niet 8,01€.
Het is dit bedrag dat nu verdwenen is. Gelukkig heb ik alles geprint.
Op 26/04 volgt de volgende vervaldatum van de eerste vijf stortingen.
Afwachten hoe MeDirect reageert. Het is heel belangrijk om waakzaam te zijn. Want zo valt heel moeilijk te controleren wat er verlopen is.
EDIT mod: bijlage verwijderd, gezien er rekeningnummers op vermeld stonden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Goed dat je alles geprint hebt.
Dit is inderdaad een rare situatie, en ik begrijp zeer goed dat je daar ongerust over bent.
Anderzijds: aangezien er hier MeDirect klanten (waaronder ikzelf) lieten weten dat er bij hen geen problemen zijn; ben ik ervan overtuigd dat de bank alles zal in het werk stellen om deze fout recht te zetten. Mogelijk zal dit wel enige tijd in beslag nemen, maar zolang de juiste valutadatum gerespecteerd wordt, heeft de klant geen financieel verlies.
B7H4long, Ik kon niet anders. Ik werd echt gevraagd om printscreens te zetten. Volgens mij kan er niets gebeuren nu. Het is alleen mijn nummer waar op kan gestort worden toch? Wie zou dat nu willen doen?
Dank je wel. Ik apprecieer dit enorm. <3Nefertari schreef: ↑14 april 2020, 19:21Goed dat je alles geprint hebt.
Dit is inderdaad een rare situatie, en ik begrijp zeer goed dat je daar ongerust over bent.
Anderzijds: aangezien er hier MeDirect klanten (waaronder ikzelf) lieten weten dat er bij hen geen problemen zijn; ben ik ervan overtuigd dat de bank alles zal in het werk stellen om deze fout recht te zetten. Mogelijk zal dit wel enige tijd in beslag nemen, maar zolang de juiste valutadatum gerespecteerd wordt, heeft de klant geen financieel verlies.
Ik zal op een publiek forum nooit mijn naam, rekeningnummer(s) en/of bedragen zetten. Maar bij die printscreens is dat onvermijdelijk. Zelfs als andere forumgebuikers hier naar vragen, zal ik dat niet doen. En als je dat dan niet doet, dan word je niet geloofd en word je afgedaan als een dommerik die , "niet kan lezen, "er niets van begrijpt",... En zij zijn de enige slimmerikken hier blijkbaar.
Voila, dit wou ik eventjes kwijt want zulke reacties zijn me hier al meer dan één keer te beurt gevallen
Voila, dit wou ik eventjes kwijt want zulke reacties zijn me hier al meer dan één keer te beurt gevallen
Dank je wel, Jeff.jeff schreef: ↑14 april 2020, 21:17 Ik zal op een publiek forum nooit mijn naam, rekeningnummer(s) en/of bedragen zetten. Maar bij die printscreens is dat onvermijdelijk. Zelfs als andere forumgebuikers hier naar vragen, zal ik dat niet doen. En als je dat dan niet doet, dan word je niet geloofd en word je afgedaan als een dommerik die , "niet kan lezen, "er niets van begrijpt",... En zij zijn de enige slimmerikken hier blijkbaar.
Sommige forumgebruikers die hier vaker posten dan jij en ik, proberen ons uit te dagen. Ik ben al heel lang lid hier. Ik lees hier al heel erg lang mee. Ik denk van sinds 2008. Maar nu ik ineens een probleem ervaar met de website van Medirect, word ik als "newbie" aan de kant gezet.
Ik kon de uitdagingen niet meer verdragen. Daarom heb ik dus die printscreens gezet. Hopelijk was ik discreet genoeg en zijn er geen bedragen zichtbaar.
Jij begrijpt me wel. Dank je wel voor je steun.
En ik heb er ook het volste vertrouwen in dat Medirect dit rechtzet.
Groetjes, Lila B.
@Platin, ben je er nog?
Laatst gewijzigd door Lila B op 15 april 2020, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Kritiek van anderen krijgen is niet aangenaam, jeff. Ik voel met je mee. Gelukkig ben jij altijd tactvol in de omgang.jeff schreef: ↑14 april 2020, 21:17 En als je dat dan niet doet, dan word je niet geloofd en word je afgedaan als een dommerik die , "niet kan lezen, "er niets van begrijpt",... En zij zijn de enige slimmerikken hier blijkbaar.
Sommigen hebben een probleem , en de andere op een forum moeten maar gokken wat het probleem is.
Een telefoontje kan soms wonderen doen.
Maar nee er loopt iets mis , en het forum is de oplossing.
Hoe het daarna afloopt , was er echt een fout , een probleem of zelf iets niet gevonden,daar kunnen we naar snuffelen.
