Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik ben sinds de heropening al 3 keer naar het containerpark geweest. Dag 2 was ik de 2de in de rij. Gisteren was ik helemaal alleen en vandaag was ik nummer 3 in de rij. Een dikke pluim voor mijn dorpsgenoten, het kan natuurlijk ook allemaal toeval zijn...
Al blijf ik bij mijn mening dat recyclageparken, doe-het-zelf-zaken, tuincentra en de automobielinspectie nooit hoefden te sluiten.
Het is zoals een vakbondsman bij een farmareus: die wou alle productielijnen sluiten die niet-dringende of levensnoodzakelijke producten maakt... Daar moet ge idd een vakbondsafgevaardigde voor zijn.
Al blijf ik bij mijn mening dat recyclageparken, doe-het-zelf-zaken, tuincentra en de automobielinspectie nooit hoefden te sluiten.
Het is zoals een vakbondsman bij een farmareus: die wou alle productielijnen sluiten die niet-dringende of levensnoodzakelijke producten maakt... Daar moet ge idd een vakbondsafgevaardigde voor zijn.
Al drie keer naar het containerpark in wat is het twee weken ? ... ga je oud ijzer gaan pikken misschien
Ik moet mijn best doen om één keer in een jaar naar een containerpark te gaan ...
Wat betreft die lange rijen die te verwachten zijn in tuinwinkels : stupid is as stupid does ... that's all I have to say about that (ja, Forrest Gump is mijn favoriete film )
Ik moet mijn best doen om één keer in een jaar naar een containerpark te gaan ...
Wat betreft die lange rijen die te verwachten zijn in tuinwinkels : stupid is as stupid does ... that's all I have to say about that (ja, Forrest Gump is mijn favoriete film )
Van de Cloot doet het werk dat eigenlijk door onze journalisten zou moeten gedaan worden.CarpeNoctem schreef: ↑15 april 2020, 20:51 Tweet van Ivan Van De Cloot:
"Er zijn meerdere landen die woonzorgcentra meenemen in de sterftecijfers, dus niet alleen ons land. Spanje, Italië, Ierland, Frankrijk...Het is voor iedereen nog wat zoeken want wie probeerde vroeger zo'n dingen te vergelijken, maar de waarheid heeft ook zijn rechten"
Heerlijk toch zo een kritische pers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ten eerste: je bent helemaal niet blij, je genoot met volle teugen van onze dicussiesMoreOrLess schreef: ↑15 april 2020, 22:33 Ik ben blij dat de grote discussies tussen CarpeNoctem en Haelewyn eindelijk achter de rug lijken te zijn. Ik vraag me af wie die nog las? Het leek bijna Monty Python.
Ten tweede: ik zit bijlange nog niet zonder argumenten, en ik vermoed haelewyn ook niet
Ten derde: je kent je klassiekers
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Wat gaan ze trouwens doen met Belgen die tickets hebben voor Concert at Sea, Best Kept Secret, Dominator, Pinkpop,...?
Want die gaan tot nader order wel door.
CAS is eind juni al, kans dat de grens dan nog dicht is. Maar eens de grens weet open, hoe gaan ze dat in goeie banen leiden?
CAS is eind juni al, kans dat de grens dan nog dicht is. Maar eens de grens weet open, hoe gaan ze dat in goeie banen leiden?
Bij CAS waren ze al wat draaiende bewegingen aan het maken.Fakkel schreef: ↑16 april 2020, 08:40 Wat gaan ze trouwens doen met Belgen die tickets hebben voor Concert at Sea, Best Kept Secret, Dominator, Pinkpop,...?
Ik snap je vraag niet helemaal 'eens de grens weer open', dan is het probleem opgelost.
Het wordt echter heel vervelend, als de concerten doorgaan, maar de Belgen laten de grens dicht. Die gaan geen voucher of geld-terug geven. Zij leveren !
Peumans net op de radio over Voeren. Zijn daar niet precies een paar landweggetjes waar je nog om het nadarhek heen kan ?
Ongeveer over dat onderwerp: ik wilde graag de docu over Cherno... Tsjer... Pripyat zien, maar helaas... Prof. Dr. Erika Vlieghe was nog op TV.
Wat was dát voor wanprestatie ?
De ene na de andere vraag werd 'beantwoord' met 'weeteknie' en/of een stomme grijns. Maar dat is wel de Grote Lijder van het comité dat een oplossing moet vinden.
Kijk, het is logisch, dat men niet alles weet. Maar die psycholoog en Alexander De Croo vroegen dan naar KPI's of prioriteiten. 'Weeteknie'. Stomme grijns.
Nu is het waarschijnlijk, dat die haar vakgebied wel kent, maar dat ze gewoon niet sterk is in communicatie. Kom dan niet op TV !
Ik vraag me wel af, of die de verscheidene belangen (gezondheid, economie...) wel aan elkaar kán knopen en beslissingen kan forceren. Dat is meestal niet de sterkste kant van vakidioten.
Cut naar Chernobyl, een topserie over een Major Fuck-up 33 jaar na de feiten (en 1 jaar later op Canvas).
Verheugen jullie je ook al over de serie Belgium bij HBO in het jaar 2053 ?
Ik heb er niets op tegen om dat opzij van de rest te gaan verderzetten. Ons eigen topic dan maar binnenkort ?MoreOrLess schreef: ↑15 april 2020, 22:33 Ik ben blij dat de grote discussies tussen CarpeNoctem en Haelewyn eindelijk achter de rug lijken te zijn. Ik vraag me af wie die nog las? Het leek bijna Monty Python.
