Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Geebee mist CN al. Maar gelukkig: iemand anders is het niet met hem eens.
We zullen wel zien hoe Weyts dit aanpakt.
In ieder geval gaan er nu een paar solo slim spelen en de Veiligheidsraad heeft het er zelf naar gemaakt.
We zullen wel zien hoe Weyts dit aanpakt.
In ieder geval gaan er nu een paar solo slim spelen en de Veiligheidsraad heeft het er zelf naar gemaakt.
Ik herinner me de klucht van het rekeningrijden.
Weyts zou ideaal zijn als presentator van pakweg blokken. De plezante nonkel waar wat flauwekul uitkomt. Meer moet je er niet van verwachten.
Het klopt inderdaad dat beschutte woonvormen door de (Vlaamse) overheid beschouwd worden als 'groepsverzorgingsinstellingen' en dat daardoor dezelfde regelingen gelden als in WZC.Nefertari schreef: ↑16 april 2020, 13:44 Momenteel worden mijn man en ik geconfronteerd met de verergerende psychische toestand van onze (stief)zoon doordat hij aan het vereenzamen is in zijn "beschutte woonst", ondanks de goede zorgen van het begeleidend personeel. Dit doet mij nadenken over alle nieuwe eenzamen (ouderen of niet) die in instellingen verblijven.
Als men de recente artikels van een aantal beroemde psychiaters of psychologen er op naleest dan voorspellen zij allemaal een 'tsunami van psychische problemen' door Corona. Dat zijn bijv. een Dirk De Wachter, een Paul Verhaeghe, een Damiaan Denys, ... Op 1 punt geven de statistieken hen alvast gelijk: in periodes met een groter aantal faillissementen stijgen ook de zelfmoordcijfers.
Maar psy's in het werkveld denken er verder veel genuanceerder over. Zij halen minder de media. De meeste mensen hebben een veel groter incasseringsvermogen en een veel groter recuperatievermogen dan deze 'denkers' veronderstellen. Corona is voor velen traumatisch maar erna zullen de meeste mensen zich wel herstellen.
Over één ding is iedereen het eens: mensen die nu al een zware psychische kwetsbaarheid hebben, zoals ik veronderstel ook de (stief)zoon van Nefertari, worden nu nog een pak zieker dan voorheen. Het personeel verzet bergen om hen zo goed als mogelijk te ondersteunen, maar zien machteloos toe hoe hun cliënten meer en meer volledig ten ondergaan. Bij hen is er wel de terechte vraag of ze daar na Corona wel van zullen herstellen.
I couldn't care less wie of wat het met me eens is (ik hou me alvast niet bezig met naar de nicknames te kijken om mijn mening al of niet aan te passen, als CN over iets een bepaalde mening heeft dat toevallig binnen mijn kraam past ga ik niet het tegenovergestelde beweren enkel en alleen daarom, toevallig komt het nu zo uit dat we vaak van mening verschillen en heel soms eens niet)
Los daarvan ... als je het nodig vindt om een schertsfiguur als Weyts te verdedigen, ga je gang, het is je goed recht om te vinden dat Weyts een voorbeeldpoliticus is. Ik denk (en hoop) dat je echter niet veel medestanders zal vinden.
Benneke Weyts zal heel vlug weer in zijn schulp mogen kruipen, zoals zo vaak gebeurt met oelewappers.
Het strafste wat Weyts ooit heeft verwezenlijkt is de mascotte "Corneel van Oosterweel" (duidelijk geïnspireerd op Weyts zelve) ... we zaten daar met zijn allen op te wachten.
Laatst gewijzigd door geebee op 16 april 2020, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
U roept?
Het zal voortaan weer wat rustiger zijn van mijnentwege. Verleden week was de fabriek bij ons volledig dicht, dus had ik tijd om hier op spaargids diegenen te jennen die gejend moesten worden
Voor de eerste keer in lange tijd dus eens 5 dagen gestempeld. Ik dank de belastingbetalende spaargidser uit de grond van mijn hart
Nog eventjes proberen het schaamrood op de politiekers hun wangen te krijgen:
Ik moet toegeven dat zelfs ik niet verwacht had dat we zo snel ook Spanje gingen ingehaald hebben
Nu hebben de politiekers plotseling het begrip oversterfte ontdekt. Je kan er gif op nemen dat had België geen zo'n mal figuur geslaan die WHO-ranking de ranking ging geweest zijn waar de aandacht diende op gevestigd te worden.
Pas op: bij gebrek aan beter denk ik ook dat die oversterfte een beeld gaat geven van hoeveel mensen er extra gestorven zijn door Corona.
Ik heb hier al meer dan een jaar geleden mijn mening over Weyts gegeven. Een volbloed regelneef, en mijn mening is nog niet gewijzigd. Dit neemt niet weg dat ook een kapotte klok tweemaal daags het juiste uur geeft. Wat het onderwijs betreft, ik geef eerlijk toe dat ik te weinig parameters ken om daarover hier te gaan discussiëren. Ik zal er dan maar over zwijgen.