En ja of ik nu 5 minuten of 2 uur aan de lijn moet hangen met mijne smartphone het kost me evenveel per maand.
En een beveiligd berichtje ja daar moet men alles voor laten vallen , precies of ze zijn de enige die een beveiligd bericht stuurt.
Geduld is soms een mooie deugd.
Estate Guru believer.
Ikzelf, Lila B en Stijnmoneymaker hebben hier al duidelijk uiteengezet waar het probleem zit in het overzicht dat medirect van onze rekeningen geeft. We hebben al het mogelijke gedaan om dat hier uit te leggen, tot de gevraagde printscreen toe, maar deze met rekeningnr. werd door de moderator nadien verwijderd. Maar zelfs zonder die printscreen is het voldoende duidelijk wat er scheelt en moet je dus niet gissen naar waar het probleem zit.
We hebben hierover ook een bericht naar medirect gezonden en hier op het forum beide (ikzelf en Lila B) gesteld dat we het antwoord ter zake van medirect afwachten. Zelf heb ik aangegeven dat dit ca. 10 dagen kan duren. We verwachten dit dus niet onmiddellijk. Ze moeten daarvoor voor ons dus niet "alles laten vallen".
Als je 5 minuten of 2 uur aan de lijn moet blijven hangen, maakt qua kost wel een groot verschil als je met prepaid belt.
Platin: alles wat je stelt komt dus op geen enkele wijze overeen met hoe we deze problematiek hier aangekaart hebben en heeft enkel als doel ons hier af te schilderen als niet serieus te nemen forumleden die zonder reden iets aankaarten (wat jij "panikeren" noemt), en dat dan nog eens aangespekt met een vooroordeel tegenover ons ("Hoe het daarna afloopt, …").
Het enige wat juist is in je reactie: "Geduld is soms een mooie deugd". Inderdaad, we wachten het antwoord van medirect af want jouw begrip voor dit probleem, laat staan (poging tot) constructieve bijdrage in de oplossing ervan is nul komma nul (nihil, nada,...).
We hebben hierover ook een bericht naar medirect gezonden en hier op het forum beide (ikzelf en Lila B) gesteld dat we het antwoord ter zake van medirect afwachten. Zelf heb ik aangegeven dat dit ca. 10 dagen kan duren. We verwachten dit dus niet onmiddellijk. Ze moeten daarvoor voor ons dus niet "alles laten vallen".
Als je 5 minuten of 2 uur aan de lijn moet blijven hangen, maakt qua kost wel een groot verschil als je met prepaid belt.
Platin: alles wat je stelt komt dus op geen enkele wijze overeen met hoe we deze problematiek hier aangekaart hebben en heeft enkel als doel ons hier af te schilderen als niet serieus te nemen forumleden die zonder reden iets aankaarten (wat jij "panikeren" noemt), en dat dan nog eens aangespekt met een vooroordeel tegenover ons ("Hoe het daarna afloopt, …").
Het enige wat juist is in je reactie: "Geduld is soms een mooie deugd". Inderdaad, we wachten het antwoord van medirect af want jouw begrip voor dit probleem, laat staan (poging tot) constructieve bijdrage in de oplossing ervan is nul komma nul (nihil, nada,...).
We gaan er op vooruit forums moeten oplossingen brengen in prive zaken.
En prepaid aan 30 cent de minuut dan gaat die premie er rap door zijn.
Een paar € voor een abbo , Ja ieder zijn keuze.
Bij Jim Mobile kan men bvb bellen aan 8 cent de minuut.
Oei mijn gsm bellen veranderen ........
En prepaid aan 30 cent de minuut dan gaat die premie er rap door zijn.
Een paar € voor een abbo , Ja ieder zijn keuze.
Bij Jim Mobile kan men bvb bellen aan 8 cent de minuut.
Oei mijn gsm bellen veranderen ........
Estate Guru believer.
Platin, je noemt dat privézaken. Je maakt jezelf compleet belachelijk met deze commentaar en bevestigt hiermee wat ik al stelde: je wil ons wegzetten als niet serieus te nemen forumleden. Ik begin zo stilaan hetzelfde van jou te denken, maar dan terecht. Je weet blijkbaar niets beters meer te verzinnen.
En...voor mijn belfrequentie ben ik met mijn prepaid bij orange (10 eurocent per minuut, dus nog een vooroordeel van jou dat ik aan 30 eurocent per minuut zou bellen) veel goedkoper af dan met een abonnement eender waar.
En...voor mijn belfrequentie ben ik met mijn prepaid bij orange (10 eurocent per minuut, dus nog een vooroordeel van jou dat ik aan 30 eurocent per minuut zou bellen) veel goedkoper af dan met een abonnement eender waar.