Wat je graag leest, wel leest, niet leest.... Kan me geen lor schelen.
De tijd die ik hier spendeer is er niet op gericht om mijn ijdelheid te strelen of bevestigen, noch om mij er van te verzekeren dat mijn standpunten of de hoeveelheid tekst die ik produceer populair of geliefd is.
Voor mij lijken ze ook achter de rug, die discussies.... Ik raak het zelf beu. Ik raak dit topic zelfs beu.
Als je de kranten moet geloven is dus iedereen tegen het toelaten van bezoekers in rusthuizen maar toch beslissen ze dat. Moet er dan geen eensgezindheid zijn in die veiligheidsraad of zit er daar Trump met vetorecht? Er wordt blijkbaar gewezen naar Geens maar dat is niet eens zijn winkel. Nu is in ieder geval de chaos compleet met burgemeesters die bezoek gaan verbieden, rusthuizen zelf die het niet zien zitten. Zielige vertoning dit.
Onze politici maken er weer een zootje van. Bezoek toelaten in de brandhaarden van het coronavirus. Ondertussen verbieden ze mensen om te zitten op een bankje tijdens een wandeling, naar een buitenverblijf te rijden of een onderneming te laten draaien met respect van afstand houden.
Ge vraagt u inderdaad af hoeveel mensen in België vóór dat voorstel ivm WZC waren. Ik veronderstel enkel Koen Geens?
Want zelfs de experten waren er blijkbaar tegen (of vonden het op zijn minst geen goed idee)
Enfin, richtlijn is gelanceerd, maar iedereen suggereert om het toch maar niet uit te voeren.
En nu die zever van 'jamaar, het bezoek is niet verplicht hé, het MAG'.
Je voelt de bui al hangen volgende week:
Weyts gaat zeggen 'scholen open', maar wie gaat dat bejubelen? Dit al los van het feit dat de ene overheid A zegt, en de andere overheid zegt B (toch een voordeel dat we zoveel overheden hebben die elkaar kunnen tegenspreken... precies de verenigde staten van België).
Want zelfs de experten waren er blijkbaar tegen (of vonden het op zijn minst geen goed idee)
Enfin, richtlijn is gelanceerd, maar iedereen suggereert om het toch maar niet uit te voeren.
Je voelt de bui al hangen volgende week:
Weyts gaat zeggen 'scholen open', maar wie gaat dat bejubelen? Dit al los van het feit dat de ene overheid A zegt, en de andere overheid zegt B (toch een voordeel dat we zoveel overheden hebben die elkaar kunnen tegenspreken... precies de verenigde staten van België).
Burgemeesters kunnen regels opleggen per gemeente. Rusthuizen kunnen kiezen om hun eigen regel te maken maar dat wordt hen wel moeilijk gemaakt nu.treenman schreef: ↑16 april 2020, 10:16 Ge vraagt u inderdaad af hoeveel mensen in België vóór dat voorstel ivm WZC waren. Ik veronderstel enkel Koen Geens?
Inderdaad een zielige vertoning, schandalig dat wzc's niet betrokken zijn in dergelijke besluitvorming. Belooft voor het terug openen van bedrijven, als ze vakbonden op die manier gaan passeren zal er van een vlotte opstart niet veel in huis komen vrees ik.anonymous schreef: ↑16 april 2020, 09:47 Als je de kranten moet geloven is dus iedereen tegen het toelaten van bezoekers in rusthuizen maar toch beslissen ze dat. Moet er dan geen eensgezindheid zijn in die veiligheidsraad of zit er daar Trump met vetorecht? Er wordt blijkbaar gewezen naar Geens maar dat is niet eens zijn winkel. Nu is in ieder geval de chaos compleet met burgemeesters die bezoek gaan verbieden, rusthuizen zelf die het niet zien zitten. Zielige vertoning dit.
417 nieuwe doden gemeld in ons land
Er werden 417 sterfgevallen gerapporteerd in ons land in de laatste 24 uur (127 in de ziekenhuizen en 289 in de woonzorgcentra). Dat brengt het totaal op 4.857. Er zijn 310 nieuwe ziekenhuisopnames, 455 patiënten mochten het ziekenhuis verlaten. In de laatste 24 uur werden er 1.236 nieuwe coronabesmettingen gemeld. In totaal gaat het om 34.809 bevestigde Covid-19 gevallen in ons land.
Maar alles verder onder controle hoor! (sarcasme)
Er werden 417 sterfgevallen gerapporteerd in ons land in de laatste 24 uur (127 in de ziekenhuizen en 289 in de woonzorgcentra). Dat brengt het totaal op 4.857. Er zijn 310 nieuwe ziekenhuisopnames, 455 patiënten mochten het ziekenhuis verlaten. In de laatste 24 uur werden er 1.236 nieuwe coronabesmettingen gemeld. In totaal gaat het om 34.809 bevestigde Covid-19 gevallen in ons land.
aanvulling:DNE2018 schreef: ↑16 april 2020, 11:10 417 nieuwe doden gemeld in ons land
Ik lees dus 206 patienten minder in het ziekenhuis?Momenteel zijn er 5.309 ziekenhuisbedden ingenomen (daling van 206 in vergelijking met de vorige dag). Op de intensieve zorg gaat het om 1.182 (daling van 22 in vergelijking met de vorige dag).
Maar: 310 nieuwe opnames - 455 die levend vertrekken en -127 die helaas niet levend vertrekken resulteert voor mij in een afname van 272 opgenomen patienten... een verschil van 66?