Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Eens je zelf 50-plusser bent zul je dat wel snappen
A la guerre comme à la guerre ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Oei, ik ben de 50 al ruim gepasseerd. Straks komt knetter weer te voorschijn, die lacht zich allicht een breuk ( mag dan wel letterlijk zijn!). Maar ik dwaal af.
On topic: de maatregel om bezoek toe te laten in de zorgcentra wordt daar niet op gejuich onthaald. Syriasly ? ( geen commentaar op deze schrijfwijze aub.)
On topic: de maatregel om bezoek toe te laten in de zorgcentra wordt daar niet op gejuich onthaald. Syriasly ? ( geen commentaar op deze schrijfwijze aub.)
Ja wat hadden ze dan gedacht. 20 procent en meer van het personeel en bewoners is besmet en dan gaat men een beetje bezoek gaan toelaten. Hoe gaan die mensen dat nog allemaal geregeld krijgen? Ze lopen nu al op de toppen van hun tenen
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Weet iemand welke Franstalige journalist tijdens de persconferentie de vraag stelde over de experten en hun nauwe banden met de farma-industrie?
Wil die man een bak bier betalen.
Om onze bejaarden te beschermen steken we ze allen in een kamertje van 4 op 4 zonder kontakt met kinderen of kleinkinderen,
Zoals bij gevangenen, maar voor hun eigen besherming.
Als ik met bejaarden praat nemen ze liever het risico op corona dan het risico om 1 van de volgende weken of maanden aan iets anders te sterven zonder hun kleinkinderen te zien? Of hun nog levende partners waar ze soms al 50 jaar dagelijks mee samenleven?
Eindelijk een einde aan deze onmenselijke opgelegde isolatie!
Als ik met bejaarden praat nemen ze liever het risico op corona dan het risico om 1 van de volgende weken of maanden aan iets anders te sterven zonder hun kleinkinderen te zien? Of hun nog levende partners waar ze soms al 50 jaar dagelijks mee samenleven?
Het gaat om Alexandre Penasse van website Kairos.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Langs de andere kant is het ook normaal dat experten nauwe banden hebben met de desbetreffende industrie, niet?PinkPanther1970 schreef: ↑15 april 2020, 20:37 Weet iemand welke Franstalige journalist tijdens de persconferentie de vraag stelde over de experten en hun nauwe banden met de farma-industrie?
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Voor de naïeve zielen die het riedeltje van onze politici geloven dat België als enige de slachtoffers in de WZC telt:
Tweet van Ivan Van De Cloot:
"Er zijn meerdere landen die woonzorgcentra meenemen in de sterftecijfers, dus niet alleen ons land. Spanje, Italië, Ierland, Frankrijk...Het is voor iedereen nog wat zoeken want wie probeerde vroeger zo'n dingen te vergelijken, maar de waarheid heeft ook zijn rechten"
"Best volg je zoals in andere domeinen meerdere indicatoren op, ook oversterfte. Maar data zijn wel degelijk relevant. Ook over doden per miljoen inwoners is al mist gecreëerd. Toch zijn die wel degelijk cruciaal."
Tweet van Ivan Van De Cloot:
"Er zijn meerdere landen die woonzorgcentra meenemen in de sterftecijfers, dus niet alleen ons land. Spanje, Italië, Ierland, Frankrijk...Het is voor iedereen nog wat zoeken want wie probeerde vroeger zo'n dingen te vergelijken, maar de waarheid heeft ook zijn rechten"
"Best volg je zoals in andere domeinen meerdere indicatoren op, ook oversterfte. Maar data zijn wel degelijk relevant. Ook over doden per miljoen inwoners is al mist gecreëerd. Toch zijn die wel degelijk cruciaal."
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik snap je bezorgdheid volledig, maar ...kingsfan schreef: ↑15 april 2020, 20:39 Om onze bejaarden te beschermen steken we ze allen in een kamertje van 4 op 4 zonder kontakt met kinderen of kleinkinderen,
- denk je dat ze voorheen zoveel bezoek hadden?
- denk je dat alle kinderen, kleinkinderen en achter-kleinkinderen vaak de oudjes bezoeken?
- de zorgverleners lopen nu al de benen van onder het lijf, gaat het bezoek er ook nog bij kunnen?
- er mag blijkbaar maar 1 vastbenoemd persoon op bezoek komen. Beter dan niets, maar dat is toch ook niet dé oplossing?
- alle bezoekers boven de 50 jaar lijken mij een groot risico erbij. Zowel voor de bewoners als het personeel.
- tenslotte, wie zet nu zijn ouders in een zorgcentrum?
Dan nu nog een manier vinden om die luttele 98 procent van de doden te verantwoorden in de cijfers van de WZC, de oudjes die niet getest waren.CarpeNoctem schreef: ↑15 april 2020, 20:51 "Er zijn meerdere landen die woonzorgcentra meenemen in de sterftecijfers, dus niet alleen ons land. Spanje, Italië, Ierland, Frankrijk...
Laatst gewijzigd door haelewyn op 15 april 2020, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja ouderen krijgen ook bezoek. Niet iedereen dumpt zijn familie in een RVT zoals een straathond in een asiel aub zeg. Die mensen hebben nog maar enkele ( van 1 tot 100) maanden tegoed. Laat ze deze leuk beleven en zorg voor hun.
Toen ons bomma int RVT zat kwam er elke dag iemand langs. Elke dag zei ze dat ze van de godganse dag niemand zag. Elke dag deed ze mee aan alle activiteiten.
Als mijn ouders op verlof waren ging ik naar haar. Ze wist dat ik voor haar kwam maar wie ik juist was wist ze niet altijd. We gingen in de buurt iets drinken. Ik had mijn afleiding en zij ook. Later sprak ze daar tegen iedereen van. Fier dat haar kleinzoon met haar iets was gaan drinken.
Ik heb al tegen de familie gezegd dat het maar goed is dat ze dit nooit heeft meegemaakt. Ze zou helemaal kapot gaan aan deze situatie.
Toen ons bomma int RVT zat kwam er elke dag iemand langs. Elke dag zei ze dat ze van de godganse dag niemand zag. Elke dag deed ze mee aan alle activiteiten.
Als mijn ouders op verlof waren ging ik naar haar. Ze wist dat ik voor haar kwam maar wie ik juist was wist ze niet altijd. We gingen in de buurt iets drinken. Ik had mijn afleiding en zij ook. Later sprak ze daar tegen iedereen van. Fier dat haar kleinzoon met haar iets was gaan drinken.
Ik heb al tegen de familie gezegd dat het maar goed is dat ze dit nooit heeft meegemaakt. Ze zou helemaal kapot gaan aan deze situatie.
Mijn grootmoeder kreeg wekelijks enkele keren bezoek en ze is nog bij ieder familiefeest van de partij. Nu skypen we wekelijks, krijgt ze dagelijks 1 of meerdere telefoontjes en ondertussen breit ze en speelt ze domino (95+). Zij aanvaardt de situatie. Het gaat trouwens niet enkel om jouw familielid in het rusthuis, maar door de bezoeken vergroot het risico op besmetting voor iedereen. Jouw vrijheid eindigt waar die van iemand anders begint. Quarantaine van wzc opheffen ... slecht idee.
Ik ben blij dat de grote discussies tussen CarpeNoctem en Haelewyn eindelijk achter de rug lijken te zijn. Ik vraag me af wie die nog las? Het leek bijna Monty Python.
Ge kunt al zo voorspellen welke beelden ge zaterdagavond gaat zien int nieuws, ellenlange rijen aan de inkom van tuincentra en doe het zelf zaken. Doet die dan vanaf een dinsdag open, dat een deel van die mensen dat zaterdag zou gaan aan het werk is.
Nog altijd geen lessen getrokken uit het openen van de containerparken.
Nog altijd geen lessen getrokken uit het openen van de containerparken.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior