De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik ga mij moeten verontschuldigen. Mijn eergevoel en goed fatsoen zijn me meer waard dan dat. Ik ga me niet verlagen tot de lage, slijmerige levensvorm van politieker.
Voor een volksjury ben ik wel beschikbaar om dat zootje terecht te stellen voor volksverlakkerij, volksverraad en schuldig verzuim. Dan moet het volk wel zover gebracht worden dat ze de guillotines van stal wil halen. Wanneer dat gaat gebeuren weet ik niet, misschien gaat de post-corona crisis hiervoor zorgen gezien het (zijn we anders gewend?) compleet incompetente en visieloze optreden van onze excrementies.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Gilead zou vooruitgang boeken in een vaccin tegen corona. De beurzen reageren euforisch.
Als het maar helpt.
Medicijn zou ook voldoende zijn, dan kunnen ze iedereen die ziek wordt gewoon behandelen en kan de economie weer rustig op gang komen vermoed ik?
-
- Full Member
- Contacteer:
GreenDean schreef: ↑17 april 2020, 06:57Ik ga mij moeten verontschuldigen. Mijn eergevoel en goed fatsoen zijn me meer waard dan dat. Ik ga me niet verlagen tot de lage, slijmerige levensvorm van politieker.
Voor een volksjury ben ik wel beschikbaar om dat zootje terecht te stellen voor volksverlakkerij, volksverraad en schuldig verzuim. Dan moet het volk wel zover gebracht worden dat ze de guillotines van stal wil halen. Wanneer dat gaat gebeuren weet ik niet, misschien gaat de post-corona crisis hiervoor zorgen gezien het (zijn we anders gewend?) compleet incompetente en visieloze optreden van onze excrementies.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Kunnen jullie een beetje moeite doen deze draad beursgerelateerd te houden? Dit is kroegpraat, in het beste geval.GreenDean schreef: ↑17 april 2020, 06:57Ik ga mij moeten verontschuldigen. Mijn eergevoel en goed fatsoen zijn me meer waard dan dat. Ik ga me niet verlagen tot de lage, slijmerige levensvorm van politieker.
Laatst gewijzigd door Oudere Jongere op 17 april 2020, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag al mijn aandelen Elia verkocht.
€5k winst op gemaakt doorheen de jaren met een CAGR van 18,87%
En dat voor een bompa aandeel.
Aandelen terug op het juiste peil gebracht, en er gaat was cash richting investeringen in de woning.
€5k winst op gemaakt doorheen de jaren met een CAGR van 18,87%
En dat voor een bompa aandeel.
Aandelen terug op het juiste peil gebracht, en er gaat was cash richting investeringen in de woning.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Altijd goed om wat winst te nemen, reteiP.
Ik hou m'n Elia's aan wegens geen alternatief voor het doel waarvoor ze in portefeuille kwamen: stabiliteit/bompa-aandeel
Ik hou m'n Elia's aan wegens geen alternatief voor het doel waarvoor ze in portefeuille kwamen: stabiliteit/bompa-aandeel
Normaal zou ik ze ook niet weg doen, ik had ze ook waarschijnlijk het langste van alle aandelen in port. Maar zie bij de andere posities veel meer potentieel door de effecten van de snelle crash dus die winsten laat ik liever lopen (als de bedrijfsupdates volgen uiteraard).Oudere Jongere schreef: ↑17 april 2020, 09:59 Altijd goed om wat winst te nemen, reteiP.
Elia gaat ook in geen jaren zicht hebben op een stijgende rente dus dat gaat een mini dividend blijven.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Hoe wordt hier gekeken naar cruise-maatschappijen ? Als ik de soldenprijs nu zie van Royal Caribbean jeukt het om er een paar duizend euro in te steken ; al zegt mijn verstand van niet.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn pa heeft al sinds jaar en dag zijn 600 aandelen Carnival. Die staan nu 16.519 EUR in de min (er schiet nog 6291 EUR over). Ik heb hem aangeraden om ze te verkopen.
- NIEMAND gaat de komende jaren op cruise willen (drijvende ziekenhuizen; nee: knekelhuizen)
- geregistreerd onder buitenlandse vlag dus geen Amerikaanse overheidssteun
Dat is nu echt eens een zinkend schip.
- NIEMAND gaat de komende jaren op cruise willen (drijvende ziekenhuizen; nee: knekelhuizen)
Onze toekomstvoorspeller heeft gesproken.troglodytes schreef: ↑17 april 2020, 20:35 Mijn pa heeft al sinds jaar en dag zijn 600 aandelen Carnival. Die staan nu 16.519 EUR in de min (er schiet nog 6291 EUR over). Ik heb hem aangeraden om ze te verkopen.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zondig elke dag tegen mijn eigen principes. Uit principe.