Nieuwe (vermogens)-belastingen na corona-crisis
TIP
Re: Nieuwe (vermogens)-belastingen na corona-crisis
@Arkimedes: De EU raakt het al jaren niet eens over iets simpel en onschuldig als de afschaffing van de zomertijd. Hoe zouden ze dan de grootste roof van spaargeld in de geschiedenis kunnen organiseren?
Al die complottheorieën. Ik heb al vele jaren geleden op dit forum gelezen dat alle landen in de wereld in het geheim een kwijtschelding van alle overheidsschulden aan het bespreken waren. Is nog altijd niets van in huis gekomen.
Al die complottheorieën. Ik heb al vele jaren geleden op dit forum gelezen dat alle landen in de wereld in het geheim een kwijtschelding van alle overheidsschulden aan het bespreken waren. Is nog altijd niets van in huis gekomen.
de ECB moet schulden kwijtschelden
Hier gaat revolte van komen als het zover komt.Arkimedes schreef: ↑12 april 2020, 09:52Inderdaad, zo gaan ze het deze keer doen. Ineens 'te goei' en opgelegd van bovenaf voor alle EU lidstaten tegelijk, en niet meer 'een beetje hier en en beetje daar' gepruts van elke lidstaat op zijn manier.
Het IMF suggereerde in 2013 nog dat -10% van alle spaarrekeningen afromen zou volstaan. Reken nu al maar maar op -25%. Met de groeten van Christine Lagarde, in 2013 leading lady van het IMF en nu bij de ECB.
Naar mijn gevoel kan ik beter komende dagen zo snel mogelijk een investeringsvastgoed aanschaffen. Zouden ze nog aan het geld kunnen zitten indien de voor-verkoopovereenkomst wordt getekend en het geld asap naar een notaris wordt doorgestuurd ?
Laatst gewijzigd door Lolaan op 12 april 2020, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ze kunnen het zwarte circuit wat wegpesten: briefjes van 100 en 50 euro afschaffen (en zelfs die van 20), en nog maximaal 50 euro cash per dag af te halen aan de atm. Alle betalingen boven 100 euro verplicht digitaal.
verloren met arco, teruggewonnen met barco.
Ouderschapsverlof kan ik nog opnemen. Ik zou het zelf nog nemen moest er niets tegenover staan.moneygirl schreef: ↑12 april 2020, 09:35Zie sneuvelen, of wil zien sneuvelenBDE86 schreef: ↑12 april 2020, 08:30 Premies voor het nemen van oa ouderschapsverlof kunnen mogelijk ook afgeschaft worden.
80% werken wordt 80% loon of zelfs nog minder.
Belastingvoordeel voor kinderopvang afschaffen.
Zijn enkele voordelen die ik zelf de afgelopen jaren heb gehad maar die ik nu wel mogelijk zie sneuvelen.
Nog geen slechte maatregel.
Werknemer kan de keuze er voor nog maken.
Overheid gaat dit niet meer deels compenseren.
Werkgever kan personeel vragen om ouderschapsverlof op te nemen zodoende hij minder ontslagen moet doen in tijden van minder werk, wat ook weer beter is voor de overheid. Geen werkloosheidsuitkering.
Moest mijn werkgever morgen voorleggen om bijvoorbeeld voorlopig vast 4/5 te gaan werken of een ontslag kies ik wel voor het eerste. Ik doe mijn job graag dus wil ze niet kwijt en een extra dag thuis zou een betere werk privé balans geven. Dat met in het achterhoofd je in betere tijden terug aan de voltijds aan de slag kan gaan. Dan heb ik nog een noodfonds wat zelfs bij 80% van mijn huidige loon niet aan te spreken hoeft.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
75 % aandelen
25 % cash
alle erfenissen naar de staat , kwestie van toekomstige generaties iets te gunnen.
voorstander , zal wel niet.
in anderen hun nek zitten veel simpeler.
25 % cash
alle erfenissen naar de staat , kwestie van toekomstige generaties iets te gunnen.
voorstander , zal wel niet.
in anderen hun nek zitten veel simpeler.
Estate Guru believer.
Daar zeg je zoiets " alle erfenissen naar de staat"
Ben benieuwd hoe mensen dan zouden gaan leven.
Alle hebzucht meteen uit het leven verbannen en leef er maar op los?
Ben benieuwd hoe mensen dan zouden gaan leven.
Alle hebzucht meteen uit het leven verbannen en leef er maar op los?
Stilletjes aan doorsluizen naar de volgende generatie zeker. Ipv 100 euro met kerst, 500€, zelfde met verjaardagen, etc...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Waarom meer belastingen?
Ze zullen juist meer over hebben, minder pensioenen te betalen want er zijn een heel pak gesneuveld. Veel meer inkomsten dit jaar dankzij de successie. Er zullen ook meer uitgegeven zijn omdat gezinnen meer koopkracht hebben dankzij hun erfenis. Het zijn vooral ouderen die spaargeld oppotten, de jeugd doe dat al niet meer of veel minder. Daarom vermogen belasten zal geen goede zaak zijn. Als de staat met de rekening er niet komt denk ik dat het beste is van de ambtenarenlonen te verminderen met zo'n 20%.
Ze zullen juist meer over hebben, minder pensioenen te betalen want er zijn een heel pak gesneuveld. Veel meer inkomsten dit jaar dankzij de successie. Er zullen ook meer uitgegeven zijn omdat gezinnen meer koopkracht hebben dankzij hun erfenis. Het zijn vooral ouderen die spaargeld oppotten, de jeugd doe dat al niet meer of veel minder. Daarom vermogen belasten zal geen goede zaak zijn. Als de staat met de rekening er niet komt denk ik dat het beste is van de ambtenarenlonen te verminderen met zo'n 20%.
grogro schreef: ↑15 april 2020, 18:11 Waarom meer belastingen?
De ambtenaren zullen dan wel op hun achterste poten gaan staan, heel belgie in een andere lock-down dan - geen treinen, geen post, geen belastingen, geen scholen,
Je hebt duidelijk gevorderde dementie, want je vergeet véél…in het verzorging tehuis gaat uw maandelijkse factuur zo’n € 3000 bedragen, met uw besparingen…
Even uw geheugen opfrissen, wat doe je met de opslag die een liberaal net gaf en er zullen er nog ambtenaren volgen...(politie, bewakers, onderwijs…) want er is overal zowat 10-15% personeelstekort...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200403_04911767
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
vlaktax van 30 % voor bedrijven zou een goede maatregel kunnen zijn; dan stijgen ze met 29%
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dat zal een druppel op de hete plaat zijn. Pak dat we deze crisis eindigen met een oversterfte van 5000 pensioengerechtigden die gemiddeld 1500 euro pensioen netto hebben. Dat is een minkost van 7,5mil per maand of 90mil per jaar. Dit bedrag verbleekt bij de huidige opgelopen economische schade.grogro schreef: ↑15 april 2020, 18:11 Waarom meer belastingen?