Dat de politiekers er andermaal een ongelofelijke janboel van hebben gemaakt staat buiten kijf.
Maar ik begrijp wel de nood van heel wat ouderen aan echt menselijk contact met hun families. Naast de drama's in de WZC wat betreft coronadoden, is er een verborgen wereld van miserie door het gebrek aan echt contact. Je moet bij de meesten van die mensen niet afkomen met Skype en andere moderne technologieën, neen die willen hun (klein)kinderen eens knuffelen, hen een paar € toestoppen om dan hun glunderende gezichten te zien.
Intriest is het juiste woord. Dus ja, ik begrijp dat er daar naar mogelijkheden wordt gezocht.
En je moet dat niet laten doen door virologen, die gaan uit hoofde van hun vak natuurlijk zeggen dat dat geen goed idee is. Stel een multidisciplinair team samen en probeer een werkbare oplossing te vinden.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 16 april 2020, 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Zeer herkenbaar allemaal.geebee schreef: ↑16 april 2020, 16:04
I couldn't care less wie of wat het met me eens is (ik hou me alvast niet bezig met naar de nicknames te kijken om mijn mening al of niet aan te passen, als CN over iets een bepaalde mening heeft dat toevallig binnen mijn kraam past ga ik niet het tegenovergestelde beweren enkel en alleen daarom, toevallig komt het nu zo uit dat we vaak van mening verschillen en heel soms eens niet)
Weyts.... Een Nva'er... Wat moet je daar van verwachten. Schepen van vermakelijkheden is haalbaar maar liefst niet meer dan dat. Vooral geen schepen van financiën want dan komt de kracht van verandering het wel slechter maken dan voordien..
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En dan wat frivoler nieuws. Ik hoor hier in de omgeving bij meer en meer alleenstaande vrouwen het woord huidhonger vallen.
Elk nadeel heb zijn voordeel
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
De waarheid vertellen is zo moeilijk, er is soms fictie nodig om het aannemelijk te maken. (Francis Bacon, Engels filosoof, 16de eeuw)CarpeNoctem schreef: ↑16 april 2020, 16:23 [Verleden week was de fabriek bij ons volledig dicht, dus had ik tijd om hier op spaargids diegenen te jennen die gejend moesten worden
Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistieken. (Benjamin Disraeli, Engels politicus, 19de eeuw)
-
- Full Member
- Contacteer:
Het virus is moe aan het worden.
Dus keihard volhouden mensen, tot het dood neervalt.
We hadden het virus eerder al bij zijn nekvel. Maar het spartelde tegen en is gaan lopen.
Dat mag niet meer gebeuren. Van Ranst was daar zeer kwaad over.
Dus keihard volhouden mensen, tot het dood neervalt.
We hadden het virus eerder al bij zijn nekvel. Maar het spartelde tegen en is gaan lopen.
Dat mag niet meer gebeuren. Van Ranst was daar zeer kwaad over.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Die sprak dus beter beter Nederlands dan de rest van de Nederlanders uit de 16de eeuw
Nog één? Dat multidisciplinair expertenteam onder voorzitterschap van Erika Vlieghe is zich al met werkbare oplossingen aan het bezig houdenCarpeNoctem schreef: ↑16 april 2020, 16:23 En je moet dat niet laten door virologen, die gaan uit hoofde van hun vak natuurlijk zeggen dat dat geen goed idee is. Stel een multidisciplinair team samen en probeer een werkbare oplossing te vinden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bezig houden lijkt me inderdaad de juiste term
Mañana ...
Een goede op Twitter:
"Elke taskforce wordt uiteindelijk een taksforce.
- Belgisch adagium."
Sad but true
Zijn die op andere momenten dan zooo actief?CarpeNoctem schreef: ↑16 april 2020, 16:32 En dan wat frivoler nieuws. Ik hoor hier in de omgeving bij meer en meer alleenstaande vrouwen het woord huidhonger vallen.
""Nergens in Europa sterven er op dit moment relatief gezien meer mensen aan corona dan in België. Maar viroloog Steven Van Gucht, die elke dag de cijfers bekendmaakt, waarschuwt voor overhaaste conclusies. “We staan op de eerste plaats qua transparantie. Daarmee hebben we mensenlevens gered. Van de scheefgetrokken internationale ranking trekken we ons - cru gezegd - best geen fluit aan.”"
Viroloog Van Gucht is het blijkbaar eerder met mij eens (als je dat zo kan stellen) en minder met CN..
Daar kan ik mee leven !
Viroloog Van Gucht is het blijkbaar eerder met mij eens (als je dat zo kan stellen) en minder met CN..
Daar kan ik mee leven !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Proest
Het tegendeel ging verbaasd hebben: